wat is jullie mening over vrouwelijke karpervissers?


Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

28-11-2006 16:40

eerst kijken dan koopen :oops: :wink:
aldejekes loat goan!
Gebruikersavatar
Stef Dijkstra
Berichten: 1106
Lid geworden op: 02-06-2006 18:38
Locatie: Twente

28-11-2006 16:41

martijn bunte schreef:eerst kijken dan koopen :oops: :wink:


Kijke kijke, niet kopen he?! je hebt trouwens nog pb :oops:
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

28-11-2006 16:54

Stef Dijkstra schreef:
martijn bunte schreef:eerst kijken dan koopen :oops: :wink:


Kijke kijke, niet kopen he?! je hebt trouwens nog pb :oops:
sorry mensen way off topic,geen nieuwe ontvangen :o on topic :oops:
aldejekes loat goan!
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

28-11-2006 23:27

Karpermannen- en vrouwen

Vrouwen gaan over het algemeen beter met dieren om dan mannen.
Dit is mijn mening, ben je het er niet mee eens, dan lees ik het wel.

met vrouw- en diervriendelijke groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

29-11-2006 00:12

HPE,

Je hebt gelijk, over het algemeen zijn vrouwen diervriendelijker. Je kunt dit zowel positief als negatief opvangen. Ik vind het regelrechte onzin de stelling die je je voorneemt, ligt het in het geslacht vastgelegd of je diervriendelijk bent? Lijkt mij niet. Ik vind dat mannen veel meer feeling met de natuur hebben dan vrouwen. VBtje. Je hebt een vriendin en gaat op een mooie zomermiddag vissen aan de Maas. Nadat je je kleedje hebt uitgelegd, waar je vrouwtje lekker op kan gaan zitten ga je geconcentreerd bij je stokken zitten. Na een half uur hoor je een geschreeuw van jewelste, je kijkt en ziet dat je vrouwtje het kleed aan het plattrappen is, je denkt eens na bij je eigen maar gaat toch door met vissen. Na twee uurtjes vissen ga je maar naar huis. Thuis gekomen omarmt je vriendin je "super lieve pup".

Oftewel ik vind het allemaal een beetje hypocriet, en zie vrouwen liever niet aan de waterkant, daarvoor ga ik wel naar de kroeg.
Carpe Diem...!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

29-11-2006 01:45

Maik, je hebt gewoon geen goede vriendin getroffen wat het vissen betreft. Er zijn ook veel andere voorbeelden te geven.
Met meer vrouwelijke (karper)vissers is helemaal niets mis mee, integendeel zelfs...
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

29-11-2006 08:24

Maik,

Dus vrouwen mogen wel in de kroeg komen? Dat is geen mannen aangelegenheid?
Dat vind ik nou een beetje hypocriet. :roll:

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Lily Moonen
Berichten: 17
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Turnhout

29-11-2006 09:19

Hoi Maik,

jij gaat van de gedachte uit dat elke vrouw met haar vriend of man mee gaat vissen, heb je er ooit al eens bij stil gestaan dat er misschien ook vrouwen zijn die niet "mee moeten" naar de waterkant? die het gewoon tof vinden om mee te gaan? Dat er vrouwen zijn die zelfs geen man of vriend hebben die vist en die het gewoon zelf een leuke hobby vinden? wordt het eens geen tijd dat ieder voor zich uitmaakt wat hij graag of niet graag doet, op een dekentje naast iemand zitten noem ik trouwens niet vissen hoor.

Lily
Gebruikersavatar
Patricia Bos
Berichten: 412
Lid geworden op: 06-01-2005 17:14
Locatie: Assen

29-11-2006 10:09

Lily Moonen schreef:Hoi Maik,

jij gaat van de gedachte uit dat elke vrouw met haar vriend of man mee gaat vissen, heb je er ooit al eens bij stil gestaan dat er misschien ook vrouwen zijn die niet "mee moeten" naar de waterkant? die het gewoon tof vinden om mee te gaan? Dat er vrouwen zijn die zelfs geen man of vriend hebben die vist en die het gewoon zelf een leuke hobby vinden? wordt het eens geen tijd dat ieder voor zich uitmaakt wat hij graag of niet graag doet, op een dekentje naast iemand zitten noem ik trouwens niet vissen hoor.

Lily


Lily,

Uitstekende opmerking!

Mvg.
Patries
Gebruikersavatar
Stef Dijkstra
Berichten: 1106
Lid geworden op: 02-06-2006 18:38
Locatie: Twente

29-11-2006 10:28

Haha girl power :lol:
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

29-11-2006 11:21

Ja, neem bijvoorbeeld Michel(le) Pilaar. Dit is ook een voorbeeld van zo'n vrouw. Een meid die tenmiste zelf het initiatief neemt om die karpers te vangen. Ze heeft geen vriend nodig om te gaan vissen. Neen, eigenwijs als ze is, pakt gewoon zelf haar spullen en trekt naar de waterkant. Daar aangekomen zal je haar zelden op een kleedje zien zitten kijken hoe haar partner karpers vangt. Ze wil het zelf doen... punt. Ok ok, ik begrijp dat dit niet altijd even makkelijk is, want vaak wordt ze (vooral in dit boeren zeeland) scheef aangekeken als men merkt dat er geen vent maar een vrouwtje in die tent zit. En als ze dan vervolgens de plaaselijke bevolking naar huis vist is de ban helemaal gebroken.

Wat ook wel eens wil voorkomen is dat ze gewoon versierd wordt tijdens het vissen! Ik begrijp dit natuurlijk volkomen, want laten we eerlijk zijn, het is geen verkeerde meid om naar te kijken en ik moet eerlijk toegeven, af en toe ben ik best een beetje trots dat zij mijn vaste visvriendin is. Natuurlijk gaan we ons eigenweg tijdens visserij in eigen land. Daarentegen als er een sessie staat geplant in het buitenland gaan we altijd met z'n tweeen. Dat is altijd bere gezellig! Het enige nadeel dat ik zo gauw kan verzinnen is de extra spullen die mee genomen MOETEN worden. Denk hier bijvoorbeeld aan spiegeltjes, haar gel en tijdens de verkeerde periode's tampons. Dit mag echter de pret niet drukken. Er is altijd wel een mouw aan te passen. Nee, die Michel(le) pilaar is een ECHT viswijf!!! Daar is er echt maar 1 van, en daar ben ik trots op.

Wil ik voor de duidelijkheid nog even toevoegen dat wij dus GEEN relatie hebben, iets wat velen van ons denken. Zo dat ik bij deze dus ook recht gezet.

xxx E.O. :roll:
THE CHASE, IS BETER THAN TE CATCH!!

http://www.youtube.com/watch?v=T8m6IbIt ... re=related
Gebruikersavatar
Patricia Bos
Berichten: 412
Lid geworden op: 06-01-2005 17:14
Locatie: Assen

29-11-2006 11:38

Ik zou er toch maar eens over nadenken Edwin over die relatie.
Jullie lijken me echt geknipt voor elkaar :wink:


Patries
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

29-11-2006 12:13

Als ik hier ooit een vrouw aan het water tegenkom, die gaat karpervissen ga ik een nieuwe hobby zoeken. Waarom moeten vrouwen altijd dingen doen wat eigenlijk een mannen ding is. Ook dat vrouwen voetbal, ik vind het gewoon een regelrechte afknapper.
Carpe Diem...!
Gebruikersavatar
Patricia Bos
Berichten: 412
Lid geworden op: 06-01-2005 17:14
Locatie: Assen

29-11-2006 12:19

Maik van de Camp schreef:Als ik hier ooit een vrouw aan het water tegenkom, die gaat karpervissen ga ik een nieuwe hobby zoeken. Waarom moeten vrouwen altijd dingen doen wat eigenlijk een mannen ding is. Ook dat vrouwen voetbal, ik vind het gewoon een regelrechte afknapper.


En waarom is karpervissen per definitie een "mannen-ding" ?
Volgens mij wordt het tijd dat je volwassen wordt, met je zielige opmerkingen. En anders moet je gewoon per direct stoppen met karpervissen, want ook in jouw directe omgeving zullen vast vrouwen
zijn die deze hobby hebben en die blijven echt niet voor jou weg van
de waterkant!

Patries
Gebruikersavatar
Paul van de Wiel
Berichten: 692
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Tilburg

29-11-2006 12:34

Patricia Bos schreef:Ik zou er toch maar eens over nadenken Edwin over die relatie.
Jullie lijken me echt geknipt voor elkaar :wink:

hahahaha lijkt mij ook! :lol:

Patries
Lupack
Gebruikersavatar
Paul van de Wiel
Berichten: 692
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Tilburg

29-11-2006 12:35

Patricia Bos schreef:Ik zou er toch maar eens over nadenken Edwin over die relatie.
Jullie lijken me echt geknipt voor elkaar :wink:

hahahaha lijkt mij ook! :lol:

Patries
Lupack
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

29-11-2006 12:39

Maik van de Camp schreef:Als ik hier ooit een vrouw aan het water tegenkom, die gaat karpervissen ga ik een nieuwe hobby zoeken. Waarom moeten vrouwen altijd dingen doen wat eigenlijk een mannen ding is. Ook dat vrouwen voetbal, ik vind het gewoon een regelrechte afknapper.


Jij doet ook vast de afwas niet...

Ik vindt t onzin wat je nu zegt...
THE CHASE, IS BETER THAN TE CATCH!!

http://www.youtube.com/watch?v=T8m6IbIt ... re=related
Lily Moonen
Berichten: 17
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Turnhout

29-11-2006 13:09

Hoi Maik,

ben jij nu echt het voorbeeld van iemand die bang heeft om te moeten onderdoen voor een vrouw, ik snap jou probleem niet goed,
zoals Patricia ook al zei, wie bepaald er dat vissen een mannending is?
is dit de moderne tijd?
Ik vind je redenatie enorm zielig en hoop dat ik ooit naast jou terecht kom aan de waterkant, kunnen we misschien eens een zinnig gesprek voeren, en als je dan besluit om een andere hobby te zoeken, zal daar waarschijnlijk niemand (toch geen enkele vrouw) om treuren,
laat ieder in zijn waarde, jij vind vrouwen misschien minderwaardig maar dat is dan ook enkel jou mening.

Ondertussen blijf ik toch lekker mijn visjes vangen en niet één man die me dat ontzegt,

dametjes, laat je niet ontmoedigen door een enkeling.

Lily
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

29-11-2006 13:16

Hoi Lilly.

Goed gesproken :lol:

Ben het dus helemaal met je eens.

Maar zulke mensen blijf je houden, ik hoop dat er meer mensen zijn die daar zich niks van aan zullen trekken.

In al die jaren heel wat meegemaakt,en inderdaad niemand die mij zal zeggen wat ik moet doen :P

zal wel met angst oid te maken hebben.

Of heeft een vriendin waar hij even voor wilt vluchten :lol:

Franca.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-11-2006 13:50

Ik laat mij in ieder geval niet wegjagen door een stelletje viswijven.

8) 8) 8) :D :D :D :D :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Paul van de Wiel
Berichten: 692
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Tilburg

29-11-2006 13:53

Onzin maik, ik ben trouwens op de beurs mooie vrouwen tegengekomen weleenswaar belskes maar konden toch echt wel potje vissen, waarom probeer je het niet eens (te vissen met een van die belskes) heb de mobiel :lol:
Lupack
Gert Jan Terluin
Berichten: 80
Lid geworden op: 15-08-2005 10:11
Locatie: Zutphen

29-11-2006 13:53

Maik van de Camp schreef:Als ik hier ooit een vrouw aan het water tegenkom, die gaat karpervissen ga ik een nieuwe hobby zoeken. Waarom moeten vrouwen altijd dingen doen wat eigenlijk een mannen ding is. Ook dat vrouwen voetbal, ik vind het gewoon een regelrechte afknapper.


Dames,

Hier ga je toch niet serieus op in...
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

29-11-2006 14:05

Hoi Douwe :wink:

Niemand die zich weg hoeft te laten jagen, als ze dat zelf niet willen natuurlijk :lol: :lol: :lol:

Gert Jan.

Ruiers heb je overal,zeker hier :lol:

Lekker makkelijk achter de pc , de meesten kennen je toch niet : :P

Vaak als je ze voor je hebt,vallen ze allemaal wel weer mee :P

Of ze zijn dan erg stilletjes :lol: :lol:

Franca.
Franca.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

29-11-2006 14:47

http://mgl.digi-dition.nl/daily/2006/11 ... 46_909.php

Over vrouwen in de visserij gesproken.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

29-11-2006 16:02

Maik van de Camp schreef:Als ik hier ooit een vrouw aan het water tegenkom, die gaat karpervissen ga ik een nieuwe hobby zoeken. Waarom moeten vrouwen altijd dingen doen wat eigenlijk een mannen ding is. Ook dat vrouwen voetbal, ik vind het gewoon een regelrechte afknapper.


Dit is de grootste onzin wat ik in tijden gelezen heb hier. In welke wet of welk regel staat geschreven dat vissen "een mannen-ding" is? Heb je er een piemel voor nodig dan of zo? Ik dacht dat we vissen met HENGELS. Natuurlijk is het overgrote deel mannen wat vist. Maar dat wil nog niet zeggen dat het niks voor vrouwen is, wat is dat nou voor onzin. Beetje conservatieve gedachtegang om te vinden dat vissen (en voetbal) alleen voor mannen is. Wat ik van vissende vrouwen vind? Ik vind het leuk. Leuk om te zien dat steeds meer vrouwen en meisjes vissen en soms heel fanatiek zelfs. Waarom ook niet! Naast het "papa neemt zoon mee vissen" is het steeds vaker "papa neemt dochter mee vissen" en das hartstikke leuk. Ik denk ook dat het een positieve ontwikkeling is voor het imago van de sportvisser en de hobby zelf. Sommige dames beperken het tot meegaan met vriend of man, andere gaan alleen op pad en zijn zeer bedreven. Een aantal neemt het inderdaad over van hun partner, maar je moet het toch van iemand meekrijgen. Zo zijn we toch allemaal begonnen. Met vader, opa of vrienden mee vissen.
Ik snap niet hoe je tot dat bekrompen, stereotype vooroordeel komt over vissende vrouwen? Blijkbaar weinig (positieve) eraringen mee gehad.