boete voor voeren!!!


Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

02-03-2006 17:34

Glenn Martens schreef:misschien kan jij dat niet vinden in je feitenboekje maar de agent die het schreef wel blijkbaar ;);)

Blijkbaar niet...
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

03-03-2006 10:57

Kees,

We moeten samen maar eens op de auto. :wink: :wink: :P :P :x :x

Gr. John
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-03-2006 12:17

Wil ik wel mee als passagier. :D
Vissen is een hobby, geen religie!
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

03-03-2006 21:36

Douwe,

Zit je graag voorin of achterin. Feitenboek van Kees op schoot.

Gr. John
jef van steenbergen
Berichten: 44
Lid geworden op: 23-02-2005 23:22
Locatie: poppel

04-03-2006 01:32

Hey iedereen,

Ik ben het gewoon helemaal eens met Kees.

Je zou ervan versteld staan als je weet hoeveel wilde verhalen de ronde doen in de wereld ... en al zeker binnen het vissen. Waar zou anders het woord vissers-latijn vandaan komen? Waarom doet iemand zoiets? Mogelijkheden genoeg; ff interessant willen doen, aandacht trekkerij, stemmingmakerij zoals Kees aanhaalt ...

Ikzelf had totaal geen twijfels bij het verhaal van de topicstarter ... maar ik vond de vraag van Kees dan ook weer niet vreemd. Het feit dat op deze vraag dan totaal geen antwoord komt vind ik wel reden om te denken dat dit een cowboy verhaal is.

Het is toch eigenlijk echt interessant als een andere agent eens zou gaan rondsnuffelen om de andere kant van dit verhaal te bekijken ... Uiteindelijk maakt de topic-starter hier de politie een stukje belachelijk, zonder er ook maar het minste bewijs van te geven als dat gevraagd wordt. Niemand onder jullie zou dit aanvaarden als jullie zouden worden zwart gemaakt ...

Zelf ben ik jurist in opleiding, en geloof me ... je kan zomaar niet alles geloven wat mensen zeggen. Iedereen speelt toch een stukje advocaat voor zichzelf. Dit is begrijpelijk en ik doe het zelf ook, maar als je op zeker moment van jezelf wil laten horen moet je zorgen dat je 'dossier' in orde is.

Ook ik ben heel geïnteresseerd naar het antwoord op Kees z'n vragen.

you're honour,
I rest my case.

De groeten.
vissers en jagers zijn natuurliefhebbers ... anders zijn het stropers.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-03-2006 11:01

John waar ik zit maakt niet uit, feitenboek hoeft niet op schoot, wel zou ik er graag eens inzien en dan met name rond het visserijgebeuren in de breedste zin van het woord.
Vissen is een hobby, geen religie!
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

12-03-2006 17:22

Douwe,

Ja. Dat is een vraag, waar ik ff niets mee kan.
Mogelijk dat alle feiten vanuit het boekje op internet staan. Zover was ik niet.

Je kan wel een keertje met me meedraaien als je dat wilt. Plannen we een visserijcontrole in mijn dienst. Maar ja Heemskerk-Leeuwarden v.v. is niet naast de deur.

Ik zal eens kijken of er wat op internet staat.

PsIk ben nog steeds niet gebeld.

Gr. John
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

12-03-2006 23:44

Heren,

FF een update.

Er is afgezien van verdere vervolging bij mijn maat. Die had dus al wel een bezwaarschrift geschreven. Met die brief als voorbeeld heb ik nu zelf ook een bezwaarschrift geschreven, die morgen de brievenbus in gaat. Hopelijk wordt in mijn zaak ook afgezien van verdere vervolging. Ik vermoed wel dat mijn zaak door de zelfde mensen wordt afgehandeld als die van mijn maat. Ik ben dus erg benieuwd en heb in ieder geval wat meer hoop gekregen op een positieve uitkomst.

John, in ieder geval bedankt dat ik je mocht bellen, al heb ik er geen gebruik van gemaakt. Misschien ben ik wel een beetje verlegen. Ik hoop dat je aanbieding blijft staan, mocht ik toch nog gebruik willen maken van jouw kennis.

MVG,

Kerger!!!
Vissen is een religie, geen hobby!
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

13-03-2006 11:32

Beste medeboarders!

Had geen idee dat deze topic nog op deze manier doorging!
Ik heb van kees een pbtje gekregen en had geen idee dat dit allemaal speelde!

Ik heb kees een pbtje terug gestuurd met wat info over deze boete en hopelijk kan hij me verder helpen met bepaalde nummers.

En als sommige mensen denken dat het een lul verhaal is moet ik ze helaas telleur stellen!

Het is bijna een jaar geleden dat ik die prent kreeg en had geen idee dat dit allemaal speelde!

Mvg joery
Mark Groter
Berichten: 38
Lid geworden op: 26-11-2005 12:14
Locatie: Woudenberg

13-03-2006 21:02

Kees,

Kun jij ons dan binnenkort uitleggen hoe het nou zit?

Gr. Mark
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

14-03-2006 00:21

Ik hoop het! :wink:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
willem slingerland76
Berichten: 112
Lid geworden op: 27-04-2005 19:19
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

18-03-2006 16:27

Beetje jammer dat je daar een boette voor kreeg.
Had die agent niks anders te doen!!!!!!!

PS: Douwe alles goed :wink:
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

18-03-2006 22:35

Beste Joery,

Ik heb inmiddels e.e.a. uitgezocht bij het parket Alkmaar en ook bij het CJIB. De uitkomst was niet verrassend voor mij, er is nooit een boete voor voeren aan je gegeven. Ik denk dan ook dat ontkennen weinig zin heeft en dat je beter eerlijk kunt vertellen dat e.e.a. een uit de hand gelopen geintje of whatever is geweest. Voor de goede lezer was dit overigens al in de reacties van Joery zichtbaar.

Beste boarder,

Mensen, laat je niet gek maken, voor een ieder die hierin getrapt is!

Alleen een voerverbod in de vergunning kan een prent opleveren als je dan ook daadwerkelijk aan het vissen bent. In de meeste vergunningen staat namelijk een zinsnede als: "Hij die de in de vergunning genoemde bepalingen overtreedt, wordt geacht zonder vergunning te vissen of te hebben gevist."

Je krijgt dan een prent voor het vissen zonder vergunning.
In het geval van Joery hield deze echter vol dat het een prent was wegens voeren, sanctie Euro 25,- (geen vergunning was op dat moment 30 Euro).

Verder reageert Joery wel op 25 januari op mijn vraagtekens en anderhalve maand later beweert hij ineens dat hij de topic bijna een jaar geleden (augustus 2005, inderdaad, bijna een jaar (?)) had geopend en niet wist dat de discussie op deze manier verder ging. Vreemd.

Ik heb hem 2 keer een PB gezonden en daarin om gegevens gevraagd. Hij vertelde mij toen dat hij het eerst zelf nog ging uitzoeken en vertelt vervolgens in een posting dat hij mij info over de boete heeft gegeven. Niet dus! Het balletje lag nu ineens bij mij zogezegd.

Verder zou hij wegens verhuizing de documentatie kwijt zijn geraakt.

Trek uw conclusie en voor een ieder die meteen met een oordeel klaar stond: Ga je schamen!

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Hendrik Mienstra (henk)
Berichten: 532
Lid geworden op: 22-12-2005 00:36

18-03-2006 23:45

Joery,

Vertel eens :o
jef van steenbergen
Berichten: 44
Lid geworden op: 23-02-2005 23:22
Locatie: poppel

19-03-2006 11:16

Of dit alles nu een verhaal is dat misschien wel op ware feiten berust, maar overdreven is dan wel één grote leugen of wie weet toch gewoon waarheid ... Ik weet het niet voor 100%, maar heb ondertussen ook wel mijn idee ervan.

Punt is, verhalen als deze jagen mensen tegen de ordediensten in het harnas ... en dat is een zeer slechte zaak. Voor elke visser, onze hele hobby op zich, en ook voor elk mens in het algemeen.

Ikzelf overdrijf (of verzin) ook wel eens wat, ... als je ondertussen meer dan 15 fanatiek met vissen bezig bent, ga je vanzelf vissrslatijn spreken. Maar je moet af en toe toch een beetje uitkijken wat er kan gebeuren als anderen er gewoon vanuit gaan, zonder vragen te stellen, dat je wel de echte waarheid vertelt.

Wat mij bereft, een kneukeltje voor Kees. Ik hoop dat je even vast beraden bent in je hele job, zowel als je mensen moet helpen, of wenneer je echte boeven moet vangen!

groeten.
vissers en jagers zijn natuurliefhebbers ... anders zijn het stropers.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

19-03-2006 18:29

jef: het is aan iedereen wat hij ervan denkt maar ik ga geen onzin verhalen op het board zetten.

deze topic is nog van afgelopen zomer en heb geen zin om me voor bepaalde mensen in alle bochten te moeten wringen die het niet geloven.
ik heb kees al een pbtje gestuurd en voor de rest zit het met allemaal wel goed.

de mensen in me omgeving en die me kennen die weten hoe het verhaal is en voor de rest ben ik klaar met deze topic!

mvg joery
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

19-03-2006 23:12

Ik ook,

Ik ben er ook klaar mee en zal geen berichten meer in deze topic plaatsen.
Gaat hij vanzelf naar onderen zakken en uit het zicht verdwijnen.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

20-03-2006 07:03

Op zijn minst opmerkelijk .......

Joery, heb jij nu wel of niet een prent gekregen van deze overijverige politieagent? Ik twijfel er niet aan dat de beste man wat gegevens heeft opgeschreven maar heeft hij jou daadwerkelijk de bon in je handen geduwd?

Kees, is het feit dat jij niet 123 iets kan vinden absoluut het "bewijs" dat het nooit gespeeld heeft?

Laten wij eerlijk zijn mensen, onder de politiemensen zitten nitwits net als in iedere andere beroepsgroep. Soms worden boetes uitgeschreven die gewoon nergens op slaan, ik denk hierbij aan het prullenbak incident in putten?

Man raapt papiertje op, stopt hem in de openbare vuilnisbak en krijgt een boete?????? Zie kranten de afgelopen dagen.

Ook zijn er apekool verhalen over mensen die een "boete" hebben gekregen terwijl er alleen maar mee gedreigd is enz enz enz.

Ik vind de opmerking dat jij alleen een boete kunt krijgen indien jij staat te voeren tijdens het vissen wel een leuke, waar ik nog even op door wil gaan. Kees jij zegt dat ik geen boete kan krijgen indien ik NIET aan het vissen ben terwijl ik wel voer, geldt dit dan ook voor de karperput in Alkmaar?

Lees ook eens dit verhaal:

http://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewt ... facd7d9b33

Klopt het?

De wetgever is helaas niet altijd duidelijk, voor ons ..... we worden geacht de wet te kennen maar als zelfs de diender zelf zaken in zijn feitenboekje moet controleren EN die feitenboekjes geen gemeengoed zijn, lijkt mij dit niet meer haalbaar.

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

20-03-2006 12:24

beste marc, voor de zoveelste keer JA het is waar! dat heb je al eerder kunnen lezen.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

20-03-2006 12:36

beste marc, voor de zoveelste keer JA het is waar! dat heb je al eerder kunnen lezen.

ik heb het verhaal op het board gezet om andere mensen hier in de buurt erop te wijzen dat het kan gebeuren. ik heb de bekeuring niet hoeven te betalen omdat niet terecht was. een misverstand van de agent. ik heb een brief naar justitie gestuurd met mijn bon erbij. en dat alles in ondertussen al dik een half jaar geleden.

dat sommige mensen mij niet geloven moeten ze zelf weten. dat is dan persoonlijk! maar ik ga geen lul verhalen op het board zetten, en ook heb ik het verhaal er niet op gezet om de politie in het algemeen in een kwaad daglicht te zetten. dat is mijn bedoeling niet.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

20-03-2006 12:37

en dat er mensen zijn die allemaal bewijzen en alles moeten zien, vind ik een beetje overdreven. laat je werk eens los en neem eens iets van iemand aan als zoiets gebeurd. ik heb er voor de rest geen kwade bedoelingen mee. Bij deze heb ik genoeg uitleg gegeven( voor de 10e keer) en ben klaar met deze topic, de bedoeling was t.d.t om mensen erop te wijzen dat het gebeurt maar dat er bijna een jaar later nog mensen komen die alles willen weten word ik een beetje moe van. Ik hou er bij deze mee op.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

20-03-2006 20:28

Heren,

Deze topic gaat nergens meer over vind ik. Als we de feiten even op een rijtje zetten:

-Joery heeft de topic gestart
-Hij heeft contact gehad met Kees
-Kees heeft zijn zegje kunnen doen dat het niet waar is, ik denk dat iedereen zijn eigen conclusies wel kan trekken...
-Hoe dan ook Joery's boete is kwijtgescholden
-Heeft zijn punt gemaakt wbt het waarschuwen van anderen.

Daarom wordt dit topic gesloten.

Joery, je hebt een PB

vr gr Sjoerd