(zie http://www.rtvoost.nl/index.asp?res=1024 en dan onder de knop zoeken, zoeken naar nachtvisvergunning

Jos Ruiter schreef:Ik denk dat het wel goed is maar, ik denk ook dat er genoeg mooie plekken nu zullen verdwijnen
Jos Ruiter schreef:Ik denk dat het wel goed is maar, ik denk ook dat er genoeg mooie plekken nu zullen verdwijnen
Matthijs Gerrietsen schreef:Scherpe regels voor nachtvissen Nachtvissen is vanaf volgend jaar in Overijssel alleen nog toegestaan met een speciale nachtvisvergunning. Nu mag in de zomermaanden nog in heel Overijssel 's nachts gevist worden. Volgend jaar is dat alleen toegestaan op aangewezen plekken. Als vissers zich niet aan de regels houden, moeten ze hun nachtvisvergunning inleveren. Ze zijn die dan voor vijf jaar kwijt. De regels voor nachtvissen worden veranderd, omdat eind volgend jaar de wet op openluchtrecreatie wordt opgeheven.
michel merza schreef:al minstens zo lang niets zie of merk van enige activiteit van de visvereniging hier. Zeker op het gebied van karpervisserij. Soms vraag je je echt af waar al het geld toch heen gaat van die vergunningen en dan nu weer 1 erbij. Ik moet eerst nog zien hoe het worden gaat
Aart Lokhorst schreef:Koen, even afgezien van het gebruik van een vistentje, daar visrechthebbenden daar niets over te zeggen hebben, mag je blij zijn dat er in practisch alle wateren van de Federatie Oost-Nederland al jaren het hele jaar door 's nachts gevist mag worden. Er is maar één andere Federatie waar dat ook zo is en dat is de Federatie Groningen-Drenthe.
Anderzijds is het natuurlijk onmogelijk om aan iedere individuele wens tegemoet te komen. Bovendien is jouw posting nogal egocentrisch en zo werkt het nu eenmaal niet.
Mark Noorman schreef:Koen,
Ik denk dat je bezorgdheid onterecht is. Als karpervissers zich gezamenlijk hiervoor inzetten is de kans groot dat er een flinke lijst met water (bij)komt waar 's nachts gevist mag worden. Hoe groot schat je de kans dat ze daar net jouw watertje uitkiezen?
Juist als we het aantal nachtviswateren klein houden is de druk van vissers groot en groeit de kans op problemen...
Groeten,
Mark