Controles aan de waterkant!!


Maakt het uit of er in uniform of burger controleerd wordt?

Maakt niet uit, als het geen politie/BOA is laat ik niets zien.
83
37%
Een controleur moet herkenbaar zijn.
83
37%
Maakt niet uit, zijn/haar vaardigheid en kennis is van belang.
57
26%
 
Totaal aantal stemmen: 223
Gebruikersavatar
coen bastiaan
Berichten: 79
Lid geworden op: 08-01-2006 14:41
Locatie: delft

23-04-2006 07:33

beste heren,
als ik het goed begrijp zitten hier politieagenten,boa,s op dit forum,laten we dan een ding stellen.dat de wet goed moet worden toe gepast.en dan vind ik het raar dat dit soort teksten hier staan.zal dus waar redelijkerwijs mogelijk sommige zaken ,door de vingers zien.wat is redelijkerwijs door de vingers zien?.een derde hengel ? nachtsvissen waar niet toegestaan ? rotzooi bij je tent ?.nee IK vind dat je als politie,boa de wet zo strak mogelijk moet toepassen.De mensen/vissers die overtredingen begaan doen dit bewust en weten wat voor risico,s dit mee brengt ,dus gelijk die boete uitschrijven.dan leren ze het mischien af.
mvg ronald.
ik wil meer en strengere controle,s aan de waterkant
Bernard Holtkamp

23-04-2006 08:38

Mee eens coen!

Maar strengere controlles mogen/moeten niet alleen van de overheid komen maar ook van de leden van een HSV zelf.

Dus?

Aanmelden als controlleur en niet telkens weer gaan lopen klagen dat dit en dat niet goed is om vervolgens je kop in het zand te steken als er iets aan je gevraagt word.

Bart
Gebruikersavatar
coen bastiaan
Berichten: 79
Lid geworden op: 08-01-2006 14:41
Locatie: delft

23-04-2006 08:47

beste bart.
hoe kan ik mijn aanmelden.ik heb niet zoveel tijd maar wil er wel aan meewerken.je weet waar ik woon en je heb mijn e mail
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

23-04-2006 13:01

Ik ben van mening,Dat als je aan het vissen ben ook controles van je vergunning moet aanvaarden.
Overtreed je de regels dan accepteer je ook de gevolgen maar.
Als ik het een beetje zo lees zijn er naar mijn zin te veel excuses om gemaakte overtredingen goed te praten.
Ook een Politieagent,Boa of hsv controleur maakt foutjes.
Bovendien worden ze ook gauw als een speerpunt gezien van het vergallen van je plezier.

Waarom kruipen diegene die het hardste brullen niet eens in de huid van de controleurs.
Dan leren ze bovendien nog wat en kunnen ze de situaties uit een ander perspectief zien.
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

23-04-2006 20:49

Beste Coen (of Ronald), helaas zijn sommige wetten niet altijd even duidelijk en zijn bepaalde wetten of wetteksten naar de letter of in de geest der wet toe te passen / op te vatten.
Een voorbeeld: volgens de Visserijwet mag je in de meeste wateren in de 3 zomermaanden 's nachts vissen en in sommige wateren het hele jaar door nachtvissen, geldt ook voor wateren waarvoor de visrechthebbende daarvoor ontheffing/toestemming van LNV heeft gekregen. Destijds is men echter vergeten om bij dat, volgens de Visserijwet, toegestane nachtvissen een 'onderkomen' tijdens de nachtvisserij te regelen c.q. hierin te voorzien.
Volgens de Wet op de openlucht Recreatie (WOR) is wildkamperen (een nachtelijk verblijf, waarbij gebruikt wordt gemaakt van een caravan, tent etc. of enig ander onderkomen) buiten de daarvoor aangewezen recreatieterreinen, zoals o.a. campings echter verboden. Een min of meer grijs gebied is dus of het gebruik van een plu of klein vistentje tijdens de nachtvisserij nu onder het wildkamperen of onder het nachtvissen moet worden verstaan. Volgens de letter van de WOR dus niet toegestaan, maar volgens de geest van de Visserijwet valt hier wel wat voor te zeggen.
Per 1-1-2008 zijn we daar hopelijk in een aantal gemeenten vanaf, daar vanaf die datum iedere gemeente d.m.v. bepalingen in haar APV erin KAN voorzien of en waar een klein vistentje wordt toegestaan tijdens het nachtvissen. Dat gemeenten dit niet uit zichzelf zullen gaan regelen zal iedereen hopelijk duidelijk zijn, visrechthebbenden zullen hierover dus in contact moeten treden met de gemeente(n) in hun gebied. Ook dit laatste is verre van vanzelfsprekend, dus zullen karpervissers zelf hun HSV c.q. Federatie zover moeten zien te krijgen, anders zal er simpelweg niets gebeuren en zullen bekeuringen hiervoor na 1-1-2008 fors in aantal toenemen...
Gebruikersavatar
coen bastiaan
Berichten: 79
Lid geworden op: 08-01-2006 14:41
Locatie: delft

23-04-2006 21:47

beste Aart,
Niet dat ik rot wil doen,maar ik doel er op dat er politie mensen zijn die schijnbaar dingen door de vingers willen zien. Ik bedoel de heer van Thiel. Sorry hoor ik vind dat je dat niet op zo een forum kan gaan vertellen.En aan de andere kant dat je de wet wel op andere toepast.Iedereen verdient de zelfde behandeling dus niks door de vingers zien en gewoon dat proces verbaal schrijven.Iedereen weet en zeker de serieuze karpervisser waar hij mee bezig is,dus geen excuses
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

23-04-2006 22:01

Beste Coen (of Ronald), als hij daarmee b.v. een plu of vistentje tijdens het nachtvissen bedoelt kan ik me daar wel in vinden. Hij schreef ook 'redelijkerwijs door de vingers zien'...
ted van der veen
Berichten: 251
Lid geworden op: 16-10-2003 02:00
Locatie: Geleen (limburg)

23-04-2006 22:13

Beste Coen,

Aan een kant ben ik het met je eens, dat je als je in overtreding bent, dit ook als zodanig behandelt zou moeten worden, maar....

Heb je zelf kinderen? Bestraf je in dat geval alles wat een kind fout doet, of is er dan ook een grijs gebied? Ik ben naar mijn zoontje van 5 redelijk streng, zie niet bepaald alles door de vingers, maar er zijn momenten dat je toch dingen die je anders bestraft laat gaan.

Zo is het denk ik ook bij een agent. Als je ziet dat een aantal basisprincipes wordt gerespecteerd (mijn<>dijn, respect (duh) voor de natuur en omgeving) kijk je wel eens anders naar bepaalde zaken. Althans, dat vermoed ik.

Let wel, ik geef geen vrijbrief, en ja wie z'n billen brand.... Dus ook geen grote bek trekken als je fout zit en je weet het. Kun je de regel overtreden, en wordt je gepakt, jammer dan.

Ted
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Gebruikersavatar
coen bastiaan
Berichten: 79
Lid geworden op: 08-01-2006 14:41
Locatie: delft

23-04-2006 22:14

beste Aart,
Gelijk heb je,maar laat hem dan wat duidelijker zijn.Hij wekt bij mij zo het idee dat er de mogelijkheid is om bij hem de wet te overtreden. Misschien zie ik het verkeerd,maar ik denk er zo over.
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

23-04-2006 22:18

Redelijkerwijs vind ik al duidelijk genoeg.
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )
Gebruikersavatar
coen bastiaan
Berichten: 79
Lid geworden op: 08-01-2006 14:41
Locatie: delft

23-04-2006 22:23

beste Ted,
Inderdaad ik heb ook twee kinderen een van drie en een van vijf.En tuurlijk zie ik wel eens wat door de vingers.Maar ik probeer ze wel gelijk te behandelen.Maar om de wet nu met kinderen tevergelijken vind ik niet helemaal juist.En kinderen zijn geen volwassen mensen.En waarom de eene zo behandelen en ander weer anders.Ik heet trouwens ronald,maar omdat ik niet meer onder mijn naam kon inloggen, gebruikt ik de naam van mijn zoon
Gebruikersavatar
B. van Thiel
Berichten: 368
Lid geworden op: 20-05-2003 02:00
Locatie: Houten

24-04-2006 22:14

Beste Coen, bedoelde met door de vingers zien , geen derde hengel , geen zooi achterlaten , niet nachtvissen wanneer dat verboden is. En Coen wees nou eerlijk zou jij het ook niet fijn vinden als je ergens voor 2min. fout geparkeerd staat en een diender zegt oke voor deze keer dan maar , of heb ik het erg mis nu ??
Mvg Bouke
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

24-04-2006 22:35

Hee Van Thiel, nooit van 10 minuten pardontijd gehoord? :wink:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
coen bastiaan
Berichten: 79
Lid geworden op: 08-01-2006 14:41
Locatie: delft

25-04-2006 07:21

beste heer van Thiel,
tuurlijk heeft u wel een beetje gelijk,maar helaas maak ik dat niet mee.
Maar u beschrijft al drie dingen die u niet door de vingers .Wat dan wel.Dit bedoelde ik nu met duidelijkheid.Je ziet het al vaak genoeg op televisie.De eene krijgt wel een pv en de andere voor het zelfde vergrijp niet.Ik vind dit niet passend,en daarom maak ik mij er een beetje boos om.Ik vind om het respect bij de burgers te houden/krijgen moeten we stenger en gelijk optreden.Dit is zeker niet persoonlijk bedoeld