Belgen vs Nederlanders


Plaats reactie
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

06-02-2006 19:59

Goedeavond allemaal,

naar aanleiding van enkele gesprekken afgelopen weekend op de beurs in Zwolle zou ik de mening van alle karpervissers wel eens willen weten. Deze topic heb ik ook opgestart op het Nederlandse forum zodat ik het eens met elkaar kan vergelijken.

Wat is het verschil in het discussiëren tussen Belgen en Nederlanders? Waar merken jullie deze verschillen en zou dit invloed hebben op de acties en verwezijnlijkingen in het Belgenland of in Nederland?

Zou dit ook een invloed hebben op het werk van het VBK en/of KSN? Zijn er hierbij voor- en nadelen voor het VBK en/of voor de KSN. Wat zijn deze voor- en/of nadelen dan? Zou hier iets aan te veranderen zijn?
Of waar ligt nu het werkelijke verschil tussen de Belgen en de Nederlanders?

Groeten
Piotr
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

07-02-2006 22:01

Ben een kwart belg,nooit geen problemen!

Gr Danny
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

07-02-2006 22:22

Het gaat niet over problemen, maar over gedachten, ideeën,... waar zowel de Belgen als de Nederlanders van elkaar kunnen leren.

Op onderstaande link zie je waar ik op doel met deze topic.

http://www.carp.be/BBS/viewtopic.php?t=8360
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

07-02-2006 22:30

Piotr,

laat de Belgen eerst maar eens het verschil tussen Belgen en Belgen oplossen.... :D
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

07-02-2006 23:21

Nederlanders zijn iets mondiger denk ik... belgen meer ingetogen, komen
ook vaak beleefder over vind ik...

Ben vorig jaar een keer met de trein van Kortrijk naar Luik gereden,
geen enkele vorm van vandalisme in de drie treinen waarin ik zat(!)

Een aantal oud klasgenoten zijn gaan studeren in Mechelen, ben daar een
paar keer op bezoek geweest. Hun ervaringen:
Nederlanders zijn beter in presenteren, van zichzelf, van opdrachten...
Belgen zijn vaak wat verlegen en onzeker.
Nederlanders zijn nogal luidruchtig/aanwezig, vergeleken bij de Belse
studiegenoten. Ze vonden ze een beetje saai eigenlijk...
Nederlanders deden het een stuk beter bij praktijk opdrachten, Belgen
waren véél beter in theorie... (belgen zijn dom? :wink: )

Maargoed, zo zijn er denk ik stiekem een heleboel verschillen tussen ons
twee... Is maar goed ook mischien :D Ik heb iniedergeval geen
problemen met onze zuiderburen... Omdat ik in het zuiden van Nederland
woon? zou kunnen...

ow, ps. nog één leuke; "Tien voor Taal" ál-tijd belgen die wonnen! haha
aiiiii sjit
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

07-02-2006 23:46

Ik mag ze wel, die Belgen, dat taaltje ook. Het heeft iets gemoedelijks en kneuterigs. Volgens mij zijn de mensen ook gemoedelijker tegen elkaar daar. Op karpergebied wordt daar informatie over wateren en vissen gedeeld op een manier waarvoor je hier in Nederland direct afgeschoten zou worden. Leve de Belgen! Alleen die Franstaligen, die doen moeilijk :wink:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

08-02-2006 10:01

Hoi Piotr,

België komt bij mij over als een verdeelt land met veel tegenstellingen tussen Vlamingen en Walen. Spreek veel Vlamingen die morgen Nederland en het Nederlands sprekende gedeelte van België samen zouden willen voegen. Krijg ook regelmatig te horen dat er geen Belgen bestaan?

Kijk ik naar de onderlinge verschillen tussen VBK & KSN valt me op dat belangenbehartiging en onderzoek de grootste verschillen zijn. De KSN zal zo als het er nu voor staat zeker geen eigen viswater in beheer nemen. Verder lopen bestuur en commissie structuren nog al uiteen. Je vertelde al dat jeugdkarperweken organiseren in België zoals hier een stuk moeilijker te realiseren is. Of het samen gevoel hier een grotere rol speelt weet ik niet. Karpervissers zijn over het algemeen vrij individuele knapen waar afgunst meespeelt, hierin verschillen we niet veel. Dat individuele belangen ondergeschikt moeten zijn aan die van het algemene belang mag duidelijk zijn, kom hier nog wel eens al of niet terechte opmerkingen tegen. Dat verenigingen als VBK en KSN hun bestaansrecht aangetoond hebben zal ik zeker niet onder stoelen of banken steken. Dat je van het goede hout gesneden bent viel me van het weekeind op. Even snel regelen om er s’nachts nog een uurtje bij te pikken gaf aan dat het organiseren in je bloed zit. Onderlinge samenwerking zal zeker nog meer nodig zijn ondanks bepaalde tegenstellingen.

Met vriendelijke groet,
Peter
Gebruikersavatar
chris koekoek
Berichten: 146
Lid geworden op: 12-12-2004 18:32
Contacteer:

08-02-2006 12:39

Persoonlijk vind ik de belgen op forums(ned. of belgisch)!vriendelijker,behulpzamer dan Nederlanders.
Ze kraken je niet af,en nemen je serieus.
Geef mij maar de belgen dus.

Maar goed,ik heb nog niet met ze gevist,dus dat moet ik nog ff afwachten.
Kom eens kijken bij ons op de site!!
http://www.wf-baits.nl
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

08-02-2006 12:40

chris koekoek schreef:Persoonlijk vind ik de belgen op forums(ned. of belgisch)!vriendelijker,behulpzamer dan Nederlanders.
Ze kraken je niet af,en nemen je serieus.
Geef mij maar de belgen dus.

Maar goed,ik heb nog niet met ze gevist,dus dat moet ik nog ff afwachten.


Chris,

Nou heb ik vorige week nog een discussie mogen volgen over een recordschub...

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
chris koekoek
Berichten: 146
Lid geworden op: 12-12-2004 18:32
Contacteer:

08-02-2006 12:42

hhhmmm,leg uit,volg het ff niet(ouderdom) 8)
Kom eens kijken bij ons op de site!!
http://www.wf-baits.nl
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

08-02-2006 12:52

Niet alleen die Mark,
ik kan daar nog meerdere discussie aan toe voegen :evil:
Men stort zich daar ook wel eens als een groepje pitbulls op een topic, enkel omdat het om hun vriendjes gaat. Heb het dus al vaker aan de hand gehad én gezien. Omdat het die en die is mag opeens heel wat meer, en zelf maar wijzen met dat vingertje.

Verder is men daar in het algemeen wat openlijker met wateren, zijn we allemaal mensen die toch nooit allemaal op één lijn zitten, vaak zelfs niet eens uit één nest. Mooi land overigens ook.

Werkelijke verschillen zijn er dan volgens mij ook niet. Hoogstens dat ze beter zijn in de Nederlandse taal, bij 10 voor taal winnen ze bijna altijd :lol:
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
chris koekoek
Berichten: 146
Lid geworden op: 12-12-2004 18:32
Contacteer:

08-02-2006 12:55

Maar ik kan diverse forums waar ik niet kan lezen wat ze schrijven hihihihi(vlaams)
Maar goed sorry dit ff terzijde(off topic een beetje)
Kom eens kijken bij ons op de site!!
http://www.wf-baits.nl
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

08-02-2006 13:14

OK Eitje.

Ligt niet aan belgen/ nederlanders. Is meer streek gebonden. Hier rond Rotterdam is men vrij direkt. Is hier geen probleem, maar noorderlingen en ook Belgen hebben daar soms problemen mee.

Daarnaast is soms de humor anders of de taal. Het vergt van allen een beetje aanpassing en begrip van beide zijde en dan is er niets aan de hand.

Klein dingetje:

De lijn net onder Maastricht bovenlangs Brussel tot aan de Panne. Noord ervan kan gewoon weer bij Nederland en de rest geven ze maar aan frankrijk. Bouwen we een brugje over en zijn we a) zo in Frankrijk en b) het toerisme in Frankrijk is er mee gebaat.

:lol:


Geintje... van die brug.


Mag het ook Belgie noemen hoor.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

10-02-2006 19:39

Het valt allemaal wel mee, de Nederlanders zijn misschien iets mondiger brutaler ook, maar "Hollanders en Belgen" kunnen best wel door één deur op een klein aantal na, en dan mn die jongens die denken dat ze het al gemaakt hebben die willen alleen maar met hun kop in de visbladen maar oké die heb je altijd en overal, kijk eens naar bv een VBK/KSN meeting daar zitten we broederlijk naast elkaar praten over vissen en drinken een pintje, en die paar rotte appels flikkeren we over de grens!
:wink: CN
Unicorn Carp Fisching
Plaats reactie