Diepte tijdens de winter


Plaats reactie

Hoe diep tijdens de wintermaanden

0 - 1 mtr
10
21%
1 - 2 mtr
7
15%
2 - 5 mtr
17
35%
5 - 10 mtr
14
29%
 
Totaal aantal stemmen: 48
Arjan den Breejen
Berichten: 40
Lid geworden op: 20-10-2005 23:17
Locatie: Sliedrecht

20-12-2005 17:04

Hoe diep vissen jullie nou tijdens de wintermaanden
van de een hoor ik juist heel diep en de ander zegt weer dat je ook goed vangt langs het kantje.
Wat is jullie voorkeur???
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

20-12-2005 17:12

Op men thuiswater vis ik ondiep. Tegen een rietkraag, waar de hele dag (als) de zon schijnt. Dus voor mij niet zo moeilijk. Heb ook al wat aardige vissen weten te vangen. Maar met men andere hengel vis ik altijd dieper. Gewoon proberen




mvg
Laatst gewijzigd door Maik van de Camp op 20-12-2005 17:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Carpe Diem...!
Gebruikersavatar
rik ligthart
Berichten: 231
Lid geworden op: 01-09-2005 22:02
Contacteer:

20-12-2005 17:36

Ja ik persoonlijk vind dat je dit niet zo 1, 2 ,3 kan beantwoorden via jou poll. Schijnt de zon nog lekker op het ondiep leg ik er eentje daar. Zoniet dan diep en dan is het nog wel verschillend.

Is het echt koud begint het op mijn water denk echt beetje te vangen na/op de 4 meter.

Maar dit is dus verschillend... zo kan je een hengel op 4 en een op 6 bv leggen.

Mvg, Rik
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

20-12-2005 20:13

Het hangt ook een beetje af van hoe diep een water is denk ik.
Het water waar ik in vis is niet dieper dan een meter of 3 in het midden en 1 meter aan de kant en daar vang ik ze in het midden tegen obstakels aan. (een week of 4 terug want veel tijd heb ik niet)
Denk wel dat je er ff bij moet vermelden hoe diep een water maximaal en minimaal is anders krijg je geen goed beeld.
Jan-Willem Kroon
Berichten: 399
Lid geworden op: 28-11-2005 19:19
Locatie: Hardinxveld

21-12-2005 16:59

Op het water waar ik af en toe een wintervis vang zijn ze zeer ondiep te vangen. Zodra het een graad of 8 is zitten ze op minder dan een meter diepte. Vorige week heb ik er niet gevist, maar ben wel wezen kijken en zag verschillende vissen zwemmen en zelfs springen!?!? :-?
Run to the water.....
Patrick de Kort
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2005 12:08
Locatie: Oisterwijk

21-12-2005 17:11

Ik vind dit echt een hele slechte topic.

De diepte kan je niet bepalen aan de hand van alleen het seizoen. Van water tot water is dit ook verschillend. Ook het water speelt een belangrijke rol.

Je kan heel goed vangen op een zonnige winterdag op een ondiep stuk terwijl je daar op een regenachtige winterdag geen piepje uit je pieper geperst krijgt.

Er zijn teveel factoren die hierop invloed hebben.
Gebruikersavatar
rik ligthart
Berichten: 231
Lid geworden op: 01-09-2005 22:02
Contacteer:

21-12-2005 17:33

Patrick Kort,

Ga je hier niet iets te kort door de bocht :wink: :wink:
Gelijk hoor Patrick, als je deze topic toch wou doorzetten zou ik hem bij koffietafelpraat neerzetten. Maargoed

Rik
CarpAngler
CarpHunter
CarpFighter
CarpCatcher
Carpreleaser
Arjan den Breejen
Berichten: 40
Lid geworden op: 20-10-2005 23:17
Locatie: Sliedrecht

21-12-2005 21:45

waarom in de koffietafelhoek? is toch een discussie of zie ik dat verkeerd??
het feit is gewoon dat ik veel verschillende verhalen hoor (de een diep en de ander juist weer ondiep) en ik daar jullie mening eens over wilde weten
Gebruikersavatar
Martin Flierman
Berichten: 287
Lid geworden op: 30-11-2004 17:40
Locatie: Harns

22-12-2005 18:04

Zeker als in de winter de zon schijnt vis ik overdag op een klein metertje.
Op de wateren bij mij in de buurt werkt dit prima.
Natuurlijk is dit per water verschillend maar als je stukken hebt waar geen wind en wel zon hebt zou ik het toch proberen.
Dit zijn overigens vaarten met max 2,5 meter water waar ik vis!!!!!!

Als het donker weer is zoek ik de diepste stukken!!!!!!
Maar over het algemeen ondiep.

Martin
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

22-12-2005 20:44

Het liefst vis ik minimaal 5 meter diep..ben namelijk allergisch voor POLLEN!? :o :o :o :o :o 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

31-12-2005 10:10

Ok ,

Ik ben momenteel bezig op een water van 130 ha. Mijn voerstek lig een meter of 80 uit de kant. De eerste 50, 60 meter kun je gewoon met je waadpak lopen en dan heb je ineens een scherp taluut.

Voor dit taluut staat aan de linkerkant 2 meter water. Hier loopt ie dan een stuk gelijkmatiger af als aan de rechterkant.
Aan de rechter kant staat vlak voor het taluut al 4 meter water.

Als je iets verder gooit (Mtr of 20) 5 meter.

Jammer dat ik er geen tekeing bij kan zetten. :wink:

De linker hengel komt op 3 meter en de rechter op die 5 meter water.
Tot nu toe heeft de 5 meter hengel de meeste vissen op geleverd.
Ook die van 2e kerstdag :D (zie andere topic)

De stek ligt achter een dijk buiten het bereik van de oosten wind. En heel de dag uit de zon. Dit komt omdat het taluut voor schaduw op de bodem zorgt.

Ieder jaar verzamelen zicht een aantal vissen op deze stek. En kun je hier heel de winter vis vangen.

Als je nouw voor je eigen water een winter stek wil vinden kijk dan es naar het verleden.
Wie heeft er in de winter wel eens gevist en gevangen?
Op wat voor stek was dit? Dit is al een goed aanknopingspunt om te beginnen.
Verders verschilt t van water tot water waar de vis zich ophoud maar er zijn wel een aantal dingen die naar mijn iedee op ieder water terug keren.
Op de ondiepere plassen kun je ze over het algemeen gerust tussen het riet gaan zoeken. En dan het liefst tussen die dikkere stengels :D


Op diepere wateren liggen de zaken meestal wat anders. Scherp aflopende taluuts, tot een meter 0f 10, die voor schaduw zorgen op de bodem lijken iedere keer wel terug te keren in postitieve zin. Ook op waters als Cassien bijvoorbeeld. :lol:

Ik heb het idee dat de karper het liefs schaduwrijke plekken als ligplaats/aasplaats aandoen.
Misschien nog een voorbeeldje dan.

Een duiker onder de weg door. Altijd goeie winterstekken. Maar waarom kan ik ze alleen gevangen krijgen aan de schaduwkant en nooit aan de andere kant van de duiker, waar de zon heel de dag op staat te schijnen ??

Misschien dat er meer mensen zijn die hier ook ervaring mee hebben?????

Groeten E.O.
Plaats reactie