botte korda haken


Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

03-04-2006 18:01

Martin Post schreef:Kwint,

Dat ook jou haken niet scherp zijn verklaard natuurlijk het Eén, en dat Eén weer het ander..

Die Asima is inderdaad niet zo scherp als een teflon haak. Maar dan kan geen enkele “ouderwetse” haak tegenop. Als je hem in de ouderwetse haken categorie vergelijkt met zijn collega-haken dan vind ik hem toch wel zeer scherp. En natuurlijk het model, en vertrouwen. Ik heb op die haak zo ontzettend veel vissen gevangen dat ik er niet snel een ander aanknoop. Want vertrouwen is in dit geheel wederom het sleutelwoord.

Gr., Martin


Martin, toen we vorige week jouw Ashima's bekeken met mijn mededeling dat de oogjes van de ashima niet goed gesloten waren, moest je hierin toch wel innstemmen.
Oke'dit heeft niets met scherpte te maken maar wel met de haak opzich.
De wide gape was idd erg scherp.
Ik heb vorig jaar ook de kensaki gebruikt , heerlijk scherp maar niet echt sterk.

gr Harnold
tom langens
Berichten: 133
Lid geworden op: 30-12-2005 13:00
Locatie: Bocholt

03-04-2006 18:12

Ik vis al ruim 2 jaar met de Wide Gape en Longshanks en heb er nog geen enkel probleem mee gehad.

Je kan messchien eens een mailtje sturen of contact opnemen met de dealer in Nederland.

grts
Gebruikersavatar
Johan van Os
Berichten: 406
Lid geworden op: 19-02-2006 21:08
Locatie: Roosendaal

03-04-2006 18:23

jurrien stam schreef:esp vind ik erg goed. Blijft altijd fuckin sharp!


niks aan toe te voegen...
bij vlagen ben ik geniaal...helaas is t hier altijd windstil...
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

03-04-2006 18:24

Kikkert,

Wat jij zegt klopt inderdaad. Dat is een minpuntje. Eerlijk gezegd let ik daar nooit op. Bij geen enkele haak. Met de technieken van tegenwoordig ga ik er eigenlijk vanuit dat zoiets goed hoort te zijn, dat het niet zo is, is jammer. Na ons gesprek heb ik alle Korda haken op dit onderdeel eens goed gescand. Resultaat; met vlag en wimpel geslaagd.

Maar goed, dat soort opmerkingen houdt een visser scherp. Weer een aandachtspuntje op weg naar de 100% haak... :wink:

Gr., Martin
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

03-04-2006 18:56

Heb laatst weer wat geklootvioold met Fox... meteen weer 2 vissen verspeeld. Ondertussen weer de inmiddels vertrouwde Korda Widegap mt 8 met platgeknepen weerhaak. Eerste vis meteen weer mooi in de onderlip en de haak in perfecte staat.
Voor mij is er 1 haak die steeds als beste uit de bus komt. Juist ja, korda. :roll:
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

03-04-2006 19:06

Heel vreemd, de problemen met botte haken van Korda. Heb er zelf letterlijk honderden gebruikt afgelopen jaren en echt nooit problemen gehad, hooguit met een versie met een dunne draad maar die is nooit uitgebracht. Neem aub even contact met Maurice Keulen, de vertegenwoordiger van Korda voor Nederland. Is aangemeld op dit forum.
Ron Koning
Berichten: 24
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

03-04-2006 20:26

hoi

g-hard maat 8 voor mij al 10 jaar de scherptste
en weerhaakloos

vr gr
Arend Termorshuizen
Berichten: 260
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

03-04-2006 21:26

Herwin e.a.

Ik heb jaren gevist met de Hayabusa model W1 maat 6. Is het oude WS model. Een van de best prikkende haken en ook een goede houder. jammer dat hij niet in maat 8 gemaakt is. Gewoon knopen op de steel zonder LA. Vis hem nog wel eens met groot aas. De laatste 3 jaar vis ik de Ashima 887 maat 8 en 10. De 10 is even groot, maar de bocht is anders en pakt beter vlees. Een tophaak waarmee je stevig kunt drillen.

groet,

Arend
carpboy roverts

03-04-2006 21:32

hallo carpboy hier.

ik vis altijd met haken met een weerhaakje en die vangen best wel goed.
maar haaakjes zonderweerhaaaakje daar laat de vissen op los.

mvg carpboy
Gebruikersavatar
rik ligthart
Berichten: 231
Lid geworden op: 01-09-2005 22:02
Contacteer:

03-04-2006 21:46

waarom dan?
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

03-04-2006 21:58

Jo,

Een hoak is een Hoak. :-) En je zet em oan met een hoakie oan.
Zonder dollen....

Ik vis ook nu 3 jaar naar volle tevredenheid in de meeste gevallen met de Ashima C887 maatje 8.
Als ze die niet hebben de variant van Kensaki. Merkte dat die sneller bot waren.

Groet,
Frank
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

03-04-2006 22:16

carpboy roverts schreef:hallo carpboy hier.

ik vis altijd met haken met een weerhaakje en die vangen best wel goed.
maar haaakjes zonderweerhaaaakje daar laat de vissen op los.

mvg carpboy


geloof je het zelf?
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
gerard van ewijk
Berichten: 221
Lid geworden op: 27-04-2005 16:34

04-04-2006 00:03

hij geloofd in zich zelf laatmaar barry,korda haken helaas nooit problemen mee!!!! en ik gebruik ze toch regelmatig dacht ik zo.

Gerard
Good luck and tight lines!
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

04-04-2006 08:47

Korda haken perfect !
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

04-04-2006 11:10

Trouwens pb heeft ook erg mooie haakjes in het assortiment. Ik vis buiten de 887 ook wel eens met een longshank haak van pb met een naar iets naar binnen gebogen oogje.
~~Dreams can be true.~~
Arno Vorstenbosch
Berichten: 264
Lid geworden op: 10-10-2005 15:01

04-04-2006 14:14

Goedemiddag heren, ik had effe een paar vragen mbt de bevestiging van de haak. Nu vis zelf ook regelmatig met de hierboven genoemde haken(ashima 887 mt 10, fox 2xs mt6, gama super teflon mt10) maar men resultaten zijn om te huilen(20 a30% lossers). Nu was ik benieuwd of jullie ook krimpkous of een LA gebruiken om de haak te sturen, ik was vooral benieuwd naar de manier waarop jullie je krimpkous buigen(bv bij kortstelige haken eerst verlengen en dan pas in een hoek/ronding buigen).
En als het even kan erook bij vermelden of je stugge of soepele krimpkous gebruikt.
Nu heb ik hier op het forum ooit is gelezen dat je de steel van je klauwhaken beter niet kunt verlengen, waarom is dit en hoe zou het dan wel moeten?
En ik las hierboven dat de oogjes van de ashimahaken nogal ver openstaan, dit is op zich geen probleem zolang je bij de knooploze knoop maar de andere kant opwikkeld. Als je dit niet doet trek je je onderlijn precies in dit sleufje en dit kan lijnbreuk veroorzaken.

Alvast hartelijk dank
Gebruikersavatar
Kenneth Pepels
Berichten: 267
Lid geworden op: 30-01-2005 13:58
Locatie: Spaubeek (limburg)

04-04-2006 14:25

Gebruik al 2 jaar korda, nog nooit problemen mee gehad. Nooit uitgebogen of niet scherp. Voor mij daarentegen geen fox en gamakatsu meer, haken die breken of het puntje ombuigt.

Groetjes Kenneth
Carpfishing isn't just a sport, it's a lifestyle!
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

04-04-2006 16:00

Arno,

1Ik gebruik bijna altijd wel een stukje krimpkous op de haak. Dit omdat de haak dan gewoon veel beter draait dan normaal. bij mij ashima 887 vis ik de krimkous ongeveer 2,5cm en bij de langstelige haakjes ongeveer een centimeter. Dit om de hoek in de haak te creeren waardoor de haak eerder naar de onderlip draait.

Het maakt denk ik niet zoveel uit of je soepele of stugge krimpkous gebruikt. Het is gewoon belangrijk dat het in de goede positie blijft staan.
~~Dreams can be true.~~
Jordi Schoffelen
Berichten: 294
Lid geworden op: 27-06-2004 17:00
Locatie: Hulsberg

04-04-2006 18:35

Ik vis ook al een hele tijd met de Korda Wide gaps en ik moet zeggen dat ik nog nooit zo tevreden ben geweest over een haak. Bij mij altijd scherp geweest en nog nooit een uitgebogen haak gehad. Vis ze meestal met een stukje krimpkous in een bent-hook model gebogen zoals ze voordoen op de Korda site.

Ik vind het een perfecte haak, evenals de Longshank.

Waar in een ander topic werd gesteld dat de vissen dikker worden naarmate je naar het zuiden trekt, kunnen we misschien nu wel concluderen dat de Korda haken beter worden naarmate je naar het zuiden gaat gezien de reacties van kevin en kenneth :D
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

04-04-2006 19:39

vinnie brule schreef:ESP RAPTOR



ech nie verkeerd en lang scherp 8)



mzzl vinnie


totdat je op een franse rivier een erg grote karper erop krijgt en na 15 minuten drillen schiet hij los en blijkt dat je haak recht gebogen is! :(

Gamakatsu GCarp A1 maatje 6en 8 ben ik erg tevreden over! blijft lang scherp en tot nu toe geen problemen mee gehad.

grtzz
Gebruikersavatar
Marcel Ulje
Berichten: 143
Lid geworden op: 08-02-2006 16:19

04-04-2006 19:43

Persoonlijk heb ik het niet op Teflon haken, lijkt wel of de punten "zachter" zijn als de "normale" modellen.

Kan ook niet een reden bedenken wat Teflon verbeterd aan een haak. Tevens slijt de Teflon rap van de haak af, daarom is dit altijd in de haakkleur aangebracht, dan valt dit minder op.
Enige is dat ze minder "glimmen"...Maar Teflon is hot en dus worden ze telkens meer gebruikt.

Geef mij maar de "gewone" PB, Ashima, Hayabusa en Kensaki's. Scherp, Sterk en duurzaam.

Maar...net als met nylon....ieder zijn voorkeur.

Als je maar vertrouwen hebt in je haak, dan vis je een stuk prettiger.
Vertrouwen vangt vis!

Marcel
==--- catch your dream ---==
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

04-04-2006 20:48

vinnie brule schreef:
ESP RAPTOR



ech nie verkeerd en lang scherp



mzzl vinnie


totdat je op een franse rivier een erg grote karper erop krijgt en na 15 minuten drillen schiet hij los en blijkt dat je haak recht gebogen is!



Hier het zelfde liedje die raptors gebruik ik niet meer, inmiddels al meerdere keren mogen mee maken dat een raptor uitboog..... :-?

Ik ben momenteel de korda haken aan het uitproberen, 9 vd 10 haken is hier toch wel echt vlijmscherp (wide gap mt. 8, longshank x mt. 10). Hopelijk blijf ik de komende weken tijdens het vissen ook nog positief over de korda-haken... we zullen zien.. :roll:

Groet,

Patrick
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

04-04-2006 21:04

Ik vis vanaf deze winter ook grotendeels met de korda haken. Voor het uitbuigen bij de longshank in sommige gevallen ben ik nog een beetje huiverig. Ook de longshank x. Maar ik heb nog geen botte haken meegemaakt bij korda. Tenminste niet uit de verpakking. Ik vervang ze altijd vrij snel en controleer ook geregeld of het puntje beschadigd is om narigheid te voorkomen. Gevangen vissen zaten overigens goed gehaakt, wat natuurlijk een combinatie is van haak, onderlijn, systeem en dus niet alleen van het type haak afhankelijk is. Maar tot nu toe wel tevreden over, hoewel de haak zich komend seizoen nog beter moet bewijzen.
Vorig jaar had ik wel meerdere malen uitgebogen haken op Fox serie 2. Maatje 6 sowieso, maar de 8 volgens mij ook. Die gebruik ik ook niet meer. Als je dat (waarschijnlijk) een paar leuke vissen kost die losschieten raak je het vertrouwen wel kwijt!
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

04-04-2006 21:10

Het wordt tijd voor de grote hakentest zie ik!

Scherpte is makkelijk na te meten met een microscoop, ik heb op de
mavo een keer m'n eigen haardikte opgemeten op die manier. Een haak
moet dus ook wel lukken... Testen op slijtage, doorbuigen, scherpte bij
aankoop, constantheid scherpte per pakje, enzzz....

Misschien een idee voor in de volgende Karperwereld?? :D


Had trouwens nog een pakje nr. 8 longshanks van korda liggen, vorig
jaar gekocht. Ze waren nog vlijmscherp! Raptors bogen bij mij nog wel
eens om. Ben dit jaar een beetje met Owner aan het rommelen...
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

04-04-2006 21:27

Sebastian, als jij toevallig een tandtechnicus in de familie of kennissenkring hebt dan is dat niet zo moeiljk. Die kan n.l. het kleinste haakje uitvergroten tot de groote van een beeldscherm en dan zijn alle foutjes duidelijk te zien. En dan de clou: van welk merk dan ook (er zijn maar enkele fabrikanten!!!) kun je er dan gelijk 40 tot 50 van de 100 in de prullenbak gooien...