Heeft het betaalwater syndroom nu nakomelingen???


Youri Hoogstrate
Berichten: 143
Lid geworden op: 22-06-2002 02:00

02-11-2002 19:30

Zouden jullie alstublieft eens naar http://www.carpconnections.nl/ surfen en jullie mening hierover uiten (in de vorm van een bericht hier onder)

Alvast bedankt!

_________________
Waarom zijn karpers zo slim? -omdat ze in scholen leven;)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Youri Hoogstrate op 2002-11-02 19:50 ]</font>
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

02-11-2002 19:53

Hey Youri ga eens naar http://www.d-reizen.nl en kijk eens hoe ze daar reclame maken!

Ik vind niets mis met de manier waarop carpconnections reclame maakt. Of er moet iets tussenstaan wat ik niet gezien heb.

Bart
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

03-11-2002 13:33

In het verleden heeft een van de heren van carpconnections zich op het discussieboard van carpweb bij de discussie "Zijn ze nou helemaal gek geworden??!!!" laten ontvallen dat carpconnections een soort liefdadige instelling is, ik citeer uit een reactie van Paul de Flines:
Wat betreft het zakkenvullen wil ik ook nog wel even wat kwijt. Jullie kunnen allemaal rekenen neem ik aan. Wij bezitten geen eigen wateren in frankrijk maar zijn agent, wij krijgen dus een commissie. Ga nu eens naar de website van Les Etangs de l'Abbaye en kijk eens naar de prijs, kijk dan eens naar onze verkoopprijs en maak ons eens duidelijk hoe wij daar onze zakken van moeten vullen. Misschien begrijp je dan dat Carp Connections een verlengstuk is van onze hobby en geen bron van inkomsten. Het is algemeen bekend dat de reisbranche marginale marges kent en dat is in de karperwereld niet anders.


Als ik naar de site van carpconnections surf, en naar de prijzen kijk, eens ga rekenen, dan moet ik toch concluderen dat dit aardig veranderd is, en er aardig aan de karpervisser verdient wordt.

Jos
HansPeter van Ee

03-11-2002 14:40

Heren

Waarom gaan de meeste mensen vissen in Frankrijk??

Dus nu niet je eigen gelijk aangesproken voelen want ik spreek hier over het gros van de mensen.

Het is wachten tot er organisatie's komen die mensen voor 50 Euro op de foto laten gaan met diverse grote vissen.
Wendt U zich daarna gerust tot mij, ik schrijf er voor U nog eens voor 50 Euro een Ego-opkrikkend artikel bij.

Uit een onlangs aan mij toegestuurd onderzoeksrapport blijkt dat uit de natuurlijke biotoop in het gebied rondom la Horre vele libelle- en vogelsoorten zijn verdwenen, die er voor tien jaar terug nog wel voor kwamen.
De oorzaak is bij de biologen reeds bekend en een aantal dierbeschermende organistaie's zijn ook al ingeschakeld.

Heren Nederlandse betaalwater-vissers dankzij uw inzet en geld zal men in de toekomst het vissen in het algemeen en het karpervissen in het bijzonder aan de kaak gaan stellen in Frankrijk.
Jullie kunnen er trots op zijn hoe men in Frankrijk is omgegaan met de gastvrijheid van de fransen.
Jullie moesten je diep schamen, en over de uitbaters en reisorganisatie's maar niet te spreken.

met misselijkmakende groet

HPE

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: HansPeter van Ee op 2002-11-03 14:41 ]</font>
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

03-11-2002 16:02

Jos

Nou moet je mij eens uitleggen wat er erg aan is als die mensen er aan verdienen. Goed dat iemand dat ontkend terwijl dat wel zo is dat is tot daar aan toe.

Een normale reisorganisatie verdient ook dik geld aan de vankantie gangers, waarom wordt daar niet moeilijk over gedaan. Ik snap dat niet.

HPE

Daar ik weet hoeveel insecten er nog rondvliegen op La Horre ben ik zeer benieuwd hoeveel er vroeger dan wel niet rondvlogen! Waarschijnlijk was het toen een plaag dan.

Niet te min vind ik het zeer treurig dat er inderdaad een hoop natuurlijk leven verdwenen is door het toedoen van ons. Maar dat gebeurd ook op de niet betaalwateren dus de link betaalwater leggen vind ik niet helemaal tot z'n recht komen.

Groet Bart
HansPeter van Ee

03-11-2002 18:23

Bart

Libelle's en hun larven zijn zeer geliefd voedsel bij karpers.
Deze verdwijnen echter bij overbezetting.
Daardoor gaat er een schakel in de voedsel-keten ontbreken wat tot gevolg heeft dat de hele biotoop op termijn uit zijn verband wordt getrokken.
Bart, dit is echt geen onzin, moet jij maar eens navragen over wat er zich in het verleden op het Meinerswijk aan de hand is geweest, het ligt aan een rivier bij Arnhem.

met vriendelijke groet

HPE
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

03-11-2002 19:21

HPE

Nu zal ik laatste zijn die zegt dat jij onzin verkoopt, want dat vind ik niet. Ik vind het alleen jammer dat de link betaalwater zo vaak gelegd wordt. Op een overbezet niet-betaalwater gebeurt precies het zelfde, maar daar hoor je niemand over.

Ik vind het beter om dingen van twee kanten te bekijken.

Groet
Bart

_________________
FM-Baits. Daar houden de karpers van!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bart Janssen op 2002-11-03 19:25 ]</font>
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

03-11-2002 21:39

Op 2002-11-03 16:02, schreef Bart Janssen:

Een normale reisorganisatie verdient ook dik geld aan de vankantie gangers, waarom wordt daar niet moeilijk over gedaan. Ik snap dat niet.

Groet Bart



Bart,

Je moet het zo zien:

Geval 1 : Als je bij een normale reisorganisatie een reis boekt naar een land als Thailand wordt je daar ondergebracht in een hotel met zwembad e.d.! Alles is in orde daar. Goede zaak, lekker ontspannen. Hier mag gerust geld aan verdiend worden.

Geval 2: Het zou echter héél anders worden als heel dat hotel gerund zou worden door vieze oude mannen die allemaal Thaise kinderarbeiders gebruiken om het hotel te runnen. Deze kinderarbeiders krijgen enkel KOST en INWONING!........

Zou je daar ook achter kunnen staan? Zou je dan ook nog naar dat hotel gaan? Snap je nu dat 'daar soms zo moeilijk over wordt gedaan'?

Sportieve groeten,

Michiel
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

03-11-2002 21:47

Ik oordeel aan de hand van de reclame op de site, en dat ziet er goed uit. Ik heb verder nog nooit wat te maken gehad met carpconnections dus kan daar verder weinig over zeggen.

Verder als ik betaal om ergens te gaan vissen of op vakantie ga wil ik waar voor m'n geld. Bij het vissen is dit, een schone omgeving, een mooie natuur, veiligheid, rust en geen gedoe aan m'n hoofd! Gewoon een lekkere vakantie aan de waterkant.

Bart
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

03-11-2002 22:18

Dat valt me wel op hier. Altijd als je ergens niet het negatieve van in ziet denken ze gelijk dat je of aandelen hebt in die zaak of ze verdedigt.

Nee Johan ik verdedig niets. Ik bekijk iets en geef daar mijn neutrale mening over. Zoals ik al eerder zei, ik heb nog nooit wat te maken gehad met CC.

Groet
Bart
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

03-11-2002 22:26

Euhm Johan, dat valt onder fisherman holidays.

Bart
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

03-11-2002 22:31

Haha SRY Bart, ik ben niet bekend met de meerdere visvakanties. SRY

Ik wist echt niet dat er 2 organisaties waren. Ga mijn omzin ff Delete.
Gebruikersavatar
wim schotman
Berichten: 240
Lid geworden op: 09-02-2002 01:00
Locatie: Nijmegen

03-11-2002 22:32

hoezo uitgekauwde discussie waar we toch niet uitkomen tjonge jonge (voor de gene die zin hebben in zo'n discussie: Ga naar http://www.god.nl en maak daar een topic aan met: bestaat JEZUS wel of niet.)

Ja Bart laat ze maar lekker dom lullen ( :evil: ) en alle betaalwateren over een kam scheren wij weten wel beter,


Wim
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

03-11-2002 22:37

Bart,

Snap je de 'link' die ik leg met 'Geval 2' in m'n vorige posting?

En als je die snapt kun je dan begrijpen dat sommige niet achter zoiets staan en zich ertegen. Want geef toe dat La Horre zwaar overbezet is en dit ENKEL en ALLEEN gedaan is om te zorgen dat de klanten vangen (en dus tevreden blijven en dus terugkomen)!
De karpers zijn de huilende derden.

Maarja ieder zo z'n meug ej...

Groeten,

Michiel

[/quote]
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

03-11-2002 22:42

Beste Bart, voor de meesten betekent het 'waar voor m'n geld' waar jij het over hebt ook absoluut het vangen van vissen (liefst nog wat grotere exemplaren ook).
Mijns inziens is het een illusie te veronderstellen dat mensen alleen maar naar betaalwateren gaan vissen voor: rust, natuur en veiligheid, neen men komt ook om vissen te vangen (en zoals reeds gezegd nog liefst wat grotere exemplaren ook).
Ik heb niets tegen een betaalwater waar een natuurlijk bestand aan karpers aanwezig is, zo nodig af en toe aangevuld met pootkarpertjes om een ecologisch verantwoord karperbestand op peil te houden.
Maar daar zit em nu de kneep: de klanten die behoorlijk moeten betalen om daar te mogen vissen willen ook vangen natuurlijk. Klanten die niet vangen komen immers niet terug en zullen voor negatieve reclame gaan zorgen.
En gezien het commerciële uitgangspunt is dat hetgeen een betaalwater eigenaar zich niet kan veroorloven. Veelal is er dus sprake van een overbezetting aan karpers om de klanten tevreden te kunnen stellen en daarmee kan ik het dus niet eens zijn.
Een ander voorbeeld:
Feitelijk kun je stellen dat er in Engeland vrijwel alleen maar syndicaats of betaalwateren zijn waar je op karper kunt vissen. Praktijk is daar dan ook dat hoe groter de vissen in een bepaald water hoe hoger de prijs is om er te mogen vissen. Grote vissen betekent dus veel meer inkomsten voor de eigenaar en ik denk niet dat ik nog uit hoef te leggen dat dus hiervoor wel gezorgd wordt.
Nog een ander (Frans) voorbeeld:
Fishabil, hun jaarlijkse budget voor de aankoop van grotere en grote karpers (geen pootkarpertjes dus!!!) is maar liefst 40.000,00 Euro.
Verdere uitleg overbodig naar mijn mening!
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

03-11-2002 23:04

Michiel

Ik snap punt twee heel goed. Maar punt twee gaat natuurlijk niet op voor alle betaalwateren. Nu weet ik wel dat La Horre inderdaad een te groot bestand heeft, toch blijven die vissen groeien. En blijven er puntgaaf uit zien.

Als een bestand echt te groot is dan groeien de karpers echt niet meer, dan vallen ze af of blijven op gewicht. Dus wanneer is een bestand te groot?

Bart
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

03-11-2002 23:08

Aart

Dat klopt helemaal wat jij zegt. Ik ben ook niet vies van grote vis. Maar om dit nou als belangrijkste reden te bestempelen, nee niet voor mij in ieder geval. Veiligheid en genieten van de rust, natuur en dergelijke vind ik toch echt veel belangrijker.

Bart
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

03-11-2002 23:15

Maar goed, ik heb in vorige discussies al vaak in herhaling moeten treden over het feit wat ik wel en niet vind en hoe ik het bedoelde. Vaak wordt er in die discussies toch alleen maar gelezen wat men wilt lezen en de goede bedoelingen willen niet gezien worden. Ik heb hier echt geen zin meer in.

Respect voor ieder z'n mening en ervaring of dat nou wel of niet als goed gezien wordt door anderen in bepaalde discussies.

Ik sluit hiermee mijn deel in dit soort discussies en hoop jullie in andere discussies weer tegen te komen.

Met vriendelijke groeten
Bart Janssen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-11-2002 23:22

Heren,

Even tussendoor.

Was dit nou wat je bedoelde Youri???? De site van Carp Connections bestaat al een tijdje en ik kan er niets bijzonders aan vinden waarover ik een mening zou moeten hebben die iets toevoegt aan wat er al zo lang hier besproken wordt. Of het zou de karper met sigaar moeten zijn? Maar daar waren we ook al eerder op geattendeerd door Peter.

Ga gerust weer verder in de herhaling Heren.

Succes, Kees
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

03-11-2002 23:42

Beste Kees, niet alles is een herhaling. Jij zult je ook voor kunnen stellen dat ik schrok van het jaarlijkse budget van Fishabil voor aankoop van grotere en grote karpers. Immers een voor de hand liggende vraag is dan al gauw: waar halen ze die karpers vandaan?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-11-2002 23:54

Goeie vraag Aart,

Maar wat is nu het echte antwoord? We hebben een vermoeden natuurlijk. :sad:

Als dat vermoeden waar is, dan is het triest dat ze er maar mee doorgaan.

Groeten, Kees
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

04-11-2002 00:18

Beste Kees, ook het antwoord hierop heb ik zwart op wit van de Fishabil directie. Maar ik wil daar verder niet op vooruit lopen en wat mij betreft ook deze discussie hierbij beëindigen.
Ron van Setten
Berichten: 466
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Culemborg

04-11-2002 08:00

Aart,

Als je het antwoord al zwart op wit hebt staan, hoe kun je dan vooruitlopen op de zaak? Je hebt mij nu wel nieuwsgierig gemaakt :smile:

Groet,
Ron
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

04-11-2002 08:14

Ron, het antwoord is simpel: dit maakt onderdeel uit van de KSN enquete betaalwateren en alle bevindingen zullen t.z.t. in 1 verslag gepubliceerd worden.
Lid worden van de KSN of het VBK (indien mogelijk van beide verenigingen) is de beste optie om de belangen van de karpervisserij veilig te stellen / uit te kunnen breiden.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-11-2002 08:58

Het cynische is dat Fishabail breeduit melding maakt van hun recente aanwinst in de Engelse pers. In dezelfde Engelse pers wordt, weliswaar mondjesmaat, de afkeur uitgesproken over dit soort praktijken. Wie houdt wie nu voor de gek?

Groeten, Kees