Moet dat nu zo?


Gesloten
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

13-02-2007 22:16

Jongens, met alle respect maar dit vind ik geen pas hebben.

Topics verdwijnen als sneeuw voor de zon, als het nu terecht was, of dat huisregels gebroken werden zou ik er nog begrip voor kunnen opbrengen maar dit?

Ben nu al jaren actief hier op het board en heb dit nog nooit meegemaakt, zou iemand van de mods eens een reactie hierover kunnen plaatsen ZONDER deze topic te verwijderen?
Andre Kip
Berichten: 292
Lid geworden op: 01-05-2005 21:44

13-02-2007 22:47

Inderdaad,heb een verzoek ingediend bij Bertil om mijn profiel te laten verwijderen.
Als er topics verdwijnen waar geen verkeerd woord in gevallen is,en die zonder reden van opgaaf verwijdert worden,en niks geen seintje vooraf dan hoeft het voor mij niet meer.

Bij deze mijn laatste post op dit forum,zal er ook wel niet al te lang staan.

Het gaat jullie hier allemaal goed,over en uit hier voor mij.

André Kip.
Gebruikersavatar
Tim Schless
Berichten: 657
Lid geworden op: 08-07-2005 00:58

13-02-2007 22:52

Heel jammer dat het zo gaat, maar ligt het wel aan de mod's? Kan het niet een fout op het board zijn, of hackers ofzo?
Ik heb 30min. geleden een topic geopend, omdat een maat van mij zich niet kan registreren. Misschien dattie op een verkeerde plek stond, maar hij is nu al verdwenen :S
Als er iets niet goed is of tegen de regels, meld dat dan eerst alvorens het te verwijderen... Ik weet in elk geval niet waar ik aan toe ben.

Mvg Tim
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

13-02-2007 22:57

had het ook al opgemerkt ja.Weet niet bij welk topic maar ik was aan het lezen.En de volgende dag topic weg.

Remco
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

13-02-2007 23:18

Heren,

Dan kom je thuis van paar uur lekker vissen 8)

Ik heb zelf de topic helaas niet helemaal gevolgd zodat ik niet inhoudelijk kan oordelen, maar heb het even aan wat Mods gevraagd.

Hoe wij het dachten te zien:
De 4e reactie in gewraakt topic was van Jan Willem met een stomme uitspraak. Daarna ging het anderhalve pagina lang over Jan Willem. Deze had genoeg tijd om te reageren op zijn uitspraak maar deed dat niet (Durfde misschien niet meer?).
Daarmee verzandde in onze ogen het hele topic en dan houdt het eens op.

Wellicht hebben wij het in deze niet goed gezien. Als dat zo is excuses daarvoor.

We zullen proberen het verwijderen van topics te beperken tot het minimum.

Vr.Gr.,

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
joeri van tiel
Berichten: 30
Lid geworden op: 13-06-2003 02:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

14-02-2007 01:53

Zo had ik onlangs ook een reactie gegeven op een verboden topic over betaalwateren.
Zonder opgaaf van reden was hij van de aardbodem verdwenen.
persoonlijk vind ik dat van weinig respect getuigen.
Jammer....keep up the good work, daar maak je vrienden mee. :( :( :(
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

14-02-2007 07:02

Joeri dat een topic word verwijderd over betaalwateren is niet vreemd, zoals je al aangaf zijn die verboden op carpboard, niks mis mee zijn nu eenmaal de huisregels.
Als de huisregels overtreden worden vind ik het normaal dat die topic verwijderd word.
Maar daar gaat het nu niet over, hier ging het heel ergens anders over.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

14-02-2007 07:59

Beste heren,

Topics die in strijd zijn met de huisregels zullen worden verwijderd, echter is het natuurlijk een kleine moeite om de topic starter even te informeren. Dan zal dan ook geschieden voortaan.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

14-02-2007 08:46

Ben toch best geinteresseerd hoe dat nu met die bollen van Eddy zit.....


:lol:


Frank
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-02-2007 08:58

Heren,

Probeer niet een medegebruiker berichtenlang te corrigeren maar maak direct een moderator attent op het vergrijp. Dan wordt het netjes opgelost zonder de continuiteit van het board te verstoren. In dit geval was het bericht gecorrigeerd en het forumlid erop aangesproken. Hoe meer reacties nakomen, hoe moeilijker het wordt om te corrigeren. Dan blijft slechts verwijderen over. Het is aan het forumlid zelf om op het board verklaringen over zijn gedrag te geven. Dit kunnen we niet afdwingen.

Probeer niet moderatoren op het board uit te dagen als een actie je niet bevalt, maar stuur een berichtje naar één van de moderatoren. Dan wordt het onderling besproken in het moderatorforum en kan er rekening mee gehouden worden. Het uitdagen van moderatoren wordt doorgaans beantwoord met een actie van de moderatoren. Die route schiet dus niks op.

Als een topic of bericht verwijderd wordt dan gaat er normaal gesproken een PB naar de topicstarter. Zelfs bij betaalwateren. Het is ondoendlijk om idereen die gereageerd heeft een bericht te sturen. We gaan er ook geen mededelingen op het board over doen. Dit gaat in tegen onze doelstelling om de continuiteit van het board op de achtergrond in goede banen te leiden zonder de gebruikers ermee lastig te vallen. Nogmaals, is er iets verwarrend. Stuur een berichtje naar één van de moderatoren en wanneer mogelijk zal het snel opgehelderd worden. Begin er liever geen topic over.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

14-02-2007 09:00

Jeroen Hof op't schreef:Beste heren,

Topics die in strijd zijn met de huisregels zullen worden verwijderd, echter is het natuurlijk een kleine moeite om de topic starter even te informeren. Dan zal dan ook geschieden voortaan.


Jeroen, daar gaat het zich juist om, deze topic was totaal NIET tegen de huisregels.
Er was 1 persoon die zich niet aan de fatsoens normen hield, pb die dan of wis zijn reactie, een complete topic daarom verwijderen is in mijn ogen niet noodzakelijk.
Verder liep de bewuste topic heel netjes en waren zelfs de reactie's heel erg netjes naar aanleiding van deze bewuste persoon.

Jouw reactie Jeroen dat topics in strijd met de huisregels worden verwijderd is welliswaar correct maar niet van toepassing op de bewuste topic en de vraag waarom deze is verwijderd door Andre. ( moet wel bekennen dat intussen Bertil me heeft uitgelegd waarom de topic van Andre is verwijderd en ik kan me daar wel iets bij voorstellen, hoewel Andre dus helemaal niets fouts heeft gezegd maar dat terzijde ).
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-02-2007 09:04

Wil,

Er waren er wel een paar, maar laten we daar niet flauw over doen.

Verwijdering was voornamelijk het inhoudelijk verzanden van het topic.

Heeft verder niks met personen te maken.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

14-02-2007 09:09

Heren,

Ik denk dat Jeroen en Wil het duidelijk verwoorden. Topics die tegen de huisregels zijn worden zonder de topicstarter in te lichten verwijderd.

Betreffende de topic die nu verwijderd is had het anders gekunt en gemoeten. Weer een wijze les voor ons.

Als jullie het goedvinden sluit ik hierbij deze topic. De hoofdrolspelers hebben hun zegje kunnen doen.
En ik denk dat er voldoende uitleg is gegeven.

Vr.Gr.,

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

14-02-2007 09:16

Wil,

Jeroen reageert op degene die het over die betaalwaters heeft en niet op jouw post.

De gewraakte topic was van een andere aard en niet tegen de huisregels. Maar dat is al gezegd. We kunnen hem niet terughalen.

Kees geeft verder prima uitleg over de gang van zaken op het forum.

Zoals eerder gezegd is het verwijderen van een topic het laatste redmiddel dat zo weinig als mogelijk moet worden ingezet.

Een slotje met uitleg is de normale weg. Dan kan er via PB met de Mods nog over gesproken worden of het terecht is of niet.

Vr.Gr.,

Bertil
Ps Wil.. ik heb het er ook uitgebreid met André over gehad. Hij snapt mijn kant van het verhaal en ik zijn kant.
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Raymond Mulder
Berichten: 447
Lid geworden op: 03-06-2006 07:42
Locatie: Zuid Holland

14-02-2007 09:39

Waarom verwijderen? Gooi er gewoon een slotje op!
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

14-02-2007 09:58

Dat is ook een optie. En dan diegene gewoon berichten, waarom er een slotje is opgegooid. Mij maakt het in eerste instantie niet zoveel uit waarover het gaat. Als het maar met het onderwerp in verband staat.
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

14-02-2007 10:38

Goed, ik kan me vinden in de uitleg van de mods hier en accepteer hun uitleg.
Fouten worden gemaakt door mensen en mods zijn ook mensen, topic is ontercht verwijderd en daar zijn we het gelukkig zo goed als over eens.

Wat mij betreft kan deze topic nu op slot en gaan we verder met de orde van de dag.
Denk persoonlijk dat het een en ander nu wel duidelijk is.

Slotje?
Gesloten