boetes 3 hengels volgend jaar


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-11-2006 17:59

Zodra het water is ingebracht bij de federatie moeten ook de eigen leden een vispas hebben. ze mogen zonder vispas alleen vissen op water wat alleen voor de leden te bevissen is.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

18-11-2006 19:47

Hoi Simon,

Weet zeker dat Kees je hier een antwoordt op kan geven.

Vis ik bij een visrechthebbende of eigenaar van een water wat niet ingebracht is bij een federatie is in 2007 een schriftelijke toestemming voldoende. Dit in tegenstelling van vroeger toen je nog een sportvisakte in je bezit moest hebben. Je zult je verder wel aan de regels moeten houden die de nieuwe visserij wet stelt. Water waar federaties de visrechten van hebben of water wat via aangesloten HSV ingebracht is staan vermeld in het begeleidende boekje. Het boekje wat je in het verleden en weer in 2007 bij een aanvraag samen met je vispas krijgt. Deze vormen je vergunning, er veranderd in de praktijk wat dit aangaat dus niets.

Als controleur, Boa en sportvisser kan je o.a. op onderstaande site voor verdere inlichtingen terecht.
http://www.visrechten.nl/

Met vriendelijke groet,
Peter
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

19-11-2006 02:17

Simon, je kunt wel stellen 'lekker onduidelijk voor de BOA's' maar besef wel dat de Vereniging die niet bij een Federatie is aangesloten daar de oorzaak van is. En aks die BOA's zich daar even in verdiepen is er geen onduidelijkheid meer.
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

19-11-2006 09:56

natuurlijk, dat snap ik allemaal. Het gaat mij om verenigingen die geen water in KUNNEN brengen bij een federatie. Ik ken een vereniging die graag aansluiting wil, en het ook probeert. Zij kunnen echter hun water niet inbrengen (fortwater). Op machtiging van een beroepsvisser vissen zij ook nog op een riviertje waar ook drie andere verenigingen visrecht hebben. Ik heb er destijds zelf voor gezorgd dat er een totaal uitwisselingsverband is gekomen zodat ieder lid van een van de HSV`s op de hele rivier kan vissen!
Wat je volgens mij nu krijgt is dat die leden, van betreffende vereniging, op hun eigen stukje geen vispas nodig hebben, op uitgewisselde trajecten weer wel, en dat de leden van de andere verenigingen op dat ene stukje dan ook geen vispas meer nodig hebben?
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

19-11-2006 10:45

Simon,

Neem aan dat er duidelijke afspraken gemaakt zijn tussen de drie HSV en de beroepsvisser en HSV anderzijds over de vergunningen. Is het riviertje waar je het over hebt ingebracht bij een federatie? Om het allemaal nog wat lastiger voor sommige te maken. Elke HSV met of zonder visrechten of eigen water kan lid worden van een federatie.

Peter
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

19-11-2006 10:57

om het nog lastiger te maken: wat ik nu besef er is een vereniging bij Gooi en Eemland en twee bij de Randmeren! ff over nadenken...
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

19-11-2006 12:17

Dat zal niets uitmaken.

De leden van die vereniging zullen wel lid moeten gaan worden van een andere vereniging voor een vispas om te mogen vissen op die rivier die ze zelf ingebracht hebben bij andere HSV`s om er te mogen vissen!
Gebruikersavatar
B. van Thiel
Berichten: 368
Lid geworden op: 20-05-2003 02:00
Locatie: Houten

19-11-2006 12:37

Het moet maar gewoon zo zijn dat er na meerdere boetes te hebben gehad , gewoon je vergunning wordt ingetrokken, wie niet horen wil moet maar voelen .....
mvg Bouke
Jos Theunissen
Berichten: 5
Lid geworden op: 26-12-2005 21:48
Locatie: Helden
Contacteer:

19-11-2006 12:50

Als je in staat bent te vangen dan heb je aan twee hengels genoeg.
Vooral als je in de buurt van anderen vist, op een kanaal of ander smal watertje.

Ik zie het voordeel van drie hengels niet, eerder nadelen.
Meer lijnen welke door het water lopen, problemen bij het landen te veel geplons in het water enz.

Zorg in ieder geval dat de gebruikte twee hengels op goede stekken geplaatst zijn i.p.v. drie lijnen richting horizon te gooien. Een goede voerplek en stek is genoeg en vaak komen de vissen die je vangt allemaal van dezelfde stek vandaan.

Oja leg de derde hengel gereed als reserve, dan heb je in ieder geval je foudraal gevuld.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

20-11-2006 12:15

Ik lees het al, het word de hoogste tijd dat er voor wateren die dat kunne hebben vergunningen komen voor het vissen met drie hengels!
Of het nu mag of niet, de hoogte van de boete in relatie tot het vergrijp zijn niet meer reëel, voor het te hard rijden fietsen zonder licht of door rood rijden, overtredingen waarbij men levens op het spel zet zijn de boetes minder hoog!
Men kan twisten wat men wil maar het vissen met drie hengels in in bepaalde situaties lonend, het argument dat er dan mensen met 4 stokken gaan vissen is kul in het kwadraat als dat een argument zou zijn, was de maximum snelheid op de snelwegen ook nooit verhoogd van 100 naar 120!

mvg martijn
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

20-11-2006 12:39

Martijn dat bereik je niet door het hier te roepen.
Het enige juiste argument is of het water er geschikt voor is of niet, bv boven 100 ha. aaneengesloten water.

Zodra er een vierde hengel bij komt de boetes verhogen naar €250,00 anders wordt die toestemming ook snel weer ingetrokken.
Laatst gewijzigd door Douwe Bijlsma op 20-11-2006 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Vissen is een hobby, geen religie!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

20-11-2006 12:42

Dat klopt douwe, denk dat juist jij wel zou weten dat ik het over het algemeen niet bij roepen hou.......
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

20-11-2006 12:46

Goede zaak Martijn mijn steun heb je in ieder geval, kom wel met de juiste argumenten.
En jij weet ook dat ik het niet bij roepen houdt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

20-11-2006 12:54

en tot die tijd ben ik wel eens stout (ssssht!)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

20-11-2006 13:07

:D :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Willem Barnas

20-11-2006 13:08

Dag,

Weet je wat nou zo jammer is? Dat je tegenwoordig niet meer overal en altijd uit kunt gaan van de gedachte dat mensen hun verstand wel gebruiken en zelf wel inzien wat zonvol of zinloos is en daar ook naar handelen.

Ik blijf roepen dat een derde stok oké is als je 'm maar oké gebruikt.

Boetes? Zijn we fout bezig dan? Ga (...)verdomme boeven vangen!!!

Terwijl ik verstopt zat in de bosjes (met drie stokken, een boot en 's-nachts vissend) en gezocht werd door twee BOA's, werd die nacht achter me op het plein een pizzakoerier van zijn brommer gestoken en beroofd van zijn gezondheid en inkomsten.
Terwijl ik verstopt zit in de bosjes (met drie stokken, een boot en 's-nachts vissend) wijst een 'medewerker van de provincie' mij op het feit dat dat niet mag, maar laat wel zijn hond los in het park...

Meneer kende genoeg hoge omen bij zijn provincie om mij het vissen knap lastig te maken en die eventueel binnen tien minuten wel op de stoep konden staan.

Dan weet ik weer dat ik in Nederland woon en dan krijg ik het dus echt een beetje warm en gaat het wat jeuken.

Laat mij verdomme met rust en behandel me zoals ik jou behandel.
Ga verdomme eens wat doen aan die lui die mij 's-avonds na het voeren een onveilig gevoel geven als ik door het park fiets. Ga verdomme eens achter die klootzakken aan die mijn auto openbreken. Ga verdomme eens aan achter die hufters die de oevers ontsieren met stront, WC papier, afval, bierdopjes en nylon. Ga verdomme eens wat nuttigs doen.

Ajuus,
WB 8)
Gebruikersavatar
Tim Belshof
Berichten: 635
Lid geworden op: 15-10-2006 17:45
Locatie: twente
Contacteer:

20-11-2006 13:14

Sjonge jonge
ik vind die boettes egt belachelijk hoog..wie heeft er nou last van ?? ja oke als je op een druk bevist water zit en je zit met 3 hengels dan is het misschien een probleem maar goed dan ga je zelf neem ik aan niet met 3 hengels zitten tenzij je snel van je spul af wil..maar goed ik vind die boettes egt belachelijk

verder geen commentaar meer
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

21-11-2006 02:23

Ik begrijp je fustraties Willem. Maar...vanaf 1 januari a.s. is het NIET meer de wetgever die bepaalt met hoeveel hengels er mag worden gevist, maar de visrechthebbende (dus de HSV of Federatie). Het is dus uiteindelijk aan de leden (én aan niemand anders) van HSV-en of Federaties die dit kunnen gaan bepalen. En we zijn allemaal lid...
Gebruikersavatar
henk dammer
Berichten: 84
Lid geworden op: 30-12-2004 15:40
Locatie: Winschoten

21-11-2006 15:00

Martijn Nederpel schreef:Ik lees het al, het word de hoogste tijd dat er voor wateren die dat kunne hebben vergunningen komen voor het vissen met drie hengels!
Of het nu mag of niet, de hoogte van de boete in relatie tot het vergrijp zijn niet meer reëel, voor het te hard rijden fietsen zonder licht of door rood rijden, overtredingen waarbij men levens op het spel zet zijn de boetes minder hoog!
Men kan twisten wat men wil maar het vissen met drie hengels in in bepaalde situaties lonend, het argument dat er dan mensen met 4 stokken gaan vissen is kul in het kwadraat als dat een argument zou zijn, was de maximum snelheid op de snelwegen ook nooit verhoogd van 100 naar 120!

mvg martijn
Hoi,
Mooi gesproken,helemaal mee eens.
oost west,aan het water het best.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-11-2006 15:28

Zo vinden de notoire overtreders van de visserijwetgeving altijd wel een niet ter zake doend argument om hun gedrag goed te praten.
Moet je ze eens horen wanneer een bestuurslid in wat voor functie dan ook die regels overtreed dan staan ze snel met hun conclusie klaar.

Ja hoor dikke vinger , wij mogen alles en zij moeten zich aan de regels houden.
Snelheid in het verkeer heeft te maken met het oplossen van file's.

Laat de voordeur in de nachten ook maar open staan ze komen er immers anders toch wel in.
Geen gezeik meer over gestolen visitrustingen het is immers gemeengoed geworden tegenwoordig.
Let nu eens op wat voor storm van kritiek er nu losbreekt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
henk dammer
Berichten: 84
Lid geworden op: 30-12-2004 15:40
Locatie: Winschoten

21-11-2006 16:29

Ja Douwe,ik weet het wel.
Verbied dan in heel nederland die derde hengel en nergens uitzonderingen.
Veel makkelijker en geen gezeur meer, dan is het voor iedereen duidelijk.
mvg,henk.
oost west,aan het water het best.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

21-11-2006 19:38

Het probleem zit bij veel mensen tussen de oren. Zij denken dat zij goed zijn, want ze maken geen rommel, behandelen de vis netjes en meneer, we houden van de natuur. We zijn liefhebbers, begrijpt u? Jaha, we behartigen belangen en we zetten vis uit. We genieten van de vogeltjes en een mooie zonsopkomst en daarom mogen WIJ (de goodies) met drie hengels vissen en worden we erg boos als we daarop aangesproken worden. Het is een verworven recht zogezegd!

In goed Nederlands heb ik hier maar 1 woord voor:

AMMEHOELA!

En snoekvissers dan, ook maar drie hengels? En de oostblokkers, mogen die van jullie dan ook met 3 stokken karpers aan het openbare water onttrekken en op de barbecue flikkeren?

Krijg je een prent dan moet je niet zeuren, je wist immers dat het niet mocht. Ik heb niets tegen drie hengels waar dat kan, maar regel het dan ook even netjes zelf. Het is nu nog nooit zo goedkoop en gemakkelijk geweest, dus mensen, met zijn allen naar die ledenvergadering en tactvol je zaakjes regelen!

Beter dan dat gemopper op het board.

tjuus,

Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

27-11-2006 12:50

Kees

Wat veel mensen bedoelen is dat de limiet van 2 hengels nogel beperkt is in veel gevallen is het best mogelijk met de 3 te vissen, wanneer je dan kijkt naar de "overlast" die je veroorzaakt dan is de hoogt niet in verhouding tot de overtreding.
Als hsv is het heel goed mogelijk om het vissen met 3 hengels toe te staan op bijv allee openbare wateren, vissend met granen en deegwaren in combinatie met een meeneem verbod op bijv karper en snoek heb je alles dicht getimmerd. Wanneer je dan met dezelfde intensiteit blijft controleren op de 4de hengel die sporadisch zal verschijnen heb je mijns inziens een werkbare situatie gecreëerd..


mvg martijn
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-11-2006 15:11

Martijn ik heb je gemist om je verhaal op de ALV naar voren te brengen.
Je laat het nu dus wel bij hier praten.
Bovendien voel ik helemaal niets voor om het drie hengel verhaal dicht te timmeren op deegwaren ed. er zijn ook nog roofvissers die graag een derde hengel klaar hebben liggen om te wisselen.
Er zijn meer vissers op de wateren dan alleen de karpervissers.
Vissen is een hobby, geen religie!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

28-11-2006 12:43

Douwe

Dit dichttimmeren heeft te maken dat als tegenargument het menemen van roofvis gebruikt wordt anders kan je een meeneem verbod/ limiet voorstellen zolang het maar goed overdacht word. Tevens voel ik mij niet verplicht om mij naar jou te verantwoorden waarom ik deze keer niet aanwezig was

mvg martijn