Dé Karperwereld


Jan-Willem Kroon
Berichten: 399
Lid geworden op: 28-11-2005 19:19
Locatie: Hardinxveld

31-01-2007 09:48

Remko Berendsen schreef:Je kunt meschien ook eens een keer het voortouw nemen met
voorlichten dan alleen maar roepen dat het fout is.


Het kan dat ik het niet helemaal begrijp hoor... :-? Maar volgens mij gebeurt dit toch ook in de Karperwereld??? Daar wordt in het artikel van John van Eck toch op een goede manier voorlichting gegeven over wat er zoal fout is aan sommige betaalwateren?
Ga zo door Mark, Franklin en John! Ik vond het een goed en duidelijk artikel.

Groeten JW
Run to the water.....
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

31-01-2007 10:11

Je kop in het zand steken doe je overigens pas als je onbekommerd, met of zonder biertje, korte broek, barbecue, hond, vriendin, tv, schoonmoeder of whatever op een betaalput gaat zitten hengelen.

Tegenhouden kun je het niet, wel de onwetenden voorlichten over waar ze hun financiele bijdrage aan leveren als ze daar gaan vissen. Kijk, het is je eigen afgelikte avontuur hoor, maar als er diefstal van karpers uit andere wateren of onttrekking van openbare wateren aan ten grondslag ligt, werk je daar wel indirect aan mee.

Ga je dus plompverloren op zo'n water vissen dan steek je pas echt je kop in het zand.

Met onbetaalbare groet,

Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-01-2007 10:29

De afgelopen jaren is er in dé Karperwereld, maar ook door de KSN vooral voorgelicht.

Lees de achtergrond info nog eens in de enquête op het CBB deel van de KSN site http://www.karperstudiegroep.nl/

Iedereen gaat uit van het redelijke en veronderstelt dat er naast slechte ook goede betaalwateren zullen zijn. De vraag die goede wateren aan te wijzen wordt niet beantwoord om de simpele reden dat die voorbeelden niet gevonden zijn bij de wateren waar de bedrijfsvoering uitgaat van de exploitatie van het karperbestand ten behoeve van karpervissers. Er is hier al met regelmaat aangegeven dat een andere grondslag voor de bedrijfsvoering de voorwaarde voor verbetering is. Bijvoorbeeld verhuur van vakantiehuisjes aan een water als voornaamste inkomstenbron. Inkomsten die alleen gebaseerd zijn op de bevissing van een karperbestand zal zich op den duur altijd gaan wreken. Voorbeelden ten overvloede. Helaas. Ik sta als altijd open voor voorbeelden van betaalwateren volgens traditioneel concept met een aantoonbaar goed beheer, maar krijg ze tot nu toe niet aangereikt. Gevolg is een patstelling. Dat kan als bij voortduring afzeiken van betaalwateren overkomen, maar dat ligt niet echt aan mij. Een betaalwater met recordkarpers, hoge entree bijdrage en wachtlijst van 5 jaar is natuurlijk niet echt heel relevant voor gewone karpervissers.

Groet, Kees
Matthijs v Vught
Berichten: 7
Lid geworden op: 19-05-2006 11:45

31-01-2007 21:14

Hans Brinkel schreef:Jij weet in die hele korte tijd (6 berichten) wel vrienden te maken hier zeg :-? :-? :( :( :cry: :cry:

Dat moet jij zeggen :P Jij hebt 3387 berichten en niks beters te doen dan op het forum te posten ;)
Ik heb nog een gewoon leven :lol:

Daar gaat me ook niet om! Ik ga er nu geen woorden meer over vuil maken. (oorlog is er niet voor niks in de wereld)

Ik zeg ook altijd "Een beter begin, begin bij je zelf"
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

31-01-2007 21:39

Matthijs,

Ik heb jou een PBeetje gestuurd.
De inhoud is ietwat gerelateerd aan jou onderschrift. :o
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

31-01-2007 22:01

Matthijs,

Wens je veel plezier op het board en een prachtig mooi leven toe. :wink:
gr
Hans
Gebruikersavatar
Bart Voeten
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-12-2005 22:09
Locatie: rijkevorsel
Contacteer:

31-01-2007 22:50

Een debat tussen John en Alijn in karper????
carpanglers soak their balls in love juice
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

31-01-2007 23:32

Beider standpunten zijn toch overduidelijk Bart, de rest zal een herhaling van zetten worden en daar zit niemand op te wachten.
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

01-02-2007 10:39

PJ Otte

Ik heb John van Eck zijn artikel gelezen, en moet zeggen dat het mij zeer aanspreekt.
Vooral het feit dat hij het welzijn van de karper voor op blijft stellen, binnen zijn visserij.
Hij geeft het goede voorbeeld, waar anderen zich laten verleiden.
In de topic: Spiegelmagazine, had ik al eens mijn mening over Alijn's artikel, in hetzelfde magazine gegeven.
Mijn conclusie is dan ook dat Alijn een erg slecht artikel van zijn hand heeft laten verschijnen, in een overigens prima hengelsport-magazine.

Mark Zelle en Mark van Balveren hebben als redacteuren van twee verschillende magazine's binnen deze topic, inhoudlijk gereageerd op elkander en anderen.
Zij hebben gepost met wederzijds-respect naar de ander(en) toe.
Een goed voorbeeld voor velen anderen, misschien zelfs voor mij.... :lol:

met karper-respecterende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

01-02-2007 17:32

Hans-Peter,

Zal John de vele positieve reactie van jou en andere die ik mocht ontvangen overbrengen. Spreek hem ongetwijfeld dit weekeind in Zwolle.

Peter
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

01-02-2007 17:38

of nog beter...ga het hem zelf vertellen :wink:
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

02-02-2007 09:28

Harnold Kikkert schreef:
pj otte schreef:Hans-Peter,

De Blauwe Hoef is als BTW terzielen.

Harnold,

Graag eerst je reactie op het artikel.

Peter


Ik (ver)koop de karperwereld in mijn toko, heb het blad nog niet binnen.
Zodra ik die reaktie heb gelezen, zal ik hierop terug komen.
Het Alijn verhaal in het blad Spiegel...lijkt me overduidelijk, jezelf vrijpleiten mss.

gr Harnold


Ik heb het artikel gisteren gelezen, en ik sta op persoonlijke titel volledig achter John van Eck.
Punt!

gr Harnold
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

03-02-2007 00:42

Again the same old story as always niet waar heren.
Wie zijn waarheid is nu de waarheid?
Alijn heeft zijn visie en is bezig met zijn tak van sport, dit geld eveneens voor John.

succes met de kruistocht, relativeer liever.
gegroet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

03-02-2007 02:57

Achja mensen ik ga niet reageren over deze topic sluit het maar gewoon ben het met remko eens.
Dit is een eindelose discusie word er moe van als ik het lees.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

03-02-2007 06:09

Peter,

Om een mening te vormen is het belangrijk dat karpervissers zoals Alijn en John die aan de weg timmeren en andere hun mening geven over het fenomeen BTW.Een goede voorlichting is de basis om te komen tot die mening of je dan voor of tegen bent is dan niet belangrijk meer. Juist door andere karpervissers niet te wijze op uitspraken van andere mis je die kans.

De andere Peter.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

04-02-2007 22:21

Beste Peter,
een mening of interpretatie? ik laat een ieder hierin zijn eigen keuze om dit te interpreteren ;-)

Alles valt en staat met communicatie. Door communicatie proberen jij en ik en iedereen bewust of onbewust gedachten, meningen en gevoelens uit te wisselen. Het is zo in ons leven geïntegreerd en het voelt zo vertrouwd, dat we er eigenlijk nauwelijks over nadenken. Als je iemand iets wilt vertellen dan denk je wel na over wat je gaat zeggen, maar vaak niet over hoe je dit gaat vertellen.

Toch is dit het kernpunt van communicatie. Het kan namelijk heel gemakkelijk fout lopen, als de ander jou uitleg niet begrijpt, dan zul je dit opnieuw moeten uitleggen, terwijl je dacht duidelijk te zijn. Zeker bij schriftelijk communicatie is dit een probleem die veel voorkomt.

Als je hiet niet erg vind meng ik me om deze redenen niet inhoudelijk met deze discussie. En wens anderen nog steeds succes met hun kruistocht.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

04-02-2007 23:21

mischien wel off topic?
Maaaaar ik had een leuk en geslaagd dagje met de redactie van De Karperwereld.
Overeen gekomen dat twee artikelen van mijn hand gepubliceerd gaat worden in hun blad en als klap op de vuurpijl win ik met de loterij bij de KSN stand (Projectspiegels Zwole) een gratis jaarabonnement op
De Karperwereld
Da's mooi :D
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

04-02-2007 23:50

Hans,
Off topic of niet, mooi om dit te horen.
Ben dan wel geen lid meer van de karperwereld maar zal je artikelen zeker even doorspitten ;-)

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Dickvan Bekkum
Berichten: 440
Lid geworden op: 23-05-2004 17:16
Locatie: ophemert

05-02-2007 08:57

Hans waar ga je het over hebben?
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

05-02-2007 09:29

Dick,
je hebt email , wees gerust... :wink:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-02-2007 09:39

Dit krijgt wel een heel hoog repeterend gehalte.

PeterP, je wilt al tijden niet inhoudelijk ingaan op de discussie. Prima, maar waarom reageer je dan nog?

Voor mij blijft het: Nee, tenzij.

Als het tenzij op de juiste wijze wordt ingevuld vind ik het prima.

Dat is voor mij altijd nog een verantwoord visstandbeheer waarbij de bevissing niet ten koste gaat van het welzijn van het karperbestand.

Die boodschap is belangrijk genoeg om te herhalen. Rainbow lake ken ik niet goed genoeg om over te oordelen.

Ja, Hans. Volledig off-topic. Maar ik begrijp dat je in je nopjes bent met dé Karperwereld.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

05-02-2007 09:48

Nou om dan ook maar even on-topic te gaan

Ben inderdaad in m'n nopjes met De Karperwereld in al zijn facetten :D , dat moet beloond worden met enkele (hopenlijk ) fraaie artikelen. :wink:
gr
HB
Gebruikersavatar
Kevin Johannesen
Berichten: 221
Lid geworden op: 18-07-2005 16:11
Locatie: Brabant
Contacteer:

05-02-2007 16:51

Net effe iets meer moeite willen doen...

Dat is het enige verschil tussen de mensen die naar betaal wateren gaan en de mensen die naar openbaar water gaan.
Dat is ook het enige verschil tussen mensen die met avondeten effe snel en makkelijk de magnetron aanknallen en mensen die graag hun avondeten vers en zelf bereiden.
Niks gaat vanzelf en de makkelijkste weg is meestal niet de beste...
Ik weet wel tot welke groep ik behoor...

Betaalwatergangers zijn fucking watjes, zoek een andere hobby als je niet van spanning avontuur en onverwachte tegenslagen houd, ga vliegtuigspotten ofzo. Maar verziek niet voor die die hard karpervissers hun thuiswaters door 2 keer per jaar grof geld neer te leggen voor zo'n dierentuin put...
Quo Vadis
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

06-02-2007 07:03

Beste Kees,
Omdat het discussies zijn die verzanden in vooroordelen over mensen en wateren. Aannames die niet gestaafd zijn met feitelijke informatie, veel getallen wat niet klopt dus fout visstandbeheer. Vaak zonder de draagkracht van een water te kennen of alle andere factoren te kennen. Noem je dat objectief eerder subjectief. Ik weiger mee te werken aan zaken die ik niet feitelijk ken. Dat het vaal schort aan een stuk communicatie lijkt me logisch maar is wel eens storend.

Aannames van bijvoorbeel de beste jongen hierboven, over vooroordelen gesproken.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

06-02-2007 07:10

Kevin,
enige nuance is op zijn plek, waarop baseer je deze mening?

Ik quote je even:
Dat is het enige verschil tussen de mensen die naar betaal wateren gaan en de mensen die naar openbaar water gaan.
Dat is ook het enige verschil tussen mensen die met avondeten effe snel en makkelijk de magnetron aanknallen en mensen die graag hun avondeten vers en zelf bereiden.

Laat ik nu in het verleden op zowel een betaalwater hebben gevist alswel de grote stuwmeren zoals orient, rivieren zoals de seine en de soane etc.etc. Het water waar ik ben geweest zat niet bomvol dikke vissen, is over de 50 hectare. Het enige wat mij slecht is bevallen was het feit dat ik niet uit de voeten kon als ik vis had gespot. Ik heb dus andere wijzes gevonden om een gezinsvakantie te houden door hulp van andere mensen zoals bjvoorbeeld Aart.

Verder zijn er menig bekende vissers die op btw bivakeren, in bijvoorbeeld engeland gebeurt dit veelvuldig. Dit zijn vissers die ik niet onder de noemer watjes wil scharen.

Trouwens eet meestal vers maar soms uit de magentron.
mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.