Dikke bak van 38 pond
-
Daaf:
Ik zag het verschil niet, nu wel
Ik zag het verschil niet, nu wel
Laatst gewijzigd door Mike van Zwam op 03-07-2006 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet.
Er is een limiet van 255 tekens.
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet.
Er is een limiet van 255 tekens.
- Daaf Wolters
Euh vriendin? Waar haal je die vandaan?
Die gast op de bovenste foto is kleiner dan ik, dus die grap gaat niet op.
Die gast op de bovenste foto is kleiner dan ik, dus die grap gaat niet op.
- Kees Vaags
Ik ben het met de meesten hier wel eens, ik vis namelijk op exact hetzelfde water, en heb bovendien dezelfde vis in ongeveer dezelfde periode gevangen. gewicht bij mij 'slechts' 33 pond. bij mijn weten is deze vis zelfs nog nooit boven de 34 gevangen.
Bein, ik ben het zeker niet met je eens, het gaat hier om de wrat, en ook jij weet daar wel de gewichten zo ongeveer van.
Groeten Kees
Bein, ik ben het zeker niet met je eens, het gaat hier om de wrat, en ook jij weet daar wel de gewichten zo ongeveer van.
Groeten Kees
groetjes Da Fox
- j van der beek
word steeds leuker deze topic!
i love france...
http://www.youtube.com/watch?v=mC6wEFZYbpM
-
Kees is dit dan het water waar jij een officiele waarschuwing kreeg? Ik ken niet alle vissen bij naam kan je ook niet zeggen of dit de ijssel schub of de wrat is, ik hoorde alleen van de vangst. En stel hij is slechts 34 dan is hij nog altijd zwaarder dan wat je zou schatten volgens de foto.
-
Bein je wist het toch zeker????? 

-
Heb nog even goed naar de betreffende foto gekeken, maar vind er eigenlijk wel meevallen.
Je ziet achter hem een DAM wegertje in het gras liggen, laat hem nou eens dat onthaak matje, die fungeerd als weegzak, niet getarreerd hebben. Zit je al gauw op 4, 5 pond zwaarder. Ik vind trouwens de foto netjes geschoten. Het is geen super foto, maar wel eerlijk vast gehouden (niet vooruit) en absoluut geen groothoek portret. En wees eerlijk het is gewoon een goeie 30 ponder. Ik zou hem zo 33 a 34 pond geven.
Snap sommige mensen niet waar ze zich al niet druk om maken..
Je ziet achter hem een DAM wegertje in het gras liggen, laat hem nou eens dat onthaak matje, die fungeerd als weegzak, niet getarreerd hebben. Zit je al gauw op 4, 5 pond zwaarder. Ik vind trouwens de foto netjes geschoten. Het is geen super foto, maar wel eerlijk vast gehouden (niet vooruit) en absoluut geen groothoek portret. En wees eerlijk het is gewoon een goeie 30 ponder. Ik zou hem zo 33 a 34 pond geven.
Snap sommige mensen niet waar ze zich al niet druk om maken..
Als je er maar vertrouwen in hebt.
-
Jammer dat er nog altijd van die onzin wordt vertelt over mensen. Maar direct op dat forum hier reageren over zijn vis of hij al dan niet zoveel weegt. De vanger zal wel weten hoeveel hij weegt en ik denk niet dat hij van jullie een reactie daarop verwacht.
hehe
grts
hehe
grts
-
@Hendri en anderen,
Deze vis is in het bijzijn van 2 personen gewogen,deze hebben hem geholpen, toevallig hoorde ik het verhaal aangezien ik er vorig jaar kontroleur was, deze taak is over genomen door anderen een daarvan was bij de meting aanwezig. deze vertelde mij het verhaal dat deze jongen die er voor het eerst viste deze schub gevangen hat. Dat de weger misschien niet in orde is kan zijn maar (heb het vanmiddag nog even nagevraagd) de wijzer stond in ieder geval op het hierboven aangegeven gewicht. In ieder geval is hij veel zwaarder als de foto doet vermoeden.
Deze vis is in het bijzijn van 2 personen gewogen,deze hebben hem geholpen, toevallig hoorde ik het verhaal aangezien ik er vorig jaar kontroleur was, deze taak is over genomen door anderen een daarvan was bij de meting aanwezig. deze vertelde mij het verhaal dat deze jongen die er voor het eerst viste deze schub gevangen hat. Dat de weger misschien niet in orde is kan zijn maar (heb het vanmiddag nog even nagevraagd) de wijzer stond in ieder geval op het hierboven aangegeven gewicht. In ieder geval is hij veel zwaarder als de foto doet vermoeden.
-
@ Hendri,
Bij deze is je vraag ook beantwoord, die je mij in Maart j.l. stelde, maar er zijn weer nieuwe!!!!!!
Bij deze is je vraag ook beantwoord, die je mij in Maart j.l. stelde, maar er zijn weer nieuwe!!!!!!
- j van der beek
dan is deze discussie afgelopen neem ik aan!
de vanger weet wat zijn vangst weegt en de mensen die het niet geloven moeten zich daar maar bij neerleggen.
mijn tip is wel aan de vanger: koop binnenkort even een goede weegklok, dan heb je veel minder twijfel.
gr joery
de vanger weet wat zijn vangst weegt en de mensen die het niet geloven moeten zich daar maar bij neerleggen.
mijn tip is wel aan de vanger: koop binnenkort even een goede weegklok, dan heb je veel minder twijfel.
gr joery
i love france...
-
Vissers,
uitgediscussierd over de vangst van een hele schitterende 38 ponder, ik wil even zeggen dat de vis aan twee verschillende wegers is gewogen. met een verschil van bijna niets. waarschijnlijk dat jullie gaan zeggen dat dan beide wegers niet goed zijn.
De vis is gewogen in engelse ponden!!! dat doe ik omdat de nederlandse pond afgeschaft is jaren geleden.
waarom alleen mijn 38 ponder???? dan zijn al mijn vissen toch fout gewogen. is dit misschien jalozie??
Wie zegt dat dat kleine ventje die vis niet kan tillen, die moet eens recht tegenover mij gaan staan. waarschijnlijk ben ik wel een kop groter.
Ik heb mijn arm in het gips dat kun je zien, dan kun je ook zien dat ik mijn armen niet gestrekt hebt.
en dat gladde gezicht komt inderdaad van zijn gewicht (38pond/17.2 kilo/34.5 nld. pond)
Met weegzak woog hij op mijn klok 39.3pond en daar halen wij de natte zak vanaf!!
Ik hou mezelf niet voor de gek, dat doen jullie, die nederlandse pond is afgeschaft en jullie gebruiken hem nog. Misschien wordt het een keer tijd voor jullie om met de tijd mee te gaan en een bijdetijdse weegklok te kopen.
ff om alle gezeik heen, ga in plaats van lopen klagen over een ander zijn vangst gewoon zelf lekker vissen en probeer zelf een bakbeest te vangen van dat gewicht.
vang ze en denk niet dat ik mij zelf te goed doe want dat doe ik niet.
M.v.g. Toine
uitgediscussierd over de vangst van een hele schitterende 38 ponder, ik wil even zeggen dat de vis aan twee verschillende wegers is gewogen. met een verschil van bijna niets. waarschijnlijk dat jullie gaan zeggen dat dan beide wegers niet goed zijn.
De vis is gewogen in engelse ponden!!! dat doe ik omdat de nederlandse pond afgeschaft is jaren geleden.
waarom alleen mijn 38 ponder???? dan zijn al mijn vissen toch fout gewogen. is dit misschien jalozie??
Wie zegt dat dat kleine ventje die vis niet kan tillen, die moet eens recht tegenover mij gaan staan. waarschijnlijk ben ik wel een kop groter.
Ik heb mijn arm in het gips dat kun je zien, dan kun je ook zien dat ik mijn armen niet gestrekt hebt.
en dat gladde gezicht komt inderdaad van zijn gewicht (38pond/17.2 kilo/34.5 nld. pond)
Met weegzak woog hij op mijn klok 39.3pond en daar halen wij de natte zak vanaf!!
Ik hou mezelf niet voor de gek, dat doen jullie, die nederlandse pond is afgeschaft en jullie gebruiken hem nog. Misschien wordt het een keer tijd voor jullie om met de tijd mee te gaan en een bijdetijdse weegklok te kopen.
ff om alle gezeik heen, ga in plaats van lopen klagen over een ander zijn vangst gewoon zelf lekker vissen en probeer zelf een bakbeest te vangen van dat gewicht.
vang ze en denk niet dat ik mij zelf te goed doe want dat doe ik niet.
M.v.g. Toine
- Martin de Zwart
Nu is het duidelijk voor iedereen!
Mooie breede vis!

Mooie breede vis!
- Wouter Vennekens
nederlandse ponden, engelse ponden, gebruik toch gewoon kilo's jongens.
-
Ik ben voor kilo's
Ik praat ook altijd in kilo's hoef ik ook niet meer dat oh zo moeilijke rekenstapje van x 2 te doen 

PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
toine hoenderboom schreef:.
M.v.g. Toine
Ha, ha, ha, ha,.. daar zal de slager blij mee zijn. "doet u mij maar een pondje vlees" Krijg je 456 gram ipv 500...
grapjas, hou toch aljeblieft op met dat gemiereneuk over een mooie vis. Nu loop je te kontedraaien over nederlandse ponden/ engelse ponden. Allemaal bullshit.
Waar het om gaat is dat je een mooie bak hebt gevangen, je kop op internet staat en dat je daarmee trots kunt zijn naar pa, ma, broer, vrindin, whoever. En daarmee is de kous af.
- Eus Molewijk
- Contacteer:
Hahahaha, wat een poppenkast is het toch he, dat karpervissen.
Nu ook al een pro die gaat roepen dat we met onze tijd meemoeten en in engelse ponden moeten gaan wegen.
Het moet niet gekker worden.
Btw, ik vind het een lelijke vis, het spijt me.
Nu ook al een pro die gaat roepen dat we met onze tijd meemoeten en in engelse ponden moeten gaan wegen.

Het moet niet gekker worden.
Btw, ik vind het een lelijke vis, het spijt me.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
- pascal kik
Er is ook altijd wat te zeiken hier he.. laat elkaar gewoon eens in zijn waarde.
De groeten
De groeten
- j van der beek
is de nederlandse pond afgeschaft? heb net nog een pond gehakt gehaald!

i love france...
-
j van der beek schreef:is de nederlandse pond afgeschaft? heb net nog een pond gehakt gehaald!
![]()
maar op zijn kaart staat geen pond maar 500gram. het is dat het voor op de tong ligt dat we het gebruiken, en als je het zegt, bijna iedereen het snapt.
De pond is in 1937 al opgeheven, als je ooit opgelet hebt op school als je daar gezeten hebt, dan had je dat geweten!
- j van der beek
daar heb je helemaal gelijk in!
daarom hou ik het lekker bij kilo's! heb je dat gelul ook niet meer.
je bent trouwens de eerste die ik ken die zijn vissen in engelse ponden weegt!
misschien word het wel een mode verschijnsel!
TO THE BONE!!!
daarom hou ik het lekker bij kilo's! heb je dat gelul ook niet meer.
je bent trouwens de eerste die ik ken die zijn vissen in engelse ponden weegt!
misschien word het wel een mode verschijnsel!
TO THE BONE!!!
i love france...
-
Wel leuk.
Eerst had ik nog zoiets dat je hem misschien niet goed gewegen had en alles, dan had ik er vrede mee. Maar nu je hem in engelse ponden blijkt te wegen word het toch een ander verhaal..
Wil je vangst niet onderuit halen, maar gezien jouw eigen toon.. Zelf vind ik de vis geeneens mooi en 17 kilo is echt niet zo heel erg zwaar..
Maargoed
groetjes
Eerst had ik nog zoiets dat je hem misschien niet goed gewegen had en alles, dan had ik er vrede mee. Maar nu je hem in engelse ponden blijkt te wegen word het toch een ander verhaal..
Wil je vangst niet onderuit halen, maar gezien jouw eigen toon.. Zelf vind ik de vis geeneens mooi en 17 kilo is echt niet zo heel erg zwaar..
Maargoed
groetjes
Als je er maar vertrouwen in hebt.
- j van der beek
nog mazzel dat je geen nederlands record vangt!
is het nieuwe record straks gewogen in engelse ponden!
fantastisch deze topic!!!!!!!
is het nieuwe record straks gewogen in engelse ponden!

fantastisch deze topic!!!!!!!
i love france...
- Kees Vaags
bein,
ik heb hier inderdaad een waarschuwinkje gekregen, nadat ik de grens van het toelaatbare heb opgezocht, en volgens sommigen overschreden heb. vreemd blijft dat het prima is om daar te lopen als je een vis aan het drillen bent, maar wanneer je je hengel nauwkeurig neerlegt en over hetzelfde stukkie loopt je een waarschuwing krijgt.
toine,
beetje jammer om hier tegen alles en iedereen in engelse ponden te gebruiken. hoewel je feitelijk gelijk hebt, is de kans dat de meeste mensen het hier anders begrijpen (oftewel 19 kg) meer dan 99%. tis niet dat ik je geen mooie vis gun, maar het kan je op deze wijze een hoop gedonder geven, zoals je nu wel ziet.of geef de volgende keer het wicht weer in 38 lbs, weet iedereen genoeg.
bij deze dus proficiat, hoop dat je er nog een paar kan landen daar (maar blijf van mijn 'wannahaves' af
)
eus,
de foto is zeer matig, maar ik kan je garanderen dat dit een zeer fraaie vis is, als de foto uit een iets andere hoek genomen wordt.
Groeten Kees
ik heb hier inderdaad een waarschuwinkje gekregen, nadat ik de grens van het toelaatbare heb opgezocht, en volgens sommigen overschreden heb. vreemd blijft dat het prima is om daar te lopen als je een vis aan het drillen bent, maar wanneer je je hengel nauwkeurig neerlegt en over hetzelfde stukkie loopt je een waarschuwing krijgt.
toine,
beetje jammer om hier tegen alles en iedereen in engelse ponden te gebruiken. hoewel je feitelijk gelijk hebt, is de kans dat de meeste mensen het hier anders begrijpen (oftewel 19 kg) meer dan 99%. tis niet dat ik je geen mooie vis gun, maar het kan je op deze wijze een hoop gedonder geven, zoals je nu wel ziet.of geef de volgende keer het wicht weer in 38 lbs, weet iedereen genoeg.
bij deze dus proficiat, hoop dat je er nog een paar kan landen daar (maar blijf van mijn 'wannahaves' af

eus,
de foto is zeer matig, maar ik kan je garanderen dat dit een zeer fraaie vis is, als de foto uit een iets andere hoek genomen wordt.
Groeten Kees
groetjes Da Fox
- Frank Avezaat
- Contacteer:
Persoonlijk heb ik deze vis op 17kg gevangen. De vis was toen dik en ik vermoed dat ie op de foto van de vanger in ieder geval niet dikker was dan toen. Een ieder moet er maar mee doen wat hij/zij wil...
zie foto:

Kees Vaags schreef:eus,
Groeten Kees
zie foto: