reisverzekering voor naar Frankrijk


Plaats reactie
Gebruikersavatar
huub engelen
Berichten: 210
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: venlo
Contacteer:

27-01-2006 20:14

Hallo allemaal

Stel voor je wilt een week naar frankrijk met je vismaat om te vissen.
je sluit een reisverzekering af en onderweg stop je bij een tankstation voor een sanitaire stop. Bij terug komst is je auto met visspullen gestolen !!
Wat nu , een "gewone" reisverzekering dekt maar tot ongeveer 2500 euro maar de vispullen van jouw en je maat zijn veel meer waard! Wat nu!!
Weet iemand een reisverzekering die dit probleem niet heeft , of hoe doen jullie het als je naar frankrijk gaan.
Heeft iemand hier al eens mee te maken gehad?


Met vriendelijke groeten

Huub Engelen
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

28-01-2006 12:08

Je hebt beide een doorlopende polis heb je beide recht op die eur 2500.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

28-01-2006 12:19

laat maar,gewoon je verzekerings agent bellen en die leg je alles uit .
gooi er maar een slot op.
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )
Gebruikersavatar
huub engelen
Berichten: 210
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: venlo
Contacteer:

28-01-2006 12:37

Hallo William

Gooi er maar een slot op ??
Ik stel een gewone vraag op het board , ik weet dat er een topic staat over verzekeringen en ja bij mij hebben ze ook een keer de schuur leeggeruimd maar dit gaat over iets anders.
dit gaat erover als ik naar frankrijk ga en hoe zijn de spullen onderweg verzekerd en ja , ik heb de mijn verzekering gebeld en die konden er geen preciese oplossing voor geven dus ik dacht ik vraag het op het board want er zijn toch wel vaker karpervissers naar frankrijk gegaan met alle gevolgen van dien en hoe hebben zij dit aangepakt.
Als dit onderwerp je niet intereseert reageer er dan niet op et laat die onzin reacties achterwege!!
Er zijn misschien mensen die dit wel intereseert.

Met vriendelijke groeten

Huub Engelen
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

28-01-2006 15:33

onzin
als je verzekering er al geen andwoord op kan geven .
dan vraag ik mij af waarom je daar dan nog verzekerd bent en hoe zouden wij dat nou moeten weten.als je eigen verzekering het al niet weet.
slot er op
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

28-01-2006 15:50

William,

Misschien niet opgevallen hoor, maar dit is een forum, waar mensen hun ervaringen uitwisselen.

Of jij dat in Noord Braband leuk vindt of niet, is totaal niet relevant.

Kijk niet iedereen is alwetend.

Was dat per ongeluk of refereer je naar de Brabandse?


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

28-01-2006 19:09

ach ja joh
als we toch verder gaan met verzekeren.
kunnen we net zo goed alle polissen en voorwaardes in deze hier op het forum laten plaatsen.
dat ik toevallig een brabander ben heeft niets te maken met mijn mening in deze.
al kwam ik uit drenthe.

dat iedereen hier zijn vragen cq ervaringen wil uitwisselen.
daar sta ik vierkant achter.
maar als je als modernator wéér een zoveelste topic laat openen onder het motto verzekeringen binnen een goede week tijd vind ik toch een beetje gortig.
dat er in het eerste topic een spelletje werd gespeelt .door het promoten van een verzekering.alá
die is ook op slot gedaan wat ik ook terecht vind.
dan komt er een tweede en kort er op een derde. ja waar gaat het dan nog over.
over verzekeringen en het grootste gedeetlte staat er naar te gissen hoe het in elkaar steekt.
lees gewoon je voorwaarde,s,en als je agent /tussen persoon
al niet kan aangeven hoe die verzekering in elkaar zit.of ereen andwoord op kan geven die niet naar je voldoening is.
verzeker het boeltje dan niet.

in de andere topic,s moet ik douwe wel zijn gelijk in geven.
het zijn de kleine lettertjes die bepalen en niet de polis.
van mij hoor je niets meer
ik laat deze topic voor wat hij is .

en een plezierig verzekerd 2006
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-01-2006 23:35

Bedankt Wiliam,

Als er kennelijk een behoefte is en nog zoveel onduidelijkheid, dan is een topic op zijn plaats.

Wellicht kan iemand Huub helpen. Mijn ervaring met verzekeringen zijn gering. Meestal gaat er meer geld naartoe dan dat ik ervan terugzie. Maar zo werkt dat nu eenmaal. :roll:

Trouwens, een moderator laat geen topics openen. Maar dat begreep je natuurlijk wel. :D

Groet, Kees
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

29-01-2006 02:24

oke kees ik begrijp je volkomen :D
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )
karel bouma
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-04-2003 02:00

02-02-2006 11:37

En zo is het onderwerp weer veranderd , en weet niemand meer waar het over ging, en word er niet meer geantwoord op de oorspronkelijke vraag.
En zo gaat het nu maar al te vaak.
Alweer een gemiste kans , om ervaringen en kennis te kunnen delen.
jammer hoor.
don't imitate but innovate
houd het gezellig aan de waterkant en ook op karperwereld aan elkaar afzeiken heeft niemand iets
Gebruikersavatar
Ed Ramers
Berichten: 99
Lid geworden op: 25-11-2005 11:04

02-02-2006 11:57

Hi Huub,
Ik heb 1 keer te maken gehad met de verzekering toen mijn visspullen gestolen waren. Ik was op vakantie in Kroatie en toen zijn alle visspullen gejat, ik had een doorlopende reisverzekering bij een bank afgesloten.
In Kroatie heb ik aangifte gedaan, en thuis begon de ellende....
Ik heb mijn verzekering gebeld en die hebben een expert ingeschakeld, die si bij mij thuis geweest en samen hebben we alles doorgenomen. Van de meeste groote spullen had ik nog wel bonnetjes, maar van de kleine dingen niet meer. De gemiddelde afschrijving was ongeveer een 30%! Alles op nieuwe waarde terug kun je absoluut vergeten..Maar goed, de expert heeft een bedrag opgeschreven wat ik terug zou kunnen krijgen. Nu heeft de maatschappij zelf telefonisch contact met mijn vismaat gehad en het slot is dat ik niets krijg omdat onze omschrijvingen van de toedracht niet geheel overeen zou komen!
Samengevat krijg ik dus niets terug..
Mijn advies is: laat je goed informeren mbt de dekking e.d. Ik was zelf in de veronderstelling dat een reisverzekering voldoende zou dekken, en misschien is dat ook wel zo, maar mijn ervaring is dat het gewoon op niet uitkeren komt als er maar ergens een mogelijkheid ligt. In mijn geval hebben ze die gevonden......
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

02-02-2006 12:23

Ed,

Een goede tussenpersoon had je gewezen op:

http://www.klachteninstituut.nl/

Sommige maatschappijen hanteren 2 bekende trucks:

1) nergens op reageren. Misschien geeft cliënt het op
2) afwijzen. Indedaad, misschien geeft cliënt het op. Zeker bij fraude.

@William

Volgens mij was het noord Braband verzekeringen en woon je in Noord Brabant.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Ed Ramers
Berichten: 99
Lid geworden op: 25-11-2005 11:04

02-02-2006 15:33

Klaas,
Indertijd werkte ik voor een bank waar ik verzekerd was. De Verzekeringsmaatschappij was ook van de bank. Als personeelslid heb ik toen aangifte gedaan van diefstal en ben toen juist geholpen. Alleen nadat de expert met mij en mijn vismaat contact had gehad is er besloten om niet uit te keren omdat onze verklaringen niet overeen zouden komen. Ik moest zelf maar een manier verzinnen dat de bank overtuigd zou zijn dat onze verklaringen wel gelijk zouden zijn!!!
Ik heb alle correspondentie naar de Jurofoon gestuurd en die hebben de zaak in behandeling gehad, maar helaas heeft dat niets opgeleverd. Ik kon wel verder gaan maar dan zou ik het risico lopen om met een berg kosten opgezadeld te worden wat naar alle waarschijnlijkheid meer zou zijn dan de geleden schade..
Helaas....
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

02-02-2006 20:44

Ed,

Als ze hun personeel al niet vertrouwen?

Maar er is geen banmk die verzekeraar is.

Even uit mijn hoofd. Klachtenbehandeling kost eur. 125 maximaal.

Klote.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Ed Ramers
Berichten: 99
Lid geworden op: 25-11-2005 11:04

02-02-2006 21:03

Ik dacht dat ik alles had gedaan om een claim in te dienen zoals het hoort, zelfs de expert was er in 1e instantie van overtuigd dat het geen probleem zou worden. Maar nadat hij mijn vismaat had gesproken kreeg ik niks meer. Mijn verkaring zou niet hetzelfde zijn als die van hem, nou ja! En dus is dit de reden dat ik niets krijg...Volgens mij wilden ze gewoon niet betalen en hebben ze gezocht en gevonden. Ik ben van mening dat het toch niets uitmaakt dat 2 verhalen niet exact hetzelfde zijn, de spullen zijn gestolen en daar gaat het om! Je krijgt het gevoel dat je wordt behandeld als een crimineel en dat ik met enorm veel bewijzen moet komen dat de spullen gestolen zijn, een politierapport en aangifte doen bij je verzekering is niet eens meer voldoende!! Dat er nog navraag gedaan word snap ik ook, maar om dan een flutreden te zoeken om niet uit te hoeven keren, echt.........
Ik ben er nog steeds boos over...
Plaats reactie