Schreiner...? Hardy...? Bruce & Walker..., zeg het maar, waar moet ik beginnen? Hengels genoeg, water genoeg, zware vissen genoeg, alleen ook karpervissers genoeg. Teveel!. Wat zeg ik, karperpopiejopies genoeg, teveel, veel te veel. Oh man, wat heb ik de schijt van het karperwereldje.
Voorbeeld: ik zit te vissen (niet de eerste sessie) dit jaar op een stek waar ik jaren heb gevist, geen mens gezien al die jaren, mooie vissen, grote vissen, pb na pb werd gebroken, jaar in jaar uit, nachtegaaltje dat me de hele nacht uit de slaap hield, koppeltje ijsvogels dagelijks op bezoek, mijn vriendin moeder rat met haar kroost, zo tam dat ze uit mijn hand at... Paradijs, HET PARADIJS! Op aarde wel te verstaan.
Komt er aan de overkant aan de Belgische kant een auto aanrijden. Twee commando's stappen uit, zwaar luchtafweergeschut wordt in stelling gebracht, met ander zwaar geschut wordt er even volgens goede Luc de Baets wijze een paar emmertjes voer in het water gedumpd.
Toen kreeg men mij in het visier, mompel mompel, godverdegodverdegodverdegodver..., wat doet die klootzak hier, is hier soms een grote vis gevangen??? HEY, ENNE, STEKKENPEZEN HÈ???!!! JA JA, IK BEN HIER AL WEKEN AAN HET VOEREN!!!
Met pijn in mijn buik heb ik ingepakt, gebroken was ik. Ben sindsdien niet meer geweest, enkele maanden dus al. Het is dat mijn vriendin mij ervan weerhoudt, anders stond mijn gehele uitrusting al te koop. Nu zijn het alleen de nog cjw's.
Ik weet niet of het gevoel nog terug komt. Ik ben ook wel verzadigd geraakt, ik kon alleen nog blij worden als er weer een dertiger op de kant kwam. En maar dromen van vissen boven de veertig...
Ik moet zeggen het pennen heeft wel de sleur gebroken. Blij met ieder visje, wat zeg ik, blij met ieder tikje op de pen...
Zucht...
Met verdrietige groet,
Raym

nd
De dwaas spreekt, de laffe zwijgt en de wijze luistert...