Video camera


Plaats reactie
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

20-02-2006 22:25

Heren,

Wie van jullie maakt er allemaal video beelden tijdens het vissen?
Ik ben van om ook een video camera aan te schaffen, maar heb echt totaal geen idee welke. Ik heb me zelf er nooit in verdiept.

Wie weet enkele punten wara je op moet letten bij de aanschaf...

Moem waar eens wat types die (redelijk) betaalbaar zijn, en toch op een leuke kwaliteit filmen. Foto's maken is niet nodig.

Ik hoor het wel.

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

20-02-2006 22:41

Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Rob Ster
Berichten: 128
Lid geworden op: 07-01-2006 17:24
Locatie: rotterdam

21-02-2006 11:55

ik heb een sony cam v460 die is best goed zit een lamp op en een scherm die je naar je toe kan draaien en die was maar iets van €300 je hebt ze ook van Jvc want ik zat te twijfelen tussen die 2 maar heb toch maar die sony genomen enigste nadeel is dat het wel met een bandje is maar je kan zo,n apparaatje kopen voor 45 euro en daarmee kan je die bandjes op Dvd zetten

Hoop dat je er wat aan hebt

http://www.avitela.lt/images/sony-cam/DCRTRV460_lg.jpg
Who Do You Think We are Bagage Handlers
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

21-02-2006 11:59

Hoi Luuk,

Ik heb een Samsung DV camera. Eentje met bandjes, maar die je wel digitaal via een Firewire op je kan zetten. Tot nu toe is het me nog niet gelukt. Het programma (of de firewirekaart) blijft steeds hangen. Dat zal vast niet normaal zijn, en ik ben ook aan het kijken hoe ikhet op kan lossen, maar als ik er nu een moest kopen zou ik eentje kopen die echt digitaal opslaat, zodat je van dat hele gesodemieter af bent. Hij heeft wel een mooi beeld overigens.

Mocht je nog meer over dit soort camera's willen weten, dan weet je me wel te vinden :)

vr gr Sjoerd
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

21-02-2006 12:15

Hallo, ik heb een Sony mini DV, volgens mij de TRV18. De camera is al een paar jaar oud maar werkt nog steeds prima. Waar ik op zou letten is een kantelbaar scherm, maar die hebben ze tegenwoordig allemaal en het liefst 1 met DV-in als je nog wat wilt videobewerken. Ik gebruik voor bewerking Pinnacle 9.0, dit is een zeer makkelijk progamma.

Gr. Lesley
©
Bert Cremers
Berichten: 9
Lid geworden op: 18-08-2004 12:39

21-02-2006 12:43

Luuk,

Het enige wat eigenlijk écht telt, is dat je camera drie ccd-chips heeft. Een zogenaamde 3 CCD camera geeft een zeer goede beeld- en met name een zeer goede kleurkwaliteit.

Wil je dus goed beeld, dan is een 3 CCD camera een must.

Tegenwoordig zijn er enige modellen (JVC, Sony, Panasonic) die redelijk geprijsd zijn en ook met een minder dikke beurs betaalbaar zijn. Succes met je keuze.
Gerben Akkerboer
Berichten: 221
Lid geworden op: 13-04-2005 13:47

21-02-2006 13:23

Nou Bert, daar zeg je wel wat..
Een 3 ccd camera kost niet niks, en ik betwijfel of een beginner dit echt nodig heeft.
Het klopt zeker dat de 3ccd stukken beter is dan een "normale" camera, maar het prijsverschil is erg groot te noemen.

Maar ik zou adviseren om een camera aan te schaffen waarmee je handmatig scherp kunt stellen, en waar ook een lamp op zit.


Verder zou ik zeker voor een miniDV camera gaan, en dus niet voor een dvd camera ofzo.

Zelf heb ik de Panasonic NV GS 21 in mn bezit, bevalt prima. Alleen de led-lamp die erop zit geeft niet heel veel licht, dus dat is het enige minpuntje. Verder is de kwaliteit prima voor een 1ccd camera, dus mijn mening is dat je als "amateur" geen 3ccd camera nodig hebt.

Maar Luuk, misschien is het ook slim om eens aan te geven in watvoor prijsklasse je een camera zoekt.

Hopelijk heb je wat aan mijn reactie.


Groet.
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

21-02-2006 16:24

Kijk eens aan. Genoeg keuze zie ik wel.

Mijn limit ligt ongeveer rond de 350 euro.
Ik wil er mee beginnen. Eerst eens kijken hoe het me bevalt. Mocht ik nu veel vaker gaan filmen, kan ik altijd nog een camera zoeken in een hogere prijsklasse.

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

22-02-2006 12:14

(even gekopieerd uit een andere gelijksoortige topic)

Luuk,

Ik zou kiezen tussen de Panasonic NV-GS35 of de JVC GS35. Deze hebben naast vele goede voorzieningen een behoorlijke analoge zoom, een lamp, een aansluiting voor een externe microfoon en een afstandsbediening. Ze kosten daarnaast ook niet meer dan € 350.

Een degelijke tas en een UV-filter ter bescherming van de lens zou ik ook zeker aanschaffen.

Groet,

Frank
Bert Cremers
Berichten: 9
Lid geworden op: 18-08-2004 12:39

22-02-2006 12:50

Wanneer je 350- euro te besteden hebt, dan is een 3 ccd-camera inderdaad teveel van het goede, hoewel ze tegenwoordig ook voor de 'amateur' al heel goed betaalbaar zijn.

Wanneer je een camera in het lagere segment aanschaft, neem er dan eentje met zo weinig mogelijk snufjes. Daar doe je uiteindelijk toch weinig of niets mee. Neem wat dat betreft een eenvoudige camera waar het om de beeldkwaliteit gaat.

Een standaardlamp op de camera is wel leuk, maar vaak is die niet sterk genoeg voor optimale nachtbeelden.
Gebruikersavatar
Kees van der Voorden
Berichten: 227
Lid geworden op: 30-10-2004 03:53

22-02-2006 13:37

De lenzen van JVC schijnen 70% licht door te laten terwijl de andere merken ongeveer 30% licht door laten. Tenminste dat heb ik me wijs laten maken door de verkoper. Daarom heb ik een JVC gekocht vorig jaar. We hebben vaak met donker weer te maken en dan is wat extra licht door je lens wel prettig voor een goed eindresultaat.

Mijn camera werkt nog met bandjes en ik moet ook alles via zo'n fire-wire kabel overzetten naar m'n pc. Werkt toch niet echt makkelijk moet ik eerlijk zeggen plus je moet ook telkens bandjes kopen. Tegenwoordig heb je ze ook met harde schijf, dit lijkt mij eerlijk gezegd ideaal. Alleen het is nog wel wat duurder. Ik zou effies wachten totdat die harde schijfcamera's binnen jou budget komen en dan een JVC nemen vanwege de lens.

mvg,
Kees
Bert Cremers
Berichten: 9
Lid geworden op: 18-08-2004 12:39

22-02-2006 16:41

Bandjes zijn niet meer zo duur. Ze vormen bovendien een perfecte back up. Hoef je niet alle opnamen noodgedwongen op schijf te bewaren wanneer je ze (voorlopig) niet nodig hebt.

Dus camera's die 'nog' op bandjes werken, zijn niet verouderd. Integendeel: ze hebben zelfs mijn persoonlijke voorkeur.
Gebruikersavatar
dennis groot
Berichten: 42
Lid geworden op: 25-01-2006 19:47

22-02-2006 19:23

gewoon even kijken op http://www.kieskeurig.nl/
daar is zeker wel een goeie videocamara te vinden!!
Plaats reactie