Masaal!


Plaats reactie
randy nieman
Berichten: 293
Lid geworden op: 15-06-2002 02:00
Locatie: Alkmaar

25-07-2006 13:39

Iemand wel eens een massale voerstek aangelegd?.
Hierbij rekend houdend met het jaargetijde, grote van het water, bestand, andere vissers/drukte, soort aas -> dus dan alleen boilies of partikels.

Ben wel benieuwd hiernaar. Evt successen die geboekt zijn, of was het helemaal niks.

mvg,

Randy
kaas stad !!! kaas karper !!! kaas aas !!!
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

25-07-2006 13:43

Laast nog 3 kilo knikkers op 10 bij 10 meter, 3 vissen aan de lijn gehad 2 gevangen..
Was tevens zwaar bevist water en werkte prima.
randy nieman
Berichten: 293
Lid geworden op: 15-06-2002 02:00
Locatie: Alkmaar

25-07-2006 13:45

Owkeej dat is mooi!.
Maar met massaal voeren, hierbij misschien denkend aan 10 kilo of meer. En dan gelijk er op vissen, of een nacht afwachten!?.

mvg,

Randy
kaas stad !!! kaas karper !!! kaas aas !!!
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

25-07-2006 13:51

randy nieman schreef:Owkeej dat is mooi!.
Maar met massaal voeren, hierbij misschien denkend aan 10 kilo of meer. En dan gelijk er op vissen, of een nacht afwachten!?.

mvg,

Randy


Ik noem op 10 bij 10 met 3 kilo knikkers toch erg masaal..
Maar was al 2 dagen daar aan het vissen alleen de eerste nacht leverde niet veel op 1 beet.. 2e dag heb ik fink gevoert en dat leverde 3 aanbeten op.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

25-07-2006 15:08

Ik heb wel eens een emmer gevoerd ja, de enige vis die ik die dag kon vangen ving ik op een single een flink eind buiten de voerplek. Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik er misschien wel vis had gevangen als ik de nacht ook gevist had.
Ik heb wel veel vaker, vooral bij het vissen met particles, meer gevoerd dan ik normaal zou doen, denk aan enkele kilo's per hengel. Ik kreeg echter meestal gewoon later beet dan wanneer ik minder voerde. Als ik daarna gewoon weer een paar handjes bijvoerde in plaats van een paar kilo ging het een stuk sneller. Als ik begon met die paar handjes begon het sneller te lopen.
Kortom, ik ben niet zo'n fan van zwaar dumpen op een paar vierkantie meter. Als ik al eens veel voer is dit met boilies verspreid over een grote oppervlakte.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

25-07-2006 15:18

En ik vond al dat ik flink bezig was met een 2 kg hennep, gebroken mais en sweetcorn in een uurtje of 4 tijd. :roll:
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

25-07-2006 16:27

probeer het in het najaar altijd als de omstandigheden goed zijn. op de plas!

afgelopen najaar aan het begin 30kg gevoerd en 1 nachtje laten rusten en zelf goed mijn rust pakken! :wink:
daarna werd het gekkenhuis! wel belangrijk om bij te blijven voeren als je goed vangt.
na 6 dagen waren we doodop.

het is leuk om eens per jaar te doen, mits de omstandigheden het toelaten! anders zit je voor jan lul.

lator!!!
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

25-07-2006 16:33

20 kilo bij aankomst volgende ochtend eerste run. Daarna iedere dag 4 kilo bij voeren + een halve kilo bij iedere run ;-)

Een keer in de winter 10 kilo gevoerd 5 dagen voordat ik ging vissen. 3 runs gehad in 1 nacht alle drie scheten het voer uit wat ik had gevoerd.

Maar dat was in de tijden dat ik nog wel vis ving :-)

gr. Rene
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

25-07-2006 16:57

Ik voer altijd massaal
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
sjors hooijen
Berichten: 251
Lid geworden op: 04-04-2004 20:41
Locatie: brabant

25-07-2006 17:14

j van der beek schreef:probeer het in het najaar altijd als de omstandigheden goed zijn. op de plas!

afgelopen najaar aan het begin 30kg gevoerd en 1 nachtje laten rusten en zelf goed mijn rust pakken! :wink:
daarna werd het gekkenhuis! wel belangrijk om bij te blijven voeren als je goed vangt.
na 6 dagen waren we doodop.

het is leuk om eens per jaar te doen, mits de omstandigheden het toelaten! anders zit je voor jan lul.

lator!!!



Dit denkt voortaan iedereen in het najaar daarom is het voortaan zo kl*te in het najaar.

Gr Sjorske
After School is over you're playing in the park Don't be out too late, don't let it get too dark
Met honing vang je nu eenmaal meer bijen als met azijn...
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

25-07-2006 17:17

Geloof mij Sjorske dat maar weinig mensen het ervoor over hebben om meer te voeren "dan nodig is".
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

25-07-2006 18:34

ik voer ook masaal dit jaar al 230 kilo bolies op gemaakt
278 vissen hebben mijn net nu van de binnen kant gezien
13 dertiges waarvan een hele hogen
163 twintigers
102 tussen de tien en twintig pond
ik denk als ik naar de groote van het water kijk dat je niet echt kun spreken over masaal misschien wel veel mar niet masaal onderhoud nu twee stekken drie keer per week 4 kilo per stek op een stuk van 30 bij 30
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

25-07-2006 18:41

sjors hooijen schreef:
j van der beek schreef:probeer het in het najaar altijd als de omstandigheden goed zijn. op de plas!

afgelopen najaar aan het begin 30kg gevoerd en 1 nachtje laten rusten en zelf goed mijn rust pakken! :wink:
daarna werd het gekkenhuis! wel belangrijk om bij te blijven voeren als je goed vangt.
na 6 dagen waren we doodop.

het is leuk om eens per jaar te doen, mits de omstandigheden het toelaten! anders zit je voor jan lul.

lator!!!



Dit denkt voortaan iedereen in het najaar daarom is het voortaan zo kl*te in het najaar.

Gr Sjorske


als je eens goed leest dan zie je "onder de juiste omstandigheden"en ik neem aan dat meeste niet zo stom zijn om zoiets zomaar te doen! dus ik vind je opmerking nergens op slaan!
Gebruikersavatar
sjors hooijen
Berichten: 251
Lid geworden op: 04-04-2004 20:41
Locatie: brabant

25-07-2006 22:09

Bekend water hier in de buurt is er het feit van geweest vorig najaar. Zit een mooi bestand aan 'hele' grote vissen op. ''DÉ Grote'' mannen storten zich er gezamenlijk op. De één begint te voeren dan de ander ook maar. Even later is er geen aanbeet meer te zien tot in dit late VOORjaar!

Dan kunnen de omstandigheden nog zo spectaculair zijn, maar als je niet naar elkaar kijkt dan bereik je nog helemaal geen k*nt.

En ja ik heb ook een losse hand,

Gr Sjorske

PS: J van der Beek deze reactie was helemaal niet naar jouw bedoelt, maar was een mening. Dus zo’n tegen reactie van jouw vind ik meer een opmerking die nergens op slaat.

PSS: Lexus die mensen hadden het er misschien ook niet voor over als ze het zelf moesten betalen/ draaien, maar als je de vriezer maar open hoeft te doen word het een hele andere zaak.
After School is over you're playing in the park Don't be out too late, don't let it get too dark
Met honing vang je nu eenmaal meer bijen als met azijn...
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

25-07-2006 22:27

daar heb je gelijk in sjors! maar omdat je mijn posting gekopieerd had dacht ik dat het over mij persoonlijk ging vandaar!

als je aan het voeren bent moet je wel je koppie erbij houden, en dat vergeten veel mensen nog weleens.

mvg joery
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

25-07-2006 22:42

er is mar een manier van voeren en dat is met gezond verstand.
een voorbeeld verleden week heb ik een hele week zitten vissen op een water. Met een zeer mooi bestand aan groote vissen het water in kwestie is 5 hectare. Voor ik begon met vissen ben ik eerst om de plas gegaan om met elke visser een praatje te maken.Gewoon onderling even afspraken maken van hoe vis jij en waar en wat voer je enz enz.Klaar dus ik kon beginne met vissen.Na twee uur mijn eerste op dag 4 zat ik op 26 vissen .Komt daar in eens uit het niets een voerboot die boven op mijn stek begint te dumpen ,ik was daar echt over verbaast .Dus ik volg die boot terug naar de kant en spreek die jongen daar over aan krijg ik meteen een grote bek van hier tot gunter.Er was echt niet met hem te praaten dus liet ik het voor wat het was en ging terug naar mijn hengels.Komt er een uur later een zodiac voorbij varen met wat later bleek een belg aan boord nauw die begon daar ook nog eens knap te voeren om het hele eiland.al waar ik druk doende was met arm bewegingen en schreeuwen trok de man zich daar niks van aan en voerden gewoon door.een kleine schating als ik zijn ton zo bekeek was het minstens 25 a 30 kilo kippen mais wat hij daar in het water mikte.Je kun wel na gaan bij mij vielen de vangsten totaal stil voor 2 dagen terwijl mijn stek leuk liep was hij geruwineert in tijd van een uur.Wat een verschrikelijke mongolen lopen er in de karpervisserij rond als ze zich dat al noemen kunnen KARPERVISSER

om mar aan te geven voer met verstant en praat eerst met de aanwezigen visser die er zijn op dat moment
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

25-07-2006 22:56

Met partikels voer ik altijd massaal,kilo of 20 per dag 8) en gaan met die zooi.

tijdens het spodden knalt er ook wel 10kg per dag doorheen.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

25-07-2006 23:03

ook op een ander zijn stek
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

26-07-2006 10:29

Dan juist 3x zoveel......
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

26-07-2006 11:50

Op een ander zijn stek voeren heeft niets met massaal voeren te maken maar met fatsoen.

Massaal kun je niet omschrijven in een enkele zin, wat in de ene situatie massaal voeren is is in een andere situatie domweg te weinig.
Gelijk roepen dat dat de massaal voerders de schuld krijgen van vangsten die stil vallen in het najaar is wat kort door de bocht.

Als er 20 man op een put zitten en die voeren alle 20 1 kg boilies per dag roept niemand dat er massaal gevoerd word.
Als er op dezelfde put maar 5 man zitten en een daarvan voeren 4 man 1 kg per dag en een man 5kg per dag dan roepen de 4 dat nummer 5 veel te veel voert.
Vallen de vangsten stil dan heeft nummer 5 het gedaan.
Toch gaan er minder boilies te water dan in de eerste situatie.

Het is dus de situatie die het mogelijk of juist onmogelijk maakt om massaal te voeren.

Geen enkele visser heeft de behoefte om een water te overvoeren, dit betekend namelijk voor hem ook dat er niks meer te vangen is.
Overvoerd ie de zaak toch kan ie of de zaak fout hebben ingeschat of domweg niet slimmer zijn.

Valt wel vaak op dat juist die vissers die weinig tot niks vangen gelijk met een vinger wijzen naar vissers die in hun ogen de zaak overvoeren en daardoor ervoor zorgde dat zij niks meer vangen, zeker als die visser zelf gewoon doorvangt ( hoe zat dat principe van overvoeren ook alweer 8) )

Helaas zijn er ook vissers die menen dat met alleen grote hoeveelheden voer de zaak op gang kan worden gebracht, de wat mindere slimme karpervissers zullen we maar zeggen, juist dit zijn dus vaak de niet gesponsorde vissers ( geen enkele sponsor leverd bollen aan vissers die niks of heel weinig vangen )

Er word zoals heel vaak te zwart wit gekeken naar veel en weinig voeren.

En geloof me massaal voeren op het juiste moment kan heel erg goed werken, net zoals een handje bollen per dag de zaak soms een extra boost kan geven.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

26-07-2006 12:14

je ziet ook vaak een situatie als iedereeen op een plas 1kg per dag voert. en iedereen vangt ongeveer hetzelfde op een dag. en plotseling gaat iemand 2 of 3 kg per dag voeren. en hij gaat stukken meer vangen dan de rest. dat de rest binnen kortste keren ook 2-3 kilo gaan voeren.. met als gevolg misschien overvoeren..

ik ben vandaag ook begonnen met 5kg per dag op een put waar best veel vis zit maar niet veel gevist word en al zeker geen voercampagnes worden gehouden. kijken of ik komend weekend de vruchten ervan af kan halen.

Gr. Remko
Gebruikersavatar
sjors hooijen
Berichten: 251
Lid geworden op: 04-04-2004 20:41
Locatie: brabant

26-07-2006 17:02

Wil Jeurninck schreef:Valt wel vaak op dat juist die vissers die weinig tot niks vangen gelijk met een vinger wijzen naar vissers die in hun ogen de zaak overvoeren en daardoor ervoor zorgde dat zij niks meer vangen, zeker als die visser zelf gewoon doorvangt ( hoe zat dat principe van overvoeren ook alweer 8) )


Hoe ziet zo'n vinger eruit? De mijne is in elk geval wel verdacht lang :o

Gr Sjorske
After School is over you're playing in the park Don't be out too late, don't let it get too dark
Met honing vang je nu eenmaal meer bijen als met azijn...
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

26-07-2006 19:05

Sjors, als ik jouw was zou ik eerst nog eens lezen.

Het gaat niet over niet kunnen vissen ( daar tel ik dus veel voeren onder de foute omstandigheden ook toe ) het gaat over massaal voeren als het WEL kan.

Dus zo'n "lange" vinger heb je niet. :lol:
Plaats reactie