Word ik controleur???


Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

19-05-2006 09:01

betreffende visclub geeft geen 3e hengel vergunning uit.
blijven volhouden dat ze die niet krijgen van het ministirie.
dus die bekeuring kan al niet geschreven worden lijkt me.

dus lijkt mij dat er maar 1 verbaal overblijft wat geschreven kan worden,of zie ik dat helemaal verkeerd?
Mzzl Bart
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

19-05-2006 09:42

Sorry Bart, zat ik er zomaar 10 Euro naast :lol: Dat de visrechthebbende geen 3 hengelvergunning uitgeeft, om welke reden dan ook, is geen enkele reden om daarvoor dan ook geen PV te krijgen. Dit vanwege het simpele feit dat iedere visser zich aan de daar geldende vergunningsvoorwaarden dient te houden en dat is in dit geval dus het mogen vissen met maximaal 2 hengels...
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

19-05-2006 18:00

dat begrijp ik ook wel aart,ik weet dat het een overtreding is.
maar ik dacht gewoon dat het maar 1 overtreding is dus ook maar 1 verbaal.
die voor vissen met 1 hengel teveel(3e hengel dus).
het gaat me er niet om dat er geen verbaal had geschreven mogen worden,mijn was alleen hoeveel verbalen mag men geven voor deze overtreding.
volgens jou dus 2.
vind het op zn minst raar,maar goed.


ik beklaag me ook niet om dat verbaal,dat is terecht.
als jij of wie dan ook te hard rijd weet je ook dat er een kans bestaat dat je bekeurt word,en zal dan ook waarschijnlijk niet zeuren om dat verbaal.
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

19-05-2006 18:13

Niet raar wel hoog.
€ 110,00 omdat je de vergunningvoorwaarden overtreedt.
€ 110,00 omdat je niet in het bezit bent van de juiste akte en ontheffing van de visrechthebbende.

Meestal wordt er 1 gegeven hangt van jezelf af of je de andere ook krijgt.
Vervelend gedrag, meerdere keren of een rotzin van de verbalisant kan ook nog, soms zijn het net mensen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

19-05-2006 19:12

als je het wilt weten douwe.
ik kreeg er 1.
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

16-07-2006 10:57

Afgelopen zaterdagnacht heb ik meegewerkt aan een grote visserijcontrole in de omgeving van Lelystad en Almere. We waren met totaal 8 man, waaronder politie, boswachters en iemand van faunabeheer, verdeeld in 4 groepjes van 2. Totaal zijn er 31 bekeuringen uitgeschreven voor:

- kampvuren
- geen vergunning
- derde hengel
- vissen vanuit een caravan ed
- nachtvissen op de Vaartplas (gehele jaar verboden)

Ik vond het wel verrassend, ik had niet verwacht dat er zoveel karpervissers de fout in zouden gaan, met name die kampvuren worden niet gewaardeerd. Het aantal nachtvissers op de Vaartplas viel overigens wel mee. Misschien dat onze voorlichting tijdens de ‘gewone’ controles toch vruchten afwerpt.
frans eijsbouts
Berichten: 66
Lid geworden op: 24-02-2006 19:30
Locatie: almere

16-07-2006 22:54

Jos Holla schreef:
Ik vond het wel verrassend, ik had niet verwacht dat er zoveel karpervissers de fout in zouden gaan, met name die kampvuren worden niet gewaardeerd.


ben blij dat je daar over begint !!
wij waren ook namelijk aan het vissen ergens in lelygat!!
ik snap niet dat sommige karpervissers het doen, zeker met dit weer !!
zowel links als rechts van ons waren ze flink aan het stoken niet normaal meer!!.
hebben sommige het dan niet door als de wind verkeert staat dat het helemaal fout kan lopen,vooral dat het gras gemaait was en zeer!!!.
droog was ,ik hield mijn hart vast .
ik ben er niet naar toe geweest om hen het te vertellen, ik heb mijn les wel geleert met zulke figuren.
en waarom ze het doen, ik snap het niet duik toch je tent in als je het koud hebt .
of zet je gasbrander aan maar om nou een kampvuur te maken ,de grootste onzin die er is jammer dat jullie niet in de buurt waren daar???
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

17-07-2006 11:27

Er moet toch wel degelijk een koppel in de buurt zijn geweest, jammer dat ze jullie (en dan met name jullie buren) niet gevonden hebben.
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

17-07-2006 12:12

Frans, wees eens ff duidelijk waar dan gaan we daar eens kijken.....
Leuk stukje fietsen voor Jos en mij....lol
Nemen we een dag voor Jos...
mijn waarheid hoeft de jouwe niet zijn

http://www.hsvog.nl/kca/index.htm