Carp Anglers Group in Nederland


Gebruikersavatar
Mario Kok
Berichten: 108
Lid geworden op: 12-02-2007 20:22
Locatie: Mexico Stad
Contacteer:

16-02-2007 18:37

Wie van de Nederlandse karpervissers bezoekt wel eens de CAG website en het forum?

http://www.carpanglersgroup.com

http://www.carpanglersgroup.com/forum/i ... 9d&act=idx

CAG is de Noord-Amerikaanse vereniging van karpervissers. In 1993 werd CAG opgericht door een klein groepje enthousiaste karpervissers in de VS en inmiddels is CAG uitgegroeid tot een volwassen organisatie met een kleine 2000 leden in Amerika, Canada en Mexico maar ook in Europa.

CAG is vooral bedoeld ter promotie van de karpervisserij. Dit zijn hun doelstellingen:

•Gain acceptance of the carp as an exciting and challenging sportfish.
•Become better carp anglers, assist others and encourage them to join us.
•Treat the carp with respect. Promote the release of trophy-size carp. Encourage others to do the same.
•Most of all: go fishing, share with others, and have fun!

Zoals jullie op het forum kunnen zien is het karpervissen in de VS in korte tijd behoorlijk geprofessionaliseerd en worden er inmiddels behoorlijk mooie vissen gevangen en weer teruggezet.

CAG is zich momenteel aan het beraadslagen of ze meer actief willen worden op de Europese karperscene. In de VS worden aan CAG leden interessante kortingen geboden bij boilie producenten en hengelsport winkeliers. Bovendien worden er met enige regelmaat leuke toernooien georganiseerd waaronder de “Austin Team Challenge” en de “First Fishing Folly” maar vinden er ook fish-ins plaats en carp clinics. Het karper vissen onder de jeugd wordt ook sterk gepromoot. Bowfishing is een thema waarover op het CAG forum overigens niet gesproken mag worden. C&R wordt sterk gepromoot.

Verder is het vooral een club met erg interessante lui vanuit verschillende windstreken.

Mijn vraag aan jullie is meerledig:

- Zien jullie een toegevoegde waarde voor CAG in Nederland, bijvoorbeeld als er kortingen kunnen worden aangeboden?
- Zouden jullie interesse hebben aan deelname van in Nederland georganiseerde events en wedstrijden?
- Wat zouden jullie van CAG willen zien in Nederland?
- Zien jullie een toegevoegde waarde t.o.v. de KSN?
- Zijn er winkeliers/boiliefabrikanten hier aanwezig die mogelijk interesse zouden hebben om hiermee samen te werken?
- Wie zouden jullie een goede Nederlandse vertegenwoordiger vinden van CAG? CAG is bij voldoende interesse op zoek naar een Nederlandse Voorzitter. Eventuele geïnteresseerden kunnen zich via e-mail of PM bij mij melden.

Ik ben erg benieuwd naar jullie input en hoop op een leuke en constructieve discussie.

Mario.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

16-02-2007 18:43

Leuke gedachte misschien krijg je veel respons.
Wat mij wel dwars zit in het topic zijn de wedstrijden, het is geen promotie voor het karpervissen om er wedstrijden op te organiseren.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Mario Kok
Berichten: 108
Lid geworden op: 12-02-2007 20:22
Locatie: Mexico Stad
Contacteer:

16-02-2007 18:56

Douwe Bijlsma schreef:Leuke gedachte misschien krijg je veel respons.
Wat mij wel dwars zit in het topic zijn de wedstrijden, het is geen promotie voor het karpervissen om er wedstrijden op te organiseren.


Douwe,

Laat ik iets duidelijker zijn. Op 1 januari bijvoorbeeld kun je meedoen met de FFF. Dit houdt in dat ieder zijn eigen water mag kiezen, waar ook ter wereld. Het is puur voor de gein. Je kunt wel iets winnen maar dat is meer symbolisch. We hebben het hier dan niet over een massa gebeurtenis.

De ATC is vooral bedoeld om elkaar een kans te geven bij elkaar te komen en ook een hengel uit te werpen. De VS zijn zo groot dat je maar heel weinig kansen hebt om elkaar te zien buiten het forum. In Nederland hebben we zo'n event niet nodig.

De fish-ins zijn kleinschalige bijeenkomsten, ook vooral bedoeld om bij te kunnen praten en tegelijkertijd de karper visserij onder de aandacht te brengen van de massa. Karpervissen is nog een hele kleine sport in de VS vergeleken met het largemouth-bass en meerval gebeuren bijvoorbeeld.

De door CAG georganiseerde events zijn dan ook niet te vergelijken met de Europese enduros. Dit is een veel meer vriendschappelijk en minder commercieel gebeuren vooral bedoeld voor de promotie van het karpervissen. En daar kunnen wij als Nederlanders toch niet echt tegen zijn lijkt me.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

16-02-2007 19:47

Mario,

interresante en leuke topic!
Begin jaren 90 was ik begonnen met het evrzamelen van oude en antieke visspullen. Ik had de mazzel (of noemen ze dat vooruitstrevend inzicht :D ) dat ik binnen europa de eerste persoon was met een homepage met info over het verzamelen van oude en antieke visspullen.
Al gauw ontving ik van vooral uit de USa zo'n 10 tot 15 emails per dag :o met verzoeken om info.
Er bleek veel Europese visspullen verscheept te zijn naar de USA (b.v Hardy), veel boeken met nuttige info was er toen absoluut nog niet voor handen...en dus bleek ik een interresant persoon te zijn voor de Amerikanen. Verzamelen is een dure hobby en al gauw kwam er ook het handelen bij (Tja we zijn nu eenmaal Hollanders 8) ) (Begintijd eBay...gouwe tijden!!)

Waarom deze lange intro?...

Wat me vooral is bijgebleven uit die periode is de enorme gedrevenheid en nieuwsgierigheid v.d Amerikanen.
Verder waren ze zeer vriendelijke en bovenal verwonderd over het feit dat ze contact hadden met iemand van de andere kant van de wereld..dat ook nog eens Engels spreekt :lol:
Enkel van geografie hebben ze daar echt geen kaas gegeten...want maar al te vaak kreeg je ook verhalen te horen over opa en duitsland of werd Nederland verward met 1 van de Scnadinavische eilanden hahahaha
en ja...mijn naam Hans Brinkel werd ook vaak verward met Hans
Brinker dat in Amerika een bekende naam is 8)
Verder is me bijgebleven dat ik vanwege mij hulp en de gewaardeerde zakentransacties in goed vertrouwen richting hun dermate gewaardeerd werd dat ik op m'n hoogtepunt van mijn verzamelaarsleven ik zowat vanuit elke staat in de USA zo'n beetje wel eens een uitnodiging hebt mogen ontvangen.
Soms kwam het karpervissen ook ter sprake en daar snapten ze helemaaaaal niks van :P :P :P

en kijk eens aan...
Anno 2007 en de Amerikanen beginnen zich te interesseren voor het karpervissen.

Verzamelen doe ik nauwelijks actief meer...karpervissen sinsdien steeds meer
Dus...
Mij lijkt het als karpervisser aboluut leuk om iets te gaan doen met de Amerikanen...dus bij deze, ik heb wel interesse :D
mvg
Hans Brinkel

p.s moet ik zeker wel ff m'n avater aanpassen zeker :lol:
wiebrand dragt

16-02-2007 21:51

de engelse carp society heeft in nederland in de jaren eind tachtig begin negentig onder de leiding van tom kapoen ook voeten in onze aarde proberen te krijgen.Waren ze toen nog aanwezig op de karperdagen in hoogeveen en meppel volgens mij hoor je er nu niks meer van
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

16-02-2007 22:21

Ik vind de organisatie zeker interessant, maar net als Bob zie ik er in nederland niet echt een grote meerwaarde in.
Kortingen en dergelijke geloof ik wel, er zijn al erg veel bedrijven die bijvoorbeeld samenwerken met hengelsportverenigingen voor een paar % korting, veel meer is er denk ik niet haalbaar, bovendien zou het, voor mij althans, geen primaire reden zijn om lid te worden.
Toegevoegde waarde tov de KSN? Ik zou het zou niet weten, maar ik ben wel benieuwd of je er zelf ideeën over hebt.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Mario Kok
Berichten: 108
Lid geworden op: 12-02-2007 20:22
Locatie: Mexico Stad
Contacteer:

16-02-2007 22:43

Dank voor jullie eerste reacties.

Ten eerste denk ik dat een systeem van kortingen altijd wel interessant is voor Nederlanders niet waar :wink: . Het zal hem dan met name om de hoogte van de kortingen gaan en dat hang uiteraard weer af van de toegevoegde waarde naar de winkeliers/fabrikanten. Dit zal vooral werken bij een zekere kritische massa van de organisatie in Nederland. M.b.t. tot de winkeliers en aas fabrikanten zijn er heus nog een hoop mogelijkheden, zeker op de groeiende VS markt.

Een belangrijk punt is de toegevoegde waarde die CAG kan bieden aan de leden. Een voorbeeld zou kunnen zijn een "uitwisselingsprogramma" tussen Nederlandse en Amerikaanse CAG leden waarbij partijen aan de andere kant van het water de mogelijkheid krijgen om eens een week op een topwater te vissen in een voor hen onbekende omgeving. En laat dit duidelijk zijn, dan heb ik het over openbaar water. Geen BTW putje dus.

Dit geeft met name vissers met een beperkt budget de mogelijkheid om eens een keer op een fantastisch Amerikaans water te vissen. Denk aan de grote rivieren en meren die vele runs op een dag kunnen produceren van 20 en 30 pond plus vissen. Ook de fameuze buffalo karper in de 50-60 pond gewichts klasse kan dan belaagd worden. Aangezien er geen commerciële partij tussen zit kunnen dit soort trips tegen kostprijs georganiseerd worden. Vlieg tickets naar de VS zijn tegenwoordig erg goedkoop en indien nodig kan er vast wel met geleend materiaal gevist worden. Lijkt me een leuke optie die nu nog niet bestaat.

En zo kunnen we vast nog een hoop activiteiten verzinnen die nu vooralsnog niet mogelijk zijn.

Graag hoor ik ook van jullie nieuwe ideeën. Nogmaals, dit is puur brainstormen en geeft jullie de mogelijkheid om vanaf het eerste uur een persoonlijke bijdrage te leveren.

Overigens zien we de KSN als een onmisbare en uitstekende Nederlandse organisatie waar we enkel iets op willen aanvullen, mits er voldoende belangstelling is.

The floor is yours....
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-02-2007 23:13

Nou dat is fijn voor de KSN dan, dat ze onmisbaar zijn.

Sorry hoor. Wat hebben de Amerikanen, waar de karpervisserij in de kinderschoenen staat en het meeste afgekeken is van Europa, hier nu te brengen.

Kortingen, meer commercie...

Reizen naar en in Amerika is helemaal niet zo goedkoop. Bovendien is vliegen met je uitrusting voor een paar weken States niet echt handig. Geleend materiaal, pfff. Heb ik trouwens toch geen CAG bij nodig.

Klinkt negatief en dat ben ik echt niet, want ik vind het een goed tegenwicht tegen die survival types die liever met pijl en boog jagen. Prima beweging. Maar zeg nu zelf... Onze karpervisserij gaat 50 jaar terug.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Mario Kok
Berichten: 108
Lid geworden op: 12-02-2007 20:22
Locatie: Mexico Stad
Contacteer:

16-02-2007 23:29

Kees,

Als ik ergens duidelijk over kan zijn is het niveau van vele CAG leden in de VS. Ik begrijp dat er in Nederland heel veel vissers zijn die inderdaad denken dat er niets meer valt te leren, maar mijn persoonlijk ervaring is toch heel anders.

Ik heb 20 jaar lang lekker mijn ding gedaan in Nederland en daarbuiten. Vele mooie vissen gevangen en dacht dat ik het ook wel zo'n beetje wist. Sinds mijn deelname aan CAG en de vele discussies met Amerikaanse leden ben ik toch heel anders over karpervissen gaan nadenk.

Denk aan pack-baits en de bijbehorende "pick-ups". Had ik voorheen nog nooit van gehoord bijvoorbeeld. Zo ken ik ook iemand die enkel met kunstaas op karper vist, en dan heb ik het niet over een vlieg of nep mais.
Verder vind ik de buffalo "karper" erg inspirerend en heb ik een berg geleerd over vissen op echt groot water (vanaf 20.000 hectare).

Ik denk dat we al snel te negatief zijn over de gemiddelde Amerikaanse karpervissers. Stukje onbekendheid lijkt me. Ook geïnspireerd door wat we op TV zien inderdaad. Ook daarom is het misschien eens handig om eens te neuzen aan de andere kant van de plas.

Ik zou met name naar de jeugdige vissers kijkend je willen vragen Kees om meer open-minded en minder bevooroordeeld naar een andere cultuur te kijken.

En m.b.t. tot een uitwisselingsprogramma, dat kan toch nog wel eens heel aardig zijn. Bij geleend materiaal hoef je uiteraard niets mee te nemen Kees, en nee, misschien is het niets voor jou. Maar er zijn vast wel karpervissers die niet willen meedoen met het commerciële circus en gewoon eens een keer met mede-vissers op uitnodiging een water van hun dromen willen bevissen. :wink:
Gebruikersavatar
Mario Kok
Berichten: 108
Lid geworden op: 12-02-2007 20:22
Locatie: Mexico Stad
Contacteer:

16-02-2007 23:46

Zie hier wat foto's van buffalo karper bijvoorbeeld...

http://www.carpanglersgroup.com/forum/i ... buffs&st=0

Hier nog een topper:
http://www.carpanglersgroup.com/forum/i ... =14722&hl=

Buffalo's kunnen rond de 100 pond worden. Op een natuurlijk dieet let wel...

Zou toch mooi zijn als we daar op kunnen vissen zonder bij een dure reisorganisatie te moeten boeken? :wink:
Laatst gewijzigd door Mario Kok op 16-02-2007 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-02-2007 23:50

Zo bevooroordeeld ben ik niet hoor. Ik ben niet onbekend met het land en zijn bewoners en de culturele verschillen. Dat doet er ook niet zoveel toe. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Die pack baits komen trouwens ook hier heen en zullen nog wel in de bladen beschreven worden. Net als dat in Engeland gebeurd. Maar wat moet de CAG in Nederland, behalve de kortingen en vistripjes? Hoe ziet de CAG dat?

Ik zie weinig concreets, behalve de belofte dat ze aardig zullen zijn voor de KSN. Ja, kan ik mij indenken. Maar waarom?

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Mario Kok
Berichten: 108
Lid geworden op: 12-02-2007 20:22
Locatie: Mexico Stad
Contacteer:

17-02-2007 00:05

Bob omschrijft het mooi. Het geeft je ook de mogelijkheid om nieuwe contacten op te doen, van elkaar te leren, eens ergens anders te vissen dan wat er commercieel wordt aangeboden zonder helemaal blind te moeten beginnen, en misschien wel het meest belangrijk, het geeft ons de mogelijkheid om die kennis en ervaring die we denken te bezitten te delen met anderen zonder daar noodzakelijkerwijze aan te moeten verdienen.

Gewoon, puur voor het gevoel, weet je wel? Is CAG daar absoluut voor nodig? Natuurlijk niet, dat kan zo ook wel. Maar het is wel een mooi middel om twee grote groepen met dezelfde passie bij elkaar te brengen.

Wellicht dat CAG en KSN wel iets samen kunnen opzetten ter wederzijdse bevordering en promotie van onze passie.

Wat kun je daar nu op tegen hebben?

Misschien dat KSN leden of bestuur eens willen reageren?
Gebruikersavatar
Mario Kok
Berichten: 108
Lid geworden op: 12-02-2007 20:22
Locatie: Mexico Stad
Contacteer:

17-02-2007 00:42

Ik proef bijna een beschermende houding m.b.t. de KSN onder het mom van gebrek aan toegevoegde waarde van CAG? Ik zie daar niet helemaal de noodzaak van in. Terugkijkend naar de doestellingen van CAG:

•Gain acceptance of the carp as an exciting and challenging sportfish.
•Become better carp anglers, assist others and encourage them to join us.
•Treat the carp with respect. Promote the release of trophy-size carp. Encourage others to do the same.
•Most of all: go fishing, share with others, and have fun!

zie ik enkel aansluitende belangen. Ook de KSN gedrags code sluit hier mooi bij aan.

Mijn oorspronkelijke gedachte van deze topic was niet om tegen elke prijs een gemeenschappelijk project met de KSN uit de klei te stampen.

Ik wilde vooral CAG als organisatie bij het Nederlandse publiek meer bekend maken en gezamenlijk op zoek gaan naar toegevoegde waarde. Als blijkt dat KSN en CAG mogelijk deels gemeenschappelijke belangen hebben (en ik neem aan dat de promotie van verantwoord karpervissen een duidelijk gemeenschappelijke deler is) dan pleit dit ervoor om gezamenlijke initiatieven te ontplooien waar nuttig.

CAG kijkt duidelijk over haar eigen grenzen heen. Haar vier doelstellingen zijn universeel toepasbaar. CAG zou graag in contact komen met een meer internationale arena van karpervissers, mede om van elkaar te kunnen leren. KSN zou mogelijk een toegevoegde waarde daarin kunnen leveren.

Ik kan me voorstellen dat KSN, ondanks de duidelijk Nederlandse focus, de inspanningen van CAG om verantwoord karpervissen in Amerika op de kaart te zetten kan waarderen.

Zou het dan niet mogelijk zijn om bijvoorbeeld een uitwisselingsprogramma te formaliseren tussen beide organisaties?

Ik kan mij vanuit geen enkele invalshoek voorstellen hoe dit een negatieve invloed kan hebben op de karpervisserij?
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

17-02-2007 10:11

Mario,

Je hebt PB
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

17-02-2007 10:28

Hallo Mario,

[edit] Laat maar zitten ook...

Gr,

Bas
Laatst gewijzigd door Bas B. op 18-02-2007 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-02-2007 10:50

Mario,

Kennisuitwisseling is niet het probleem. Maar ik zie dat niet eenzijdig. De info gaat twee kanten op. Ook niet het eventueel karpervissen hier of daar. Hoewel ik dit geen grote vlucht zie nemen.

Mijn probleem is dat je het voordoet alsof CAG zich in Nederland wil vestigen om voor de Nederlandse karpervissers activiteiten te gaan ontplooien. Zoals kortingsprogramma’s, etc. Dat zie ik niet zo.

Wellicht kun je het doel en de middelen wat duidelijker stellen. Info uitwisseling kan primair bijvoorbeeld via het forum gaan. Maar daar hoef je geen Nederlandse vestiging voor te hebben. Alleen karpervissers die actief worden op het forum. Nou moet ik zeggen een tijdje actief te zijn geweest op buitenlandse forums, maar dat verzadigde snel zodat ik ermee gestopt ben.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

17-02-2007 12:12

Hoi Mario,

Op dit forum zitten zeer veel conservatieve vissers. Vroeger was alles beter.

Veel boarders worden niet als door een magneet aangetrokken bij het zien van een zware buffalo karper.

Op kortingen wordt niet gewacht denk ik. Velen zijn ervan overtuigd dat hun eigen boilie de beste is en staan daarom met plezier hun eigen geheime bol te draaien.

•Gain acceptance of the carp as an exciting and challenging sportfish. Doen we als in NL. Hier worden ze niet voor de pan gevangen of doorboord met een pijl.
•Become better carp anglers, assist others and encourage them to join us.
Gebeurt al. Er zijn vele viskampen voor de jeugd.
•Treat the carp with respect. Promote the release of trophy-size carp. Catch and release en niet alleen de trophy-size carp doen we aan.
•Most of all: go fishing, share with others, and have fun!
Op een paar vissers na zullen we allemaal plezier beleven aan de visserij.

Helaas domineren de Engelsen al een tijdje in de VS. Ze komen daar met de laatste technieken die nog jarenlang overbodig zijn daar. De Amerikanen zijn dol op technologie waardoor het me niet zal verbazen dat ze binnen afzienbare tijd op hetzelfde niveau zitten als de Europeanen terwijl het levend terugzetten van een karper nog in de kinderschoenen staat.

Wedstrijden, clinics en dergelijke slaan in NL niet aan omdat we minder drang naar groter en beter hebben dan de Amerikaan, denk ik. Vissen doen we vooral voor onszelf in je ééntje of met een maat. De benaming Trophy-size geeft zeer goed aan wat het verschil van perceptie is tussen een Amerikaan en Nederlander.

Het is een leuk idee om de CAG te introduceren maar ik denk dat NL er nog niet klaar voor is. De KSN is bezig volwassener te worden en krijgt steeds meer leden. Mochten er veel ontevreden leden zijn, dan is de oprichting van een tweede club welkom.

Als laatste wil ik je zeggen dat ik het leuk vind dat je erg betrokken bent bij je visserij. Je komt altijd met food for thought.

:lol:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

17-02-2007 12:44

Dave er komt een vraag bij mij op.
Wil jij met jou reactie suggeren dat Nederland niet volwassen is als het over karpervissen gaat?
Is volwassenheid gekoppeld aan kortingen, reizen naar andere karperlanden, betaalwateren, competitie, clinics enz.?
Ik vind een dergelijke gedachtengang juist een tekort aan volwassenheid.

De KSN als onvolwassen afschilderen is jou eigen perceptie, ik verdedig de KSN daarin niet.
Voor mij voegt de KSN nog een andere organisatie iets toe aan mijn beleving.

Kennisuitwisseling oke, dat kan prima via dit forum.
Passen de leden zich dan ook aan aan de forumtaal?
Of moet de Nederlander net als altijd op een Nederlands forum zich aanpassen?

Vooralsnog voeg ik mij bij Kees Ouwehand enz.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

17-02-2007 13:14

Douwe,

Ikke denk jei mei niet begeip.

Ik beweer niet dat de KSN onvolwassen is. Wel dat ze nog steeds verandert. Waarschijnlijk zal dat altijd zo blijven omdat dat onvermijdelijk is doordat tijden veranderen.

Welke woorden hebben jouw vragen opgeroepen? Ik dacht dat ik heel netjes had geformuleerd dat NL niet op de CAG zit te wachten. Lees nog eens wat ik achter de doelstellingen van de CAG geschreven heb.

Ook over de wedstrijden enzo. Ik schrijf daarover dat we anders tegen wedstrijden en dergeljike zaken aankijken.

Misschien zie je het anders als je m'n bericht nogmaals leest.

:D
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

17-02-2007 13:21

[quote="Douwe Bijlsma"]
Passen de leden zich dan ook aan aan de forumtaal?
Of moet de Nederlander net als altijd op een Nederlands forum zich aanpassen?
quote]


Dat vind ik nou onzin Douwe, er kan best in het Engels gecommuniceerd worden op dit forum als mocht blijken dat men de Nederlandse taal niet machtig is.

Eventueel de boardregels in dit specifieke geval dan maar aanpassen??.
gr
HB
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

17-02-2007 14:06

Hans dat vind ik nou onzin niet iedereen is de Engelse taal machtig.
Echt Nederlands om zich maar aan te passen.
Passen zij zich ook aan zodra er een Nederlander op hun forum komt die het Engels niet machtig is?

Dave ikke denk jij jei jauzelv niet begeip.

De KSN is bezig volwassener te worden


Hiermee suggereer jij dat de KSN nog niet voldoende volwassen is.
Jou formulering bij de doelstellingen is inderdaad netjes.
Daar heb ik ook geen vragen bij.

Je zegt nu dat het geen onvolwassenheid is maar onvermijdelijk omdat de tijden veranderen.
Een soort van veranderende bewustwording, dan kan ik je melden dat de CAG nog lang niet aan de volwassenheid van de KSN toekomt en al helemaal niet aan de volwassenheid van de Nederlandse karpervissers.

Bij de weg; je kunt gewoon met mij communiseren, in normaal Nederlands, wat je nu doet is iemand in de zeik proberen te nemen.
Dat het bij mij zo niet werkt zou je zolangzamerhand moeten weten.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

17-02-2007 14:47

Douwe,

Man ik neem je niet in de zeik en doe daar ook geen poging toe.

Ik suggereer niet dat de KSN onvoldoende volwassen is. Het is toch zo dat elke vorm van organisatie blijft veranderen. Dat betekent niet dat ze onvolwassen zijn. Als de KSN in de huidige vorm blijft dan zal ze in 2020 een onvolwassen organisatie zijn. Misschien heb je liever dat ik had gezegd een volwassen organisatie die uitstekend weet in te spelen op veranderende omstandigheden.

Gelukkig niet geblanked vannacht. Een grote voorn zag de bovenwereld.
:wink:
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

17-02-2007 15:44

[quote="Douwe Bijlsma"]Hans dat vind ik nou onzin niet iedereen is de Engelse taal machtig.
Echt Nederlands om zich maar aan te passen.
Passen zij zich ook aan zodra er een Nederlander op hun forum komt die het Engels niet machtig is?

quote]

Douwe, volgens mij is het een kwetsie van gastvrijheid en niet van aanpassen.
Nee, niet iedereen zal de Engelse taal machtig zijn...so what?
Er zijn er vast genoeg die wel in de Engelse taal kunnen en willen reageren.
Enne...als we het over de Nederlandse schrijf-taal hebben, dan kun je de helft van alle berichten wel verwijderen, want meer dan de helft op dit board is niet eens de Nederlandse schrijf-taal machtig (en dan heb ik het nog geeneens over kleine spelfouten). :lol:
Sorry, maar in deze sta ik lijnrecht tegenover jou stelling

Mocht dit board besluiten dat er geen Engels gesproken mag worden op dit board dan zal dat voor mij persoonlijk een overweging kunnen zijn om niet langer meer actief te zijn op dit board.
Mario, in dat laatste geval zijn jullie meer dan welkom op onze website en forum http://www.carpclubzoetermeer.nl :wink:
mvg
HB
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

17-02-2007 15:54

Leuk toch om ze een beetje op weg te helpen?
Doet me denken aan m'n eigen begintijd met eigen bouw rod-pods
(Foto is een copy genomen van de CAG site)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

17-02-2007 16:32

Goedzo Hans jij neemt alvast een voorschot om je eigen forum te promoten, dat is collegiaal zeg.

Jij zegt dat het een kwestie van gastvrijheid is, oke daar kan ik in meegaan.
Geef jij dan eens aan waarom een Engelstalig forum die gastvrijheid niet hoeft te leveren.

Ik ben en blijf van mening dat een Nederlands forum het Nederlands als voertaal moet hebben en behouden.
Andersom maakt een Engelstalig forum ook geen gebaar naar anderstaligen.
Ik heb het vermoeden dat jou Nederlandse handelsgeest het in deze wint tov van je karpervissersgeest, is ook helemaal niets mis mee lees het dus aub goed.

In deze staan wij inderdaad lijnrecht tegenover elkaar, ook daar is niets mis mee.

Nu ik alles nog eens doorlees kom ik tot de conclusie dat de CAG meer heeft aan de KSN en de Nederlandse karpervisser om volwassen(er) te worden dan andersom.

En bedenk dat er geen discussie mogelijk is zonder criticasters.

Dave, dan zou de KSN inderdaad onvolwassen geworden zijn.
Vissen is een hobby, geen religie!