Dag of nacht?


Plaats reactie
Jan-Willem Kroon
Berichten: 399
Lid geworden op: 28-11-2005 19:19
Locatie: Hardinxveld

05-10-2006 15:37

Beste mensen,

Wat mij afgelopen twee jaar opvalt is dat ik op de meeste wateren overdag even goed of zelfs beter van dan 's nachts.
Hierbij is onderscheid te maken in drie soorten wateren:
1. Wateren waar ik overdag op dezelfde stekken als 's nachts mijn vissen vang.
2. Wateren met echte dagstekken. 's Nachts zijn de karpers overal te vangen, overdag vrijwel alleen op bepaalde delen van het water.
3. Een water waar ik in tegenstelling tot de andere wateren wel vrijwel alleen 's nachts vang. Dit komt waarschijnlijk door de boten die er overdag varen.
Ik kan echter concluderen dat ik zeker driekwart van mijn vissen overdag vang, terwijl ik wel bijna elk weekend een nacht vis. Vaak komen de aanbeten na een visloze nacht ook pas in de ochtend.

Wat is jullie ervaring? Is de nacht echt beter, zoals vaak beweerd wordt, of is de dag minstens net zo goed, zo niet beter dan de nacht?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groeten JW
Run to the water.....
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

05-10-2006 15:48

Beste jan-willem,

Volgens mij is dat verschillend per water. Ik heb afgelopen zomer paar weken op 1 water gevist. De ene week vingen zowel overdag als s'nachts maar een paar weken later vingen we vooral s'nachts op de zelfde plaats. Laats zijn we in een ander water gaan vissen en daar vingen we overdag echt heel goed.
Maar ik denk dat je over het algemeen s'nachts tog beter vangt omdat het dan gewoon een stuk rustiger is dan overdag.

Ik ben benieuwd naar andere reacties,

Groetjes,

Robin
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

05-10-2006 16:20

ssssssssssssst!

:wink: vin :wink:
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

05-10-2006 16:22

Ik vis hier in de buurt veel op een kanaal/rivier waar voorheen veel scheepvaart was, de laatste paar jaren is dat flink vermindert, maar de aanbeten kwamen toen meestal rond een uurtje of 6:00 tot een uurtje of 10:00/11:00 in de ochtend en nu de scheepvaart sterk vermindert is wil het ook weleens gebeuren dat je s'avonds veel aanbeten krijgt, echter s'nachts vang ik zelden daar.
In de vele karperputten die we hier hebben vang ik juist s'nacht heel erg goed, voor mijn idee hangt het ook veel van de hengeldruk af, in die putten zit bijna iedere dag wel iemand te vissen maar s'nachts is dat weer minder dus denk dat ze daar juist s'nachts hun voedsel gaan zoeken.
Gebruikersavatar
Albert van Benthem
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-07-2006 14:38
Locatie: Oosterwolde (Fr)

05-10-2006 17:02

Ik vis regelmatig op een water. Zowel dag als nacht.
De ene keer wil het overdag heel best, de andere keer overdag niets en 'snachts weer goed.
Meestal hou ik van mijn vangsten de weersomstandigheden ook bij, net als de andere jongens die er regelmatig vissen.

Zoals wij concluderen heeft het te maken kan hebben met de het weer en voornamelijk de windrichting. Bij overdag een zuidenwind, vangt het 'snachts goed. Bij weersverandering overdag, vangt het 'snachts totaal niet, maar de dag erna weer wel.

Ik vis ongeveer evenveel 'snachts als overdag. En na een klein onderzoekje van mijn vangsten (aangezien ik nog niet veel gevangen heb, duurt dat niet lang.. :P ) heb ik net als jou de meeste overdag gevangen.


Gr. Albert
Melk nooit mannetjesgeiten...

http://vimeo.com/9069111
fernando breevaart
Berichten: 254
Lid geworden op: 23-05-2006 22:34
Locatie: hellevoetsluis

05-10-2006 22:36

wij hadden pas een sessie van 12 tot 6 hadden we samen zeven vissen en om half 8 sóchtends kwam de volgende pas weer
Jan-Willem Kroon
Berichten: 399
Lid geworden op: 28-11-2005 19:19
Locatie: Hardinxveld

06-10-2006 09:39

Fernando,

Ik neem aan dat je van 12 tot 6 overdag bedoelt? :)

Groeten JW
Run to the water.....
Plaats reactie