Dé Karperwereld


Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

27-01-2007 09:46

Dé Karperwereld

In uitgave 52 geeft John van Eck zijn visie op het artikel van Alijn Danauin wat gestaan heeft in het blad Spiegel magazine.Goed dat bekende karpervissers in de verschillende karperbladen hun licht laten schijnen over BTW. Mijn mening is dat het steeds moeilijker wordt een inhoudelijke discussie hier over te voeren. Afgelopen week nog trof ik Ronnie de Grote die onder andere een lezing gaf over het zelfde meer Rainbow lake. Om de avond niet te laten verzanden in een oeverloze discussie heb ik bewust geen critici vragen aan hem gesteld. Kan een ieder aanraden het stuk in Dé Karperwereld te lezen.

Peter
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

27-01-2007 10:55

Mooi, maar wat wil je nu zeggen met dit topic?
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

27-01-2007 11:16

Harnold

Betaalwateren schijnt nogal een 'zwaar' onderwerp om over te discussiëren te zijn.
Misschien moeten we het hier maar weer eens onder de loep nemen.

Zo las ik in een discussie dat er op betaalwater de Blauwe Hoef versleepte karpers rondzwemmen,.
Misschien dat iemand hier wat helderheid kan scheppen in dit schijbaar duistere water ??
Ik heb geen ervaring met dit water of andere betaalwateren.
Maar er komen hier vast karpervissers die er wel eens een paar lijnen hebben natgemaakt.

met verlichte groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

27-01-2007 11:44

Hans-Peter,

De Blauwe Hoef is als BTW terzielen.

Harnold,

Graag eerst je reactie op het artikel.

Peter
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

27-01-2007 12:00

Peter

En de oorzaak daarvan is ??

met vragende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

27-01-2007 12:02

Peter

Ik koop dé Karperwereld in de vrije verkoop, heb 'm nog niet in de winkel zien liggen.
Maar als ik het stukje van John van Eck heb gelezen, dan zal ik reageren.

met belovende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-01-2007 20:10

Hans-Peter van Ee schreef:Peter

En de oorzaak daarvan is ??

met vragende groet

HPE


Ik heet geen Peter, maar de oorzaak is niet zo heel ingewikkeld hoor. Nieuwe eigenaar met ander plannen dan de eerdere projectontwikkelaar.

Groet, Kees
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-01-2007 21:21

Peter, het zal je wel niet verwonderen dat ik het vrijwel voor 100% met John eens ben...
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

28-01-2007 14:52

pj otte schreef:Hans-Peter,

De Blauwe Hoef is als BTW terzielen.

Harnold,

Graag eerst je reactie op het artikel.

Peter


Ik (ver)koop de karperwereld in mijn toko, heb het blad nog niet binnen.
Zodra ik die reaktie heb gelezen, zal ik hierop terug komen.
Het Alijn verhaal in het blad Spiegel...lijkt me overduidelijk, jezelf vrijpleiten mss.

gr Harnold
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

28-01-2007 17:21

Dat de dat van balveren de spiegel aanvalt verbaast me niks,, en dat hij dan ook nog zijn vriendje's aan het woord laat om zijn mening te ventileren ook niet.Als ze nou gewoon zelf eens ginden werken om hun eigen blad te verbeteren zou ik het nog wel kunnen waarderen maar in plaats van dat hebben ze alleen maar kommetaar op alles en iedereen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-01-2007 18:00

Pffff. Het plaatsen van dit artikel en de referentie aan een collega-magazine in het voorwoord is dus een aanval op het blad de Spiegel. Zo had ik het nog niet gezien.

Ik ben wel blij met dit artikel van John van Eck en waardeer de continuïteit in de stellingname van dé Karperwereld.

Van sommige schrijvende karpervissers krijg ik toch sterk de indruk dat ze alleen maar bezig zijn een verantwoording te vinden voor hun eigen gemakzucht. In welk blad ze ook schrijven. Toevallig ook wel eens in dé karperwereld.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

28-01-2007 18:06

Beste Remco,

Kan beide redacties persoonlijk, kan je verzekeren dat zij geen enkele invloed hebben op het stuk van Alijn Danau en de reactie van John v Eck hier op. Met wie voel jij je verbonden? Gaat het om de feiten is het voor mij niet erg moeilijk.

Peter
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

28-01-2007 19:00

Sorry Remko, maar hier is geen sprake van het aanvallen van een ander magazine. Zover ik ze ken zullen Mark of Franklin of andere Mark of Arjen of Arnout dit ook nooit doen. Natuurlijk zal er een gezonde onderlinge competitie zijn om het beste / mooiste magazine uit te brengen, maar daar kunnen de lezers alleen maar van profiteren.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

28-01-2007 19:29

Kees Ouwehand schreef:Pffff. Het plaatsen van dit artikel en de referentie aan een collega-magazine in het voorwoord is dus een aanval op het blad de Spiegel. Zo had ik het nog niet gezien.

Ik ben wel blij met dit artikel van John van Eck en waardeer de continuïteit in de stellingname van dé Karperwereld.

Van sommige schrijvende karpervissers krijg ik toch sterk de indruk dat ze alleen maar bezig zijn een verantwoording te vinden voor hun eigen gemakzucht. In welk blad ze ook schrijven. Toevallig ook wel eens in dé karperwereld.

Groet, Kees


Amen!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Mark van Balveren
Berichten: 79
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: In the middle of Brabant

28-01-2007 19:54

Zo had ik het nog niet bekeken Remco, maar als dat jouw gedachte is.. so be it. Grappig genoeg kennen Mark Zelle en ik elkaar al jaren persoonlijk en komen we ook prive bij elkaar over de vloer met onze volschubs. Maar dat is geloof ik dan weer offtopic...

Feit is wel dat ik me goed kan scharen achter Johns artikel en dus vanzelfsprekend een stuk minder achter Alijns artikel. Alleen waar blijf je dan als je daarover niet mag discussieren met elkaar?

vrg Mark
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

28-01-2007 21:04

mannen,

wij voelen ons zeker niet aangevallen! iedereen heeft zijn mening en mag die ventileren! sterker nog...wij zijn John dankbaar, al die Karperwereld-abonnees en andere lezers die momenteel niet meer in de hengelsportwinkel komen, worden nu attent gemaakt op een nieuw karpermagazine! waarvoor onze dank... :)

enkele redenen dat mensen voor een B-water kiezen zijn:
niet weten waar de vissen zwemmen
niet weten waar je vergunning kunt halen
mensen worden daar onzeker van en kiezen de makkelijke weg van de B-wateren!


als Spiegel zijnde proberen we daar wat aan te doen

in elke editie verschijnen 4 franse 'openbare' wateren. deze plaatsen wij speciaal om de mensen een alternatief te bieden. hiermee denken wij een positieve bijdrage te leveren.

Alijn heeft zijn visie gegeven en John ook...

Peter,

bekende vissers die een licht laten schijnen op een BTW is niet genoeg. oeverloze discussie die je voert ook niet...

als mensen toch naar een B-water willen gaan ze echt wel! overigens bezoeken zelfs KSN leden B-waters.
probeer het kaf van het koren te scheiden. de KSN heeft het eens geprobeerd, is volgens mij jammer genoeg doodgebloed.

ik heb mischien wel een ideetje...( zal wel niet te realiseren zijn)
probeer een keurmerk. KSN leden die vrijwillig een water gaan keuren aan de hand van een lijst. b-waters kunnen zich aanmelden en betalen de reiskosten van de controleur en eventueel een kleine bijdrage. wateren die het keurmerk hebben...vermelden op de website van de KSN.

Marcus,

Ik zie jouw volgende week in Zwolle wel... :wink:
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

28-01-2007 21:18

Ha Mark ( van B. ),

Had je het artikeltje van Alijn ook gepubliceerd als je het aangeboden had gekregen?
Daar je persoonlijk niet achter zijn artikel staat maar het publiek zijn schrijfstijl wel kan waarderen, dus als commercieel iets had het goed gedaan voor je magazine?
Dus dan zou de redacteur Mark het wel hebben geplaatst?




Groetjes Ruud
Laatst gewijzigd door Ruud Visser op 28-01-2007 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

28-01-2007 21:22

keurmerk is moeilijker dan het lijkt. Een btw kan natuurlijk de beste voornemens hebben en een goede beoordeling krijgen en vervolgens een lading vis van onduidelijke herkomst aan het bestand toevoegen. Dan krijgt de organisatie die de btw`s beoordeeld (KSN?) een slechte naam en wordt niet meer serieus genomen!

Simon
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-01-2007 21:25

Mark Zelle schreef:mannen,

wij voelen ons zeker niet aangevallen! iedereen heeft zijn mening en mag die ventileren! sterker nog...wij zijn John dankbaar, al die Karperwereld-abonnees en andere lezers die momenteel niet meer in de hengelsportwinkel komen, worden nu attent gemaakt op een nieuw karpermagazine! waarvoor onze dank... :)

enkele redenen dat mensen voor een B-water kiezen zijn:
niet weten waar de vissen zwemmen
niet weten waar je vergunning kunt halen
mensen worden daar onzeker van en kiezen de makkelijke weg van de B-wateren!


als Spiegel zijnde proberen we daar wat aan te doen

in elke editie verschijnen 4 franse 'openbare' wateren. deze plaatsen wij speciaal om de mensen een alternatief te bieden. hiermee denken wij een positieve bijdrage te leveren.

Alijn heeft zijn visie gegeven en John ook...

Peter,

bekende vissers die een licht laten schijnen op een BTW is niet genoeg. oeverloze discussie die je voert ook niet...

als mensen toch naar een B-water willen gaan ze echt wel! overigens bezoeken zelfs KSN leden B-waters.
probeer het kaf van het koren te scheiden. de KSN heeft het eens geprobeerd, is volgens mij jammer genoeg doodgebloed.

ik heb mischien wel een ideetje...( zal wel niet te realiseren zijn)
probeer een keurmerk. KSN leden die vrijwillig een water gaan keuren aan de hand van een lijst. b-waters kunnen zich aanmelden en betalen de reiskosten van de controleur en eventueel een kleine bijdrage. wateren die het keurmerk hebben...vermelden op de website van de KSN.

Marcus,

Ik zie jouw volgende week in Zwolle wel... :wink:


Kom op zeg. Get real. Als het lastig wordt naar de KSN wijzen? Moet die maar de rommel opruimen. Zijn momenteel wel belangrijker zaken voor de KSN. En dan nog, gaat de KSN zeker op al die wateren een proefvisserij doen om de visstand te monitoren. Of moeten we punten uitgeven op het al of niet hebben van een douchecabine met toilet?

Kees
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

28-01-2007 21:46

Kees Ouwehand schreef:
Mark Zelle schreef:mannen,

quote]

Kom op zeg. Get real. Als het lastig wordt naar de KSN wijzen? Moet die maar de rommel opruimen. Zijn momenteel wel belangrijker zaken voor de KSN. En dan nog, gaat de KSN zeker op al die wateren een proefvisserij doen om de visstand te monitoren. Of moeten we punten uitgeven op het al of niet hebben van een douchecabine met toilet?

Kees


Kees,

lees eerst even goed a.u.b.!!! ik zeg dat de KSN zoiets eens heeft geprobeerd en dat ik jammer vind dat het is doodgebloed! aangezien de KSN het al eens heeft geprobeerd en veeeel KSN leden iets willen doen...



Simon,

je hebt gelijk...daar heb ik niet aan gedacht...daarom zei ik ook...is maar een ideetje.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

28-01-2007 21:53

De KSN moet zich niet in een wespennest van keurmerken zus en zo gaan steken. Mensen moeten zich maar van tevoren op de hoogte stellen en weten welke ellende ze voor lief nemen als ze naar zo'n betaalwater gaan. Feit is dat een water dat je commercieel aantrekkelijk moet maken en moet blijven houden altijd ten koste gaat van de karpers die daarin hun (verplichte) baantjes trekken (of ineens moeten gaan trekken :x ).

Voorlopig zijn andere zaken veel belangrijker, en die spelen binnen onze landsgrenzen. Denk aan afschaffing WOR, derde hengel, nachtvissen enz.

Er is trouwens zoveel info over wat, waar en hoe dat een betaalwater wat mij betreft een erg duur en overbodig alternatief is, terwijl je vaak verplicht op 1 en dezelfde stek moet blijven en allerlei regeltjes moet accepteren. Geef mij maar de vrijheid, dat is namelijk waarom ik vis!

gr.
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

28-01-2007 21:54

kees ik vind het jammer dat jij denk dat de ksn wordt aangevallen,
ik denk dat we namelijk beter de btw bezoekers kunnen voorlichten
wat de echt slechten en de waarscheinlijk redelijk goede zijn,,
in plaats van alleen maar te zeiken over de mensen die er over schrijven.
want tegen houden doe je het toch niet dat er mensen naar btw's gaan.

ik vind het ook vreemd dat kw ineens zo tegen btw's is terwijl ze zelf eerst wel over btw's schreven bv raduta en ook nog dat er nog steeds reclame staat van btw organisatie's dus snap hun standpunt niet helemaal.
het is het een of het andere en niet van allebij een beetje.
en ook ik weet dat het een moeilijk verhaal is over die btw's
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-01-2007 21:59

Oké Mark,

Er is op basis van feiten geconstateerd dat het zaakje aaneenhangt van halve waarheden. Een keurmerk is lastig om de redenen die Simon al aangeeft. Bovendien gaat het om tenminste 500 wateren.

Ik vind de suggestie van de andere Mark (meen ik?) in dé Karperwereld nog het meest realistisch. Wees als karpervissende klant nu eens zelf zeer kritisch en dan volgt noodzakelijkerwijs vanzelf de commercie.

Ik zeik niet Remko!

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Mark van Balveren
Berichten: 79
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: In the middle of Brabant

28-01-2007 22:10

Hoi Ruud,

Ik voel me meer karpervisser dan redacteur en dat zal ook nooit anders worden. Dat is voor mij de enige voorwaarde waarom ik zoveel vrije tijd kan steken in het maken van dit magazine samen met Franklin. En ja; het leven zou een stuk makkelijker zijn als we met de stroom mee zouden gaan. Kijk de Engelse bladen maar. Echter is dat wat het publiek echt wil? En wat we zelf willen?

Uiteindelijk is het de bedoeling van zoveel discussie dat je allemaal ergens in het midden uitkomt. En dat gaat zeker lukken. Het heeft alleen tijd nodig.
Een magazine maken heeft grotendeels met ideologie te maken, anders zou je wel iets anders gaan doen met je vrije tijd, geloof me. Dus de karpervisser zal het altijd winnen van de redacteur. En om op je vraag terug te komen, Alijns schrijven waardeer ik ten zeerste, maar dan wel zijn vroegere oeuvre.

Vriendelijke groet, Mark
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

28-01-2007 22:11

Ik zeg ookniet dat jij zeikt maar het blijft een feit dat mensen de makkelijke weg kiezen,
en dus naar btw's gaan omdat je daar veilig zit en niks meer hoefdt te regelen.
Dus kunnen we toch proberen de gene die er wel heen gaan (want die hou je vaak toch niet tegen) goed infomeren wat waarscheinlijk de wat betere waters zijn.
Nogmaals ik weet dat het echt heel moeilijk is maar je moet toch ooit ergens mee beginnen.