Fox mx of Delkim Ev Plus?


Peter Baan
Berichten: 457
Lid geworden op: 03-01-2006 19:20

21-08-2006 17:29

Ik heb zelf delkims en kan ze je ook gewoon aanraden. Maat van mij vist er al 8jaar mee zonder maar 1 enkel probleem mee gehad te hebben. Dat het lipje/sensor zwak zou zijn vind ik persoonlijk gelul. Als je gewoon verantwoord met je spullen overweg gaat gaan ze gerust 10jaar mee.

Gehoord van een visser in de viswinkel;
Ik stuurde mijn delkims op omdat het lipje was doorgeschuurd. Heel veel gebruikt en ze waren een jaar of 7. Opgestuurd via de winkel; terug gekregen met een briefje erbij.. zo te zien heb je veel gevangen! succes nog ermee!

Dus hoezo geen service?

Met fox heb ik zelf al vele slechte ervaringen? Stoel stretcher troep! Dus heb ik zelf al een slecht voorgevoel bij fox piepers. Moet ik wel zeggen iedereen die ik spreek die foxjes heeft er wel zeer tevrede mee is. En fox heeft zo ook een paar beter betaalbare serie's op de markt ipv delkim.

Maar zelf zou ik niet anders willen als mn delkims. Ze zijn misschien iets aan de gevoelige kant. Maar BETER als andersom!

De EV versie van delkim heeft wel een paar beperkingen t.o.v. de plus of txi's. Er zit geen batterij indicator op die aangeeft als je batterijen leeg raken.
Het aan/uitknopje zit niet onderin; dus ook geen gevoeligheids instelling meer. Ik weet niet of ze nu de gevoelige stand of de minder gevoelige stand hebben gekozen (of een tussenweg misschien)

En het is hoofdzakelijk weer persoonlijke voorkeur welke je neemt. De een zweert weer bij fox de ander bij delkim. Maar bedenk je goed voor je een aanschaf doet, want ook hier zit je waarschijn weer een paar jaartjes vast. En kijk goed waar je ze aanschaft. fishing.be heeft delkims zeer scherp geprijst. Heb je een plus voor het geld waar je in NL een EV voor koopt.

Succes,

Peter
Gebruikersavatar
raymon klooster
Berichten: 3
Lid geworden op: 14-08-2006 00:00
Locatie: den haag

21-08-2006 17:38

als je er alleen naar heb gekeken, wil dat niet gelijk zeggen dat het zo is.
ik heb ook de eos en mijn hengels blijven er netjes inliggen.
vorige week nog een run gehad waarbij me lijn in een hoek van ongeveer 100 graden liep.

de enige manier die ik zou kunne bedenken dat je hengel eruit valt is:
als je met je toppen omlaag vist, vrijeloop zwaar en je lijn rechtvooruit ligt.
dan word je hengel omhoog getild, maar bij welke piepers heb je dat dan niet ??

verder is je pieper keuze een persoonlijke keus.
ik vin persoonlijk de drukknopjes aan de eos wel handig.
vin je dat niet, dan is MX weer een betere optie.
en volgens mij heeft de EV plus een nightlight die je niet uit ken zetten.
bij de eos kan dat bijvoorbeeld weer wel.
dus het hangt er allemaal van af wat je zelf wil.
_________________
Vangse..!!!

Met Vriendelijke Groet,
Tobias Lok

heb je ook wel gelijk in maar ieder ze eigen keuze het viel mijn op en ik vindt het persoonlijk niet prettig vandaar het advies uit mijn mening gezien :wink:
wie het kleine niet eert is het grote niet weert
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

21-08-2006 18:26

Peter Baan schreef:Ik heb zelf delkims en kan ze je ook gewoon aanraden. Maat van mij vist er al 8jaar mee zonder maar 1 enkel probleem mee gehad te hebben. Dat het lipje/sensor zwak zou zijn vind ik persoonlijk gelul. Als je gewoon verantwoord met je spullen overweg gaat gaan ze gerust 10jaar mee.

Gehoord van een visser in de viswinkel;
Ik stuurde mijn delkims op omdat het lipje was doorgeschuurd. Heel veel gebruikt en ze waren een jaar of 7. Opgestuurd via de winkel; terug gekregen met een briefje erbij.. zo te zien heb je veel gevangen! succes nog ermee!

Dus hoezo geen service?

Met fox heb ik zelf al vele slechte ervaringen? Stoel stretcher troep! Dus heb ik zelf al een slecht voorgevoel bij fox piepers. Moet ik wel zeggen iedereen die ik spreek die foxjes heeft er wel zeer tevrede mee is. En fox heeft zo ook een paar beter betaalbare serie's op de markt ipv delkim.

Maar zelf zou ik niet anders willen als mn delkims. Ze zijn misschien iets aan de gevoelige kant. Maar BETER als andersom!

De EV versie van delkim heeft wel een paar beperkingen t.o.v. de plus of txi's. Er zit geen batterij indicator op die aangeeft als je batterijen leeg raken.
Het aan/uitknopje zit niet onderin; dus ook geen gevoeligheids instelling meer. Ik weet niet of ze nu de gevoelige stand of de minder gevoelige stand hebben gekozen (of een tussenweg misschien)

En het is hoofdzakelijk weer persoonlijke voorkeur welke je neemt. De een zweert weer bij fox de ander bij delkim. Maar bedenk je goed voor je een aanschaf doet, want ook hier zit je waarschijn weer een paar jaartjes vast. En kijk goed waar je ze aanschaft. fishing.be heeft delkims zeer scherp geprijst. Heb je een plus voor het geld waar je in NL een EV voor koopt.

Succes,

Peter


Fishing.be werkt bij mij niet, ik neem aan dat het een internet site moet zijn:)
Bedankt voor je mening hier heb ik wat aan:)
Peter Baan
Berichten: 457
Lid geworden op: 03-01-2006 19:20

22-08-2006 12:13

bij mij werkt de site perfect; http://www.fishing.be Misschien werkte de site tijdelijk niet. Probeer het later nog eens
Gebruikersavatar
sjors hooijen
Berichten: 251
Lid geworden op: 04-04-2004 20:41
Locatie: brabant

22-08-2006 14:40

Heb zelf de txi plusjes bevallen me goed, een aanrader

Heb zelf geen Fox gekocht omdat ik veel met koudweer vis. En als je je instellingen wilt veranderen dan gaat dit niet echt gemakkelijk. Je kunt ze dan heel moeilijk verdraaien met je koude vingers...

succes ermee,

Gr Sjorske
After School is over you're playing in the park Don't be out too late, don't let it get too dark
Met honing vang je nu eenmaal meer bijen als met azijn...
Gebruikersavatar
Kenneth Pepels
Berichten: 267
Lid geworden op: 30-01-2005 13:58
Locatie: Spaubeek (limburg)

22-08-2006 16:39

Ik las net nog ergens dat delkim niet goed verdeeld zou worden in Europa. Dat klopt niet meer want delkim wordt nu verdeeld door korda europe en niet meer door ultimate dus delkim heeft wel degelijk goede service in europa!

Groetjes Kenneth
Carpfishing isn't just a sport, it's a lifestyle!
Peter Baan
Berichten: 457
Lid geworden op: 03-01-2006 19:20

22-08-2006 17:05

Kenneth Pepels schreef:Ik las net nog ergens dat delkim niet goed verdeeld zou worden in Europa. Dat klopt niet meer want delkim wordt nu verdeeld door korda europe en niet meer door ultimate dus delkim heeft wel degelijk goede service in europa!

Groetjes Kenneth


En als ik me niet vergis zijn sinds dien de delkims gemiddeld per winkel zo'n 25Euro'tjes duurder geworden. Want waar anders die prijsstijging ineens vandaag kwam zou ik niet weten!
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

22-08-2006 18:39

Waarschijnlijk ben ik een van de weinige maar ik ben niet zo te spreken over de Fox mx, ik heb precies een maand terug 3 nieuwe gekocht waarvan eentje het bij de eerste de beste regenbui begaf ( toeval? ) terug gagaan nieuwe gekregen.
Heb nu van het weekend weer zitten vissen in regen en niet een maar gewoon 2 die het niet meer doen, ik heb ze laten drogen maar ho maar zijn echt naar de filestijnen, geen toeval dus :x moet nu weer terug maar heb effe geen zin nog.
Ik heb hiervoor bijna 7 jaar de beast beetmelders gehad, nooit problemen, heb knucleheads gehad, nooit problemen, Fox alleen ellende, ik ga ermee terug en probeer ze mooi om te ruilen voor knucleheads :D
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

22-08-2006 20:42

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik vaker fox piepers zie met een "regen muts" op dan delkims die zie ik nooit met een halve fles er overheen. Maar goed water en elektronica gaan gewoon niet samen. :wink:
Gebruikersavatar
alex van ginkel
Berichten: 26
Lid geworden op: 08-03-2004 17:17
Locatie: gelderland

25-08-2006 17:48

mx is kut! tenminste die van mij :( zeer mooie piepers maar bij mij is er iets mis met de batterijen volgens mij! constant leeg :( maarjah hoor ook veel goeie dingen. zal wel aan mij liggen

mvg
weet je wat het is??
meer water dan vis!!!!:D
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

29-08-2006 20:34

alex van ginkel schreef:mx is kut! tenminste die van mij :( zeer mooie piepers maar bij mij is er iets mis met de batterijen volgens mij! constant leeg :( maarjah hoor ook veel goeie dingen. zal wel aan mij liggen

mvg


Ik ben er nog niet uit:)

Ik vind Fox mooier maar Delkim lees ik betere dingen over:)
Zijn er problemen bij de fox dat hij stopt bij de regen?? en bij delkim?
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

30-08-2006 07:22

Fox hoor ik wel vaker dingen over dat ze het minder gaan doen bij regen. Maar dat is ook niet zo raar want er zijn meer fox piepers dan delkim dus misschien heeft delkim het ook wel maar mijn keuze is al gemaakt volgende week vis ik met delkim :wink:
luuk houtgraaf
Berichten: 616
Lid geworden op: 15-10-2005 18:11
Locatie: zaanstad
Contacteer:

30-08-2006 10:07

ghehe :oops: wat ben ik blij dat ik de ultimate wsx set heb besteld :lol:
plassen zijn perfeckte viswateren,
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

30-08-2006 17:43

ik heb 10 jaar de fox st gehad,waren echt waterdicht en deden het altijd,heb in die jaren 2 keer de batterij moeten vervangen.Ik heb me vorige week de delkim ev gekocht,nog niet mee gevist omdat ik op de hengels wacht,maar de gevoeligheid instellen werkt perfect.