Merken complot


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

01-12-2002 22:47

Tis waar ik me dood aan kan ergeren. De visbladen van tegenwoordig durven helemaal geen stelling te nemen als nieuwe producten worden geintroduceerd. Hoe moeten wij (de karpervissers) nu weten wat nu goede producten zijn? Inderdaad ja, via dit forum.. Maar goed volgens mij zijn ze gewoon bang om reclame inkomsten te missen... Of zie ik dit nu fout?

Zie bijvoorbeeld de laatste karper met het artikel over voerboten. Op een gegeven moment gaan ze een opsomming opgeven van bepaalde voerboten.. Ten eerste doen ze dit niet compleet en ten tweede staat er nergens iets extra over deze voerboten dan je in de handleiding en waarschijnlijk ook op de site van desbetreffende boten kan vinden. Waarom durven ze hier niet gewoon de voordelen en nadelen concreet te noemen?

Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor nieuwe releases. Bijvoorbeeld de 4500B in de karperwereld. Staat hoe fantastisch hij wel niet is enzo.. Waarom kunnen ze ook niet even erbij zetten dat hij nog steeds zo opspoeld als z`n voorganger???

Graag hoor ik hier meer reacties op wat jullie ervan vinden..

met vr gr
R.Koopal
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

02-12-2002 09:00

Tsjah Rogier, ik denk dat bedrijven betalen voor die artikelen, en dan willen ze er natuurlijk geen negatieve dingen in hebben staan. Probeer het maar eens van hun kant te bekijken.

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

02-12-2002 09:32

Rogier,

Naast de opmerking van Stefan wil ik nog toevoegen dat wat voor jou een nadeel aan een item is, voor mij helemaal geen probleem hoeft te zijn. Kortom, veel zaken zijn subjectief en moeilijk in een lijstje te proppen.

Groeten,

Mark
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

02-12-2002 10:53

Rogier, ik wil alleen even opmerken dat de Werkgroep Materialen van de KSN bezig is met een objectieve test van voerboten. Deze werkgroep heeft geen enkele relatie met welke firma's dan ook zodat dergelijke tests onbevooroordeeld en objectief zijn.
Jan Van Calenberg
Berichten: 136
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00
Locatie: Kalken (buurt van Gent in Belgie)
Contacteer:

02-12-2002 10:54

Rogier,

In feite heb je overschot van gelijk, het verhaal van die nieuwe baitrunners dat ook die niet goed opspoelen is idd zeer relevant, ook voor jou Mark denk ik toch.
En van die boten is het heel simpel, de visser die dat artikel geschreven heeft ken ik persoonlijk, en die heeft maar 1 voerboot, en heeft dus enkel ervaring met die boot. Ik denk niet dat ie al ooit uitgebreid gevist heeft met de andere boten die vernoemt worden.

Mvg,
Jan Van Calenberg
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

02-12-2002 10:56

Dat is misschien wel zo.. maar je zou wel standaard punten kunnen geven. Je kraakt geen bedrijven om bijvoorbeeld over de voerboten te zeggen met welke boten de lijnen beter uitgevaren kunnen worden omdat de lijnen vast zitten.... Of zoals ik al zei over de 4500 B`s... Ik bedoel je kunt niet echt zeggen dat de prijs laag is van deze karperbladen dus mag volgens mij ook wel daar eens op ingegaan worden..

met vr gr
R.Koopal
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

02-12-2002 11:00

He Aart,
Ben blij dat zoiets gedaan wordt.

Jan,
Dat is opzich wel zo, maar wat ik bedoel is dat via zo`n board als hier toch al aardig wat punten verzameld kan worden... Want volgens mij heeft de karper dat laatste stuk over de verschillende voerboten zelf geschreven of niet??

met vr gr
R.Koopal
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

02-12-2002 11:04

Mensen, even nog hierop inhakend, als KSN lid kun je dergelijke objectieve test gratis en voor niets lezen in het lijfblad van de KSN: het boekje De Karper (2 x per jaar, ca. 160 bladzijden dik per boekje).
Lid worden van de KSN of het VBK (indien mogelijk van beide verenigingen) is de beste optie om de belangen van de karpervisserij veilig te stellen / uit te kunnen breiden.
Gebruikersavatar
Thijs van Rees
Berichten: 63
Lid geworden op: 29-11-2002 01:00
Locatie: Puttershoek
Contacteer:

02-12-2002 12:12

Ik ben het met Rogier eens als hij zegt dat we toch wel veel geld moeten betalen voor een magazine puur gericht op karpervissers. Als of ze denken dat we naast dat fortuin aan de waterkant ook nog wel een paar dure karperblaadjes af kunnen. Als naslagwerk zijn deze bladen fantastisch, zeer overzichtelijk en netjes opgemaakt, lekker door te lezen en zeer mooie foto's. Prachtig om te bewaren, maar naar mijn mening is het geheel vam tips, methodes etc. wat aan de magere kant. Natuurlijk is er een hoop info te vergaren uit die verhalen, toch zie ik graag wat meer tips, tests en truucs oftewel gewoon knalharde informatie waar ik wat mee kan. Een blad als Crafty Carper vind ik heerlijk om helemaal uit te pluizen, er staat zoveel info dat je hem wel 3 keer door moet bladeren wil je alles gezien hebben. Stukkie onoverzichtelijker door de wat rommelige opmaak en vele advertenties maar omgerekend in euro's zou dat blad nog geen 4 euro's kosten. Misschien is de Nederlandse markt te klein voor zo een blad, maar ik zou de komst van een dergelijk magazine zeker toejuichen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

02-12-2002 20:23

Heren,

Afgezien van “de Karper” van de KSN (belangeloos werk van leden), citeren de materialenhoeken in die paar commerciële Nederlandse karperbladen slechts uit de persberichten van de handel. Meestal zelfs zonder het artikel daadwerkelijk in de handen te hebben gehad. Je moet dit dus slechts zien als aankondiging van de handel over de introductie van een bepaald product. Ook interessant leesvoer, maar niet echt objectief. Het probleem zal niet zijn dat de bladen bang zijn voor de handel, maar dat zo een consumentenrubriek duur is. In producten aan de tand voelen zit nou eenmaal veel meer werk dan in het schrijven van een artikel. Dat het wel in bepaalde mate kan bewijzen sommige commerciële Engelse karperbladen. Maar daarvan is de oplage vaak veel groter en de inkomsten derhalve hoger. Een deel van die inkomsten komt overigens uit het grote aantal advertenties in die bladen. De karpervisserij is nou eenmaal big business in de UK. Overigens worden die tests ook weer met argusogen bekeken en worden er wel eens opmerkingen gemaakt over een zekere merkenvoorkeur. Geloof het of niet, maar bij ons is de karpervisserij stukken minder big business dan in de UK.

Overigens wordt er wel eens een artikel uit de Engelse pers aangekocht en in de bladen gepubliceerd. Denk maar eens aan de lijnentest van Jim Gibbinson een jaartje of zo geleden. En die was echt objectief.

Groeten, Kees
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

03-12-2002 19:07

Ik persoonlijk vindt het vreemd dat nu "iedereen" met single hookbaits durft te vissen...ene Frank Warick geeft naam aan wat potjes toverballetjes in de meest fluoriserende kleurtjes & schrijft er wat artikelen over & voila; de karpermenigte is over de dam.
Vroeger verklaarden ze mij voor gek als ik 1 enkele goedstinkende haakboilie insmeet zonder bij te voeren...
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Plaats reactie