compact of verspreid ?


Plaats reactie
karel de jong
Berichten: 57
Lid geworden op: 06-08-2006 14:31

04-09-2006 20:38

ik had een vraagie aan iedreen ik wil op een water gaan vissen,waar een redelijk bestand van karper zit.ma het schijnt er heel erg moelik te zijn .ik heb zelf het water al uitgepelt,en heb een paar harde plakken gevonden de rest is eigelijk bagger.wat zouden jullie nou doen heel er verspreid voeren langs de kanten en zo ? of gewoon compact op de harde plekken? info aub..alvast bedankt
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

04-09-2006 20:43

verspreid lijkt mij het beste en doe dit zeker een keer of 6 achter elkaar
voor je gaat vissen op de harde bodem vastlood en op de prut los lood systeem met een uitgebalenzeerde bollie je weet mar nooit hoe ze het pretigste asen wat de karper prevareert op dit water allerlei dingen die je in de gaten moet houden
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
karel de jong
Berichten: 57
Lid geworden op: 06-08-2006 14:31

04-09-2006 21:12

ik begrijp het eigelijk niet helemaal .3 keer voorvoeren verspreid lijk me toch wel voldoende ? of heb ik het mis .het lijk mijn ook om gewoon alles op de harde bodem te bevissen omdat daar je bollie het beste ligt.ik zat zelf te denken om anderhalfe killo 3 dagen verspreid te voeren,en dan de 4 de dag te vissen .mijn vraag was dan ook,moet ik de 4de dag als ik ga vissen ook eerst verspreid voeren en dan vissen of gewoon de 4de dag alleen wat bollies bij gooien waar ik lig ????
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

04-09-2006 22:55

iets langer doorvoeren geeft naar mijn idee meer vertrouwen (aasgewening) en zeker zou ik weer verspreid voeren bij aankomst ze horen plonsen over het hele water of een groot gedeelte daarvan.en gaan asen zeker bij een bollie waar ze goed op reageren kan het zeer hard lopen of ze moeten al zo op dit water aan de gang zijn wat ook een goeie tip is als je bollie laat weken in water met een siroop of suiker dan nemen ze in ieder geval al minder snel de geur en smaak van de bodem op omdat ze al doordrenkt zijn
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

05-09-2006 12:06

wil het niet luccen?
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

05-09-2006 13:30

je kan ook beginnen met verspreid te gaan voeren waarna je je voerplek compacter gaat maken totdat je op de hardere stukken kan vissen.
Gebruikersavatar
Stef Dijkstra
Berichten: 1106
Lid geworden op: 02-06-2006 18:38
Locatie: Twente

05-09-2006 13:40

Ik weet niet hoe groot het water is, maar als je er togg van overtuigd bent dat de vissen over je voer zwemmen, zou ik gewoon compact gaan voeren. Is het water wat groter dan zou ik togg kiezen om wat verspreider te voeren, en als je vervolgens de vissen op je stek weet te krijgen compacter gaan voeren ;)!
Gebruikersavatar
Albert van Benthem
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-07-2006 14:38
Locatie: Oosterwolde (Fr)

05-09-2006 14:57

Verspreid is dan inderdaad eerst het beste, om te zien op welke stekken je de meeste aanbeten krijgt. Krijg je niets geen aanbeten op de stekken met bagger, zou ik dan de compacte methode toepassen op die harde plaat.

Ik heb hetzelfde op een meer, waar het diepste punt net 1 meter is. Er zit een leuk bestand op en 1 harde plaat, de rest +30cm bagger. Maar door vaak verspreid te gaan vissen, kwamen ik en m'n vismaat er toch achter dat er weinig actie op die harde plaat is en juist veel in de bagger!

Als een karper honger heeft, vind hij de ballen vanzelf wel in de bagger. Wij hadden niets geen pop-up of wat dan ook. Gewoon zinkende boilies, die echt wel een eindje de bagger in zakten. Toch kregen we verscheidende runs met deze taktiek!

Dus op onbekend (klein of groot) water zou ik eerst m'n winkansen verspreiden om te zien waar de vis aast.

Gr. Albert
Melk nooit mannetjesgeiten...

http://vimeo.com/9069111
karel de jong
Berichten: 57
Lid geworden op: 06-08-2006 14:31

05-09-2006 17:19

dus als ik het goed begrijp is het beter om op de bagger te gaan vissen het water is zeg maar een soort van singeltjes,en dan weer een kom totaal 3 kommen ma ik totaale lengte is wel een 1 km als je het bij elkaar oprekent en zit op de grooste kom te vissen en die is zeg een meter of 100 lang bij 50 .
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

05-09-2006 17:28

zeker verspreid voeren dan op de bagger een snowman en een stick up en down van solar toppertje
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
karel de jong
Berichten: 57
Lid geworden op: 06-08-2006 14:31

05-09-2006 17:33

ja oke up en down heb ik toevallig vandaag aangeschaft ma er zit best veel brasem op die water als ik dan met een 20 mm bollie gaat vissen en dan een up en down er bij zou het dan niet zo zijn ? dat ik de ene brasem na de andere brasem gaat vangen( met verspreid voeren bedoel ik de hele over kant langs lopen dus niet op het midden of zo he?? dus zo zou ik het goed moeten doen ???
karel de jong
Berichten: 57
Lid geworden op: 06-08-2006 14:31

05-09-2006 17:41

bedankt alvast voor de mensen die antwoord op me vraag hadden gegefen is er nog iemand met meer info ? dan zou ik dat graag willen weten groetjessss,
karel de jong
Berichten: 57
Lid geworden op: 06-08-2006 14:31

05-09-2006 19:40

heef iemand nog ervaringe ?? met deze dingen .
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

05-09-2006 20:02

Karel, ga eens een weekje voeren op het harde plateau. Wedden dat het dan wel lukt... :wink:

Daarnaast zijn er nog een aantal factoren die je in de gaten moet houden.

Rigplaatsing:
Gooi jij je rigs uit of vaar je hen uit, uitvaren is veelal effectiever.

Zonlicht:
Plekken waar de zon een lange tijd van de dag opstaat zijn veelal heel productief.

Wind:
Vissen op de kant van de wind.

Obstakels:
Druk bezochte plekken door de karper. Zijn er takken in de buurt, paaltjes, bosjes die over het water heen hangen. Denk aan de safe area voor de karper!!

Bodemgesteldheid:
De harde spots verkies ik boven de modderlagen.

Aas aanbod:
Staar je niet dood op boilies, rijg eens een paar partikels op de hair (cocktailtje). Verstampt voer, denk aan pinda's, mais en hennep, een paar pellets erover heen werkt erg goed.

Boilie aanbod:
Waarom ronde boilies als je ook katrolletjes kan maken (*katrolletjes zijn twee halve boilies met de bolle kant tegen elkaar). Werkt zeer dressuur doorbrekend, heb er al menig vis mee verleid.

Observatie:
Ik kan het niet genoeg keer benoemen, maar weet waar de vis zich bevind, let op aas belletjes.

Voeren:
- Ik noem een paar voorbeeldjes op. Verspreid over het gehele water verschillende plekken met een viertal boilies.

- compact en geef de spot zijn rust. Dat kan doormiddel van ergens anders tijdig te vissen.

- compact over een klein deel van het water, reden laat ze zwemmen en zoeken. Dat is erg belangrijk.

Rigkeuze:
Probeer eens een korte onderlijn, met een vlijmscherp haakje nummer 6.

Maar het allerbelangrijkste is en dat heb ik al eerder benoemd, weet waar de vis zit. Peilen heb je al gedaan, noteer dit in een boekje. Kruis aan waar je vis ziet. Ga eens vissen met verschillende aassoorten.

Succes....
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Plaats reactie