door een run heen slapen ?


marthijn van der wal
Berichten: 78
Lid geworden op: 18-01-2004 14:39
Locatie: zaltbommel

11-02-2006 11:50

he heren,

ik hebt met mijn vismaat meegemaakt in frankrijk,
sounderbox in de tent op nog geen 40 cm van zijn oor en ja hoor hij sliep gewoon lekker verder naar hoop geroep van mijn kant nog niet wakker dan zelf maar aanslaan en toen kwam ie toen ik al 5 min aant drillen was uit z'n tent met de vraag wa is hier aan de hand was best een leuke ervaring!

groetjes

marthijn
wees slim word lid van de KSN
Gebruikersavatar
Maarten Eldering
Berichten: 132
Lid geworden op: 02-08-2003 02:00

11-02-2006 18:24

Een paar jaar geleden zaten ik en een vismaat van me een weekje in Frankrijk te karperen. Door de drukke nachten en hitte overdag konden we maar weinig slapen en waren dus erg vermoeid.

Tijdens 1 van de nachtjes krijg mijn maat een run. Hij loopt naar zijn hengel en gaat ernaast staan. Hij zegt; "Ow joh, ze zijn mijn lijn aan het uitvaren." Ik roep; "Je hebt een run, sla aan!" Toen stond ie met een suffe kop de karper te drillen. Ik moest om deze 'lompe actie' erg hard lachen.

Het laatste nachtje hoorde ik een paar piepjes, ik loop langs onze auto richting mijn hengel. Steekt mijn pa zijn hoofd door het raampje(sliep in de auto en kwam ons ophalen) en zegt; "Dat ding staat al 2 minuten te loeien!" Ik dus door vermoeidheid de hele run niet gehoord, verder is het bij mij eigenlijk niet voorgekomen.
Gebruikersavatar
john van der waal
Berichten: 88
Lid geworden op: 08-02-2006 14:58
Locatie: hendrik ido ambacht

11-02-2006 21:42

mischien nog een goede tip.

neem een wekker mee en zet die zo dat ie om het uur af gaat.

john
kijk uit voor honden die zijn namelijk dol op hengels.

Als lijken op lijken lijken lijken lijken op lijken is bewezen dat lijken op lijken lijken.

als een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol pot vis pis
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

12-02-2006 08:10

john van der waal schreef:mischien nog een goede tip.

neem een wekker mee en zet die zo dat ie om het uur af gaat.

john


Goeie tip .....

Als je niets vangt ben je helemaal verrot voor niets. Als je wel een aanbeet krijgt en er doorheen slaapt hangt de karper maximaal 1 uur aan je lijn te trekken (zal goed voor hem zijn, leert hij van de boef).

>>>>>>>>

Misschien is door je piepers heen slapen wel een mentaliteitskwestie. Als ik ga vissen weet ik dat die dingen af kunnen gaan en ik wordt dus wakker van piepjes die je op een meter of 10 geeneens meer hoort (zelfs niet als je wakker bent).

>>>>>>>>>

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

13-02-2006 14:51

Ik heb m'n vismaat weleens wakker gemaakt met een 29pond graskarper in z'n gezicht.
Was een half uur aan het drillen en gillen.
De uitdrukking op z'n gezicht vergeet ik nooit :lol:

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

13-02-2006 17:53

Ik slaap af en toe ook wel een dieper dan de bedoeling, hoewel als ik alleen vis ik daar nooit last van heb.

Met lange sessie en gebroken nachten komt het wel eens voor dat mn maat of ik er niet uit komt. Ik zie daar het probleem niet zo van in.
Waar een wilg is, is een heg
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

13-02-2006 18:11

ha,ha, ik heb ook zo'n gigaslaap vismaat ik moet regelmatig aanslaan. en dan ligt de sounderbox naast zijn oor en zit ik 50 meter verderop. ongelooflijk. slaapkop.
To The Boat!
Gebruikersavatar
rene hameeteman
Berichten: 121
Lid geworden op: 15-01-2005 15:03
Locatie: Goedereede

23-02-2006 16:03

:o misschien met je handen boven de slaapzak gaan slapen
schilt misschien wel :oops:
Beter 1 karper op de mat, dan er tien zien springen.