spiegelkarpertjes


Plaats reactie
pascalle de bie
Berichten: 1
Lid geworden op: 10-12-2002 01:00
Locatie: den haag

10-12-2002 18:27

hallo allemaal,
Wie weet waar ik nu spiegelkarpertjes kan kopen voor in mijn bak thuis.
Ik weet dat ze vanaf maart wel te krijgen zijn ,maar wil niet wachten tot maart

pascal
Tom de Haas
Berichten: 124
Lid geworden op: 25-05-2002 02:00
Locatie: Hoofddorp

10-12-2002 22:13

Waar kan je ze kopen in maart... heb wel intresse voor in mijn vijver maar kan ze nergens krijgen.

Stuur me maar een prive bericht als je wil.

Alvast bedankt,

Gr,
Tom
Bartel Gevers
Berichten: 38
Lid geworden op: 15-01-2002 01:00
Locatie: rosmalen

11-12-2002 11:49

daar ben ik ook naar op zoek geweest, zelfs de ovb gebeld en de aqaria zaken langsgeweest, maar niks.
weet hier iemand waar ze te krijgen zijn?? bvd mvg bartel
Gebruikersavatar
corne van gils
Berichten: 116
Lid geworden op: 18-05-2002 02:00

11-12-2002 12:06

Begrijp ik jullie nu goed, zijn dit kleine karpertjes voor in het aquarium thuis ???

mvg corne
als ze me missen, dan ben ik vissen !!!!!
Bartel Gevers
Berichten: 38
Lid geworden op: 15-01-2002 01:00
Locatie: rosmalen

11-12-2002 19:38

ja ik heb ze vroeger gehad, toen kon je hier toen in een dierenspeciaalzaak krijgen, maar nu zijn ze moeilijk aan te komen. mzzl
mark hofman.

11-12-2002 20:43

ik heb een aquarium op mijn kamer met een siegel een schub een volschub en een leder er in.

die heb ik van een man in de buurt die ze zelf kweekt. hij haalt altijd kuit n het voorjaar en kweekt ze op.

die van mijn zijn zo'n 13 cm.

mark
Tom de Haas
Berichten: 124
Lid geworden op: 25-05-2002 02:00
Locatie: Hoofddorp

12-12-2002 11:43

Die van mij zijn niet voor in een aquarium maar voor in me vijver. heb zelf al eigenkweek zwarte karper. Die zijn echt gaaf. Zo zwart als de nacht heb ze nog nergens te koop gezien(ik heb ze van een kennis)een is al 45cm en vorig jaar is een ander van 30a35 opgevreten door een reiger. Maar ze hadden voor nakomelingen gezorgd(gelukkig en dit jaar zag ik weer kleintjes rondzwemmen en stuk of 15)

Als je dat adres voor die spiegeltjes voor me hebt graag. Trouwens ik weet wel waar je schub/spiegel en zelfs leder karper kan krijgen. Kijk eens op http://www.viskwekerij.nl . Heb daar vorig jaar een leder gekocht kosten 7.50€ en was 35cm maar die is kapot gegaan.

Gr,
Tom
Ik was vroeg schitzofreen maar nu gaat het weer goed met ons!!!
Josse de Bruin
Berichten: 432
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht

12-12-2002 12:54

Mmm link werkt niet echt site is offline?

Groet Josse
Tom de Haas
Berichten: 124
Lid geworden op: 25-05-2002 02:00
Locatie: Hoofddorp

12-12-2002 21:27

ja idd zag het ook net. De kwekerij is nu ook gesloten zover ik weet. van het voorjaar gaat ie weer open. Je moet er echt een keer heen de vissen kosten de helft of nog minder dan bij een tuincentrum en er zitten echt hele mooie vissen tussen. heb er een goudschub vandaan Koi van 35 cm voor 28€ meen ik nog te herinneren. De kleine vis is er niet veel goedkoper maar de grote wel. Hadden en karper van 25Kilo moest 150€ kosten wat een bakbeeest was dat zeg.

Gr,
Tom
Ik was vroeg schitzofreen maar nu gaat het weer goed met ons!!!
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

12-12-2002 23:18

Sjoerd Groot uit Enschede zegt : dit is niet normaal
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

13-12-2002 08:35

Naar wat ik weet zijn dergelijk OVB karpertjes gewoon te koop bij een goede dierenspeciaalzaak. Maar ik geloof dat intrapuin ze ook gewoon kan bestellen.
Wel is er steeds moeilijker aan te komen en moet je echt een beetje geluk hebben.

Pascal
mark hofman.

13-12-2002 10:23

bij mij doet de link het.

ik heb ze vaak zat bij de intratuin gezien. heb ook een keer graskarper gekocht.

mark
Tom de Haas
Berichten: 124
Lid geworden op: 25-05-2002 02:00
Locatie: Hoofddorp

13-12-2002 11:50

Weet niet wat er mis was met de link maar hij is weer online. De kwekerij gaat in april weer open. Er staat ook een prijslijst ga deze maar eens vergelijken met die van intratuin dan weet je wanneer je genaaid wordt.

Waar je wel ff op moet letten is dat ze niet iedere keer dezelfde maten en soorten hebben ze vissen iedere keer een vijver voor een deel af en ze zijn dus afhankelijk van wat ze eruit halen je kan.

Gr,
Tom

_________________
"Don't be satisfied with yesterday, Choose the right equipment use it the right way....Refuse to compromise because you can expect to sucseed. Than start again......."

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tom de Haas op 2002-12-13 11:53 ]</font>
Arjen Lans

18-12-2002 12:06

Tom,
Je kletst uit je nek. Vonk heeft nog nooit een 25kg karper te koop aangeboden gehad.

Ze verkopen idd ook gewone karper, maar de herkomst is ZEER dubieus. Praat maar eens met Aart.
Arjen
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

18-12-2002 23:09

Hehe, eindelijk iemand die erop in gaat. Als je een karper van 25 kilo voor 150 euro verkoopt maak je zwaar verlies. Heb je enig idee wat zo'n beest vreet per dag ( om nog maar te zwijgen over die andere tientallen jaren voordat ie dat gewicht had )

Ik heb mijn karpertjes uit een vijver waarin door werkzaamheden aan een parkvijver honderden kleine karpertjes zijn overgezet.

Aangezien deze vijver al zwaar overbezet was, en er regelmatige grote sterfte is door rioolwater wat uitmondt in de vijver, denk ik niet dat ze het bij mij slechter hebben, eerder beter ( even voor de duidelijkheid, te gaat hier over karpertjes van 5 tot 10 cm, dus niet over monsterkarpers :razz: )

Wanneer er ook maar een klein (verkeerd) luchtje aan die vis zit zou ik zeggen: Niet doen!!!
Voor je 't weet werk je mee aan iets wat je eigenlijk verafschuwt!!!

Groeten,

Sjoerd Groot
Tom de Haas
Berichten: 124
Lid geworden op: 25-05-2002 02:00
Locatie: Hoofddorp

19-12-2002 11:44

Arjen,

Je hoeft met niet te geloven heb het beest met me eigen ogen gezien!!!! Er zijn altijd mensen die het beter DENKEN te weten....

Over de herkomst kan ik je niks vertellen daar heb ik niet naar gevraagd. Maar ik weet wel dat degene die ik kocht net uit de kweekvijver kwam heb zelf gezien dat ze hem er net uithaalde(waar die daarvoor vandaan kwam weet ik niet en kan ik ook niet weten)

Dus als je in het vervolg wat te melden hebt begin dan niet "met je kletst uit je nek" en trek niet meteen de integriteit van iemand in twijfel.

Gr,
Tom
Ik was vroeg schitzofreen maar nu gaat het weer goed met ons!!!
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

19-12-2002 18:05

Dit heeft niks met beter weten te maken, meer met gezonde achterdocht.

Als iemand een nieuwe ferrari aanbied voor 1000 euro aanbied ga je toch ook bijjezelf denken: "Hoe kan dat?"

'T zou allemaal best waar kunnen zijn, maar dan is die kweker geen goede ondernemer, maar een dief van zijn eigen portemonnee, tenzij...

Groetjes, Sjoerd
Tom de Haas
Berichten: 124
Lid geworden op: 25-05-2002 02:00
Locatie: Hoofddorp

19-12-2002 19:48

Je hebt mij niet gehoord over dat hij het beter weet over het onderwerp van waar de vis vandaan komt.......

Hij weet het beter over het feit dat die vis 25KG woog en dat ze nog nooit zo'n zware vis hebben verkocht... Ik die vis zelf gezien en zelf ook "grote" karper gevangen dus kan denk ik "redelijk" inschatten wat het gewicht van die vis was. Ze vertelden dat ie 25 kilo woog en daarin kon ik me wel vinden....

Tuurlijk de prijs klopt niet daar heb je gelijk in.Als me vijver groter was had ie daar nu rond gezwommen.

Conclusie van dit stukje er moet gelezen worden wat er staat en goed gekeken worden naar de dingen die verband met elkaar houden en niet 2 onderwerpen door elkaar gaan halen die gescheiden worden genoemd. Ben dit soort dingen wel vaker tegen gekomen op het board en dat is soms zeer storend.

GR,
Tom
Ik was vroeg schitzofreen maar nu gaat het weer goed met ons!!!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

20-12-2002 03:28

zeker een zeer grote viver van minimaal 1 hectare tom.

zoals je misschien weet heeft een 25 kg ruimte nodig ongeacht of deze opgegroeid is in gevangenschap.

2 ding waar onze cyprios geen rekening mee houden is de groote van onze vijvers :smile:

heb zelf een aantal koi`s in de vijver die nog een paar jaar tegoed hebben :smile: zijn ca 15 a 20 nu

groet,
Peter
Tom de Haas
Berichten: 124
Lid geworden op: 25-05-2002 02:00
Locatie: Hoofddorp

20-12-2002 12:15

nee niet zo groot is 5x5 en daarachter nog 3x1.5. Had van mij wel wat groter gemogen. grootste vis +-70cm goudkarper en dan aflopend tot 35cm(6 in totaal) en veel kleiner spul. Waren veel meer vissen maar de reiger is hongerig.
Ik was vroeg schitzofreen maar nu gaat het weer goed met ons!!!
Arjen Lans

20-12-2002 14:41

Beste Tom,
Ik kan je integriteit wel in twijfel trekken omdat wat je zegt gewoon niet waar is. Laten we het er maar op houden dat ik erg goed weet wat vonk wel of niet op een bepaald moment in z'n bakken heeft.

Daarbij wil ik ook nog even opmerken dat JIJ mensen naar dit bedrijf stuurt. Denk nou eens even na en stel je voor dat wat je zegt over die 25kg vis voor 150 Euro waar is. Waar komt die vis dan vandaan? Zelf opfokken tot dat gewicht in de ondiepe vijvers van Vonk is te kostbaar en waarschinlijk niet haalbaar (of die dikzak moet dag en nacht in een wolk van watervlooien en op een bodem van kreeften hebben gezwommen). Kopen uit het buitenland dan? Kan, met name in Hongarije en Tjechië vind je vast wel wat afzet. Maar dan het transport + winstmarge????? Ok laatste optie (vergeef me mijn hersennen zijn niet creatief genoeg om met jou fictie mee te gaan). Gevangen in Nederland...

Heren (en dames) karpervissers, ik heb hierbij de trieste mededeling dat of het Nederlands record of een van de 2 giganten uit het Hollands diep verkocht is. Die eerste is dit jaar niet gevangen, dus het kan wel kloppen. Helaas valt niet na te gaan om welke vis het gaat omdat een Engelse opkoper ons te snel af was.

Nogmaals Tom, je kletst uit je nek.

Met visopkopende groet,
Arjen
Tom de Haas
Berichten: 124
Lid geworden op: 25-05-2002 02:00
Locatie: Hoofddorp

23-12-2002 00:35

Is goed arjan. Het maakt mij allemaal niet meer uit...... Ik heb het zelf gezien(NOGMAALS WAAR DIE VIS VANDAAN KOMT WEET IK NIET OF HOE DIE OPGEFOKT IS)Je leest nog steeds niet wat er staat.... en leeft in je eigen wereldje waar eenoog koning is over de blinden.....

Of ik mensen naar het bedrijf stuur is de vraag ik meld alleen dat ze daar vis KUNNEN kopen maar ze hoeven het niet te doen.....(vrije wil van de mens)

De groeten
Ik was vroeg schitzofreen maar nu gaat het weer goed met ons!!!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

23-12-2002 09:04

Ik wil me hier niet mee bemoeien maar de prijs van 150 Euro voor een karper van 25 kg is in het 'illegale circuit' wel heel erg ongeloofwaardig. En wat dat betreft weet Vonk helaas maar al te goed 'waar Abraham de mosterd haalt'.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Aart Lokhorst op 2002-12-23 09:08 ]</font>
Plaats reactie