graag jullie reactie op betaalwater!!!!!


Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

18-11-2002 11:58

Rob,

Ik kan jou alleen maar op het hart drukken:

probeer je eens in iemand anders te verplaatsen en redeneer niet alleen vanuit jouw (bekrompen) mening.

Als een betaalwater te hoge tarieven berekent wordt het aantal klanten vanzelf minder, marktwerking noemt men dat. Het is aan ieder voor zich om wel of niet op een betaalwater te gaan vissen. De verkeerde wateren moeten bestreden worden, 100% mee eens, maar je kunt niet alles over één kam scheren.

Groeten,

Mark
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

18-11-2002 18:07

zou het gevolg van acceptatie van betaalwateren in frankrijk of elders niet automatisch gaan betekenen dat zeg maar over 10 jaar of langer niet in zijn geheel gaat gelden. Ik bedoel maar geef mij eens een goede rede waarom dan niet alle prijzen gelijk omhoog getrokken gaan worden?

marktwerking......... mijn god dat ik dat ooit mocht lezen als een begrip in een karpervisserij, en ik ben niet eens van den oude stempel zegmar....

verbijsterde ed
maar met een knipoog hoor!
;o)
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

18-11-2002 18:28

Beste Edwin, Engeland is al twintig jaar een betaalwater. Erg veel karpervissers en erg weinig karperwater (in verhouding). Frankrijk is daarmee niet te vergelijken...
Enne, goed lezen blijft blijkbaar moeilijk.
Marcel van Eck
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-11-2002 01:00
Locatie: zeist

18-11-2002 19:45

beste mark,

met jou kan ik praten.
over 4 weken gaan we weer naar du der om te kijken het water is nu bijna op zijn laagste punt dus dan zie je van alles vooral de stronken
en inderdaad die zitten vol met lijn etc.etc.
je kan wel achter ons aan rijden.
volgende stelling: is het zo belangrijk wie er aan een B water verdiend? je gaat toch voor de lol? als je naar spanje gaat loop je toch ook niet te zeiken op Dreizen?
Marcel van Eck
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-11-2002 01:00
Locatie: zeist

18-11-2002 19:46

mensen , ik ben marcel van eck
neef van.....
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

18-11-2002 20:08

...van John de Nederbelg???
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

18-11-2002 20:50

wat mij erg opvalt, is dat de voorstanders van het vissen op betaalwateren als zijnde bijvoorbeeld Du Der een hele belangrijke vraag die HansPeter stelde gemakshalve uit eigenbelang maar even over het hoofd ziet, en blindelings vast blijft houden aan hun eigen goedpraterij, opdat hij zonder schuldgevoelens daar kan vissen.

deze vraag was: Stel dat jij een lokale franse visser bent en ze maken van jouw thuiswater een betaalwater, ben jij daar dan blij mee??

anders gesteld: hoe moet de locale fransman zich voelen, wanneer hij mede door toedoen van de invasie door buitenlandse karpervissers zich ontnomen voelt van zijn eigen karperwater..

een antwoord hierop is echter een moeilijke, want je kunt best stellen dat, hoewel ze nu deze invasie kunnen uitkotsen (de locale visser) danwel uitbuiten (de commercie), feit is wel dat ze in eerste instantie blij waren met diezelfde invasie.

zeker is het zo dat de opgestarte franse karperscene lering hebben getrokken uit de bestaande buitenlandse normen. in hoever de buitenlandse vissers hiero werkelijk debet aan zijn is een tweede.

Dat excessen zoals het verzamelen van dagen gevangen karpers voor een groepsfoto niet meer bestaan, is eerder een gevolg van media-druk dan morele preken van aanwezige vissers lijkt mij.

Het stellen dat het opkomen van een eigen franse karperscene en het al dan niet verbeterde waterbeheer door verwoording tot betaalwater -dit is zeker bereikbaar- ten goede heeft gediend aan het algehele welzijn van de karper, dient niet te worden verwoord dat nu in ieder geval bovengenoemde excessen niet meer plaatsvinden. simpel. toen dit gebeurde, de groepsfoto van verscheidene-daags-gezakte-verzameling karpers gevangen en bespot door een aantal franse karpervissers, al dat bloed, mijn god, .. toen dit gebeurde, stond een geheel land nog vol met maagdelijk water. nu heb je misschien dan niet meer zulks een excessen wat plaats vond op 1, danwel een paar waters, maar ook geen maagdelijk water meer zo langzamerhand. Of de karper er beter mee vanaf is?

Aart.... begrijp me niet verkeerd. Ik hoop werkelijk dat du der met al zijn nieuwe regels, en verwoording tot betaalwater etc, eindelijk verlost is van allerhande excessen, waar mede diezelfde engelsen nogal wat debet aan hebben. Want in dat geval ben ik voor een betalingsstructure en water/bevissings beheer zoals je hem omschreef in je eerder schrijven.

Ik zie het schrijven onder deze topic, in ieder geval mijn schrijven, niet als zijnde een schrijfwerk over du der alleen. de topic is graag je reaktie over betaalwater. dit kan mijns inzien niet losgekoppeld worden aan vercommersializering (?) van de karpervisserij in zijn algemeenheid.

Dat het op du der nu wel goed loopt, is, indien zo, slechts toe te juichen. sterker nog: dan zou als voorbeeld moeten worden gesteld.....

ow, en die knipoog stond er niet voor niets hoor ;o)



ergens heb ik er toch een hard hoofd in...
maar dat effe terzijde

ed
Gebruikersavatar
Edwin van Eck
Berichten: 18
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: waar niet

18-11-2002 23:23

Hey, HPE

We gaan mijn persoon toch niet verwaren met me bril dragende neef, "van eck"

(Nu las ik ergens dat de voornaam van Van Eck ook Edwin is.)zie voorgaande reactie's.

Dus kijk voortaan eerst even in de gebruikers lijst voor dat je mij in dit forum betrekt.

Edwin van Eck.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

19-11-2002 02:21

Luitjes,
Hoe kan het dat men hier steeds weer dezelfde tpics ziet over du der.

Du der betaalwater nee niet helemaal daarvoor is het te groot hierin geef ik aart wel gelijk, men kan het niet onder 1 kam scheren met b/v la horre.

In principe is du der HPE niet veel anders dan b.v orient waar men ook met zones werkt zoals tegenwoordig nog bijna overal in la france.

dat men in bepaalde wateren de prijzen omhoog gooit niet meer dan logisch, als het zo door zou gaan als de afgelopen jaren dan zullen er meerdere volgen.

Heel simpel: hou zou je het zelf vinden als men ziet dat het water dat men beheert als HSV wordt verkloot door een groep mensen die denken boven en onder de wet te kunne leven.

Breng hetzelf nog erger ik vind persoonlijk dat men ook in nederland een nachtvisvergunnig=ng dient uit te brengen inc. pasfoto zodat men weet aan wie men iets uitgeeft.
tijdens onze regiomeeting zullen we het hierover hebben.

En mark snap wel wat je bedoelt qua scheitvermogen :smile: sommige mensen hebben nu 1 maal een slecht inbeeldingsvermogen wat helaas soms ten koste gaat van het sociale aspect.

Alleen denk ik wel Mark dat er ruim voldoende campings zijn waar men op een normale wijze kunt vissen zonder dat men geld spendeert aan een commerciele instelling die alleen aan zichzelf denkt, en het welzijn van de vis in deze buiten beschouwing laat.

met piekerend groet,
Peter
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

19-11-2002 08:18

Peter,

Ik ben het met je laatste opmerking niet helemaal eens. Juist op het openbare water kun jij doen wat je wilt met de vis en zal er geen haan naar kraaien. Op betaalwateren geldt meestal een streng reglement hoe met de vis dient om te gaan. De karpers zijn per slot van rekening het kapitaal van het bedrijf!

Groeten,

Mark
HansPeter van Ee

19-11-2002 11:06

Edwin

Oké, ik begrijp het maar er was een andere discussie waarin iemand van Eck, Edwin noemde.
En jij vist zeker niet op du Der..

Heren

Sommige schijnen soms moe te worden van al die betaalwater-discussie's, ik niet.
Waarom niet??
Omdat er toch steeds nieuwe zaken opduiken waarvan ik leer.
Du Der hangt er tussen in maar het is toch de ontwikkeling die mij zorgen baart!!

met onbetaalde groet

HPE
Wiek Heck
Berichten: 197
Lid geworden op: 07-09-2002 02:00
Locatie: Uden (Nbr)

19-11-2002 11:27

HPvE
Ik kan begrijpen, dat sommige mensen ziek worden OP DE MANIER, waarop over betaalwater wordt gediscussieerd. Elkaar voor rotte vis uitmaken, omdat men een andere mening heeft, werkt niet.
Op de manier van deze topic, werkt het wel!
Dit hier is een discussie, die diverse ogen opent. Ook ik heb mij schuldig gemaakt aan "zeer verhitte discussies". O.a. met onze, zeer gewaardeerde heer Bloem en jijzelf, op een ander discussieboard. Maar op deze manier heeft het wel nut.

groeten Wiek
Mark van der Made
Berichten: 39
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

19-11-2002 11:30

Leven en laten leven!!

Ieder z'n meug betaalwater of niet,
als het maar niet ten koste gaat van!

m.vr.gr.
mark
Marcel van Eck
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-11-2002 01:00
Locatie: zeist

19-11-2002 15:16

he markie vd made
je ligt zeker weer te slapen he?
net als op du der
hahahaha
wakker worden groeten marcel
Jos de Jong

19-11-2002 15:20

Helaas gaat het vaak wel ten koste van vissers die op openbare wateren vissen Mark van de Made.
En dat kan toch niet de bedoeling zijn.

mzzls Jos
Gebruikersavatar
Edwin van Eck
Berichten: 18
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: waar niet

19-11-2002 20:00

[quote]
Op 2002-11-19 11:06, schreef HansPeter van Ee:
Edwin

Oké, ik begrijp het maar er was een andere discussie waarin iemand van Eck, Edwin noemde.
En jij vist zeker niet op du Der..

HPE,

Ik vroeg je nog om mij niet in dit forum te betreken en dan moet je toch nog even dat laatste zinnetje toevoegen.
Goed zoals jij wilt,

Je schreef in een van je vorige reacties dat ik weinig nadelen zou zien in het vissen op een betaalwateren.

Ja, ik heb het afgelopen jaar op du Der gevist en wel vier keer één week, want als je het doet kan je het maar beter goed doen. En natuurlijk er zitten nadelen aan en beperkingen, maar je kan Der niet over een kam scheren met de (meeste) andere b-waters. Door het toedoen van vissers in de afgelopen jaren moest ik nu betalen voor een stek aan deze zeer mooie binnenzee.

Als ik alle verhalen moet geloven van wat er zich afspeelde voor dat du Der een b-water werd is het maar goed dat het zover is gekomen. (rommel,bedreigingen,berovingen,overlast,enz.enz) Nu zal je zegen dat komt doordat de vissers geen normen en waarde hadden en nog steeds niet hebben. Maar kijk is naar je zelf zou ik zeggen, op dit board doe je jezelf voor alsof als een persoon die na normen en waarde handelt.

Maar was jij niet die persoon die terwijl een mede karpervisser lag te slapen zijn hengels onderzijn neus weg gestolen heeft, en was jij ook niet diegene die om bij een bepaalt stuk water te kunnen komen maar gewoon het hek kapot geknipt heeft. (want je gaat toch niet je spullen over het hek tillen, daar wordt je veel te moe van)
En dan ook nog maar in een rietkraag van zo 15 meter breed een pad aanleggen met zand en stenen zodat vandaag de dag het riet er nog niet van herstelt is. (en dit als voor +/- vijf keer vissen)



Mijn rug op groet

EEC
HansPeter van Ee

19-11-2002 22:05

men. E. van Eck

Spullen onder iemand zijn neus weg gestolen ?
Vind ik(HPE) wel een keiharde beschuldiging, dus ik(HPE) verwacht ook keiharde bewijzen.
Wat U hier mee wil aanvangen is mij(HPE) onduidelijk

Een hek kapot geknipt ?

Klinkt mij(HPE) onbekend in de oren.

Dat van dat pad (Mozespad was het geloof ik(HPE), M v/d M??) klopt, midden in die kwetsbare natuur waar zandzuigers op dat moment al onherstelbare schade aangericht hadden.

Men. E. van Eck zolang men mij(HPE) bij de HSV maar geen tuig van richel noemt weet ik(HPE) dat ik(HPE) een ander(b.v. jouw men E. van Eck..) niet tot last ben geweest.
Iets wat van U niet gezegd kan worden door eigenwijs in het zicht te gaan zitten op de zandplaat.

Worst in Uw stront...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: HansPeter van Ee op 2002-11-19 22:51 ]</font>
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

19-11-2002 22:16

gezellige jongen die edwin....
eh, deze edwin ;o)

groeten
ed
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

20-11-2002 00:31

Hoi Mark,
Ik vind je insteek goed alleen in mijn opinie gaat dit niet helemaal op.
als je ziet en hoort hoe het op een aantal betaalwateren toe gaat dan rijst mij het haar ter berge.
veel te veel vis op een klein oppervlak gestolen uit andere wateren.

als dit in jou opinie goed beleid is en dat men hier beter als visser met de karper om gaat omdat er op gelet wordt om commerciele redenen dan kan ik mij hierin zeker niet vinden.
In mijn opinie dien je altijd goed met de vis om te gaan helaas zijn er altijd uitwassen in elke sector die zich hier niet aan storen en lekker hun eigen gang gaan.

Ik zal niet alle betaalwateren over 1 kam scheren hiervoor rijkt mijn kennis te weinig, dus begrijp me niet verkeerd er zullen heus goeien tussen zitten met een eerlijk bestand.

Voor zover ik me nog kan herinneren was er sprake van dat de KSN zich eens in deze materie zou verdiepen en een lijst met wateren die kosjer zijn op zou stellen.

Misschien als we tijd hebben de 29ste kunnen we er even verder over discussieren.

Met vissende groet,
Peter
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

20-11-2002 00:37

heren hpe en edwin,
zouden jullie het misschien mogelijk achten om enig nivo in de discussie te houden ?

worst in uw stront?
me rug op?

Lijkt niet echt op een discussie die op nivo wordt gevoerd maar meer op een ranzige scheldpartij.

Ik denk niet dat ik en menig 1 met mij dat graag wilt lezen, als jullie elkaar verrot willen schelden vind ik dit prima maar indien jullie dit mogelijk achten wel in een privediscussie.

Bij voorbaat dank en nog steeds met vriendelijke groet,
Peter
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

20-11-2002 08:08

Peter,

Wat betreft gestolen vissen en slecht visstandbeheer heb je gelijk, daar zijn enkele trieste voorbeelden van.

Ik doelde op de behandeling van de karpers door de vissers, daarop kun je bij een betaalwater met een goed reglement meer invloed uitoefenen. Tot de 29e.

Groeten,

Mark
HansPeter van Ee

20-11-2002 08:44

Peter

Jij hebt gelijk, alleen verbaas ik mij elke keer weer hoe 'radicaal' sommige karpervissers uit de hoek komen wanneer het over betaalwater gaat.
Vanwaar dat schuldgevoel ?
Van mij mogen ze daar vissen.
Is het dan niet echter zo dat ik ook mijn standpunt in mag nemen t.a.v. betaalwateren ?

Nu schijnt het zo te zijn dat de mensen voor de gek zijn gehouden en du Der dus geen betaalwater blijkt te zijn.
Evenmin dat FH een slechte reisorganisatie is, verre van dat zelfs als ik het goed begrijp.

met niet-betalende groet

HPE
Marcel van Eck
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-11-2002 01:00
Locatie: zeist

20-11-2002 17:05

jongens jongens voor mij is het allemaal nieuw hier maar ik ben blij dat jullie zo meeleven.
ik ga volgend jaar weer heerlijk naar het z bassin en wie zin heeft komt maar eens kijken hoe het er nu aan toe gaat daar.
ik denk dat bij menig een de mond open zal vallen!
met gewone groet marcel van eck
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

20-11-2002 19:20

Allemaal leuk & aardig, maar als je wilt verkassen op Du Der kan dat dan? Of ben je gebonden aan je geboekte stek?
Lijkt mij dat je de vis moet zoeken op zo'n immens water...ik denk dat ik er nooit mijn ding zou kunnen doen...
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

20-11-2002 19:33

Heren,
In principe zou je Du Der geen betaalwater hoeven te noemen, alleen zal ik dan 1 ding zeker moeten weten.
Kun je indien er niets bezet is ook verkassen van plaats of ben je stekgebonden zoals ook Henri ook vroeg.
Goede vraag Henri van deze vraag is namelijk een hoop afhankelijk.

Voor zover mij kennis hierover rijkt is het ook mogelijk om bij de plaatselijke aampa een nachtvisvergunning te halen i.p.v via fishermans hollidays maar correct me if i`m wrong, alsof jullie dat niet zouden doen :smile:

Kijk je ding doen zoals henri aangeeft gaat bij diverse wateren niet op daar he gebonden bent aan nachtviszone`s.
Neem als voorbeeld orient, het staat je vrij om buiten deze zones te vissen alleen zul je dan in de nachtelijke uren het vissen moeten staken.

Tevens zul je ook voor de visvergunning moeten betalen en dit is niet overal even goedkoop in frankrijk neem als voorbeeld orient €108 op jaarbasisn als je hier in het voorjaar wilt vissen. de carte vacances gaan pas per 1 Juli in namelijk.

ben benieuwd hoe jullie visie betreffende deze uitleg is.

En HPE, bedankt voor je reactie en je begrip alleen als je het met me eens bent hierover probeer je dan zelf ook niet te verlagen tot het uiten van dat soort opmerkingen.
Misschien kunnen we dan een discussie netjes en leuk leesbaar houden :smile:

Mark, is goed we hebben het er nog wel even over de 29ste, onder het genot van een biertje :smile:

met weer straks nachtdienst draaiende groet,
Peter