In hoeverre heeft karper hinder van boten?


Plaats reactie
mark van Asperen
Berichten: 73
Lid geworden op: 07-07-2006 14:34
Locatie: leeuwarden

30-07-2006 13:18

Ik wil gaan vissen op een water waar overdag veel boten langskomen, ben nu drie dagen aan het voeren, maar omdat het water een 6 a 8 meter breed is weet ik niet of dat wel karper aantrekt. achter deze vaart zit een hele grote plas waar wel veel karper zit en dit loopt ook in elkaar over (zit een kleine onderbreking tussen D.m.v een klein bruggetje) tegen deze brug wil ik aan gaan vissen. of de vis aan de andere kant van het bruggetje komt (waar ik wil vissen) weet ik niet, omdat ik niet weet inhoeverre ze hinder hebben van die boten. En de tweede vraag, is toplood een aanrader en werkt dit goed i.c.m een swinger.

V.r.g mark
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

30-07-2006 15:43

Karper ondervindt geen hinder van boten.
De karper zou de brug best wel weten te vinden.
Toplood i.c.m. swinger hoeft geen probleem te zijn. Maar wat te doen als je beet hebt?
vis je overdag of in de avond?...overdag stoppen die boten echt niet voor ja als je beet hebt..dus kans op verspelen aanwezig

Jou brugstek kan ik verder ook zo niet beoordelen, zitten er obstakels in de vorm van brugpeilers of andere dingen waar de karper omheen kan zwemmen?
if so
Dan ben je in wezen aan het obstakelvissen waar reeds vele goede artikelen over geschreven zijn (zie o.a piet vogel op karperwereld)...
In dat geval is toplood geen optie voor jou en nachtvissen wellicht ook niet
Hopende je hiermee wat op weg geholpen te hebben
HB
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

30-07-2006 16:21

Als dat het water eind Camminghaburen is kun je beter wachten tot het najaar en het vroege voorjaar, de boten stoppen daar echt niet.
De plas daarachter bedoel je daarmee de diepe plas of de plas tegenover het gemaaltje?
Toplood is daar inderdaad aan te raden, persoonlijk heb ik er nooit veel karper kunnen vangen.
Vissen is een hobby, geen religie!
mark van Asperen
Berichten: 73
Lid geworden op: 07-07-2006 14:34
Locatie: leeuwarden

30-07-2006 18:35

Douwe Bijlsma schreef:Als dat het water eind Camminghaburen is kun je beter wachten tot het najaar en het vroege voorjaar, de boten stoppen daar echt niet.
De plas daarachter bedoel je daarmee de diepe plas of de plas tegenover het gemaaltje?
Toplood is daar inderdaad aan te raden, persoonlijk heb ik er nooit veel karper kunnen vangen.


Ik bedoel idd. dat water bij het gemaal ja. het leek mij wel een mooie stek om eens te proberen zal vannacht even een nachtje daar doorbrengen, zelf niet veel gevangen daar dus..... das jammer :-? . magoed we gaan het gewoon proberen.

P.s knap dat je gelijk weet welke stek ik bedoel :P
mark van Asperen
Berichten: 73
Lid geworden op: 07-07-2006 14:34
Locatie: leeuwarden

30-07-2006 18:45

[qout
Laatst gewijzigd door mark van Asperen op 30-07-2006 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
mark van Asperen
Berichten: 73
Lid geworden op: 07-07-2006 14:34
Locatie: leeuwarden

30-07-2006 18:46

Hans Brinkel schreef:Karper ondervindt geen hinder van boten.
De karper zou de brug best wel weten te vinden.
Toplood i.c.m. swinger hoeft geen probleem te zijn. Maar wat te doen als je beet hebt?
vis je overdag of in de avond?...overdag stoppen die boten echt niet voor ja als je beet hebt..dus kans op verspelen aanwezig

Jou brugstek kan ik verder ook zo niet beoordelen, zitten er obstakels in de vorm van brugpeilers of andere dingen waar de karper omheen kan zwemmen?
if so
Dan ben je in wezen aan het obstakelvissen waar reeds vele goede artikelen over geschreven zijn (zie o.a piet vogel op karperwereld)...
In dat geval is toplood geen optie voor jou en nachtvissen wellicht ook niet
Hopende je hiermee wat op weg geholpen te hebben
HB


Ik ben niet van plan om te gaan obstakelvissen, maar een 10 meter daarvandaan hier voor de duidelijkheid ff een foto'tje. Mijn bedoeling is om op de punten te gaan liggen.
Laatst gewijzigd door mark van Asperen op 23-08-2006 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan-Willem Kroon
Berichten: 399
Lid geworden op: 28-11-2005 19:19
Locatie: Hardinxveld

02-08-2006 17:39

Mark,

Ik vis regelmatig op een water waar overdag veel recreatievaart is. Hier vang ik vrijwel alleen 's nachts, als er weinig tot geen boten voorbij komen.
Op de rivier, waar dag en nacht boten voorbij varen heb ik ook overdag aanbeten gehad terwijl er volop boten langs kwamen.

Het verschilt denk ik per water hoe karpers op boten reageren. Mijn mening is dat op een water met alleen overdag boten vaak vrijwel alleen 's nachts geaasd wordt.
Run to the water.....
Plaats reactie