Hebben meerdere mensen dit in Zuid-Holland meegemaakt?


Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

29-05-2006 23:25

ik heb het samen met mijn vismaat 2 jaar geleden gehad bij bleijswijk dat ze probeerden onze spullen te pikken maar ze schrokken van mijn bewegingsmelders en dat ze wegrenden.....we hebben z eook niet te pakken gekregen......
de bewegingsmelders kan je kopen bij elke goede campeerwinkel en ze kosten niet zoveel, volgens mij vanaf 25euro
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

30-05-2006 06:43

Dit soort praktijken los je alleen op als je samen met een groep eens de handen ineen slaat.

Een paar gaan vissen en een paar zitten goed verstopt te wachten op de dingen die komen gaan. Vaak hoef jij ze helemaal niets te doen, achter ze gaan staan als ze bij de visser zijn is vaak genoeg. Als ze jou dan nog niet in de gaten hebben, gewoon even vragen wat ze komen doen.

Slaan uit zelfverdediging is nooit goed (tenzij jij fysiek bedreigd wordt en dat valt moeilijk te bewijzen). Als eerste slaan, vind de rechter geen "gepast geweld".

Stel jij treft een inbreker in jouw huis, die mag jij er ook niet met een knuppel uit meppen. Jouw actie staat dan in geen verhouding tot wat de inbreker deed, dus krijg jij een douw.

Ik ben geen voorstander van de Amerikaanse manier van doen, maar in dit soort gevallen zou de "trespassers will be shot" wel een handig onderdel van de wet kunnen blijken.

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
mike van 't zelfde
Berichten: 138
Lid geworden op: 01-11-2004 13:11
Locatie: zuid - holland

30-05-2006 07:34

@Nico, bij een voorzitter iets melden heeft gaan zin, want het is een gemeentelijk water dat is de visrechthebbende daar. Het water is niet van een sportvisvereniging. Dus lijkt mij het dat de politie zijn taak daar moet gaan aanscherpe.

@Steef, dan ga ik van de week is ff bij een campeer winkel kijken en dan koop ik zo'n melder. Dan blijven ze tenminste wel weg.

@Marc, ik heb ook al met een aantal collega vissers gesproken en het gaat onderling al wel de ronde om zoiets te gaan doen. Ik weet dat als je zo'n persoon ziet of betrap dat je hem met geen vinger aan moet raken, want dan ga je zelf voor gaas (helaas).
john van der waal2
Berichten: 639
Lid geworden op: 27-03-2006 15:14
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

30-05-2006 17:43

en welke water bedoelen we dan ff een erciese uitleg tog niet die ene daar bij bruintje beer in de buurt.
Martijn Kooij
Berichten: 138
Lid geworden op: 17-05-2006 20:59
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

30-05-2006 18:46

Ik heb even snel een paar mogelijke oplossingen gevonden.

1. Je schepnet voor een deel in je tent leggen.(misschien wordt je dan wakker als ze hem wegtrekken)
2. Je schepnet vastbinden aan een touwtje en en dat touwtje door een pieper doen.
3. stop een paar bakstenen in je net, als ze hem dan willen meenemen krijgen ze het toch even moeilijk en misschien wordt je dan wakker van het lawaai.

Veel succes nog met vissen!!

groeten martijn uit hendrik-ido-ambacht
lars van der sluijs
Berichten: 207
Lid geworden op: 26-04-2006 22:44

30-05-2006 19:09

of als je toch met zijn 2en bent...maak afspraken over wie wat meeneemt...2 onthaakmatten en 2 schepnetten is overbodig en het scheelt met meenemen, wat je niet bij jehebt kan ook niet gestolen worden....en laat het gewoon achter je strecher liggen als je met ze 2 bent,...als de 1 een run heeft kan de ander de spullen klaarleggen...
Jan de Heer
Berichten: 120
Lid geworden op: 28-04-2005 21:48
Locatie: Leiden

30-05-2006 20:24

john van der waal2 schreef:en welke water bedoelen we dan ff een erciese uitleg tog niet die ene daar bij bruintje beer in de buurt.


Fiets Z'drecht maar eens door, het grootste water dat je tegenkomt. Kan niet missen.
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

30-05-2006 20:26

Je hoort dit soorrt dingen zo vaak he! als het me een keer overkomt en ik merk het dan is die gene echt dus vreselijk de lul.. Ik smijt hem echt het water in! Verzuipen zal die!!!! Maar een bewegings melder kom op zeg!! dat is toch te gek voor woorden :roll: Gewoon eigen rechter spelen!!
Hopaaa
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

30-05-2006 20:40

wat een kruimendieven
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

30-05-2006 21:14

Mike,

zelfde tijden ongeveer. Daarbinnen is een maatje van mij beroofd van z'n spullen.

Net weg en idd met die piepjes.
Dit was ook in ZH. Weet niet waar jij vist, maar om zaken in kaart te brengen kunnen we dit wellicht verder via PB bespreken om te kijken of het hier om eenzelfde persoon gaat.

Groetjes,

jordy
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Koos Snijders
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-01-2005 16:06

30-05-2006 23:30

Ik snap het even niet .. als je met z'n tweeen bent , je pompt die gozer in mekaar zo dat die net nog beweegt .(Kreunt)
Politie er bij , je weet wel al dat gezeik ..
Hij zegt : "Ja , die gasten hebben me in elkaar getrapt om dat ik hier toevallig langsliep in het donker , terwijl ik ook gewoon de weg had kunnen nemen .
Dan .. zeg jij (Juist)omdat je met z'n tweeen bent)) : "Goh .. ik weet ook niet wat die gozer mankeerde maar hij struikelde ineens over m'n schepnet en viel toen ineens met z'n adamsappeltje tegen mijn linkerhand aan en kwam ongelukkig neer op mijn rechtervuist , precies op zijn solar plexus .. nou , er is geen politie die jouw verhaal in twijfel trekt hoor .. je bent tenslotte met je vismaat die je verhaal bevestigd .. toch ? .. bovendien , wat heeft zo'n leip daar te zoeken midden in de nacht ? dan hoor je op je nest te liggen .. :lol:

Doei .. :P
Marcel Jansen
Berichten: 123
Lid geworden op: 03-05-2005 16:08
Locatie: randstad

31-05-2006 00:01

Hij sloeg me vol met zijn kin tegen me vuist.
Gebruikersavatar
mike van 't zelfde
Berichten: 138
Lid geworden op: 01-11-2004 13:11
Locatie: zuid - holland

31-05-2006 08:48

@Martijn, me schepnet lag gedeeltelijk in me tent. En ik ben er gewoonniet wakker van geworden, terwijl ik normaal heel licht slaap langs de waterkant.

@Gideon, jou idee doe ik ook zeker ben gister middag ff belletjes wezen kopen, dat moet wel helpen ook ga ik nog wel zo'n bewegingsmelder kopen.

@Lars, maar mijn maatje en ik zitten niet strak tegen elkaar aan met de tenten. En hij word niet wakker van mijn piepers. Dus ik heb zo en zo me eigen spullen ook nodig.

@Patrick, een bewegingsmelder is wel handig. Als je niet wakker word als ze je spullen stelen kan je hem ook niet pakken (zoals ik dus had).

@Koos, als ik alleen zou zitten en het zou merken zou ik die gozer ook in mekaar pompen. Maar ik werd helaas dus niet wakker. En hij hoeft van mij niet meer te kreunen hoor en er hoeft geen politie bij te komen. Als ik hem afgetuigd heb gooi ik hem wel in een bewaarzak en weet wel plekies (onderwater) waar die heel lang niet gevonde zal worden. :lol:
lars van der sluijs
Berichten: 207
Lid geworden op: 26-04-2006 22:44

31-05-2006 08:59

als het mij zou gebeuren en ik sla zo iemand...dan zit ik derest van de nacht tog niet rustrig emer en ga ik toch naar huis en tenzij die gene een goeie beschrijving van jou kan geven (wat me sterk lijkt want het is miden in de nacht) kan er weing gebeuren
Gebruikersavatar
mike van 't zelfde
Berichten: 138
Lid geworden op: 01-11-2004 13:11
Locatie: zuid - holland

31-05-2006 09:46

Lars nadat ik om 01.00uur wakker was geworden heb ik ook niet meer geslapen. Alleen om half 5 ben ik toch in slaap gevallen tot kwart over 5.
Om vervolgens om kwart voor 6 de schrik van me leven te krijgen.
lars van der sluijs
Berichten: 207
Lid geworden op: 26-04-2006 22:44

31-05-2006 11:19

jah idd....dus volgende keer als je diegene te pakke krijgt .. gewoon een paar klappen verkopen en dan inpakken en wegwezen...
Sven Scholten
Berichten: 88
Lid geworden op: 07-07-2005 14:04
Locatie: deventer

31-05-2006 11:26

mike van 't zelfde schreef:Lars nadat ik om 01.00uur wakker was geworden heb ik ook niet meer geslapen. Alleen om half 5 ben ik toch in slaap gevallen tot kwart over 5.
Om vervolgens om kwart voor 6 de schrik van me leven te krijgen.
jongens als hij toen die kerel had gepakt en geslagen had was het wel goed gekomen want hij gooit toch een boomstronk (of wat was het) op zijn tent??
Gebruikersavatar
mike van 't zelfde
Berichten: 138
Lid geworden op: 01-11-2004 13:11
Locatie: zuid - holland

31-05-2006 11:36

Er werd inderdaad een boomstronk van ongeveer 80cm op me tent gegooid ja. :evil: :evil: En geloof als je dit niet ziet of aanhoort komen krijg je echt de schrik van je leven.
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

01-06-2006 09:37

daarom slaap ik nooit met nachtvissen slaap ervoor en erna wel laat ze dan maar komen wij zitten met samurai zwaard van 80 cm. heb je nog een ouwe motorzaag? schrikt ook aardig af. en voor de politie ja je moest een stekkie maken.
Gebruikersavatar
Erik van der Mierden
Berichten: 348
Lid geworden op: 21-02-2003 01:00
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

01-06-2006 10:39

Yuri,

Een nachtje overslaan gaat nog wel, maar als je 2 of meer nachten gaat....

Verder ik vis voor mijn plezier en voor mijn rust.... als ik met een kettingzaag wil spelen ga ik wel bij de plantsoenendienst werken..

En verder dat samurai zwaard... tja ik denk dat je dan een andere hobby moet zoeken dan vissen...

Maar dit is slechts mijn mening...

groeten Erik
Never argue with an idiot. He'll only bring you down to his level, and beat you with experience
Gebruikersavatar
michel merza
Berichten: 53
Lid geworden op: 30-12-2005 21:55
Locatie: deventer
Contacteer:

01-06-2006 10:49

Als ik er ooit 1 mag snappen die of vernielingen aanbrengt aan mijn spullen of wat probeerd te stelen dan breek ik em bijde benen. Mijn spullen zijn me heilig en ik heb er lang over gedaan om alles op te bouwen. Ik wordt zo moe van de hele wet hier in nederland en het tolerantieniveau is wat mij betreft al lang voorbij het maximum. Ik ben een hele rustige en relaxte vent, maar als de politie niets kan of wil doen dan doe ik het zelf wel. Klinkt krom en dom misschien maar op zo'n moment sta ik niet voor mezelf in.
There is no certainty only opportunity.
Gebruikersavatar
mike van 't zelfde
Berichten: 138
Lid geworden op: 01-11-2004 13:11
Locatie: zuid - holland

01-06-2006 11:52

Michel ik ben het volledig met je eens.
Jij (wij) kunnen ons helemaal krom en te pletter werken om de spullen bij elkaar te kunnen krijgen en dat zouden dan die gasten zo maar ff van je af nemen.
Laten ze zelf maar gaan werken en sparen!!! :evil:

Nou en dan als je hetnog jat moet je ook niet zeiken dat je klappen krijg! Ik denk dat iedereen wel de dief van zijn visspullen zou slaan. Ik wel namelijk en niet te zachtjes ook.
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

05-06-2006 18:05

Bart-Jaap Koorn schreef:Mijn hengels staan, na een goede tip van een vismaatje van mij, tegenwoordig als het kan bijna in mn plu, oftewel, je plu met stretcher en dan binnen 1 meter staan mn steunen of rodpod. (kan in princiepe aanslaan vanaf mn stretcher !!

Dit gebeurd op wateren waarvan ik weet dat de kans op beroving of nachtelijk bezoek aanwezig is, op dit soort wateren vis ik eigenlijk ook alleen maar met een plu, of zelfs zonder iets alleen op mn stretcher, met een tent vis ik alleen als ik lange sessie's vis, op wateren waar je vrij 'veilig' zit of het serieus slecht weer gaat worden !

Onthaakmat staat vast met haringen, en schepnet steunt op mn plu, en zit vast onder het klitteband !
Wens ik je veel succes om het stil te kunnen stelen, zonder een knuppel in je nek te krijgen en pepperspray recht in je bek !

Niet slapen wil ook helpen :wink:

Hier een voorbeeld hoe ik slaap, in dit voorbeeld vind ik mn hengels veeeeeeeel te ver weg staan, maar goed de wind stond recht in mn bek dus moet ik met mn plu, met mn kont in de wind gaan zitten, gelukkig is dit water ook 1 van de 'veilige' wateren en hoef ik me op dit water echt geen zorgen te maken !! en durf daarom ook zo te zitten
Afbeelding


De persoon die langs komt gedurende de nacht wens ik zowiezo veel succes ! Ik weet dat eigen rechter spelen niet mag, maar aan mijn spullen komen mag ook niet ! ook weet ik dat pepperspray in je smoel en een knuppel in je nek zeker pijn gaan doen.


Niet komen zeiken van : En jah dan sla je hem dood of wat dan ook !! want dat zien we dan wel weer, mischien krijg ik wel klappen of een mes in mn lijf ook een goede mogenlijkheid
In het geval dat ik een pistool op mn hoofd krijg, dan help ik zelfs met inpakken in zo'n situatie, want daar doe je echt niets aan !!


Zelfde reactie als in andere topic, maar bruikbaar voor beide topics !
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

05-06-2006 18:09

De oplossing die robert aanhaal is een perfecte, alleen meld het wel even aan je vrienden, want de tering dat deed dat pijn zeg toen ik in die klote kuil met speerpunten flikkerde :lol: :lol:

Politie trapt er toch wel in hoor, vooral die vloeibare peper uit een vlesje, om je vis mee op smaak te brengen :lol:
alexander nijman
Berichten: 47
Lid geworden op: 24-02-2006 21:07
Locatie: arnhem

07-06-2006 22:25

Maarten Eldering schreef:
Maar iemand slaan is natuurlijk niet een goed oplossing, vooral als diegene een uurtje later terug komt met een groep vrienden. Ik vind gewoon dat je deze stekken moet mijden, als dit soort praktijken gebeuren tijdens het vissen is er voor mij de lol er snel vanaf, ook al zwemmen er hele mooie karpers.

.


uuuhhhmmm als dit mij zou overkomen dan zou ik over een uur ofzo al 3 keer weg zijn maarja wie ben ik...