Hoe leuk is een ALV?


Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

16-01-2006 21:40

Rick,

Het is van algemeen belang dat een karpervisser een beetje weet over het wel en wee van het verenigingsleven.
Gemotiveerde mensen krijg je door ze te motiveren, als je niks van het gebeuren weet kun je er ook niet door gemotiveerd worden! Misschien dat er mensen zijn die nu inzien dat het weldegelijk van belang is om een ALV te bezoeken en in ieder geval op de hoogte te blijven van zijn of haar vereniging.
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

17-01-2006 11:15

Peter en Paul;

We zijn op diverse manieren druk bezig e-mail adressen te verzamelen om de mensen te kunnen bereiken, en we hebben al een behoorlijke lijst. Clubblaadje is in zoverre wegbezuinigd, dat als je aangeeft dat je hem thuis wilt ontvangen kan dat, en anders ligt hij op diverse afhaalpunten. Een meeting organiseren willen we ook, maar we hebben geen clubhuis, dus er moet een locatie gehuurd worden. Omdat ik geen idee heb van de belangstelling hebben we dat doorgeschoven naar eind 2006. We zijn nog maar net begonnen, dus even nog de mensen warm maken.

Zitten wij in het bestuur? Klinkt stom, maar ik heb géén idee. We worden uitgenodigd op bestuursvergaderingen, en één van ons zit naast het bestuur op de ALV om verslag te doen van de ontwikkelingen in 2005. Verder hebben we ‘carte blanche’ en werken ze aan alle kanten mee.

Paul, begrijp ik nou goed dat het stemmen een middel is om het bestuur aan het werk te zetten, om het zo maar even te noemen? Wij zijn van plan om sowieso aan het werk te gaan, indien nodig nemen we een bestuurslid mee, geen probleem. Wij zouden het echter prettig vinden als karpervissende leden ook hun gedachten aan ons kenbaar maken, daarom willen we ze via een nieuwsbrief uitnodigen. En ik hoop, dat als ik ze kan vertellen waar het onder meer over gaat, dat ze misschien bereid zijn om langs te komen. Niet geschoten is altijd mis, stiller dan de vorige keer kan het toch niet worden.

Kijk, tot begin vorig jaar had ik nog nooit van een ALV gehoord, als ik het clubblaadje las sloeg ik dat soort stukjes over, geen interesse. En zo gaat het bij iedereen (is gebleken). Nu kunnen we alle geregistreerde vissers bereiken, en hebben we de mogelijkheid om ze als karpervisser uit te nodigen, met als inzet hún belang. Misschien trekt dat er toch een paar over de streep.
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

17-01-2006 11:34

Jos,

Ik denk dat jullie zeker de goede weg ingeslagen zijn, als Karpercommissie kun je inderdaad verslag op ALV doen aan bestuur en leden van de voortgang van zaken en de plannen die er zijn.
Ik heb daarvoor de link 'verenigingsrecht'neergezet voor je.
In de statuten van de HSV staan alle regels en spelregels waar je je aan te houden hebt.
Een HSV bestaat uit 'LEDEN' bestuur is gekozen door leden, en wordt gecontroleerd door leden.
Bestuur heeft ook verantwoording af te leggen aan haar leden, zijn leden het hier niet mee eens kun jezelfs een speciale vergadering bij elkaar roepen om hierover te stemmen en zelfs een motie van wantrouwen indienen.
Dus leden kunnen via vergadering 'AGENDA' vragen aan bestuur om bepaalde zaken te regelen en hierover hun stem uitbrengen ( vandaar dat het belangrijk is zoveel mogelijk gelijkgestemden te hebben op vergadering).
Laat leden waar je de mailadressen van hebt en die eventueel een bijeenkomst willen jouw een mail sturen van hieruit weet je snel genoeg of er veel animo voor is en kun je eventueel een lokatie afstemmen op aantal mensen.
Misschien is het mogelijk dat je een keer bij ons komt kijken hoe hier het een en ander geregeld is en verloopt.

Gr Paul
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

17-01-2006 12:42

Niemand zegt toch dat de Visserijwet wordt opgeheven Aart?
Hij wordt op veel punten aangepast, in mijn ogen vervalt daarmee de HUIDIGE Visserijwet en maakt plaats voor een nieuwe.

Jos als je niet door de ALV bent gekozen zit je niet in het bestuur zo simpel is dat, je weet zelf wel of je als kandidaat bij het bestuur zit.

Verder wil ik het maar niet hebben over dat bestuur ik heb er een behoorlijk neagatief beeld overgekregen als ik jou postings zo lees.
Vissen is een hobby, geen religie!
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

17-01-2006 14:09

paul veenendaal1 schreef:Douwe,

Als de visserij wet opgeheven wordt (waarschijnlijk 1-1-2007), wij zullen zelf voorstellen doen als bestuur welke wateren wel en niet hiervoor geschikt zijn, dus in eerste instantie mogen straks HSV (visrechthebbenden) dat beslissen.
Paul


Douwe, ga er van uit dat Aart hier opdoelt.

peter
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

17-01-2006 14:30

Denk het, was dus verkeerd geformuleerd. :oops:

Paul
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

17-01-2006 15:12

Oeps hoe had ik ook kunnen denken dat Aart iets verkeert had gelezen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

17-01-2006 15:50

Oké, we zijn er weer........! Ik weet voorlopig genoeg. Bedankt voor de reacties, sommige vond ik wél interessant. Volgende week vrijdag gaan we naar de meeting van de R-CBB NWN in Amsterdam, daar praten we wel verder.