Oorlog aan de rotzooimakers aan de waterkant!


Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

12-09-2006 16:51

Oorlog is geopend!! :evil:


ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt aan de waterkant....
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Albert van Benthem
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-07-2006 14:38
Locatie: Oosterwolde (Fr)

12-09-2006 17:14

Hier in Friesland kunnen ze er ook wel wat van.. Ik ruim altijd alles op wat er op de stek ligt (dus de rommel van een ander). Want mijn eigen rommel beland gelijk in de zak of ik flikker het in de tent.

Maar soms gaan de Friezen wel wat ver:

Afbeelding



Gr. Albert
Melk nooit mannetjesgeiten...

http://vimeo.com/9069111
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

12-09-2006 19:34

Dat soort volk wat zulke puinhopen achterlaat kun je geen vissers noemen. Heeft niks met vissen te maken. Ze kunnen net zo goed die hengels thuislaten. Komt op hetzelfde neer. En een kwalijk neveneffect van dit soort praktijken is dat wanneer er zo'n bende aan het water wordt gemaakt door niet-karpervissers, men wél de karpervissers beschuldigd. Dat krijg je dan. Ook andere vormen van overlast langs het water en de vinger wordt al snel naar de nachtvissers gewezen met in het ergste geval een verbod. Ben je klaar mee.
Het is altijd zo dat een klein deel het voor de rest verziekt. Rotte appel in de mand verhaal....
Maar zie de mensen maar eens te overtuigen. Een oordeel is snel gemaakt. En ik heb het gevoel dat over het algemeen nachtvissen toch nog altijd gevoelig ligt bij lokale/regionale/nationale politiek, buurtbewoners, andere recreanten en politie. En als je dit soort tafarelen ziet weet je ook weer waarom.....
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

12-09-2006 21:37

Albert van Benthem schreef:Hier in Friesland kunnen ze er ook wel wat van.. Ik ruim altijd alles op wat er op de stek ligt (dus de rommel van een ander). Want mijn eigen rommel beland gelijk in de zak of ik flikker het in de tent.

Maar soms gaan de Friezen wel wat ver:

Afbeelding



Gr. Albert


Zullen de daders niet uit het Oosten komen???
Voer en vang!!!

I love BTW
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

13-09-2006 00:13

Jos Holla schreef:Hans;

Je kan beter nú controleur worden, in plaats van wachten op het moment dat jij vind dat je iets terug moet doen richting gemeente. Kweek je sowieso alvast wat goodwill! Bovendien geeft het je een zeer goede reden om vooraf een kijkje bij zo’n karperbivak te nemen. Vervolgens is de anonimiteit bij de vissers weg aangezien jij hun vergunning hebt bekeken, en dus waarschijnlijk ook hun naam hebt gezien. Weten zij veel wat jij allemaal kunt onthouden? En als je dan nog even fijntjes toevoegt dat je er vanuit gaat dat ze het bord (verboden nachtvissen) hebben gelezen, weet ik bijna zeker dat ze vóór donker zijn vertrokken.

Wij maken van de gelegenheid gebruik om direct aan te spreken als er rommel rond de tent ligt, en we delen vuilniszakken uit, vergezeld van een flyer waarom het zo belangrijk is om je rommel mee naar huis te nemen. Dit jaar is voor ons het jaar van de vuilniszak, volgend jaar verzinnen we wel weer wat anders.

Jos,
alle wateren binnen zoetermeer vallen onder de gemeente
Er komt hier geen HSV aan te pas, waar je opgeleid tot controleur kunt worden :wink:
Wellicht wel in de toekomst :wink:
De methode van controleren die jij omschrijft is uiteraard wel de manier om te controleren en je aanwezigheid kenbaar te maken.
Maar dan wel in koppels met z'n tweeen lijkt mij.
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

13-09-2006 16:11

Ik zou toch graag nog even wat willen zeggen over dat controleren: ik ga bijna altijd alleen, en dat gaat prima. Soms proberen mensen je wel eens uit de tent te lokken, maar als je goed op de hoogte bent van de regeltjes, en ze ook duidelijk uit kunt leggen, heb je de boel meestal snel onder controle. Bereid je dus wel heel goed voor!!!

Ik laat in ieder geval altijd direct duidelijk merken waar ik voor kom: een vergunning. Gezelligheid komt pas later, als gebleken is dat alles in orde is.

Maar het belangrijkste is volgens mij dat je soms ook moet kunnen denken: laat maar. Zo ver is het bij mij overigens tot nu toe nog nooit gekomen.
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

14-09-2006 07:46

Ook ik ben bijna altijd alleen op pad tijdens controles. Dan ben je wat flexibeler bij het indelen van je tijd. In de nachtelijke uren neem ik meestal een opsporingsambtenaar mee. Dat is veiliger (en gezelliger :wink: ) en er kan zonodig ook meteen worden geschreven.
Groet, Omar.
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

14-09-2006 08:13

Danny Disseldorp schreef:wilde vandaag eens lekker een rondje langs alle viswateren hier in de buurt maken omdat ik wel heel vroeg uit was...

en ja hoor bij het eerste water was het al meteen raak godverdomme :evil: had geen vuilniszakken bij me.. maar kon de troep gewoon opruimen met de zakken die hun lieten liggen wat ik me dan bij me zelf afvraag: WAAROM HEBBEN ZE DAT DAN ZELF NIET GEDAAN!!! :evil: DE HUFTERS...

na een dik half uur ruimen was ik het zat en ben maar weer naar huis gegaan.

ze verpesten het niet alleen voor hun zelf maar ook voor ons (voor ons is het, het ergst)

geloof dat ik deze flikkers ken dus zal ze is goed op hun flikker geven met een preek waarom ze de term ''karpervisser'' niet waardig zijn...


Wat een taalgebruik voor een 15 jarig ventje :roll:
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

14-09-2006 08:21

Mark Brouwer schreef:
Danny Disseldorp schreef:wilde vandaag eens lekker een rondje langs alle viswateren hier in de buurt maken omdat ik wel heel vroeg uit was...

en ja hoor bij het eerste water was het al meteen raak godverdomme :evil: had geen vuilniszakken bij me.. maar kon de troep gewoon opruimen met de zakken die hun lieten liggen wat ik me dan bij me zelf afvraag: WAAROM HEBBEN ZE DAT DAN ZELF NIET GEDAAN!!! :evil: DE HUFTERS...

na een dik half uur ruimen was ik het zat en ben maar weer naar huis gegaan.

ze verpesten het niet alleen voor hun zelf maar ook voor ons (voor ons is het, het ergst)

geloof dat ik deze flikkers ken dus zal ze is goed op hun flikker geven met een preek waarom ze de term ''karpervisser'' niet waardig zijn...


Wat een taalgebruik voor een 15 jarig ventje :roll:


Mark..kan wel wezen, maar toch heb ik ze liever zo :wink: ...deze weet met 15 jaar blijkbaar wel waar het om draait en beseft wat de gevolgen kunnen zijn
Gebruikersavatar
Lars Akkermans
Berichten: 185
Lid geworden op: 21-08-2003 02:00

14-09-2006 08:28

Hier hebben net zo een probleem, hier in de buurt is een water waar je eerst mooi het hele jaar kon nachtvissen, het werd in iedergeval gedoogd.
Nu was hier ook het probleem de rotzooi.
Ik ben regelmatig puin gaan ruimen maar dit heeft helaas niks uitgehaald sinds kort is het nachtvissen verboden en wij hopen dat we er volgend jaar uiberhaud nog mogen vissen. Ik heb met wat heren van de visvereniging gesproken en die namen me dus totaal niet serieus nu krijg ik zo een vermoede dat dat door mijn leeftijd kwam :evil: want jeugd is jeugd en wat doet jeugd ALLE JEUGD MAAKT ROTZOOI AAN DE WATERKANT. Dat maakte ik uit zijn verhaal op. Ik had een aantal goeie idee met ze door gesproken maar zoals ik al eerder zij ze nemen me gewoon niet serieus ze hebben geen idee wat voor een persoon ik ben maar wel gelijk met vooroordelen smijten. Ze zeggen dat de problemen door de vissers zelf komen maar ik vind hun net zo verantwoordelijk zij kwamen nooit controleren, en als je met voorstellen komt voor wat te verbeteren luisteren ze nog niet eens.

Maar helaas het is en blijft een feit aan die rotzooi makers kan je helaas toch niks doen ze zijn er en ze blijven er :cry:


Mvg,

Lars Akkermans
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

14-09-2006 08:35

ligt niet alleen aan je leeftijd hoor. Heel veel bestuurders duiken met de kop tussen de knieen, knijpen de oogjes dicht en wachten tot het overwaait.

Die bestuurders moet je een beetje, met beleid hoor, blijven porren.

MVG

Klaas
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-09-2006 08:37

Heel jammer Lars, maar er is best iets tegen te doen hoor. Met dagelijkse controles is die rotzooi zo verleden tijd. Maar karpervissers wijzen altijd naar 'anderen' en maar heel weinigen willen zelf controleur zijn of worden(geldt niet voor jou hoor, gezien jouw leeftijd).
Danny Disseldorp
Berichten: 233
Lid geworden op: 08-04-2006 22:45
Locatie: denhaag
Contacteer:

14-09-2006 10:19

Mark Brouwer schreef:
Danny Disseldorp schreef:wilde vandaag eens lekker een rondje langs alle viswateren hier in de buurt maken omdat ik wel heel vroeg uit was...

en ja hoor bij het eerste water was het al meteen raak godverdomme :evil: had geen vuilniszakken bij me.. maar kon de troep gewoon opruimen met de zakken die hun lieten liggen wat ik me dan bij me zelf afvraag: WAAROM HEBBEN ZE DAT DAN ZELF NIET GEDAAN!!! :evil: DE HUFTERS...

na een dik half uur ruimen was ik het zat en ben maar weer naar huis gegaan.

ze verpesten het niet alleen voor hun zelf maar ook voor ons (voor ons is het, het ergst)

geloof dat ik deze flikkers ken dus zal ze is goed op hun flikker geven met een preek waarom ze de term ''karpervisser'' niet waardig zijn...


Wat een taalgebruik voor een 15 jarig ventje :roll:


ik schoot een beetje uit m'n slof maar met zulke dingen kunnen bij mij de emotie's gewoon heel hoog oplopen..

na dat ik dit geschreven had was het wel een opluchting.

maar ja ik heb maandag middag nu maar tot ''viswater op ruim dag'' benoemd.
Hou je hoofd koel
Sven Scholten
Berichten: 88
Lid geworden op: 07-07-2005 14:04
Locatie: deventer

14-09-2006 10:59

Hallo

Ik ben het eens dat als je vist je niet zo'n troep moet achterlaten aan de waterkant. Maar wie zegt dat hier ge nachtvist (hoe je dat ook schrijft) is. Je hebt ook jongeren die gewoon met wat drank naar een plek toe gaan en daar zich gaan bezatten. En ik denk als je gaat nacht vissen niet zoveel drank en alles mee neemt. Correct me if i'm wrong!!

Groeten Sven
Gebruikersavatar
Peter krijnen
Berichten: 145
Lid geworden op: 03-07-2005 23:44
Locatie: Velsen Noord
Contacteer:

14-09-2006 11:29

Rick Boerboom schreef:Dat soort volk wat zulke puinhopen achterlaat kun je geen vissers noemen. Heeft niks met vissen te maken. Ze kunnen net zo goed die hengels thuislaten. Komt op hetzelfde neer. En een kwalijk neveneffect van dit soort praktijken is dat wanneer er zo'n bende aan het water wordt gemaakt door niet-karpervissers, men wél de karpervissers beschuldigd. Dat krijg je dan. Ook andere vormen van overlast langs het water en de vinger wordt al snel naar de nachtvissers gewezen met in het ergste geval een verbod. Ben je klaar mee.
Het is altijd zo dat een klein deel het voor de rest verziekt. Rotte appel in de mand verhaal....
Maar zie de mensen maar eens te overtuigen. Een oordeel is snel gemaakt. En ik heb het gevoel dat over het algemeen nachtvissen toch nog altijd gevoelig ligt bij lokale/regionale/nationale politiek, buurtbewoners, andere recreanten en politie. En als je dit soort tafarelen ziet weet je ook weer waarom.....


Gaasperplas is een goed voorbeeld, dagjes mensen die de troep maken, GGA doet niks deraan, maar als dezelfde dagjes mensen klagen over karpervissers die een weekie langs de waterkant zitten komt er meteen een tentjes verbod.

Een banaan is krom maar krommer dan dit kan bijna niet.
Wie de regels aan ze laars lapt moet niet zeiken over de boete.
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

14-09-2006 11:34

Hallo Sven,
Rotzooi in parken (stad/sierwaters) wordt inderdaad ook veroorzaakt door niet-vissers. Rotzooi op echte visstekken en dan vooral buiten de bebouwde komen echt voornamelijk voor rekening van (karper)vissers. Of die andere rotzooimakers eten opvallend veel boiliezakken leeg :lol: !
Groet, Omar.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

14-09-2006 17:17

Sven Scholten schreef:Hallo

Ik ben het eens dat als je vist je niet zo'n troep moet achterlaten aan de waterkant. Maar wie zegt dat hier ge nachtvist (hoe je dat ook schrijft) is. Je hebt ook jongeren die gewoon met wat drank naar een plek toe gaan en daar zich gaan bezatten. En ik denk als je gaat nacht vissen niet zoveel drank en alles mee neemt. Correct me if i'm wrong!!

Groeten Sven

Sven,
Deze heren hebben er meer dan 1 nachtje gezeten :wink:
Gebruikersavatar
Lars Akkermans
Berichten: 185
Lid geworden op: 21-08-2003 02:00

15-09-2006 12:37

Aart Lokhorst schreef:Heel jammer Lars, maar er is best iets tegen te doen hoor. Met dagelijkse controles is die rotzooi zo verleden tijd. Maar karpervissers wijzen altijd naar 'anderen' en maar heel weinigen willen zelf controleur zijn of worden(geldt niet voor jou hoor, gezien jouw leeftijd).



Ja ik had zelft al voorgesteld om te gaan controleren van mijn part met een oudere van de visvereniging, maar nee dat gaat niet, dan vraag je waarom niet, ja krijg je te horen dat gaat gewoon niet en daarmee basta.
Ja euh bij wie ligt de fout dan :wink:
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

15-09-2006 14:58

jan kooyman schreef:bij ons in de buurt valt het gelukkig wel mee.
(niet dat er veel vissers zitten)


als het bij ons zo wordt dan worden wij allebei controleur!

Wat ontbreekt is de sociale controle. De 1 staat natuurlijk sterker in de schoenen dan de ander, maar uiteindelijk zit iedereen met de gebakken peren. Alleen is dat niet te begrijpen voor sommige.

Ik ben van mening dat vissers die op zo'n manier vissen er waarschijnlijk niet mee zijn op gegroeid. De passie voor vissen is voor hun de passie van gezelligheid. Dat kunnen ze beter in de kroeg zoeken.
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

15-09-2006 21:38

Danny Disseldorp schreef:
maar ja ik heb maandag middag nu maar tot ''viswater op ruim dag'' benoemd.


Mijn complimenten :wink:
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

16-09-2006 01:17

Sinds twee jaar heb ik voor mezelf de doelstelling dat ik mijn stek schoner
achterlaat dan dat ik heb aantrof.

"Ja maar ik ga toch zeker niet andermans troep opruimen"

Ehm nou eigenlijk wel ja, vind t zelf ook niet leuk ofzo, maar uiteindelijk heb
je jezelf (en de rest van graag vissend nederland) er het hardst mee...

Ik heb zo al heel wat vuilniszakken vuilnis van langs het water weggehaald,
beetje zinloos in je eentje misschien, maar als meer vissers dit gaan doen
kan het er alleen maar beter op worden! Ik vis niet alleen voor de vissen die
ik vang, het is ook lekker om gewoon aan het water te zijn. Een schone
oever is dan wel zo mooi...

Grs seb!
Gebruikersavatar
dennis blokland
Berichten: 186
Lid geworden op: 15-09-2006 12:12
Locatie: hardinxveld giessendam

16-09-2006 16:41

Waar het een rotsooi aan het water is daar is het mij te druk met vissers.
dus ik probeer daar zo veel mogelijk niet te vissen :evil: :evil: