bagger of harde bodem!


Plaats reactie
Rudie Dekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 08-05-2002 02:00
Locatie: Barendrecht

17-08-2006 12:33

Nog een vraagje (probleempje)...!!

Stel op een (druk bevist)water is een deel van het water heel moeilijk te bereiken en er wordt eigenlijk niet gevist (voordeel) maar de bodem is een zachte baggerbodem! De rest van het water is overwegend een vrij harde bodem maar er wordt veel gevist... Diepte en bodemverloop is overal hetzelfde.

Waar zouden jullie gaan vissen en/of voeren???

Groeten,
Ruud
Gebruikersavatar
Paul van de Wiel
Berichten: 692
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Tilburg

17-08-2006 15:26

Op de druk beviste stekken moet je wel vis kunnen vangen doe het geheel anders dan de hele meute! snuffel rond kijk wat de rest doet.
Kunt ook de zachte bodem aanpakken als daar niemand vist..
Voer gewoon je aas zoals altijd, in een modderachtige bodem waar je aas paar centimeter in de bodem zit, kan hij het nog goed vinden das geen probleem.. vis met licht plat lood, evnetueel lange onderlijn met raiser. Als de boillies of waar je ook mee gaat vissen naar de bodem begint te stinken, na een aantal uur en de karper herkent je aas niet meer, tip: Schep wat water in een bak ( het zelfde watre waar je in vist) leg daar de bollies een twaalf uur in zodat het watre geheel in de bollie zit en dan flavou erop evntueel en ga daar maar eens mee vissen! aas kan geen modder meer opnemen door het water wat ie vasthoud en de geur blijft behouden heeft me algenoeg opgelevert succes ermee en TTB!!
Lupack
Pascal Agterberg
Berichten: 28
Lid geworden op: 19-06-2006 16:47
Locatie: Groenekan

17-08-2006 15:37

ik zou voor de baggerbodem gaan en dan met licht lood vissen net zoals ik op forten vis..... pop-up erop 3 cm ofzo van de grond en let maar op je gaat vangen!
Gebruikersavatar
Paul van de Wiel
Berichten: 692
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Tilburg

17-08-2006 15:45

Dat valt te bezien op sommige wateren kan een pop up net dat beetje extra geven, maar ken zat wateren met baggerbodems waar je 0,0 op een pop up krijgt gevangen vissen zijn namelijk gewend om in die zachte bodem te vroeten en alles wat er op ligt op er boven staat laten ze links liggen :wink:
Lupack
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

17-08-2006 20:16

wat is het toch fijn dat we met 2 hengels mogen vissen heh...
kunnen we nog eens wat uitproberen :wink: :wink:

greetz, fred
luuk houtgraaf
Berichten: 616
Lid geworden op: 15-10-2005 18:11
Locatie: zaanstad
Contacteer:

17-08-2006 21:32

ik zou inderdaad op de baggerbodem gaan vissen, hele gekke montage erop zetten waarvan je zelf weet dat niemand er mee vist, slape lijn, lange soepele onderlijn met kneedlooddat ie mooi plat licht line angeler erop, en boven je tube een 5grammer schuiflood dat de vis geen argwaan krijgt als hij de lijn tegen zich krijgt alles dus mooi op de bodem je kan eventuel ook nog met 12 mm bollen gaan vissen 2 12 mm bollen met 1 stukkje kurk ertussen en of faom :wink:
anders gezegt vis gewoon GEK!!!
plassen zijn perfeckte viswateren,
thijs buizert
Berichten: 14
Lid geworden op: 09-10-2006 21:09
Locatie: utrecht

10-10-2006 19:56

gewoon geak doen nooit het zelfde als de anderen suc6 ermee ;) 8)
dikkie dik tijd :)
Rick Jansen
Berichten: 618
Lid geworden op: 04-01-2006 11:49
Locatie: Wijhe

10-10-2006 20:04

ik zou dan wel op de bagger bodem vissen allen niet als het hel erig is doe gewoon een lange soepele onderlin en vara um bijvoorbeeld je lijn uit hebt je ook geen kans dat ie in de bodem weg zakt of doe aan he llod aaan allebijde kanten een stuk kurk van bijvoorbeeld een wijnfles schie dieook minder ver in de bodem.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

10-10-2006 20:36

Leuk anders doen dan anderen, maar zonder te weten hoe, schiet hij hier natuurlijk niets mee op.

Rudie...

Ieder gekkie heeft een stekkie:

Ondanks dat er op de prut niet gevist wordt zwemmen ze er natuurlijk wel. Als ik jouw situatie inschetst dan zou ik het proberen aan de randen van het water (kant/oever), meestal is het hier iets harder. Daarnaast kun je kijken of er overhangende bomen in de buurt zijn, niet dat die karper hier nou precies onder moet gaan hangen maar omdat er ook wel eens wat uit de bomen valt. Zoek dus naar een spot die door anderen niet wordt bevist, maar die wel degelijk vis opleverd omdat de vis deze vreetstekken herkend.

Steken in de prut met een steek stok leverd soms ook wel eens een mooie spot op.

Bodems in combinatie met hengeldruk:

Ik verkies de harde spots altijd boven de modder bodems, laat ik dat voorrop stellen. Daarnaast kun je nagaan of er dagen zijn dat de hengeldruk minder hoog ligt ten opzichte van het weekend, hoe minder gekken des te productiever de stekken...Ja Ja tover ze ff uit me mauw hoor.. :lol:

Aasaanbod:

Boilies, boilies en nog eens boilies. Dat is nou precies het aas waar de hele wereld mee zit te vissen, dus wat zou ik dan doen...Je raad het al, ook met boilies. Het is alleen de kunst om ze zo te bewerken dat de karper ze niet meer herkend als boilies, denk aan dobbelsteentjes/ kubusjes, halve boilies, boilies als cocktail (dat zijn kleine plakjes boilie in combinatie met mais/pinda/tijgers etc etc.

Bijvoeren. Verkruimel je boilies en mix ze door de rest van je aanbod. Stamp dit lekker aan en voilá een 4 sterrenmaaltijd...wat denk je dat een karper eerder eet, 40 boilies of fijngemalen klein voedsel wat makkelijk verteerbaar is en de flavours aan alle kanten uitlekken....Wie het weet mag het zeggen!!!

Rig ophelderingen:

Als de hele wereld met een standaard rig vist en de vis is er door gedresseerd geraakt, waarvoor zou jij dan veranderen...Onlogisch hé!!! Toch is het zo, de trick is om de rig dermate van materiaal te voorzien dat hij voor de karper onzichtbaar is en niet vreemd. Een haak die meteen haakt, bijvoorbeeld de PB Intruder (maatje6). Echt mijn haakje!!

Een soepele onderlijn dat zou bijvoorbeeld de PB Cameleon kunnen zijn, wrijf de onderlijn even in met modder of maak hem zwart met een marker stift. Zorg voor een goede line aligner, die schuin naar de haakbocht toe loopt. Je kunt ook kiezen voor een wat stuggere onderlijn zoals de Fox Insider, strip je laatste 8 cm coating eraf en maak bevestig hieraan je haak en hair. Bedek je zichtbare onderdelen, dus werk je wartel weg. Zorg voor goed lood, dus niet die glanzende troep die lekker goedkoop bij elke winkelier ligt, gewoon mat lood of met een zand/turf coating. Gewicht 90 tot 105 gram!! Denk ook aan je tube, dat is namelijk heel belangrijk neem bijvoorbeeld groen van Korda...

Voeren:

Kan hoor, maar ik denk op een water dat druk bevist wordt je eigenlijk alleen de klanten om je heen tevreden houdt. Het kan wel hoor, maar ga dan twee of drie nachten, nu het najaar is zou ik er nog maar even gebruik van maken..Lekker door de weeks. Voeren met duivenvoer, pellets (halibut pellets, denk aan de rijkelijke olien) boilie halfjes/schijfjes, kubusjes noem maar op, tijgers, pinda's, maden en weet ik veel nog meer. Maar durf te strooien!! Ben zelf afgelopen weken wezen huishouden en geduld is een schone zaak. Er gingen vele emmers voer doorheen, maar gevangen werd er, echt niet normaal...

Waarom deze toevoegingen:

Jij wil vis vangen, jij zoekt een goede spot. Die goede spot kan gewoon een drukke spot zijn, alleen jij gaat het ff anders doen.

Oh, en wees ook maar eens lekker aso, gewoon die marker erin. Natuurlijk niet tegen de overkant waar je collega zit :lol:

Succes...
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
john van der waal2
Berichten: 639
Lid geworden op: 27-03-2006 15:14
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

10-10-2006 20:56

amen
luuk houtgraaf
Berichten: 616
Lid geworden op: 15-10-2005 18:11
Locatie: zaanstad
Contacteer:

10-10-2006 21:02

zo dat is nogeens een uitleg :lol:
plassen zijn perfeckte viswateren,
Rick Jansen
Berichten: 618
Lid geworden op: 04-01-2006 11:49
Locatie: Wijhe

10-10-2006 21:23

dat vond ik ook al :lol:
Plaats reactie