Betaalwater spiegels????????????


Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

29-10-2006 17:21

[/quote]

Jongens, wakker worden! Een betaalwater (prostitutieputje) met een natuurlijk bestand bestaat niet!

gr.
Kees[/quote]

Wel Kees,
blijkbaar heb jij op al deze wateren gevist en de wijsheid in pacht.
Ben zeer benieuwd naar alle daadwerkelijke feiten waarop jij met 100% alle betaalwateren deze definitie toedicht. Dat er voldoende zijn waar vis in is uitgezet zal ik niet ontkennen maar ja dit gebeurt ook in elk hsv water.

Ik durf dit dus niet te roepen zonder dit hard te kunnen maken, dus kom me a.u.b niet aan met aannames daar koop ik niets voor.

Ben het wat dat betreft volkomen met Alijn eens maar dat zal je niet verbazen. Het is niet mijn visserij die btw`s, heb het geprobeerd en er gevist maar het geeft mij niet de voldoening wat ik zocht.

Sluit niet uit dat er wateren zullen zijn die dit wel kunnen amar ik heb ze nog niet gevonden. Alleen kg zeggen mij namelijk niets, draagkracht van het water heb het hier al eens over gehad in een ander topic is afhankelijk van diverse factoren.

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

29-10-2006 18:14

Vraagje:

Wateren als Du der en Orient, bevatten die vis die afkomstig is uit andere wateren?
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

29-10-2006 18:54

Jongens jongens kom op dit was de vraag niet,

DE VRAAG WAS WAT VINDEN JULLIE ERVAN DAT BTW VISSEN WORDEN UITGEZET IN NEDERLAND.



Jeroen Hof op't schreef:Het verhaal van Alijn Danau in spiegel nummer 1 vond ik meer dan op zijn plaats. Waarom zou je niet gaan vissen op een betaalwater waar de vis een natuurlijk bestand heeft, een beheerder achter de tafel zit die nauwlettend zijn water in de gaten houdt en een jaarlijkse minimale bezetting aan vissers kent.

Ik ben dus wel tegen betaalwateren waar de vis niet van origine vandaan komt en dat jaar in jaar uit dood gevist wordt. Laat dat even helder zijn....


Kom Jeroen, en Alijn huurt geen stek af bij een btw,
Zoals in Frankrijk bij Rainbow lake, of hoe heet dat water ook al weer met zo'n mega spiegel erop.

Groeten Joris
Gebruikersavatar
Bas Goorhuis
Berichten: 260
Lid geworden op: 27-10-2002 02:00
Locatie: Twente

29-10-2006 19:09

joris Leferink schreef:
Kom Jeroen, en Alijn huurt geen stek af bij een btw,
Zoals in Frankrijk bij Rainbow lake, of hoe heet dat water ook al weer met zo'n mega spiegel erop.

Groeten Joris


Heb jij dat nieuwe blad de spiegel al wel gelezen dan??
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

29-10-2006 19:54

Ja Joris, even je huiswerk beter maken.....

Heel snel die spiegel 1 kopen... :lol:
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

29-10-2006 19:56

Peter, je stelt dat je het met Alijn eens bent. Wat weet je van de rol die deze mijnheer gespeeld heeft op Raduta in Roemenië??

Wil er aan toevoegen dat personen die om wat voor reden de publiciteit zoeken er rekening mee moeten houden dat er commentaar kan komen op zaken waar over zij schrijven. Zeker bij een onderwerp wat voor veel karpervissers erg gevoelig ligt. Kan men niet tegen deze vorm van kritiek is mijn raad stop met publiceren er over. Of ga er op een verstandige manier mee om. Vindt de wijze zoals Alijn het aanpakt in Spiegel magazine onverstandig.

Groet, Peter
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

29-10-2006 21:00

Jeroen Hof op't schreef:Ja Joris, even je huiswerk beter maken.....

Heel snel die spiegel 1 kopen... :lol:


Leg mij dat even uit dan want hier in de buurt kan ik dat blad helaas niet kopen.

Sorry als ik wat heb gezegt dat niet waar was.

Groeten Joris
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

29-10-2006 21:20

heey ho......fffff

Je hoeft je bij mij niet te verontschuldigen hoor. Op de site van de spiegel zelf kun je het blad ook bestellen.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

29-10-2006 21:39

Ik bedoel dat ik niet wordt beschuldigd door iest wat niet waar is.

Maar ik hoor van tal mensen namelijk dat alijn daar zijn stekje had gehuurd.

Groeten Joris
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

29-10-2006 22:04

Alijn letterlijk geciteerd:

Het water voldoet voor mij persoonlijk aan een boel essentiele factoren. De eigenaar is vriendelijk, (meer dan) correct in zijn prijs/kwaliteit en de vissen op zijn water zijn er niet illegaal gekomen. Het water ligt in een adembenemend stuk natuur, bevat prachtige vissen die ondanks hun hoge graad van bevissing er doorgaans goed uitzien! Het biedt enkel al door zijn bodemtopografie en graad van dressuur meer uitdagingen dan ik ooit op een ander water heb ervaren. Redenen te over om er te gaan vissen.

Dat waren Alijn zijn woorden in spiegel 1.

Ik ben het met hem eens omdat ik het juist goed vind om wateren aan te pakken die werkelijk waar dood worden gevist, en waar de natuur zwaar naar de kloten wordt geholpen.

Daarnaast is is hij niet de enigste die er zijn vissen vangt, ook Paisley en Briggs vangen er hun vissen...Zie international carper. Daarnaast zijn dit vissers van een andere caliber, zij slepen ondanks hun goede naam niet met vissen.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

29-10-2006 22:16

Even ter aanvulling, ik weet niet of Alijn er nu wel of niet heeft gevist dat laat ik in het midden. Hij laat dit volgens mij een beetje in het gewis...

Daarnaast zou ik daar graag eens willen vertoeven, heb er inmiddels veel over gelezen en het lijkt me een zeer uitdagend water, zelfs een water waar je gewoon kunt blanken, simpelweg omdat de vissen daar een gevarieerd aas en zwempatroon hebben.

Maar goed dit is natuurlijk niet het Rainbow lake topic, dus laten we bij de vraag blijven van de topic starter.

Ik heb een vraag aan degene die wil de moeite wil nemen om mijn vraag te beantwoorden:

* Hoe staan jullie tegenover het kweken van Franse spiegels in Franse wateren ten opzichte van de verbetering van de spiegelkarperpopulatie in Nederland, Duitsland en Belgie. Ik heb het hier dan ook over spiegels die over het algemeen een snelle groei kennen, en vooral zwaar kunnen worden??
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

29-10-2006 22:50

@Peter Postema,

Nee, ik heb de wijsheid niet in pacht en nee, ik heb ook nog nooit op een BTW gevist en zal dat ook nooit doen. Maar een natuurlijk bestand is er bijna nergens, want overal is toch karper uitgezet, zelfs de grote rivieren hebben geen echt natuurlijk bestand dat zichzelf in stand houdt, vandaar.

En Peter, ik ben ook nog nooit op de maan geweest en toch weet ik dat je daar niet zonder hulpmiddelen kunt leven en dat het er een steenachtige, stoffige bende is. Kortom, je kunt je ook baseren op de in ruime mate aanwezige info. En die leert mij dat het over het algemeen zo is dat een BTW overbezet is en toch dikke vissen herbergt. Rara?

Van mij mag er dus karper uit een BTW op de vrije wateren uitgezet worden, liefst allemaal! Helaas gaat het vaak eerder andersom. :(

Maar goed, ieder zijn meug en bijv. forelvissen in een beek heeft voor mij de uitdaging die het in een forellenvijver mist. Het verschil met karpers is dat ze wat sneller uit hun lijden worden verlost...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

29-10-2006 23:41

Het grote probleem bij sommige betaalwateren is het gegeven dat er inderdaad vissen huizen die van andere wateren komen. Tevens beheerders kennen die alleen commercieel kunnen denken en zich verder nergens om bekommerd.

Ik zou graag zien dat deze wateren een andere structuur krijgen, maar dat is niet haalbaar. Alleen de franse wetgeving zou hier verandering in kunnen brengen doormiddel van wetten op te stellen waaruit voortkomt dat éénieder die vissen in zijn bezit heeft die van een andere komaf zijn een verbod op visserijbeheer krijgt. Simpelweg vijf 60 ponders, tig veertigers komen niet uit een put van een klein aantal hectare. Helaas zullen hier nu juridische procedures ook geen voet aan wal zetten.

Maar daar kunnen wij als Nederlanders niks aan doen, daar zijn de franse autoriteiten belast mee...Daarnaast is het gros karpervissers groter dan de vissers die zich op dit board bevinden en dus niet iedereen zal zich houden aan het bevissen van betaalwateren met een "goede" reputatie. Daarnaast is het ook niet meer te stoppen, de trent is al gezet.

Ik vraag me dan ook af of we eigenlijk zonder betaalwateren af kunnen, ik denk het niet. Het is namelijk ook een vorm van natuur beheer (ik bedoel de goede betaal wateren, die zijn er echt wel). In Engeland kennen ze al een tijdje een vergelijkbaar systeem, men betaald daar een flink aantal ponden om een bepaald water een heel jaar door te mogen bevissen...Neem van mij aan dat gaat echt niet om een paar pondjes. Deze wateren kennen aangestelde controleurs (noem ze boswachters) die niet alleen de vissers in de gaten houden maar ook de stand van de natuur. Wat ik wil duidelijk maken is, het gaat namelijk bij een goed betaalwater niet alleen om het water maar ook om de omgeving, het publiek en de veiligheid voor mens en dier. Het is simpelweg een kwestie van tijd totdat alle wateren een eigenaar zal gaan kennen.

Even terug naar mijn vraag, ben namelijk erg benieuwd wat jullie antwoord hierop is:

* Hoe staan jullie tegenover het kweken van Franse spiegels in Franse wateren ten opzichte van de verbetering van de spiegelkarperpopulatie in Nederland, Duitsland en Belgie. Ik heb het hier dan ook over spiegels die over het algemeen een snelle groei kennen, en vooral zwaar kunnen worden. Vissen die gelet op het klimaat hier goed kunnen gedijen??
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

30-10-2006 08:06

Beste Kees & Peter,
Om het topic niet verder te bevuilen en terug te keren naar de oorspronkelijke vraag heb ik jullie via pb beantwoord.

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

30-10-2006 08:57

Jeroen Hof op't schreef:Even terug naar mijn vraag, ben namelijk erg benieuwd wat jullie antwoord hierop is:

* Hoe staan jullie tegenover het kweken van Franse spiegels in Franse wateren ten opzichte van de verbetering van de spiegelkarperpopulatie in Nederland, Duitsland en Belgie. Ik heb het hier dan ook over spiegels die over het algemeen een snelle groei kennen, en vooral zwaar kunnen worden. Vissen die gelet op het klimaat hier goed kunnen gedijen??


Beste Jeroen,

Al een aantal jaren worden er via het viskweekcentrum Valkenswaard spiegels die afkomstig zijn uit onder andere Duitsland, Hongarije en Frankrijk in ons land uit gezet. Samen met het uitzetten van Valkenswaardspiegels vind ik het een verrijking. Wat me wel opvalt ( kan het niet onderbouwen) dat snelgroeiende spiegels sneller het leven laten wat weer te betreuren is. Op dit moment is men bezig met ingekruiste Valkenwaard en Franse Villedon spiegels. Ook loopt er een proef met Valkenswaard en Duitse spiegels, daar men met Valkenswaard spiegels nogal tegen een aantal problemen oploopt.
Dat er karpervissers zijn die hier bedenkingen tegen hebben mag, echter we moeten niet vergeten dat karpervissen een vrij individuele sport is waar zowel karpervissers die op grote karper wil vissen aan zijn trekken moet komen. En aan de andere kant degene die op verwilderde schubkarper wil vissen dit ook moet kunnen. Samen kan bij het maken van goede afspraken zeker.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

30-10-2006 09:27

Ik wist dat niet, ik wist wel dat er spiegels in valkenswaard gekweekt werden. In mijn ogen is er niets mis mee om spiegels uit frankrijk te halen ter verbetering van de populatie binnen ons land en buurlanden. Het mag alleen nooit ten koste gaan van de schub karper populatie, maar een goede verhouding tussen spiegels en schub zou ik van harte toejuichen.

Ik denk dat het hier dan ook echt niet gaat om het slepen met vissen, maar juist om de kwaliteit binnen ons waterstelsel populatief te verbeteren.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

30-10-2006 09:38

Los van het feit of de vissen gestolen zijn of van een "natuurlijk bestand zijn ?? Stel jouw thuiswater wordt gepacht en je moet voor een week 300 euro betalen!!! Discussie gesloten toch!!!
We kunnen ons hier beter meer zorgen gaan maken omtrent een goede regelgeving ( nachtvissen en bijvoorbeeld 3 hengels ). En omtrent de kolerebende die de collega vissers ( nou ja vissers ) er van maken.
Ben voor vrije wateren met veel mogelijkheden , maar struikel over de bende en troep.
Laten we ons eerst druk maken omtrent ons eigen land en daarna over de grens gaan kijken. Nieuwe regels opstellen om het karpervissen "gezond "te houden!!!
En stoppen over dat gezeik over BTW, en wat meneer Danaeu betreft, die kan lekker schrijven en ieder zijn ding, maar als je het over commercieel hebt dan............................. !! Lijkt me duidelijk.

Tjuus
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

30-10-2006 10:07

Tom,

Helaas zijn er teveel zichzelf noemende karpervissers die het niet zo nauw nemen met de natuur. Ik sprak laatst zelf de controleur in mijn omgeving aan op dit feit en hij vertelde mij dat er pas bij heterdaad aktie ondernomen kan worden, dat betekent dat er niets aan te doen is. Mijn idee naar hem, "kunnen jullie geen stalen vuilnisbakken plaatsen op plekken die bevist worden die elke drie dagen worden opgehaald". Hij kon het voorstellen aan de directie, nou geloof me die komen er nooit hoor. (en ook al komen die er, tja dan gaat de fik erin, zogaat dat toch altijd)

Het kern probleem ligt bij de garde die zo nu en dan eens gaat vissen, of die het nachtvissen gebruikt om te zuipen en te blowen.

Ik ben daarom voor duidelijke regels, neem een land als Duitsland. Hier moet je eerst een visdiploma halen voordat je kunt gaan vissen, daar hebben die lui echt geen zin in. Daarnaast een pas met foto, naam en verdere gegevens schrikt al af. Wellicht een idee!!
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

30-10-2006 10:08

Goed de kern:

Of de spiegels nu van een kweker, vidange of van een betaalwater komen is mij in ieder geval om het even. Sluit me dan in deze optiek bij Kees aan.

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

30-10-2006 10:11

Jeroen,

te makkelijk, ik ken mensen die bloedserieus zijn alleen zo af en toe een keer vissen. De graad van aanwezigheid is voor mij geen negatief punt die kan lijden tot negatief gedrag.

Kan zelf door werk en prive een stuk minder vissen hodut dit in dat ik dan mij verlaag tot het gedrag wat wordt genoemd ?

Groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

30-10-2006 10:14

Peter,

Je hebt gelijk, ik formuleerde het verkeerd. Ik bedoel daarmee ook de groep die niet serieus is en die zo nu en dan eens een keer vist. Of lig jij stiekem te blowen in je tentje :lol:
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

30-10-2006 10:44

Jeroen,
Dank je voor je reactie en aapassing in je formulering.
dat blowen heb ik al geruime tijd geleden laten varen, ongeveer in de tijd dat jij nog boomhutten bouwde en soldaatje speelde :D

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

30-10-2006 10:49

Gelukkig verkondig jij een hoop onzin Jeroen en vanwege jouw gebrek aan feitenkennis wil ik er ook niet veel verder op ingaan.
Leuk hoor zo'n Rainbow Lake, toen het nog gewoon Lac de Curton heette kon iedereen met een normale vergunning daar vissen, inmiddels zijn daar zo'n 10 vissen rond en boven de 30 kg 'verzameld' (lees maar op hun site dat ze mooie grote vissen daar hebben uitgezet...) en is het vissen daar voorbehouden aan de 'happy few' die 400-500 Euro per week daarvoor kan neertellen. Enig idee wat de locale Franse karpervissers daar wel niet van vinden? En kom s.v.p. niet met een malloot als Tim Paisley aandragen, die staat ook als promotie boegbeeld op een site van een ander BTW waar ieder jaar voor 34.000 Euro aan karper werd ingedumpt. Helaas voor hen waren nieuwe 40-ponders het jaar daarop nog maar 30-ponders vanwege het absurd aantal karpers en andere vissoorten in dat water. Het stukje van Alijn is alleen maar zijn 'rechtvaardiging' om nu ook op Rainbow Lake te vissen, destijds had hij ook een andere 'rechtvaardiging' om op Sarulesti te vissen (als Robert Raduta n.l. de grote vissen niet uit de Donau Delta zou halen naar Sarulesti werden ze toch maar opgevreten door de straatarme bevolking, dan is het toch veel beter dat 'rijke' westerlingen daar voor 500 Euro per week konden vissen, nietwaar? Maar goed, daar valt inmiddels weinig of niets meer te vissen, dus ook niets meer op te vreten...) waarbij Cassien nu ook een sneer krijgt terwijl in de tijd dat hij daar geregeld vistte hij het daar nooit over gehad heeft. In mij ogen heet zoiets selectieve verontwaardiging...
Alle wateren een eigenaar? Alle wateren hebben al een eigenaar en gelukkig is het zo dat visrechtcontracten in Nederland een enorme wettelijke bescherming bieden zodat vrij viswater (via HSV-en en Federaties) ook vrij voor iedereen beschikbaar zal blijven!!!
Ik wil het hier maar bij houden, kan er wel een boek over schrijven. Zou je wel aan willen raden eerst eens een hele poos wat meer kennis te vergaren.
Visdiploma in Nederland? Heel in 't kort, zou betekenen dat er heel veel recratievissers af zouden haken (in Duitsland vist ca. 3% van de bevolking, in Nederland ca. 10%...) en dat veel HSV-en en Federaties daardoor failliet zouden gaan en ook betalingen voor visrechten in veel gevallen niet meer mogelijk zou zijn. Kortom, gewoon onhaalbaar in de Nederlandse situatie!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

30-10-2006 10:52

Nog even het volgende: we kunnen genoeg Franse pootspiegeltjes kopen, maar vanwege de gevaren die dat met zich meebrengt maar niet doen...
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

30-10-2006 11:03

Aart for PRESIDENT! 8)