Stelling 4: Alleen vissen of niet?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

08-11-2002 00:08

Stelling 4:
Een groot aantal karpervisers zou stoppen wanneer je slechts nog in je eentje zou mogen vissen aan de waterkant, wat indirect iets (zo niet veel) zegt over de ingesteldheid waarmee (sommige) karpervissers aan de waterkant ziten???

Laurens Maasland bracht in de topic "Een aantal stellingen" 5 stellingen naar voren.
( http://www.karperwereld.nl/forum/viewto ... orum=18&18 )

Ik zou het jammer vinden als een aantal van deze stellingen (te) weinig aandacht geven doordat ze allemaal in één topic staan.
Vandaar dat ik ze even gesplitst heb. Dat komt de discussie alleen maar ten goede denk ik...



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sjoerd Groot op 2002-11-08 00:23 ]</font>
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

08-11-2002 02:43

Beste Sjoerd,

ik denk het niet en denk ook niet dat dit Laurens zijn opzet is. Als dit wel het geval zou zijn geweest dan had hij deze stellingen zelf wel gesplitst.

Bepaalde stellingen zullen vanzelf wel een vervolg krijgen....dus wacht maar af.

Groet, MB
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

08-11-2002 10:14

ik vis het liefst alleen omdat ik dan veel meer met het vissen bezig ben als er iemand mee gaat is het alleen als we s'nachts gaan vissen om een beetje aanspraak te hebben en gezellig is maar als ik ga penvissen dan gaat er nooit iemand mee

dus ik zou dan niet stoppen

kevin
Gebruikersavatar
Michel vd Bovenkamp
Berichten: 122
Lid geworden op: 08-11-2002 01:00
Locatie: spijkenisse

08-11-2002 13:19

Michel says:

Je hebt vissers die voor de gezelligheid gaan, ik af en toe ook en dat zal ik niet ontkennen. Maar als je echt vis wilt vangen dan heb ik het meeste resultaat als ik alleen ga. Vroeger ging ik heel vaak alleen ook 's nachts vissen, maar omdat er ook tegenwoordig hier in de buurt van rotterdam overvallen op vissers wordt gepleegt denk ik hier niet meer aan. Pas als je samen proffesioneel aan het vissen bent en je gaat niet voor de bier en wiet dan ben je goed bezig. Als mensen er niet aan denken om alleen te vissen is het wel duidelijk, iedereen heeft zijn eigen kijk op het vissen!!
Gegroet
miguel moens
Berichten: 206
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: Zuienkerke (B)

08-11-2002 13:24

veel mensen durven ook niet alleen nachtvissen hé

ik vis anders graag alleen maar door m'n jeugdige leeftijd vind ik het verstandig om met een volwassen persoon te gaan vissen

MVG miguel
Willem Driessen
Berichten: 34
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Erp (bij Veghel) N.B.
Contacteer:

08-11-2002 14:21

Wij vissen altijd met zijn tweeen. Omdat je dan tog meer te zeggen hebt als er wat gebeurd.
Maar het is ook wel gezellig waarom zou karpervissen niet gezellig mogen zijn. Je gaat tog voor je ontspanning. En de vangsten lijden er niet onder (meer hengels dus ook meer vangstkansen).

Met gezellige groet
Willem Driessen
Een run in de morgen is een dag zonder zorgen. CarpTeamErp
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

08-11-2002 19:04

meer hengels lijdt niet automatisch tot meer vangkansen....... teveel lijnen in het water kan zeer negatief zijn.ik ken genoeg stekken waar je ruimte hebt voor 3 man, maar in je eentje toch het beste vangt

Vis vaak met z'n tweeen maar vind het ook niet erg om in me eentje te zitten.....

gr. Kiron

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kiron Zaal op 2002-11-08 19:09 ]</font>
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

10-11-2002 01:00

Aleen vissen.

Vind ik heerlijk. Lekker je eigen ding doen, genieten van de rust. Vooral in de winter op tijd je slaapzak in. Gezien mijn onregelmatige diensten is alleen vissen er min of meer in geslopen bij mij. Dus ik zal zeker niet afhaken als ik alleen zou moeten vissen.

Bart
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

10-11-2002 07:23

Alleen vissen, heerlijk, ik kan mij ook niet aan iemand iriteren.
Voorbeelden van iritaties, geloop en gestamp aan de waterkant.
Een vismaat die zijn hengels niet kan laten liggen, ophalen ingooien.
Luidruchtig praten.
Ik hoor jullie al denken, wat is die jongen gouw geiriteerd.
Laat ik er ook maar bij vermelden dat ik een vismaat ook wel op prijs stel.
1 het is gezelliger en je hebt aanspraak.
Nou meer voordelen aan een vismaat is er eigenlijk niet voor mijn visserij.
Om een lang verhaal kort te maken, ik vis nu een jaar zonder vismaat en ik geniet er nog steeds van.
Ook om het feit dat ik onregelmatige diensten draai, als ik uit de avonddienst kom dan pak ik mijn spullen en dan ben ik er om 03.00 snachts, lekker genieten van de rust en de opkomende ochtend met een warm bakkie.
Als ik dan een run krijg op zo,n moment, nou echt een voldaan gevoel.
Met vriendelijke Remie groet Robert.
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-11-2002 11:07

Sjoerd,

Ik waardeer je initiatief om het geheel overzichtelijk te maken, maar persoonlijk vind ik het geheel er niet echt op vooruit gegaan, zoals Michael reeds zei.

Ook vind ik in de index de onderwerpen niet goed omschreven.

Dit is geen aanval naar jou persoonlijk, maar ik heb gereageerd in de oorspronkelijke discussie op zondag.

In dit geval vind ik een discussie zeer lastig worden, omdat diverse meningen van verschillende personen nu in maar liefst 6 (!!!) verschillende discussies staan.

Als iemand nog reacties op mijn laatste reactie heeft, dan zou ik die persoonlijk graag in de oorspronkelijke discussie zien, zodat ik de mening van anderen er wat makkelijker op na kan slaan.

Groeten Laurens
When the going gets tough, the tough get going!!
Gebruikersavatar
Aart-Jan de Jong
Berichten: 103
Lid geworden op: 27-01-2002 01:00
Locatie: Harfsen (tussen Deventer&Zutphen)

13-11-2002 20:53

greetings to you all, carpers!

ik vis soms alleen, vaker met z'n 2en...
ik denk wel dat het een negatieve invloed op de vangsten KAN hebben als je met z'n 2en vist, hoewel dit volgens mij ook weer afhankelijk is van het soort water, diepte, stekafstand e.d.

alleen vissen is veel rustiger, je kunt je beter concxentreren op het water, op geluiden, op activiteit in het water enzo, maar als je met 2 graden vorst aan de waterkant zit is een maat erbij toch wel een goede afleiding van de kou denk ik!!!

wel ben ik voorstander van de veronderstelling dat alleen-vissen meer vissen op de kant brengt...

groeten AJ
Gebruikersavatar
Aart-Jan de Jong
Berichten: 103
Lid geworden op: 27-01-2002 01:00
Locatie: Harfsen (tussen Deventer&Zutphen)

13-11-2002 20:54

greetings to you all, carpers!

ik vis soms alleen, vaker met z'n 2en...
ik denk wel dat het een negatieve invloed op de vangsten KAN hebben als je met z'n 2en vist, hoewel dit volgens mij ook weer afhankelijk is van het soort water, diepte, stekafstand e.d.

alleen vissen is veel rustiger, je kunt je beter concxentreren op het water, op geluiden, op activiteit in het water enzo, maar als je met 2 graden vorst aan de waterkant zit is een maat erbij toch wel een goede afleiding van de kou denk ik!!!

wel ben ik voorstander van de veronderstelling dat alleen-vissen meer vissen op de kant brengt...

groeten AJ
Ruben Pelzer
Berichten: 25
Lid geworden op: 23-10-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

14-11-2002 22:44

Ik vis het allerliefste alleen, hiermee bedoel ik dat ik de enige ben die aan het vissen is. Ik neem wel vaker me vriendin mee. Maar voor de hengeldruk vis ik liever alleen. Ik ben ook van mening dat je op de meeste wateren gewoon veruit in je voordeel bent als je slechts met jouw 2 of 3 hengels op de stek zit. Meer hengels verhoogd wel de vangkansen maar meer voerplekken en dus meer voer op de plaats verlagen deze vangkansen ook weer aanzienlijk. Vooral als er ook nog met enkele verschillende soorten aas door elkaar gevist wordt zal dat de vangst zeker niet ten goede komen op een kleine strook.

Als ik alleen zit dan ben je ook veel meer met je hobby bezig. Je doet alles alleen, ik roei als ik in me eentje zit op een enkel water zelfs me lijnen nog uit. In tussen de runs door mochten deze er zijn heb je mooi de tijd als je nog wat jonger bent en studeert om je huiswerk te maken/leren. Zo heb ik 2 jaar geleden mijn eindexamens voorbereid, dat was gewoon 7 dagen vissen en daar tussen het vangen door leren. Echt ideaal en zeer goed aan te bevelen!

Greets Ruben
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

14-11-2002 23:30

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: John Pannekoek op 2002-11-15 09:20 ]</font>
tom hades
Berichten: 7
Lid geworden op: 12-11-2002 01:00

15-11-2002 10:11

Ik vis altijd alleen, zoals eerder gezegd vanwege de hengeldruk.

Als ik een vismaat meeneem, zitten wij altijd een heel eind van elkaar, zo heb je de meeste kans op een aanbeet.

Zes lijnen op korte afstand door het water laten lopen is niet echt verstandig hé!
patrick van dop
Berichten: 13
Lid geworden op: 29-11-2002 01:00

29-11-2002 18:24

Hallo

ik vis altijd met 2 maten en we blijven altijd serieus bezig met het vissuh en het bevalt goed en ik vind het niet leuk om te gaan vissen in je eentjuh vooral de nacht is saai maar je moet wel serieuze maten hebben anders is het geen vissen meer
patrick van dop
Berichten: 13
Lid geworden op: 29-11-2002 01:00

30-11-2002 23:50

juist jij begrijpt ut ik vind ut ook zeker cooler met z'n 2en of 3en dan heb je meer vangkans en je hebt het nog gezellig ook maar pasop het kan ook te gezellig worden
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

02-12-2002 16:38

Patrick,

De vis die door je maatje gevangen wordt zal jij meer dan waarschijnlijk die dag niet meer vangen.

MVG

Klaas
michel van neerven
Berichten: 65
Lid geworden op: 02-12-2002 01:00
Locatie: mierlo

02-12-2002 19:49

Ben eigenlijk nog op zoek naar een vismaat.
Iemand uit de regio Helmond/Eindhoven interesse om volgend seizoen een keer mee te gaan? M'n eigen maten zijn niet bepaald vissers en zeker geen karpervissers.
mail ff: muis57@hotmail.com

visgroet,

michel

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: michel van neerven op 2002-12-02 19:49 ]</font>
Plaats reactie