Een paar uurtjes controle


Gebruikersavatar
Marcel Ulje
Berichten: 143
Lid geworden op: 08-02-2006 16:19

17-04-2006 14:38

He Wouter,

Kijk je laatste opmerking ben ik met je eens.
Je hebt gewoon " de pech " gehad dat je controle van de politie hebt gehad. Deze doen hun werk en daar is niets mis mee, is zelfs een must op te zorgen dat regels nageleefd worden maar de meeste agenten vissen zelf niet ('s nachts) en kunnen zich dus moeilijk inleven in deze hobby. Een controleur van een HSV bijv. kan zich veel meer in deze situatie inleven omdat hij gewoon meer kennis van deze tak van hengelsport heeft. ALs je dan netjes zit te vissen, (geen herrie, rommel en met twee hengels) kom je er voor 99% gewoon goed mee door. In jou geval met de politie is dat percentage veeeel minder.

Je moet het dus zo zien, je hebt gewoon pech gehad maar je controleurs stonden gewoon hun werk te doen. Meer niet....is zeer frustrerend, zeker als je weet dat bijv. een paar kilometer verderop weer een wordt ingebroken, auto radio wordt gejat enz.enz.

Het is niet anders en regels zijn regels.

Je moet het maar zo zien, volgende keer beter..........

gr.

Marcel
==--- catch your dream ---==
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

17-04-2006 14:47

Laten we hiermee afsluiten :wink: :D


Afbeelding
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

17-04-2006 16:28

wouter: ze hadden jou allang een prent moeten geven voor dat slap geouwehoer van je op msn! :wink:
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

17-04-2006 17:42

Was ie stiekum wezen voeren dan? :lol:

MVG,

Kerger!!!
Vissen is een religie, geen hobby!
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

17-04-2006 17:58

ik zal het je voortaan besparen :lol: , maar je kan vast niet zonder :wink:
marcel eck
Berichten: 30
Lid geworden op: 04-03-2006 16:51

17-04-2006 21:15

tjaa.................

je kunt altijd nog bij de politie.....

is immers je beste vriend.... he frank
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

17-04-2006 21:19

update van Omar: 15 man weggestuurd. waaronder 2 busjes die door een park reden om hun tenten op de stek te kunnen uitladen.
Zelf heb ik "maar" 4 man weggestuurd. (van de 4 die ik controleerde)
killian bruijne
Berichten: 553
Lid geworden op: 03-01-2006 00:43

17-04-2006 23:25

Ola

Vrijdag ochtend om half 8 stond ie bij me paraplu-tentje met zn oversized jeep, en het roc leeeerlingetje naaast em. had men sportvisakte thuis liggen. mja omdat ie me wel vaker had gecontroleerd, en omdat ik hem de sportvisaktes van de afgelopen 1000 jaaar kon tonen was t goed 8)

en ja ook nog effe zeiken over mn pa zn onderkomen. eeen paraplu met overwrap wat niet zou mogen, en dan staat mijn bungalow genaamd fox extreme bivvy ernaast en die is geeeeeen probleeeeem hooor :roll: achja, de wereld draaaaaaaaaait dooooooorrrrrrr zullen we maar zeggen? :-?

mja bij de BOA's heb je ook aaardige controleurs he, zijn namelijk 3 koppels die hier controleren, en vrijdag stond de verrotste bij me! de rest die vraagt aan t begin van t jaar je papieren en de rest van t jaar vragen ze er niet naar, komen aan rijden zwaaien effe raampie open nog wat gevangen, effe praatje. kijken of er geen overlast is of rotzooi en dan is t goed. dusja, je treft het of niet :wink:



groeten
Gebruikersavatar
Sander van Dongen
Berichten: 410
Lid geworden op: 21-03-2006 10:30
Locatie: Hellevoetsluis

18-04-2006 00:12

Waar vissen jullie toch allemaal...ik ben al in geen jaren een controleur tegengekomen. En ja, ik vis regelmatig. :D
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

18-04-2006 00:13

Ja Simon,
En laten we vooral niet de jongeman vergeten die, na twee keer door mij te zijn betrapt op nachtvissen buiten het seizoen, vanavond in het gesloten seizoen met levend aas aan het snoeken was. Toen ik hem vorderde zijn hengel binnen te halen kreeg hij beet en ving een snoek van zo'n 80 cm. Helaas was hij ook nog zo onverantwoordelijk dat hij geen deugdelijke onthaaktang bij zich had, zodat ik de vis maar heb onthaakt (met de hand via de kieuwbogen). Over prutsers gesproken!
Groet, Omar.
Gebruikersavatar
Rene Vermunt
Berichten: 269
Lid geworden op: 18-09-2004 20:47
Locatie: Zuid-Holland

18-04-2006 00:17

Ja idd Sander ....

Ik weet ook niet waar jullie allemaal zitten te vissen, maar ook ik ben de afgelopen 20 jaar in Nederland slechts 1 x gecontroleerd. En ja , ik vis veel. Gewoon zorgen dat waar je vist, je zelf amper kan komen.
Op de plaatsen waar ik vis moet ook nu geen BOA meer komen, want dan doet ie ze werk niet goed. Tja, bedoel als ik je de afgelopen 20 jaar ook niet heb gezien, kom dan nu ook niet meer.
Koop overigens wel altijd netjes alle vergunningen, ondanks dat ik nooit iemand zie.

Wat ik overigens niet begrijp. Op alle plaatsen hier in de omgeving waar je het hele jaar mag nachtvissen (zelfs met 3 hengels !) zie ik nooit iemand.
jan van kranenburg

18-04-2006 02:31

Wouter,

Kan best je frustratie begrijpen, ook dat je ze uit.
Je bent geen vervuiler, slikker, zuiplap etc., maar je weet donders goed
dat je regels overtreedt. Regels waarmee heel wat karpervissers ook moeite hebben.

Maar je hebt geen andere keus dan die regels te accepteren en na te leven. Accepteer dus de konsekwenties als je dat niet doet.
Beter nog, hou je aan de regels!!

Je wordt behoorljk afgebrand hier, maar ik vraag me af of al die criticasters zelf nooit illegaal hebben gevist.

Ik zat op mijn 14e te vissen in de kweekvijvers in het Haagse Zuiderpark; lijntje in mijn hand en zonder hengel; lijn om de beschermde pols gewikkeld. Uiteraard was dat verboden.

Ook betrapt, gevlucht via de sloot tussen Z'park en Erasmusweg.
Zeiknat thuis; pak slaag van mijn vader en de volgende dag weer proberen.

Ben ik nu ook een Karper-hooligan?

Maar, Wouter, beter je leven!!! :)
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

18-04-2006 09:23

Mannen,

Het gaat me niet zozeer om dat illegaal nachtvissen van Wouter, dat deed ik vroeger ook en zou ik nu ook nog doen als ik niet het hele jaar al mocht nachtvissen op de rivier. Met een auto over een fietspad door een park vind ik al wel een kwalijke zaak, daarmee veroorzaak je overlast danwel ergernis bij andere (niet-) vissers. Maar vooral het feit dat hij dan aan alle kanten gewaarschuwd is, geen bekeruing gehad heeft en dan nog meent om grof te moeten schelden hierover, maakte mijn eerdere reactie los.

Het heeft dus niks te maken met moraalridder (ook zo'n mode-woord op dit forum, follow the leader Wouter) spelen, maar meer een poging om iemand duidelijk te maken dat het op z'n minst ongepast is om zo te reageren. Als hij aan het water van z'n spullen zou worden beroofd of zijn targetvis wordt gejat dan staat hij weer te roepen dat de politie eens wat vaker....juist!

Kortom, het was even iemand aanspreken op zijn eigen niveau.
En dat hij dan pas 15 jaar is, baart me eerder zorgen dan dat het begrip kweekt. Hoewel ik hoop dat verstand met de jaren komt... :wink:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

18-04-2006 12:29

Ook mijn weekend is donderdagavond aardig verknalt door oom en tante agent en een paar asociale "karpervissers".
Had tegen het einde van de middag alles al klaar staan voor een sessie van drie of vier nachten. Alleen regende het en ik had geen zin om met een natte strecher op mijn stek aan te komen, dus ik wachtte af en zou eventueel een nachtje later gaan. Om een uur of 8 werd het eindelijk droog, snel alles op de kar gegooit en fietsen. Ik zou wel in het donker opbouwen. De stek waar ik wou zitten was helaas bezet, maar helemaal vooraan was nog vrij en die stek kon er ook wel mee door. Nou wordt op dit water het nachtvissen al ruim een jaar gedoogd, omdat de controleurs er over het algemeen uitstekend in slagen overlast te voorkomen.
Ik had net alles opgebouwd en stond op het punt om de eerste hengel in te gaan gooien. plotseling een stel zaklampen op mijn tent en even later komen er twee agenten aanwaggelen. Of ik wou gaan inpakken, want je mag daar niet nachtvissen. Ik blijf gewoon rustig en wijs op het eerder genoemde gedoogbeleid. Hierover moest ik maar contact opnemen met de HSV, maar ik moest wel weg. Mevrouw moest nog even een opmerking maken over tenten, maar die heb ik direct afgekapt door haar er op te wijzen dat ik een paraplu gebruikte. Meneer wees haar er op dat ik gelijk had (had ik niet mbt de WOR, maar goed). Collegiaal als ik ben heb ik de mensen die links zaten niet verraden, maar die die rechts (op "mijn" stek) wel, omdat die nogal wat herrie en bezoek hadden. De agenten baalden stevig dat ze nu "de hele klotevijver" af moesten lopen. Niet mijn probleem, kon er stiekem nog wel om lachen ook. Die jongens die aan de rechteroever zaten (ruim 100 meter verderop) kon ik vanaf mijn stek horen schreeuwen. :oops:
Even later bleek dat zij de jongens aan de linkerkant verraden hebben, want bij hun terugkomst vroegen oom en tante hoe ze het snelst bij die anderen konden komen. Ondertussen was ik knap pissig aan het opruimen. Toen ik om een uur of tien door de ondertussen volgelopen binnenstad moest fietsen werd mijn humeur er niet bepaald beter op. Eenmaal thuis direct een van de controleurs gebeld, die had het net gehoord, maar had ook geen idee wat er opeens aan de hand was. Helaas was de wijkagent waarmee normaal gesproken altijd overlegd wordt het hele paasweekend niet berijkbaar. De volgende dag kwamen we tot de conclusie dat er één klacht was binnengekomen. Vrijwel zeker vanwege die lui die aan de rechterkant zaten. Ze hadden ook net een laatste waarschuwing van een van de controleurs gehad.
Helaas had ik geen alternatief omdat alle enigzins interessante kanaalstekken ook al bezet waren. Uiteindelijk heb ik zondagavond de gok genomen en zo goed mogelijk verstopt alsnog een nachtje geblankt.
Bij dezen dus mijn dank aan die agenten, die natuurlijk ook maar gewoon hun werk deden en aan de mensen waar die agenten voor kwamen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-04-2006 13:06

Om dicht bij huis te blijven mijn overtredingen: vissen met dobbers, vissen met lijntjes, vissen met een peur zonder vergunning, vissen in de nacht of door vissen terwijl het niet mag, fuiken mee opgehaald en nog wat wat ik gewoon vergeten ben.

Daar gaat het niet om, het gaat om klagen door een 15 jarige die geweldig gematst is, ik kan hem garanderen dat hij hier bij een controle door iemand die mag schrijven niet dat geluk heeft.

Gisterochtend kom ik weer bij het water, een breed modderspoor op het pad en diepe voren in het gras laten zien dat iemand zijn spullen heeft opgehaald met een auto terwijl rijden daar verboden is zonder ontheffing.
Die ontheffing had hij niet die krijgt alleen een controleur en de gemeente zelf.

Deze gasten waren door mij gewaarschuwd, resultaat voor de volgende keer niet weer waarschuwen maar melden.
Dat bedoel ik met verpesten voor een ander.

30 karpervissers zorgden gezamelijk voor 19 overtredingen alleen in dit weekend.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

18-04-2006 14:28

Dit is de eerste en de laatste keer dat ik over het fietspad naar een stek ben gegaan met de auto. Ben normaal altijd met de fietskar. Net alsof jullie allemaal zo legaal bezig. Ik denk dat het merendeel van de karpervissers nog nooit zoveel gesjouwt en gesleurd heeft met ze materiaal als mij !

massol
Gebruikersavatar
rik ligthart
Berichten: 231
Lid geworden op: 01-09-2005 22:02
Contacteer:

18-04-2006 14:35

neem je minder mee... :roll:
CarpAngler
CarpHunter
CarpFighter
CarpCatcher
Carpreleaser
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

18-04-2006 14:38

wouter de roos schreef:Dit is de eerste en de laatste keer dat ik over het fietspad naar een stek ben gegaan met de auto. Ben normaal altijd met de fietskar. Net alsof jullie allemaal zo legaal bezig. Ik denk dat het merendeel van de karpervissers nog nooit zoveel gesjouwt en gesleurd heeft met ze materiaal als mij !

massol


Je mag al blij zijn als je mijn rugtas van de grond krijgt :lol:

Er zijn mooie karretjes te koop,uitklapbaar.
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

18-04-2006 19:36

hehe,goed he ferenc,alles kreeg ik op dat karretje...ben wat minder lui geworden door dat karretje
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
marco arnout
Berichten: 40
Lid geworden op: 18-03-2006 19:22
Locatie: rotterdam

18-04-2006 21:36

ik vis al heel mijn leven ( 17 jaar) en ik ben nog maar een paar keer gecontroleerd en nooit problemen gehad.

maandag nog gecontroleerd.

aan de andere kant van de het water waren er al 4 weggestuurd en toen kwam ie naar mijn maat en ik. of we de papieren hadden.

even een praatje gemaakt met die man en hij heeft gelijk door gebeld dat het opgeruimd moest worden want er lag een partij troep waar je akelig van wordt. (niet van ons hoor!)

dat soort contrloeurs mag ik van mij vaker tegen komen hoor 8)
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

18-04-2006 22:59

Hoi Marco,

Ik vind het wel knap van je dat je als 1-jarige al viste!
Ze hebben tegenwoordig ook pampers van Fox heb ik me laten vertellen.
En zo'n schattig klein stretchertje.
En een voerbootje waar je gewoon in mee kan varen en al kraaiend je boilies in het rond kan strooien.
En daarna kruip je lekker in je Fox mini dome om met je Fox fopspeen tevreden in slaap te vallen, met de fox babyfoon ingeschakeld.

Kortom, trek maar een jaartje of 4, 5 van die 17 jaar af, dan geloof ik het ook! :lol:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Jorrit Hazen
Berichten: 100
Lid geworden op: 30-03-2005 00:27
Locatie: FISHTOWN!
Contacteer:

19-04-2006 00:56

:lol:
Hatsikidee!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

19-04-2006 07:51

Kees,

Ik ben net voor of net na het vissen gefabriekt.

Als baby mee op de fiets met pa en moe. Beetje picknicken en pa vissen. Bij pa op schoot, hengeltje vast houden ....

Tot ik mijn zwemdiploma had, toen mocht ik zelf op pad.

Telt dat?


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Rene Vermunt
Berichten: 269
Lid geworden op: 18-09-2004 20:47
Locatie: Zuid-Holland

19-04-2006 13:27

Kees,

Geweldig ! Zit weer te genieten :P
marco arnout
Berichten: 40
Lid geworden op: 18-03-2006 19:22
Locatie: rotterdam

19-04-2006 13:29

mijn hele leven was bij wijzen van spreken :lol:

ik ben begonnen te vissen samen met me vader met de bamboe hengel toen ik een jaar of 3 was 8)

marco