betaalwater geeft het voldoening


geeft betaalwater voldoening

nee absoluut niet
25
42%
ja
16
27%
weet niet
19
32%
 
Totaal aantal stemmen: 60
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

22-12-2005 20:39

Stefan, helaas heb ik nooit BTW's kunnen ontdekken die aan die eerste omschrijving voldeden...
Met betrekking tot BTW's kun je dus wel een theoretische splitsimg maken, maar zolang de praktijk anders uitwijst heeft dat achteraf bezien geen zin.
Gebruikersavatar
Stefan Gooijert
Berichten: 330
Lid geworden op: 03-01-2005 11:07

22-12-2005 21:59

Aart, heb jij dan alle ruim 500 BTW´s bezocht om dit te onderzoeken?

Begrijp me niet verkeerd, maar wat ik bedoelde was dat er onder karpervissers een splitsing te zien is. Iedereen is tegen, mits ze goed beheerd zijn. Je hebt mij ook nergens horen zeggen dat die makkelijk te vinden zijn of dat ze uberhaupt wel bestaan. Maar om nou te roepen dat alle BTW´s er een slecht beheer op na houden vind ik een beetje ver gezocht. hoe kan het dan dat ze wel zo populair zijn en alleen maar aan populairiteit winnen? en hoe zit dat met de stukken rivier waaraan je een stek kan huren? hier kun je niet zomaar het bestand aanpassen.

In mijn ogen kan een betaalwater dus best eerlijk spel spelen, zoals het binnen het karpervissen hoort.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

22-12-2005 22:15

Nee Stefan, maar dat hoeft ook niet want de UNCM heeft dat met behulp van haar leden in alle departementen al gedaan...
Stukken rivier, waar je een stek kan huren? Sorry, laat je niet in de luren leggen, alle rivieren zijn openbaar viswater in Frankrijk. Als een landeigenaar een stukje grond heeft wat in een nachtviszone ligt kan hij inderdaad geld vragen om op zijn stukje grond te mogen verblijven. Maar evengoed kan je dan voor of achter dat stukje grond nachtvissen ZONDER er iets voor te moeten betalen. 'Handige' verhuurders maken op die manier gebruik van argeloze vissers, die kennelijk niet beter weten :evil:
Gebruikersavatar
Stefan Gooijert
Berichten: 330
Lid geworden op: 03-01-2005 11:07

22-12-2005 22:23

Aart,

jij hebt er ongetwijfeld meer verstand van als ik. Ik heb alleen op papier neergezet (hier op het board en in mijn rotary) hoe ik het ervaar en hoe ik ertegen aan kijk, en hoe ik de meningen van andere mensen interpreteer.

Heeft de UNCM misschien ook een site o.i.d. waar de resultaten van hun onderzoeken in terug te vinden zijn? Ben er wel benieuwd naar...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-12-2005 23:23

De theorie is best. Maar kom eens met wat praktijkvoorbeelden van goed beheerd betaalwater. Een water dus dat uit de inkomsten van de verhuur van stekken een winstgevende onderneming moet maken. Daar mankeert het even aan. :-?

En bovenstaande ondanks redelijk positieve blik en zonder de emotionele motieven.

Groet, Kees
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

22-12-2005 23:28

Stefan, die zijn niet openbaar om geen kans op mogelijke processen te krijgen, maar ik heb ze wel daar de UNCM een 'zusterorganisatie' van de KSN is. Kennelijk heb je er nog geen idee van hoe dat 'wereldje' in elkaar zit...
Gebruikersavatar
Stefan Gooijert
Berichten: 330
Lid geworden op: 03-01-2005 11:07

23-12-2005 11:18

Kees,

het is niet zo dat ik alleen maar op betaalwateren vis en dat ik er trots op ben. En je kunt aan het water niet zien hoe het beheerd wordt. Je kunt dan in een week alleen een beeld vormen van de bezetting en van de zaken eromheen zoals de voorzieningen. Helaas geeft een beheerder nooit open kaart aan zijn klanten... Ik kan dus ook geen praktijkvoorbeelden geven daar je nooit zeker weet of het klopt. Ze zullen namelijk nooit uit zichzelf toegeven dat het niet deugt... en namen noemen op dit board is ook al uit den boze, want dat is reclame :wink:

Aart,

ik heb er eigenlijk ook helemaal geen idee bij hoe dat wereldje in elkaar zit. Volgens mij staat het huilen je dan nader dan het lachen... Maar waarom worden die onderzoeken dan niet vrijgegeven? Vanwege welke processen? Beheerders van BTW´s die een aanklacht indienen? Als ze dat doen zullen ze zelf ook moeten bewijzen dat ze het wel eerlijk spelen. Volgens mij kun je zo mooi het koren van het kaft scheiden.

Let wel, dit is hoe ik eroverdenk en ertegen aan kijk. Ik ben op dit gebied ook maar een groentje en heb dus nog een hoop te leren :wink: Maar dat heb ik er graag voor over...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-12-2005 12:53

Stefan,

Hier maak ik uit op dat jouw veronderstelling slechts theoretisch is. Een theorie moet je bewijzen met praktijkvoorbeelden. De praktijkvoorbeelden die de enquêtte aanreikt onderbouwen jouw theorie niet. Derhalve blijft mijn vraag staan en van mij mag je op KWO de voorbeelden noemen als dit functioneel is in de discussie. Dus ga je gang...

Ook in de rotary had je daar de ruimte voor.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Stefan Gooijert
Berichten: 330
Lid geworden op: 03-01-2005 11:07

23-12-2005 13:00

Kees,

je hebt mij ook niet horen zeggen dat het een vaststaand feit is. Ik heb alleen neergezet dat ik dat zo ervaar en dat ik (en met mij waarschijnlijk wel meer) die "tweedeling" aan de reacties van andere medeboarders onttrek. Deze meningen zijn voor de door mij veronderstelde splitsing dus de bewijzen van mijn veronderstelling. "iedereen is tegen, mits ze goed beheerd worden". Daar heb je je bewijs toch al? Daar heb ik geen onderzoek of enquette voor nodig. Ik voel me dus ook niet genoodzaakt om hier namen te gaan roepen. en nogmaals, zeker weten over een water doe je het nooit.

mvg Stefan
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-12-2005 13:09

Stefan,

"Iedereen is tegen, mits ze goed beheerd worden". Hetzelfde als "Nee, tenzij". Dit is de voorwaarde die wat mij betreft geldig is voor alle redelijk denkende mensen. We komen er alleen niet zo heel erg veel verder mee. Daar kan jij niks aan doen, maar het zou wel prettig zijn als iemand dat tenzij aanschouwelijk maakt voor de hierboven door mij genoemde categorie wateren.

Groet, Kees

Ps. Wat mij betreft geeft het vangen van karpers op een betaalwater uiteindelijk dezelfde voldoening als een spelletje op de computer. Virtual reality. Alleen zijn karpers wel levende wezens en geen computeranimaties.
Gebruikersavatar
Stefan Gooijert
Berichten: 330
Lid geworden op: 03-01-2005 11:07

23-12-2005 13:29

Tuurlijk is het logisch dat als je redelijk nadenkt deze voorwaarde eruit komt. ik heb alleen op basis van die voorwaarde het verschil tussen "goede" en "slechte" wateren aangegeven, zoals die door de meeste mensen gezien wordt (afgaande op hun Nee, tenzij...) Je hebt mij nooit horen zeggen dat ze ook werkelijk bestaan. En als iemand zo´n water gevonden heeft hoor ik het ook graag. Ik heb hem nog niet gevonden, dus die "splitsing" is inderdaad enkel theoretisch, maar wel zoals het gros van de boarders er tegenaan kijkt.

prettige dagen!!!

Stefan