Massaal voeren??


Plaats reactie
Veeckman Tim
Berichten: 60
Lid geworden op: 30-07-2002 02:00
Locatie: gavere

27-11-2002 17:31

heren, volgend jaar ga ik van start op een groot water... waar, de genen die er nu zitten, massaal voeren. met massaal bedoel ik 25kg particles en 5kilo boilies /week gemiddeld!!! Als je zelf dan bv een voerplek maakt met 10kg particles en bv2kg boilies... verklein je dan echt de kans om vis te vangen...?? of betekent groot water: massaal voeren over een grote oppervlakte?? Kan bv een EAvoerstek (met beperkte gewichten voer) niet werken? gaat die karper, zoals men beweert, echt naar de grootste voerplek??
dat zijn zowat de dingen die ik me afvraag....
Ik hoop dat jullie me het een en ander kunnen duidelijk maken,
met onwetende groet,
Tim
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

27-11-2002 19:24

Anders doen dan anderen, vormt vaak de sleutel op de succesdeur.

Welk aas wordt bij de dumpingen gebruikt? Probeer eens met eenzelfde type aas single hookbait of met een stringer pva te vissen op een plek waar niet gedumpt wordt en die op het moment zelf productief lijkt. (Groot water => wind)

MVG, Mark
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

27-11-2002 19:26

Als trouwens de karper steeds naar de grootste voerplek zou trekken om daar eerst te azen en gevangen te worden, dan zou het karpervissen pas gemakkelijk zijn!!!
:grin: :grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Hoedemakers Mark op 2002-11-27 19:26 ]</font>
patrick de GRoot
Berichten: 352
Lid geworden op: 31-10-2002 01:00
Locatie: leidschendam

27-11-2002 19:40

Meestal voeren vissers zulke hoeveelheden, omdat het in boekjes staat!!!!! Het heeft een voordeel als er veel brasem op het water zit. Je hebt grote kans dat de brasems massaal op je stek azen en volledig je stek kaal vreten.
Ik voer nooit grote hoeveelheden en heb er echt niet minder op gevangen of zo hoor.
gr patje
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

27-11-2002 22:59

Patrick,

De meeste vissers voeren niet met tonnen omdat het in de boekjes staat, wel omdat ze de boekjes niet goed lezen. Voeren MOET altijd in het juiste perspectief geplaatst worden. Doordacht voeren of niet voeren is een zeer belangrijk onderdeel van de stategie om gericht op karpers te vissen, al is dit het deel waar meestal het minste aandacht aan wordt geschonken.

Neem nu de Luc de Baets-voermethode. De meester zelf zal het wel niet bepaald tof vinden dat deze methode naar hem vernoemd is, maar ja.
Deze methode is zeer effectief, mits in de juiste context geplaatst en mits ze wordt toegepast in de juiste situatie.
Maar, wat doet heel de Benelux? Voeren, voeren, voeren. Omdat Luc dat geschreven heeft? NEEN! Omdat ze met hun beperkte IQ, dat zo eigen is aan een groot deel van de KARPERVISSERS, niet goed hebben gelezen of begrepen wat er staat.

Luc, je boek is té intelligent geschreven. Er had een handleiding bij moeten zitten. En de o zo duidelijke steken onder water zullen velen ook wel niet snappen....

Met denkende groeten, Mark
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

27-11-2002 23:21

Naar mijn mening, passen veel mensen een
bepaalde voertactiek toe op een verkeerde
manier.
Naar mijn mening is het belangerijk om te
kunnen inschatten welke voerstrategie je
gaat toepassen, dus niet zomaar gaan voeren,
omdat iedereen dat doet.
De voermethode van Luc de Baets is opzich
een goede methode, mits je hem op de juiste
manier weet in te zetten, dus daar schuilt
het addertje, veel mensen horen of lezen een
keer wat en doen het klakkeloos na, en denken verder niet na.

gr. Benny
Arnold Haandrik

28-11-2002 16:31

Op 2002-11-27 17:31, schreef Veeckman Tim:
heren, volgend jaar ga ik van start op een groot water... waar, de genen die er nu zitten, massaal voeren. met massaal bedoel ik 25kg particles en 5kilo boilies /week gemiddeld!!! Als je zelf dan bv een voerplek maakt met 10kg particles en bv2kg boilies...


Hoi tim,
wat jij hier opsomt vind ik -afhankelijk van het water natuurlijk- niet echt "massaal voeren"
zou je eerst ff je water wat beter kunnen beschrijven zoals bestand,dieptes en hengeldruk?
van daar af praten we wel verder.

met-vrachtwagenleegkieperde-groet
Harald.
mark hofman.

28-11-2002 18:49

als al die gasten ook massaal met particels voeren dan zou ik er zo vermogelijk van af vissen. dat werkt alleen maar afschrikken. ik zou gewoon zelf ee voestek opbpuwen met alleen boillies. het hoeven echt geen tientallen kiloos te zijn gewoon goed verspreiden en dan komt de vis vanzelf wel
HansPeter van Ee

28-11-2002 19:43

Mark

Waarom zouden partikels de vissen afschrikken ?
Volgens mij kan men beter het voerpatroon wat de andere vissers hanteren doorbreken, en dat kan ook met partikels.

met onverschrokken groet

HPE
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

28-11-2002 21:11

Ik heb een keer op een water gevist, waar
beweerd werd, dat mais daar niet meer ving,
maar naar mijn mening kwam dat gewoon door
dat iedereen de mais op dezelfde manier
presenteerde, emmers vol te gelijk gingen er
in, en dat al jaren achter een, ik strooide
niet meer dan 2 handjes om de rig en ik ving
me te pletter, maar de geen die emmers vol
storte vingen niets of weinig!
Wat ik hiermee aan wil geven is dat je ge-
woon het voerpatroon van andere vissers moet
zien te doorbreken, en dat kan ook met aas
waarvan beweerd word dat op het desbetref-
fende water niet meer zou vangen.

gr. Benny
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

29-11-2002 10:51

Tim,

Uit je beginvraag begrijp ik dat die 5 kilo boillies en 25 kilo particles gemiddeld per week wordt gevoerd?

Of bedoel je per dag (duur grapje dan..)

Maar als je dit in een week voerd dan betekend dit 4 kilo particles en 800 gra boillies per dag.

Dit vind ik niet echt massaal.
Maar wees gerust, als het water echt groot is, dan houd je ze op zo'n standaard voerplekje vaak sowieso niet vast. De treklust wint het van de aantrekkingskracht van het voer en de vis zwemt verder.

Natuurlijk kun je - zeker in bepaalde perioden - de vis op je stek vasthouden, maar m.i. gaat dit net zo goed op een kleine dan op een gre voerplek. Groot verzadigd, klein nodigt uit tot meer en de vis zal wachten?? Als je uit gaat va de gedachte dat je het natuurlijk trekgedrag van de vis toch niet of nauwelijks kunt veranderen dan zou ik gewoon voor een kilootje boillies per keer gaan en een paar kilo's particles, mais ofzo, lekker goedkoop.

Ik ga hier wel uit van echt groot water, niet zomaar een meertje van 50 hectare ofzo, want daar gelden toch al andere wetten.

Mazzel, Laurens
When the going gets tough, the tough get going!!
mark hofman.

29-11-2002 16:58

ik zeg niet dat de particels afschrikken maar de grote hoeveelheid wel(als het op een hoop ligt dan)

mark
Plaats reactie