Vals gehaakte vis,vangst of geen vangst ???


Gebruikersavatar
Ed Ramers
Berichten: 99
Lid geworden op: 25-11-2005 11:04

18-11-2006 23:06

Toch maar even een reactie...(even off-topic)
Bert volgens mij ben ik diegene door wie deze topic geopend is. Een vals gehaakte vis is, ook al zou het een PR zijn, is een vangst. Ik tel mijn vangsten nooit mee zoals anderen dat wel kunnen doen, maar dat is ieder voor zich. Je kan er wel omheen kletsen over hoe je een vis gevangen hebt, maar dan houd je alleen jezelf voor de gek. Ik was helemaal alleen, en had het makkelijk voor me kunnen houden over de manier hoe ik de vis 'gehaakt' heb. Het is nu eenmaal gebeurd zoals het is gebeurd en daar verander ik niks aan. Het is ook mijn keus geweest om de vis niet direct terug te zetten, maar om er een foto van te maken en te wegen. De meeste vissers bij mij in de buurt weten ook hoe ik de vis gevangen heb en geven bijna allemaal dezelfde reactie: echt waar? Ze kunnen het bijna niet geloven, ook omdat de zwaarste vis (tot nu toe genangen) op dat water een aantal kilo's lichter is.
Ik vis pas sinds een paar jaar gericht op karper, zowel met de pen als statisch, en iedere vis die ik aan mijn haak krijg is altijd weer een genot!
Wel of niet goed gehaakt heb je vaak niet voor het zeggen, zoals ik al eerder zei, ik ben er niet trots op hoe ik de vis gevangen heb. Het zou voor mij een PR geweest zijn, maar voorlopig ligt die jammer genoeg lager. Ik weet nu dat ie er zit, en zo gauw ik hem wel goed gehaakt heb, dan zal ik de foto hier plaatsen..
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

19-11-2006 09:12

John Dobbe,

ik vind zelf alses wat door mij op de kant komt is een vangst zelfs de platten ( hoewel die geen vissen zijn ) maar als ik de hengel van me maat op pak is het zijn vangst ookal is het de vis van het water.

M.V.G

Gerard :wink:
KSN
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

29-11-2006 21:43

[quote="John Dobbe"]Hoi allemaal.

Als je met zwaar lood en meerdere haken/dreggen gaat vissen.

Dan ben je gewoon verkeerd bezig :lol: maar vang je wat,is het toch een vangst :cry:

Franca.[/quote]

Sry... mischien dat ik het niet zie... maar wat heeft swaar lood met vals haken te maken???? ik vis bij ons op het kanaal niet met uitzondering met 150 gram... soms zelfs 170... als de omstandigheden er naar vragen... soms is het water 'rustig' en ga ik terug nah 130 gram.. maar toch egt het minimum omdat je haakaas anders binnen 5 minuten 3 kilometer van je stek afligd..

daarintegen vis ik ook vaak genoeg zonder lood of met 10 gram bijvoorbeeld... net waar de situatie naar vraagt..

Gr Jasper
Laatst gewijzigd door jasper hekkelman op 29-11-2006 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Prutser
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

29-11-2006 22:15

misschien
zwaar
naar
echt
af ligt
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

29-11-2006 22:28

ehm... ut kan wederom aan mij liggen.... mah sebastiaan?? ik snap geen **** van wat je probeerd te zeggen? kan het in nederlands mischien??

(voordat ik weer reacties krijg... mijn nederlands is ook niet best nee als ik post!...)

zolang mensen me maar snappen tog??

Groeten jasper
Prutser
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

29-11-2006 23:44

Oke punt gemaakt... was n beetje flauw van me, maar ik snapte je verhaal idd wel.

Grs!
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

20-12-2006 10:33

Iedereen heeft hier de klep altijd los en altijd overal en alles word een mening over gegegeven.... nu ga je me tog niet vertellen dat als ik een keer een serieuse vraag stel er niemand gaat reageren??
Prutser