boetes 3 hengels volgend jaar


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-11-2006 13:36

Martijn het 3 hengel verhaal komt wel op tafel.
Je bent tot niets verplicht.
Het viel mij gewoon op meer niet.
Vissen is een hobby, geen religie!
niels jansen
Berichten: 63
Lid geworden op: 22-05-2006 16:51

28-11-2006 14:19

Martijn Nederpel schreef:
in veel gevallen is het best mogelijk met de 3 te vissen, wanneer je dan kijkt naar de "overlast" die je veroorzaakt dan is de hoogt niet in verhouding tot de overtreding.
Als hsv is het heel goed mogelijk om het vissen met 3 hengels toe te staan op bijv allee openbare wateren, vissend met granen en deegwaren in combinatie met een meeneem verbod op bijv karper en snoek heb je alles dicht getimmerd. Wanneer je dan met dezelfde intensiteit blijft controleren op de 4de hengel die sporadisch zal verschijnen heb je mijns inziens een werkbare situatie gecreëerd..


mvg martijn


martijn
volgens mij heb ik je wel eens gezien op een ksn bijeenkomst
ik vond je toen eigenwijs
maar wat je nu zegt is precies zo als ik er over denk
:wink:
vrijstelling voor 3 hengels met deegwaren SUPER
maar dan wel in combinatie met een meeneem verbod
zo zou het bestuur van hsv leeuwarden er ook over moeten denken
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-11-2006 14:47

Hoe het bestuur er over zal MOETEN denken tsja van wie moet je iets is dan mijn vraag.
Hier erover praten helpt in ieder geval niets, om iets af te dwingen? de volgende ALV duurt nog een half jaartje.
Ik ga in ieder geval niet stil zitten wachten tot er eindelijk leden zijn die het initiatief nemen.

Ik zal mijn PERSOONLIJKE mening neerzetten.

3 hengel ontheffing op nog nader te bepalen water, mijn steun heb je.

Koppelen aan een bepaalde aassoort, complete onzin, er zijn meer vissers die er baat bij hebben.

Bij witviswedstrijden meerdere topsets en /of hengels, kan na aanvraag oplopen tot ............
Trainende wedstrijdvissers met 1 vissende hengel en twee hengels/topsets die klaarliggen.
Roofvissers die een derde hengel klaar hebben liggen om sneller te wisselen.
Karpervissers die er ook daadwerkelijk mee vissen.

Eindelijk eens de discussie ten einde van de derde hengel voorhanden.
Hierbij moet je wel voorzichtig zijn dat je het niet toestaat op water wat zich niet leent voor drie hengels.

Dat is waar ik mij hard voor zal maken, dat is namelijk algemeen
belangenbehartigen.
Ik ben sterk tegen een eenzijdige afspraak die alleen voor karpervissers telt.

Meeneemverbod, je loopt achter in heel Friesland is het al verboden om karper mee te nemen, je mag de vis HOOGUIT in een bezwaarzak tijdelijk bewaren om later een foto te maken.

Zo nu weet je hoe ik er persoonlijk over denk, en hoe ik het meeneem aan tafel.
Vissen is een hobby, geen religie!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

29-11-2006 12:52

Eigenwijs? tjah kan ik me voorstellen zullen we het op eigenzinnig houden? :lol:
Vraag me af welke meeting ben nl nog niet zo lang lid....
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-11-2006 16:32

Martijn heeft gewoon een gezonde eigenwijsheid, helemaal niets mis mee.
Vissen is een hobby, geen religie!
kenny de block
Berichten: 1
Lid geworden op: 02-01-2007 14:59

02-01-2007 19:11

op mijn vergunning staat dat ij met 3 hengels mag vissen.
kan ik dan ook een boete krijgen met de invoering van de vispas2007?
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

02-01-2007 19:37

De HSV waar ik lid van ben geeft al zeker vijf of zes jaar de mogelijkheid om een vergunning aan te schaffen om met max. 4 hengels te vissen op de kanalen. Op de meeste kanalen is dat te veel maar met drie kun je lekker uit de voeten. (eigen kant, overkant en vaargeul)

Dat er mensen zijn die te beroerd zijn om die vergunning (ik was dit jaar in totaal € 62,50 kwijt voor mijn vergunningen) aan te schaffen en dan tóch met drie hengels vissen die mogen ze van mij wel € 500,- per overtreding laten betalen.

Als je vereniging die mogelijkheid om met meer dan 2 hengels te vissen niet biedt, neem dan eens contact op met het bestuur van je HSV. Misschien weten ze niet eens dat ze de mogelijkheid hebben om het vissen met meer dan twee hengels toe te staan. Het kan natuurlijk ook dat ze het wél weten, maar dat de wateren al zo druk bevist worden dat een derde hengel toestaan gewoon te veel wordt.

Voor de rest, als je zondigt tegen de regels moet je niet zeuren als je bekeurd wordt. Je weet dat je een risico loopt als je met een hengel teveel vist. Die ene keer dat je dan bekeurd wordt is gewoon terecht. Om dan te roepen dat ze de Polen en de Russen ook maar aan moeten pakken is hetzelfde als je door rood licht rijd en dan zeggen dat ze maar eens wat aan die mensen met een slok op achter het stuur moeten gaan doen. Gelul dus!
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

02-01-2007 19:41

Je mag alleen met drie hengels vissen of voorhanden hebben als je een ontheffing hebt van de visrechthebbende.
Heb je die ontheffing niet krijg je een bekeuring mocht je gecontroleerd worden, je hoeft niet eens met die derde hengel te vissen!!

Peter niet ieder HSV MAG een ontheffing uitschrijven, alleen de HSV die ook de visrechthebbende is mag dat doen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

02-01-2007 20:07

Peter van de Sande schreef:De HSV waar ik lid van ben geeft al zeker vijf of zes jaar de mogelijkheid om een vergunning aan te schaffen om met max. 4 hengels te vissen op de kanalen. Op de meeste kanalen is dat te veel maar met drie kun je lekker uit de voeten. (eigen kant, overkant en vaargeul)

Gelul dus!


Peter mag ik vragen welke kanalen je bedoeld kan er namelijk niets van terug vinden in de lijst van landelijke viswateren?
Kan er overheen gekeken hebben natuurlijk.

Groet,
De andere Peter
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

02-01-2007 20:30

hoi,

kanaal wessem-nederweert
noordervaart
zuidwillemsvaart

de vergunningen worden verstrekt door hsv sint petrus in weert

gr roy
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

02-01-2007 21:28

Beste Roy,

Er ligt hier toch een probleem. Daar het water ingebracht is (met wat beperkingen) in de Federatie Limburg zal er een vermelding moeten staan bij de bijzondere voorwaarden of bij de betreffende kanalen in de landelijke lijst van viswateren. Ga er wel van uit dat de vergunning alleen voor leden van St Petrus van toepassing is?

Kijk maar eens op pagina 172 wat betrekking heeft op de Zuid-Willemsvaart daar staat het wel vermeld. Mis hier de vermelding dat je er het weer het gehele jaar mag nachtvissen.

Federaties zullen toch eens met Sportvisserij Nederland aan tafel moeten gaan zitten om te komen tot een reglementeren die meer op elkaar afgestemd is. Controle en handhaving is voor overheid dienaren, Boa’s en controleurs door al die versnippering en onduidelijkheden straks niet meer te doen. Ook HSV zullen hier een goed over na moeten denken zij bepalen hier grotendeels de regeltjes achter de komma.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

02-01-2007 21:32

wat een gezeur hier,neej 2 neej 3 mag wel mag niet pppfffffffffffff.
AMEN EN NOG EENS AMEN.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

02-01-2007 21:39

Zeker net naar de kerk geweest :oops:
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

02-01-2007 21:49

Die boete's mogen wat mij betreft nog wel hoger worden samen met het aantal wateren waar wel met 3 hengels mag worden gevist. Kanalen en grote meren (boven x HA) moet wat mij betreft kunnen om hier met 3 hengels te mogen vissen. Ik vind het echter belachelijk dat op sommige wateren met 3 hengels word gevist + voerboot. 2 man = 6 hengels. En deze droppen dan tegenwoordig met veel herrie en kabaal hun 6 rigs pal over het hele water zodat er niemand anders meer kan vissen. Sowiezo moeten ze die bootjes maar verbieden op kleinere wateren, eventueel alleen toestaan op de wateren waar wel met 3 hengels mag worden gevist. 3 hengels bied volgens sommige wel meer kans op vis, maar met een goede presentatie/ stekkeuze/ boiley maak je net zo veel kans op die een dikke vis. En water vol gooien met lijnen heeft in mijn ogen weinig nut, want hoeveel topstekjes vallen er wel niet te vinden op nog geen 10 meter uit de kant :roll:

Ach ja, zoveel mensen zoveel meningen. Ik vis lekker met 2 hengels en vang daarmee ook mijn visje!

Gr Mark
"Dode brasem vangen, da's pas erg!"
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

03-01-2007 11:58

hoi ,

ik heb er verder geen idee van hoe het geregeld is..weet alleen dat die kanalen waarschijnlijk bedoeld worden door peter...er is daar een nachtvispasregeling..
verder vis ik er niet..dus weet er verder nadda vanaf

gr roy
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

04-01-2007 13:40

volledig met mark eens.
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

04-01-2007 13:47

hoor onze oud sergant eens, €500 (en toch heb je gelijk).
op de plaats RUST.!!!!!!!!
Gebruikersavatar
maurits alberda
Berichten: 679
Lid geworden op: 19-08-2004 10:48
Locatie: Trakker Trident As

04-01-2007 13:52

Onzin zo'n hoge boete voor 3 hengels!! :-?
Alsof je een grote misdaad pleegt om met 3 hengels te vissen...
Drugs word wel gedoogt, maar met 3 hengels vissen mag dan weer niet.

Wel vind ik dat je zelf ook moet inzien dat je op een klein water niet met 3 hengels moet vissen, maar dat is naar eigen inzicht. Laat ze liever wat wat aan die gasten die alles leegvissen hier!(meenemen dus)

Dat met 3 hengels vissen mits je met deegballen vist vind ik trouwens een prima idee! :D
Een mens met lange armen heeft veel bereik in het leven..
Gebruikersavatar
Mitchel Bruinsma
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-10-2004 22:56

08-01-2007 19:55

Jongens... lekker allemaal de kop in de wind draaien...

Ken d'r 1 die al 2 keer voor het gerecht moest komen, ivm het negeren van de regels aan het water. Kan je vertellen: die doet het voorlopig ff rustig aan!


2 hengeltjes netjes voor de tent in het riet, die andere 2 vindt je toch niet!
diëgo truijen
Berichten: 399
Lid geworden op: 19-08-2006 22:38
Locatie: someren

09-01-2007 11:12

Roy van Goor schreef:hoi,

kanaal wessem-nederweert
noordervaart
zuidwillemsvaart

de vergunningen worden verstrekt door hsv sint petrus in weert

gr roy


Op de zuid mag je van hsv ons genoegen (gemeente asten) van tussen sluis 9 en 10 tot de helmondse vereniging en tot sluis 13 tot de limburgse grens met 3 hengels vissen mits je in bezit bent van een 3 hengels pas(vergunning).Maar wat ik nou zo krom vind elke limburger mag door heel nederland vissen en wij niet in limburg :-? Want de zuid willemsvaart heeft 15 sluizen maar in het boekje staat dan dat je met de vergunning van hsv ons genoegen mag vissen tot de limburgse grens (sluis 13) en met de limburgse vergunning van st. petrus vanaf sluis 15 mag vissen. :-?
Met vragende groeten Diëgo Truijen
Als ze me missen.
Dan ben ik vissen.

http://www.carpproducts.nl neem een kijkje vele artikelen online voor mooie prijzen.
Danny Mieremet

09-01-2007 12:58

[quote="Mitchel Bruinsma"]Jongens... lekker allemaal de kop in de wind draaien...

Ken d'r 1 die al 2 keer voor het gerecht moest komen, ivm het negeren van de regels aan het water. Kan je vertellen: die doet het voorlopig ff rustig aan!


2 hengeltjes netjes voor de tent in het riet, die andere 2 vindt je toch niet![/quote]

Laat mij maar ff zoeken dan. Wedden dat ik ze binnen 20sec gevonden heb. Je vist toch altijd in het water, dus als je hengels zoekt kijk je langs de waterkant en zie je ze logischerwijs staan toch!? Maar goed de topic gaat toch al nergens meer over, dan kan zo'n domme reactie :oops: ook geen kwaad meer dacht ik zo! Oja en Mitch zaterdag komt wel goed denk ik! Dan zullen we de 3e en 4e maar weer eens moeten verstoppen :o .
Gebruikersavatar
Mitchel Bruinsma
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-10-2004 22:56

09-01-2007 19:44

Zal je wel ff voordoen dan!
Gebruikersavatar
Mitchel Bruinsma
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-10-2004 22:56

09-01-2007 19:57

En trouwens... heb ook draadloze molens nu he?
Dus kan alle kanten op!
Danny Mieremet

09-01-2007 22:23

Draadloze molens :o ?

Waar kun je die kopen dan :lol:
Gebruikersavatar
Mitchel Bruinsma
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-10-2004 22:56

09-01-2007 22:33

Och daar bij dat kleine winkeltje daar bovenop dat lange straatje.
Weet je wel? Waar dat kleine olde dikke wieffie wert die de kelder op de zolder gebouwd heet. Met die gepuntlaste rond driehoeken..