Creepy & Onbegrijpelijk!!


Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

26-08-2006 17:59

moet je in die landen een feest houden wat wij kennen,zoals carnaval etc.Word je voor de tv levendig onthoofd!! :evil: :x
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

26-08-2006 21:50

Vandaag contact opgenomen met de politie in de juiste regio. Er werd melding van gemaakt en ze zou contact opnemen met de AID zodat zij verdere stappen konden ondernemen. Denk dat ik er niks meer van zal horen... 'k houd de regionale krant wel even in de gaten.
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
Albert van Benthem
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-07-2006 14:38
Locatie: Oosterwolde (Fr)

26-08-2006 23:22

Arjen Dijkstra schreef:Vandaag contact opgenomen met de politie in de juiste regio. Er werd melding van gemaakt en ze zou contact opnemen met de AID zodat zij verdere stappen konden ondernemen. Denk dat ik er niks meer van zal horen... 'k houd de regionale krant wel even in de gaten.


Dit is dus mijn maat met wie ik daar was.. :roll:
Melk nooit mannetjesgeiten...

http://vimeo.com/9069111
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

01-09-2006 04:41

Even eea verwijderd...
Gebruikersavatar
Barry Koster
Berichten: 154
Lid geworden op: 31-03-2006 14:43
Locatie: Muntendam

05-09-2006 13:30

Tis idd best wel creepy wat je daar heb gezien zou niet mijn 1e keus zijn om daar te vissen...
Goed dat je der werk van heb gemaakt

Over dat er in dit topic werd genoemd dat het misschien voor een islamitisch offerfeest zou zijn geweest is naar mijn weten niet juist dat wordt in de 12e mosilm maand gegeven en voor zover ik dat weet verschiltd de maand telling niet van de onze...

Maar denk wel dat het een illegale slachting is geweest, want der nou voor z'n plezier met die dingen slepen... Iig dat ze zijn gestolen want als de orginele eigennaar ze heeft gedumpt omdat ze dood waren had die oorlabels wel verwijdert...
Waarom hip doen als je Groninger kan zijn??
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

05-09-2006 14:09

Voorheen verdwenen er bij ons ook wel eens schapen of lammeren, maar op de honderd was dit er hooguit eentje in de twee jaar. Naarmate er meer medelanders kwamen werden er dit steeds meer.
Een neef van mij is schapenhouder, van de ca vijftienhonderd lammeren die hij ieder jaar heeft verdwijnen er minimaal vijftig. Van zijn 750 schapen is dit percentage iets lager, misschien wel omdat ze zwaarder zijn. Als er iets teruggevonden wordt zijn het altijd de koppen, en soms enkele andere "onderdelen". Nog nooit heeft hij gehoord dat de daders gepakt zijn, laat staan dat de schade vergoed is. Aangifte doen is zonde van de tijd.

Als schouwmeester kom ik op veel afgelegen plaatsen, het is verbazingwekkend wat hier allemaal gebeurd. Er zijn schapenhouders die hun dieren aan het andere eind van het land weiden, en vervolgens "vergeten" dat ze die dieren ook nog hadden.
Er was een perceel in Westzaan in Noord-Holland waar een Boer(enlul) uit Drenthe twintig schapen had staan. Na twee jaar kregen wij in de gaten dat de dieren niet echt verzorgd werden. Hoefproblemen, nooit geschoren zijn de eerste verschijnselen, wat we later zagen, bloeden uit hun oren en ogen, vermagerde en zelfs enkel dode dieren.
De politie deed niks, ze konden ze niet vinden in die wildernis van distels wat dit weiland inmiddels geworden was.
Via de dierenbescherming, die ook al niet makkelijk te activeren was zijn de schapen uiteindelijk opgeruimd en de eigenaar bekeurd.
Collega schouwmeesters die ook een vergelijkbare situatie meemaakten zijn slimmer geweest, zij hebben het hek open gemaakt en de schapen (wat er nog van over was) de weg op gejaagd. Politie en dierenbescherming waren een uur later druk doende om de schapen te vangen en de eigenaar te achterhalen.

Jos.
Gebruikersavatar
Albert van Benthem
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-07-2006 14:38
Locatie: Oosterwolde (Fr)

05-09-2006 14:50

Indrukwekkend verhaal :o

Helaas zijn deze schapen de weg niet meer op te jagen :lol:
Volgens mij is het ook een beetje zonde van de tijd geweest om aangifte te doen, want we hebben er nog niets over gehoord/gelezen.

Groeten, Albert.
Melk nooit mannetjesgeiten...

http://vimeo.com/9069111
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

05-09-2006 17:29

Shaorma tent die waarschijnlijk bijna failliet gaat ! :D

Maar wel lelijk om zoiets te doen :evil:
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Mike van Zwam
Berichten: 286
Lid geworden op: 14-09-2005 22:58

10-09-2006 18:32

ut zijn maar schapen, geen paniek.

Het lijkt hier niet te gaan om een aanslag van terroristen.

Er worden zoveel schapen los gesneden tijdens vage offerfeesten,
En hetgeen over is gaat veelal gewoon de prullenbak in en wordt bij het huisvuil gezet of in de achtertuin gedumpt onder de grond.
En deze kozen ervoor het ergens afgelegen te dumpen, so what.

Check jezelf even op een blauwe tong 8) 8)
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet.
Er is een limiet van 255 tekens.
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

20-09-2006 21:41

Mike, dat het "maar" om schapen gaat slaat natuurlijk nergens op he :o maar als het karpers waren... :-?

Maar de eigenaar is door AID achterhaald en bekeurd, dat jullie het even weten.

Arjen
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

21-09-2006 13:36

effe buiten die schaapen om hep je er al gevist of ga je dat nog doen zag er buiten de schaapjes om wel aantrekelijk uit :roll:
aldejekes loat goan!
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

21-09-2006 13:48

Ik ben er nog eens wezen kijken maar totaal geen activiteit op het water gezien. Het water is ook erg bruin wat inhoud dat de zuurgraat van het water erg hoog ligt. Ben er vrijwel van overtuigd dat er geen vis zit maar ga nog wel een keer kijken om hopelijk wel activiteit te zien.
Ik zet mijn huupie in