lekker slim


mark hofman.

02-12-2002 14:03

lekker snugger om een dikke vis te vangen en er mee op de foto gaan en dan de onthaakmat op de achter grond te laten liggen.

http://www.karperwereld.nl/foto2002/bartefot1.php

graag jullie reactie,

met onbegrijpende groet,

mark
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

02-12-2002 14:05

hij had inderdaad beter de onthaakmat onder de vis kunnen leggen!!!!

groeten rob
Gebruikersavatar
Thijs van Rees
Berichten: 63
Lid geworden op: 29-11-2002 01:00
Locatie: Puttershoek
Contacteer:

02-12-2002 14:15

Hmm....dikke dome op de achtergrond, 3 stokken en zo een flinterdun matje dat niet eens onder de vis ligt.

Inderdaad, een dikke onvoldoende
mark hofman.

02-12-2002 14:20

zal vasr een betaalwaterje zijn. als ik zie hoe hi de vissen vasthoud en ermee omgaat dan hij hij zo te zien niet veel ervaring.

en dan een 36 ponder vangen in frankrijk vast niet op een openbaar water........

mark
mark hofman.

02-12-2002 14:22

o ja ik dacht dat kwo alleen fotoos plaatste met een onthaakmat onder de vis.

????????????????????????????????

mark
Arjan van den Berg

02-12-2002 14:50

Mannen, of moet ik zeggen 3 jochies,

Deze jongen heeft duidelijk een onthaakmat liggen en deze ligt niet op de achtergrond als je je bril opzet kan je dat zien.

Wees blij dat hij een onthaakmat heeft en gebruikt! Beter kunnen jullie je negatieve (jaloerse) praat omzetten in een positieve verbeter posting. Zoals van Mooie foto, MAAR U kunt beter een dikkere onthaakmat gebruiken en de vis goed boven de mat houden.

Afzeiken is zo makkelijk. Hou daar eens mee op.

MvG

Arjan
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

02-12-2002 15:00

Heren speurneuzen

Niets beters te doen??

Citaat:
"en dan een 36 ponder vangen in frankrijk vast niet op een openbaar water........"

Een overduidelijk geval van jaloezie. Ga gewoon lekker vissen ofzo.

Groeten ChrisN
mark hofman.

02-12-2002 15:01

volgens mij moet jij je bril op zetten want ik zie toch echt geen onthaakmat op de laatste foto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik ben echt niet jaloers op zoon franse vis. in frankrijk is het gemiddeld gewicht onderhand 30 pond dus die vis valt wel mee. en ik hoef niet naar frankrijk om zoon vis te vangen. een nederlandse big geeft veel meer voldoening.

van jaloersheid obsoluut geen sprake ik vind her alleen niet kunnen hoe ze met zoon grote vis op de foto gaan.

ik wilde dat alleen kwijt en weten hoe jullie er over denken.

voortaan beter kijken arjantje!!!!!!!

mark
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

02-12-2002 15:35

Chris,
laat maar jong, waarschijnlijk willen ze die onthaakmat niet eens zien.
Bovendien zijn ze wat verblind door de mooie vissen.
Op de laatste foto staat ie wel op, kijk maar eens onder de boilie-molen van de karper, bovendien houd de vanger de vis hier nog geen 10 cm van de grond, dus waar maken we ons druk om.

Een 36er op niet betaalwater??hoezo, is dat zo onmogelijk dan?, of heb je mindere ervaringen soms?
Ik vis enkel op openbare wateren en heb al moeite om ONDER de 30 pond te vangen.

Sportieve groeten Henk
Arnold Haandrik

02-12-2002 15:43

wat kunnen jullie mierenneuken zeg..
bah bah
ga toch vissen.

En er zijn zat dingen in de visserij die belangrijker zijn dan de dikte van een onthakingsmat...

met-neusophalende-groet
Harald.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Harald Hendriks op 2002-12-02 15:44 ]</font>
Gebruikersavatar
Thijs van Rees
Berichten: 63
Lid geworden op: 29-11-2002 01:00
Locatie: Puttershoek
Contacteer:

02-12-2002 15:43

Arjan,

Jammer dat je het niet met me eens bent, maar ieder heeft recht op een eigen mening. Ik pleit zelf voor het gebruik van een dikke en ruim bemeten onthaakmat, en als mensen een dikke trip naar Frankrijk maken moet er absoluut wat geld overschieten of vrij gemaakt kunnen worden voor een grote onthaakmat. Zo een klein matje beschermt gewoon onvoldoende hoe je het ook went of keert.

Mark sprak alleen z'n verontwaardiging uit over een visser die zijn vis niet boven maar naast de onthaakmat hield. Inderdaad is er een code op dit web waarin staat dat er een onthaakmat onder de vis zichtbaar moet zijn, dus had hij gelijk. Misschien had hij het anders kunnen formuleren, maar het was geen reactie naar de visser toe, maar puur een reactie op de foto ( mijnerzijds, kan alleen voor mijzelf spreken ).
Wel moet ik erbij zeggen dat het niks afdoet aan de prachtige karper! Absoluut geen jaloezie, het is hem gegunt.

MVG

Een van die " jochies "
mark hofman.

02-12-2002 15:46

ik zeg niet dat het onmogelijk is! maar als ik zo eens naar de gasten kijken dan heb ik zo mijn twijfel of ze het wel snappen!

de onthaakmat ligt niet onder de vis zoals het hoort. dat is het discussie punt.

ook al zou de vis minder hebben gewogen dan had ik als nog de topic geopend want ik vind dat het niet kan.

ik heb absoluut geen mindere ervaringen. maar ik ben niet de persoon die loopt op te scheppen over mijn vangsten. ik weet dat jij het stoer vind henk om op te scheppen.

mark

p.s henk kijk uit dat je niet door je rug gaat met al die detigers want je bent al oud!
Arnold Haandrik

02-12-2002 16:19

Van "detigers" ga je niet door je rug,hooguit keihard op je bek.


Henk,mag ik je vismaat worden? :lol:


met-scherpe-groet
Harald.
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

02-12-2002 16:20

Mark, als jij vindt dat je een karper niet tien centimeter boven het gras mag houden, met ook nog de onthaakmat binnen handbereik, dan wordt het dringend tijd dat jij stopt met karpervissen.
(Een stuk staal door een bek rammen, ik vindt dat dat niet kan hoor)

Je denkt toch zeker niet echt dat er een verschil zit tussen van 10 centimeter in het gras laten vallen, en van 10 centimeter op een onthaakmat(je)?

Mark, het lijkt wel of de onthaakmat heilig verklaard wordt in onze hobby. Alles mag, zolang je maar een onthaakmat gebruikt. De mat wordt zelfs gebruikt als middel om te laten zien hoe goed we wel niet zijn voor de karpers. Ik zal je uit de droom helpen: Pas wanneer je stopt met vissen, dan ben je goed voor die karpers.

Belangrijk:
Een onthaakmat zegt totaal niets over de behandeling die de vanger geeft aan zijn vangst. Een onthaakmat heeft enkel nut wanneer een visser WEET hoe hij met de vangst om moet gaan, en weet hoe hij een karper behoort te behandelen. Bij deze mensen hebben ze pas een positief effect.

Ik ken mensen die een onthaakmat gebruiken, netjes onder de vis (in jouw ogen, Mark...dus blijkbaar een visser waarmee niets aan de hand is...die kennelijk het beste voor heeft met een karper) maar dat zijn wel karpervissers waardoor ik -als ik een karper was- liever niet gevangen zou willen worden, in verband met moeilijk zwemmen door gebroken vinnen, een uitgescheurde muil, en andere toestanden. En dan heb je trouwens nog het geluk dat je door zo'n propere onthaakmatgebruiker daadwerkelijk gevangen wordt, en niet verspeeld, want dan zwem je nog eens met een veel te grote haak, een stuk lood, en een stuk touw, gebruikt als voorslag rond.
Daar sta je dan met je onthaakmat.

Hoi Henk

Tja...we zijn blijkbaar inmiddels al zo ver gekelderd dat men denkt dat Franse dertigers enkel nog maar op b-wateren te vangen zijn.

Groeten ChrisN
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

02-12-2002 16:27

Heren,

De enige juiste reactie dient te zijn:

Bart, jongen gefeliciteerd met je mooie vangsten.

Wat me opviel was, dat je vergeten was om je onthaakmat te gebruiken. Kan ik me best voorstellen als je net zo'n mooie vis gevangen hebt.

Tegenwoordig gebruikt elk zichzelf respecterende karpervisser een onthaakmat. Het liefst een zo groot en dik mogelijke. Baat het niet schaad het zeker niet. Ik ga er vanuit dat je er de volgende keer wel erg in hebt.

Suc6
Klaas

O ja, ik denk dat Henk bedoelt dat het al moeilijk genoeg is om uberhaupt een vis te vangen, laat staan 1 boven de 15 kilo.

Ken er ook 1. 18 of 19 stuks geen boven de 10 kilo. ( ik dus.)
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

02-12-2002 16:30

Okay Mark,

Ik ben een opschepper en heb een grote bek, vindt het niet stoer, ben daar te oud voor, dat geef ik volmondig toe!

Maar ik kan nergens aan zien dat het wel om een betaalwater zal gaan, integendeel, je komt daar waarschijnlijk niet eens aan het water met zo'n dunne mat.
In dat licht moet jij dus toegeven dat je er niet echt over had nagedacht, of zie ik dat nu ook nog fout.
Dat betaalwater sloeg echt nergens op, dacht ik toch.

Harald, heb je dat gezien dan?, plat op m'n bek wah.

Sportieve groeten Henk
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

02-12-2002 16:37

Chris, dat Tja zegt genoeg in deze, helemaal eens.

En Klaas, ik wacht de volgende keer op mijn beurt zoals het hoort, goed?
Allemachtig, 18 of 19 stuks onder de 10 kilo, een ware meester, petje af Klaas. en

sportieve groeten Henk

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Henk ter Maat op 2002-12-02 16:43 ]</font>
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

02-12-2002 16:48

Veel karpervissers vegen eerst voor de deur van een ander, alvorens ze hun eigen rotzooi opruimen.

Je MOET als goede sportvisser waken over het gedrag van een ander. Met een mooi woord: sociale controle. Maar, doe dat dan op een gedistingeerde manier. (Nog een mooi woord!) Wat ik wil zeggen is: behandel elkaar en de karpers met respect. Respect komt terug. Niet in grote mate, maar het loont, zeker weten. Wat ook terug komt, is disrespect. Het verschil is dat dit keihard, en recht tegen je snufferd zich tegen je keert.

Denk eerst en doe later, het is al zo'n soep in onze karperwereld.

MVG, Mark

P.S.: Disrespect is toch correct Nederlands, hé?
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

02-12-2002 17:02

Marc??? Heb jij de Dikke Vandale langs je liggen ofzo ?? :smile: :smile:


Met lachende groet

Peter


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Peter Nys op 2002-12-02 17:03 ]</font>
Gebruikersavatar
Thijs van Rees
Berichten: 63
Lid geworden op: 29-11-2002 01:00
Locatie: Puttershoek
Contacteer:

02-12-2002 17:12

Respect is erg belangrijk, zowel voor de karper als voor je collegavissers! maar dat betekend natuurlijk niet dat je hoeft alleen maar toe mag kijken zonder iets te zeggen. Als het in het belang van een vis is vind ik dat je een advies mag geven, krijg je commentaar moet je dat maar slikken, dan heb je het tenminste geprobeerd. En als is het maar 1 op de 100 keer dat iemand het met je eens is, dan heb je toch wat berijkt of niet?

With respect,

Thijs
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

02-12-2002 18:01

Tja, je kunt wel op alle slakken zout gaan gooien.

Ik ben ook een voorstander van onthaakmatten gebruiken maar wie weet was die jongen op dat moment overladen door adrenaline en heeft er even niet aan gedacht.

Om iemand dan gelijk te gaan lopen veroordelen vind ik niet echt de manier.

Bart
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

02-12-2002 18:52

Peter,

ik BEN de Dikke Van Dale! :grin:

Met taalvaardige groet, Mark
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

02-12-2002 18:57

Mark Hoedemakers is een dikke vandaal! :grin:

Gr. ChrisN
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

02-12-2002 19:03

beste mensen,
zoals klaas reageerde lijkt me de goede wijze, leer toch eens mensen met respect te behandelen!

Nog even voor Mark Hofman marks quote: ik ben echt niet jaloers op zoon franse vis. in frankrijk is het gemiddeld gewicht onderhand 30 pond dus die vis valt wel mee.

Beste Mark: geen enkele vis valt mee, elke vis staat op zichzelf losstaand van zijn/haar gewicht en dient met alle respect te worden behandeld.

zoals ook al aan werd gegeven een onthaakmat is zeker aan te bevelen alleen dient de visser die hem gebruikt wel te weten hoe men om dient te gaan met de vis.

met vriendelijke groet,
Peter
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

02-12-2002 20:27

MMMMHH, mark,

nu je toch de dikke van dale bent he. Kun je me eens even de verklaringen van oa gedistingeerd geven??? Anders moet ik die zelf gaan opzoeken en daar heb ik buiten school niet echt meer goesting in! :grin:

Alle, met afwachtende groet :razz: :razz:

piotr