RE: Asociale behandeling karpers.


Plaats reactie
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

28-06-2006 00:08

http://spaces.msn.com/ramonmenno/

Sorry, hier moet ik nog echt even op reageren. Zij vissen op een water dat ik heel goed ken, bij mij in het dorp. Maar goed dat ik ze nog niet tegengekomen ben. Ze gebruiken van die enorme ronde oranje ballen als dobber die ik regelmatig daar tussen de lelies zie drijven en verpesten de o zo mooie karper daar. Ze zitten er ook snacht, iets wat verboden is. Het is echt verbazingwekkend dat ik ze daar nog nooit gezien heb, dat terwijl ik daar ongeveer elke dag kom. Ik moest dit even kwijt

P.S. sorry moderaters dat ik hier toch nog even over begon.
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
Thijs Lutters
Berichten: 349
Lid geworden op: 14-03-2006 15:19
Locatie: Noord Brabant/ Liessel

28-06-2006 08:54

Als ik jou was zou ik ze helpen hoe ze moeten vissen en met wat enz.
dan verpesten ze het ook zo minmogelijk voor jou.

mvg thijs.
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

28-06-2006 09:02

Ik heb ook op hun webspace gereageerd dat ze vandaag maar eens langs moesten komen, kunnen ze zien hoe het wel moet.
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
Thijs Lutters
Berichten: 349
Lid geworden op: 14-03-2006 15:19
Locatie: Noord Brabant/ Liessel

28-06-2006 09:07

oke laat even weten of ze gekomen zijn.

thijs.
Dennis Pronk
Berichten: 248
Lid geworden op: 09-06-2006 21:52
Locatie: Den Haag
Contacteer:

28-06-2006 13:07

Herman Esveld schreef:http://spaces.msn.com/ramonmenno/

Sorry, hier moet ik nog echt even op reageren. Zij vissen op een water dat ik heel goed ken, bij mij in het dorp. Maar goed dat ik ze nog niet tegengekomen ben. Ze gebruiken van die enorme ronde oranje ballen als dobber die ik regelmatig daar tussen de lelies zie drijven en verpesten de o zo mooie karper daar. Ze zitten er ook snacht, iets wat verboden is. Het is echt verbazingwekkend dat ik ze daar nog nooit gezien heb, dat terwijl ik daar ongeveer elke dag kom. Ik moest dit even kwijt

P.S. sorry moderaters dat ik hier toch nog even over begon.

Als ik jou was zou ik ze de kop afhakken
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

28-06-2006 16:04

Vandaag daar wezen vissen, zitten er van die dropneusjes van rond de 9-12 jaar. Heeft er een een karper aan, maar wat blijkt: Geen schepnet :o Willen ze em scheppen met een leefnet :-? Goh wat apart dat past niet!. Wat denk je pakt zo'n gastjes die karper achter zn kieuwdeksels en tilt hem op. IK WERD LEED! Ik heb hem de hele huid vol gescholden! Wat denk je, kwartiertje later is ie met levend aas aant het vissen, terwijl je alleen van september t/m december daar mag snoeken en levend aas mag sowieso niet. Gebruikt hij ook nog eens geen stalen onderlijn :evil: Volgende keer neem ik het telefoon nummer van een van de controleurs mee en een camera!
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

28-06-2006 16:05

en ramon en menno waren er natuurlijk niet
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

28-06-2006 18:24

Laat vooral een bericht achter bij die mannen. Lijkt me voornamelijk onwetendheid. Zie gastenboek.

groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
boudewijn meijer
Berichten: 94
Lid geworden op: 16-04-2006 21:56
Locatie: eindhoven

28-06-2006 19:45

Herman ik kan je je verontwaardiging voorstellen, als er een karper aan de kiewdeksel word opgetild.

Maar je vertelde er ook bij dat ze tussen de 9 en 12 jaar oud waren.
Dat zijn kinderen.
Prille jeugd is naief en onwetend, als ze een karper zien zeggen ze ""ohhh""
Verder als de ""ohhh"" gedachten komen ze meestal niet , waarom niet ?? omdat het kinderen zijn.
Die denken echt niet na van , ""als ik er een aan heb heb ik een schepnet nodig"" nee die denken ""vangen die hap"".
Pas als ze een waterbewoner aan de haak hebben en hij klaar om te scheppen is kom"t pas de welbekende ""oeps"", en word er dus ter plekke een alternatief bedacht , en wel op z,n kinderiaans , nogal fout aan de kiewdeksel optillen.
Want dat zien ze op tv ook bij rex hunt op discovery en andere tv progamma,s .
Dat het dan om zee vissen gaat denken ze niet verder over na.
Begrijp me goed ik praat niet goed dat de prille jeugd wel deze gruwelijke praktijken mag doen.

Maar kinderen zien op naar oudere jeugd , zoals jij.
Maar ja als die oudere ""leed word"" zoals jij het benoemd en hun de huid vol scheld dan zullen ze niet echt met respect reageren laat staan nog iets van je aannemen.
Terwijl je blij moest zijn dat je erbij was , jij kon namelijk als voorbeeld voor hun zijn en ze helpen met woord een daad , was beter voor hun en beter voor de karper , jij had waarschijnlijk een andere oplossing ten gehore laten komen.

Ik zelf ben ooit ook kind geweest , en op op 10 jarige leeftijd ook een karper gevangen .
Dat beest had eerst twee lijntjes van me vaste hengel gesjord , wat mij er toe aanzette om als de wiederweerga mijn werphengel te halen ( lees al stugge zeehengel) .
Zonder lood met enkel stuk brood tot deeg geknepen aan de haak gebonjourd had ik binnen 5 minuten een karper eraan ( was het vandaag de dag maar zo makkelijk om zo,n waterbewoner eruit te slepen).
En ook ik had natuurlijk geen schepnet bij .
En na een dril van 3 kwartier had ik hem schepklaar.
Ook bij mij kwam toen het oeps lampje te branden.
Heb hem met een plastik albert heyn tas er maar uit gevist .
Als ik toendertijd ook op tv die zeevis progamma,s had gezien had ik hem waarschijnlijk met me stomme kop ook aan de kiewen getrokken.
Dat is de leeftijd geen ervaring , niet door denken.

Nu ben ik een karper vriendelijke visser , maar ja ik heb als kind zijnde ook me stommiteiten gehad.
Is dat goed?? nee wel begrijpelijk .
Wees als een karper vriendelijke karpervisser altijd bereid om op respectvolle manier de kinderen te helpen is mijn devies dan.

Ook al kan ik je boosheid wel begrijpen hoor , ik zou ook kwaad worden , ik zou aleen wat tact voller me laten gelden bij die knulletjes.

m.vr.. boudewijn
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

28-06-2006 22:01

Op hun webspace gevonden:

Hebben jullie een goeie vis tip laat het ons weten...


Mijn vistip is allereerst om een onthaakmat te kopen en niet steeds je duim in de bek van een karper te zetten. Echt rustig worden ze er niet van, ondanks wat meerderen zeggen, eerder onrustig.

Deze zomer willen we toch wel 20, 30 en 40 ponders gaan vangen maar wij hebben dat nog nooit gedaan...


Deze zomer 40 ponderS vangen?!! Nou, succes.. :lol: haha
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

29-06-2006 14:08

Nou moet ik zeggen dat ik die kinderen dus al vaker had gezien, maar dan vooral op een ander water waar zij het goede voorbeeld al vele malen hadden kunnen zien. Ook heb ik ze al meer dan 1 malig verteld dat ze eeen schepnet nodig hebben. Als ik ze dan een karper zie vangen word ik toch wel boos dat ze nog steeds geen net hebben. Voordat zij er 1 hadden had ik er ook al twee te pakken en hadden ze goed kunnen zien hoe het moet. Als die kinderen volkomen onbekend voor me waren geweest was ik echt niet boos geworden. Maar aangezien ik ze al meerdere keren heb gewaarschuwd en op snoek heb zien vissen terwijl dit verboden is. Ik zei tegen ze dat het hun eigen risico is als ze op snoek vissen, maar doe dit wel met een stalen onderlijk en heb onthakingsmateriaal bij je.
Zelf kreeg ik voor mijn 10e verjaardag mijn eerste werphengel. Een 2m 40 spinhengeltje die ik nu nog steeds in bezit heb. Ik had hierbij meteen een schepnet gevraagd. Was ik nou zo slim om in te zien dat ik een schepnet nodig heb of zijn die andere zo dom?
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

29-06-2006 14:25

Herman jij was zo slim :wink:

Ik heb ook even op die site gekeken, en snap ook niet dat die foto's er nog opstaan.
Overigens moet ik wel bekennen dat toen ik begon en toen was ik 21 ik ook nog nooit van een onthaakmat had gehoord en de karpers destijds ook op het gras neerlegde :oops:

Pas na 1 jaar zag ik dat bij een ander, en heb er toen ook direct een aangeschaft nu kan ik niet zonder meer haha
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Plaats reactie