Peter,
Je hebt gelijk. Een account manager is duur. Maarrrr. als bedrijf wil je groeien, stilstand is immers achteruitgang. Neem nu Piet, die zegt het op dit moment nog net allemaal zelf te kunnen behappen. Wat als je de komende jaren met nog bijv. 10-20% groeit. Kan je het dan nog aan? Dan word het misschien tijd om te investeren in iemand die je daarbij kan helpen. En dan zeg ik: (ook in de richting van Arjen),
Als je dan toch een budget vrijmaakt om een betaalde kracht aan te nemen, zorg dan liever dat je een bekwame visser aanneemt die je ook op andere gebieden kan helpen en ondersteunen, in plaats van de meest bekende man aan te trekken.
En over fieldtesters in het algemeen; het lijkt mij fijn om met je fieldtesters ook dingen te kunnen bespreken over waar en hoe je producten in de markt kunt zetten, hoe je je op het buitenland moet richten, hoe zij er als klant tegenaan zouden kijken en wat zij daar aan zouden veranderen. Dat je inderdaad als één team gaat denken en opereren, en niet dat je elke maand een zak boilies meegeeft en de resultaten terugontvangt.
Want wanneer je onder de betrokken jongens zo'n teamgeest ontwikkelt willen ze graag meehelpen om het tot een succes te maken, ze krijgen er immers wel hun boilies van, en dat moet ook vooral zo blijven (=niet failliet gaan
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
)
Ik las al voorbeelden van de website onderhouden in ruil voor boilies. Wat marketing voor je rekening nemen etc. Er zijn zoveel jonge vissers die op dit moment leren voor dat soort onderwerpen.
Nog een dwarsstraatje dan maar: HEAO studenten zijn voortdurend opzoek naar marktonderzoeken om hun kennis te vergroten en hun reeds vergaarde kennis in te kunnen zetten. Ze weten dan misschien niet allemaal zoveel van vissen, maar ze weten vaak twee keer zoveel over ondernemen dan een onderlijnenboer of een boilieboer die 'n centje bij wil verdienen. Conclusie; win-win situatie en mooi goedkoop.
Hetzelfde geld voor DTP-studenten, PR etc.
Dus als je (betaalde) fieldtesters kiest, kies ze dan slim. En niet zozeer op bekendheid vind ik.
vr gr Sjoerd