snoek op karper?


fernando breevaart
Berichten: 254
Lid geworden op: 23-05-2006 22:34
Locatie: hellevoetsluis

28-08-2006 15:00

met het vliegvissen op snoek vis ik soms met streamers van 40 CM en langer en daar vang ik ook snoek op van onder de meter dus dan zijn ze nog niet eens 2,5 keer zo groot als die streamer
Willem van de louw
Berichten: 15
Lid geworden op: 08-03-2006 17:03
Locatie: doetinchem
Contacteer:

28-08-2006 22:57

k weet niet of snoek op karper jaagt maar er zijn wel stuk of 50 kleine karpers bij mij in de buurt uitgezet niks van terug gezien..
maar snoek lust mijn boilies wel vang regelmatig snoek op de boilie :wink:
Gebruikersavatar
Marco Kroez
Berichten: 207
Lid geworden op: 19-10-2005 11:00
Locatie: merkelbeek

30-08-2006 20:07

waarom zou een snoek geen karper eten????

de bouw van een karper is niet gemaakt om snel te zijn. de karper is in zijn jonge jaren erg langzaam. de snoek heeft alletijd om hem te pakken. alle voorns vluchten. de karper ook, alleen zwemt die al achterste.

zelf nog nooit wilde verhalen gehoord over grote snoek de stikt in karper. wel ergens eens gelezen op internet. dat een snoek van 90 cm gestikt was in een karper van 76 cm.

groetjes marco
spiegeltje, spiegeltje van het waterland. ben jij de zwaarste op de kant?
Gebruikersavatar
kees v bruggen
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-07-2006 20:12

19-09-2006 21:18

een snoek staat er bekend om dat hij prooien kan pakken tot 2/3e van zijn eigen lichaamslengte..dit betekend dus dat een snoek van 1 meter een vis tot ongeveer 65 cm als een mogelijke prooi zou kunnen zien..er is niets wat een karper anders maakt dan een andere vis,dus zolang hij kwa bouw niet te grof is zal een snoek die erg honger heeft hem even gauw aanvallen als bijv. een andere snoek..ik heb zelf ooit een snoek gezien(skelet) in het fries museum te leeuwarden waar een voetbal in paste wanneer hij zijn bek geopend had,dus dat deze misschien ook s een karpertje van een pond of vijftien ooit verslonden zou kunnen hebben lijkt mij niet onwaarschijnlijk..en dat er zo nu en dan s een snoek is die zijn prooi te groot kiest en daar in stikt zal niet gauw gebeuren maar aangezien ze hun tanden schuin naar achter hebben staan zal dat het uitspuwen niet altijd even gemakkelijk maken..
ze kenne beter over je fiets lulle dan over je l.. fietse..