Waarom wel een lidmaatschap KSN ?


Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

07-12-2005 22:12

Iemand die eerst door half Nederland overtuigd moet worden om lid te worden van een vereniging die...

voorvechter is als het op de belangen van de karpervisser aankomt

die jeugd en gevorderde vissers (met succes) blijft sensibiliseren

die al de stemmen van enkelingen bundelt tot één luide stem t.o. overheid en tegenstanders van de sportvisserij

die mensen die een individuele en tegenwoordig egoïstische sport als de onze weet samen te brengen in een gezellige sfeer

die het constructieve nastreeft

... die hoeft eigenlijk geen lid te worden.

Ik ben als Belg lid geworden. Eigenlijk maar om 1 reden. Ik vis veel in Nederland, en ik zie het - als gepassioneerde karpervisser die verdomd weet hoe moeilijk het is om ook maar iets voor mekaar te krijgen binnen de sportvisserij - als mijn morele plicht om de KSN te steunen.

Ik wens zeker niemand af te vallen met dit antwoord. Vind t op dit moment gewoon een beetje neigen naar het "internetgezeik" waar toch niks mee wordt opgeschoten. De KSN is een begrip in Belgie en Nederland. Iemand die geïnteresseerd is weet goed genoeg waar ze voor staan. Die mensen zoeken dingen op, vragen info aan anderen of informeren zich gewoon bij KSN zelf. Sta je er achter, dan wordt je lid. Sta je er niet achter of heb je geen zin om lidgeld te betalen, wordt dan geen lid...

MVG, Mark
Jakob Balkema
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: Leeuwarden

07-12-2005 22:14

Je zou nu hier ook een slotje op moeten doen dan heb je een echte tegen-hanger
jacco noordermeer

07-12-2005 22:22

word het dan toch tijd om friesland af te stoten van nederland :-?

blijkbaar zijn zij niet gewend aan de problemen die in bv de randstad gaande zijn

daar in friesland hebben ze een hele provincie voor een handjevol karper vissers
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-12-2005 22:29

Nee hoor Jacco, a.s. vrijdagavond wordt de eerste meeting van de nieuwe regio Friesland gehouden...
Jullie wonen nu eenmaal in een fors overbevolkt gebied en dan zijn de viswateren ook 'overbevolkt'...
jacco noordermeer

07-12-2005 22:38

dat is voor vele wel een serieuze overweging om lid te worden Aart

als iemand wat kan betekenen is het de ksn wel


ps veel sterkte morgenavond :-?
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

08-12-2005 00:07

Menno,
Als dat inderdaad zo is, dan is dat inderdaad errug vreemd :-?

Verder

Aart Lokhorst...for president!!! :D
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

08-12-2005 07:15

De KSN is voor mij een unieke vereniging, niet plaats gebonden zoals 99% van de verenigingen. Personen van verschillende pluimage, inzichten, egotrippers, en meestal vrij individueel ingesteld. De meeste wel met de vraag hoe komt het toch dat we in een van de waterrijkste landen ter wereld toch half Europa door moeten fietsen om aan echt grote kapitale vissen te komen. De vraag waar de KSN o.a. een aantal jaren geleden is in gestapt, de resultaten zien we nu steeds meer. Andere landen zo als Engeland een land van vissers met heel beperkte water mogelijkheden en die toch willen vissen zijn hun hel op het Europese vaste land gaan zoeken. De rede van het bestaansrecht van BTW, die nu om het allemaal zo gemakkelijk gemaakt moet worden voor ons mensen ook vaste voet in ons land zet. Kan je hier van de consequenties over zien en blijft degelijke water toch een uitdaging voor je, is een vereniging als de KSN niets voor je. Wil je samen iets bereiken om de Karpervisserij in lengte van dagen op een gezonde wijze te blijven beoefenen, dan moet dat al een rede zijn om lid te worden, of je een bijdrage hier in levert is een ander verhaal. Gelukkig komen er altijd wel mensen boven drijven die iets willen betekenen. Hoeft dus beslist niet, maar erken wel dat een dergelijke vereniging beslist noodzakelijk is.
Dat is voor mij een van de redenen om lid te zijn. Dat belangen behartiging veel meer inhoud moet de reactie van Aart toch wel duidelijk gemaakt hebben.

Peter
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-12-2005 10:52

Aart ik ben het volkomen met jou eens dat bovenstaande zaken een heel groot KSN label dragen, het zou de reden moeten zijn om lid te worden zonder een actieve rol te willen/moeten spelen.

Met het laatste ben ik het niet helemaal eens, bepaalde leden hebben willens en wetens dit board gezocht om hun ongenoegen te uiten.
Dit kon wel eens een reden zijn om de conclusie te trekken dat de KSN als organisatie perfect functioneerd maar binnenskamers behoorlijk rammeld.
Ik vraag mij af of ik dan om die specifieke reden lid wil zijn, je kunt je inhoudelijk vinden in de doelstelling maar voor mij spelen er andere dingen mee, oa professionaliteit gekoppeld aan een sociale instelling.
Dit betekent dat je welliswaar vrienden kunt zijn maar niet per definitie bij het optreden als bestuurder.

Ik wil met name Paul noemen, dit vind hij vast niet erg want hij vindt dat je open moet kunnen discuseren.
Ik ben van mening dat hij als een rode vlag werkt zodra hij de KSN maar in de mond neemt.
Bij velen - in ieder geval bij mij - wordt hij niet serieus genomen nu hij plotseling de KSN roemt om haar daden en de KSN weer omarmt.
Met een groots gebaar maakt hij gewag van een primeur - wat overigens geen primeur is - en laat wederom met een groots gebaar de uitleg en presentatie over aan de KSN.
Als Paul de grootheid kan vinden om eerder zijn ongelijk toe te geven zou hij nu de KSN een groot genoegen doen om zich op dit board te distancieren van discussies omtrent de KSN.

Dus Harnold jou gezelligheid speelt helemaal geen rol in mijn overwegingen, wat voor jou gezellig is kan voor mij een kwelling zijn.
Is dit inhoudelijk genoeg in jou ogen?
Verder discuseer ik niet meer over dit soort dingen Aart heeft gelijk dat sommige dingen niet op dit board thuishoren.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-12-2005 11:02

En Hoedemakers Mark jij begrijpt er helemaal niets van, niet half Nederland is bezig om iemand te overtuigen ik hoef niet overtuigd te worden over de KSN.
Jacco er mag wat mij betreft wel een hekwerk om Friesland heen, maar dan ook alle niet Friezen terug naar jullie richting :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

08-12-2005 11:23

Douwe Bijlsma schreef:Dus Harnold jou gezelligheid speelt helemaal geen rol in mijn overwegingen, wat voor jou gezellig is kan voor mij een kwelling zijn.
Is dit inhoudelijk genoeg in jou ogen?

Douwe


Of dit inhoudelijk genoeg is voor mij?
Douwe, het zal mij een biet zijn of jij van gezelligheid houdt of niet.Als ik jou op beurzen zie, zie ik je toch geregeld lachen...
Wat voor mij mede een belangrijke reden is, is een stuk gezelligheid.
Ik wil niet bij een club zijn aangesloten waar alleen maar chagrijnige harsens rondlopen.
En dat ik veel kennis op doe, en de vruchten kan plukken,van de dingen die de KSN heeft bewerkstelligt, is mooi meegenomen.Ik draag mijn steentje wel bij!
Nu gaan straks heel veel karpervissers de vruchten plukken , waarvoor de KSN zich groot heeft gemaakt, maar doen er geen zak voor!
Wel de lusten maar niet de lasten.
En kwelling? Stap eens uit dat zwart witte gebied en de wereld wordter een stuk vrolijker door Douwe.

gr Harnold
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

08-12-2005 11:45

Douwe,

Dat ik als een rode vlag werk, is echt een probleem van degenen die dat zo zien willen.
Ik ga zeker geen discussie uit de weg;(net als jij trouwens).
En ik OMARM de KSN dus niet, wij hebben een goed gesprek gehad en zijn er op die manier uitgekomen, wat trouwens niet inhoud dat we het per defenitie met elkaar eens zijn.

En dat ik zeg dat Willem Peters de rest wel bekend maakt, heeft een totaal andere reden als jij denkt.
Omdat Willem toevallig van dezelfde club lid is en hij er ook bij betrokken is geweest.

Voor wat betreft primeur hetvolgende Douwe; er is een klein verschil bij jouw HSV is een (gedoogbeleid) wat overigens perfekt werkt laat ik dat voorop stellen.
Bij ons heeft de gemeente aanpassingen gedaan in APV en bestemmingsplan "hier" zit het verschil daarom is dat nu (gelegaliseerd).
Trouwens is het nu voor jullie in noorden ook een klein kunstje om gedoogbeleid om te zetten naar legalisering, vooral daar jullie al een paar jaar draaien. ( naar ieders tevredenheid dacht ik )
Wordt dit echter voor 1-1-2009 niet veranderd zal het daarna gewoon strafbaar zijn.

Verder is het zo dat, als ik kritiek heb heb ik dat op zaken waar ik het niet mee eens ben, je mag hierover een discussie aangaan en meningsverschillen hebben alleen moet je de dingen wel kunnen scheiden.
En dus ook naast de discussie gewoon met elkaar om kunnen gaan.

Vandaar dat ik dus gewoon zeg met alle dingen die KSN gedaan heeft voor de karpervissers wordt lid en maak samen een vuist.
Uiteindelijk beoefenen we allemaal dezelfde hobby.

Paul
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-12-2005 12:16

Paul een klein dingetje nog opnemen in de APV is een wettelijke status.
De Gemeente gaat daarmee boven de wet staan en dit is dus een heel domme zet.
Er hoeft maar iemand tegenin te gaan en de uitspraak zal je bekend zijn.

Zij legaliseren hiermee wildkamperen en maken daarmee een grote fout dat hebben zij waarschijnlijk niet door.

Wij gaan het gedogen zeker omzetten in overleg naar legalisering.
Ik blijf van mening dat, als jij de KSN een belangrijke organisatie vindt je beter voorlopig uit discussies omtrent de KSN kunt blijven.

Harnold die kwelling slaat meer op jou muziekkeuze dan op mijn gevoel voor humor.
8) 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Ivan Peeters
Berichten: 178
Lid geworden op: 01-05-2005 18:12
Locatie: Haarlem

08-12-2005 12:42

Douwe Paul,

Volgens mij zijn jullie met het verkeerde topic bezig ! :-?
PB- en zou trouwens ook niet misstaan...
Misschien kunnen we nog even terug naar het onderwerp waarom lid te worden of te zijn ?

Mvg Ivan
Carpe diem...
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

08-12-2005 12:50

Douwe Bijlsma schreef:Harnold die kwelling slaat meer op jou muziekkeuze dan op mijn gevoel voor humor.
8) 8)


Gelukkig, was al even bang dat je geen gevoel voor humor meer zou hebben :wink:

gr Harnold
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

08-12-2005 13:32

Menno,

om nog even terug te komen op jouw vraag. Het VBK brengt een dikkevissenboekje uit 4x per jaar, de KSN doet dat niet. Een grote groep karpervissers willen vlees zien, en worden dus lid van het VBK (denk ik).

Ik weet ook niet of je deze groep wel bij je vereniging zou willen hebben, maar dat is alweer een hele andere discussie.

Ik denk dat Aart en ook Mark (good zoe jong) het goed verwoord hebben.

Groet,
Stefan
jan van kranenburg

08-12-2005 13:54

Douwe Bijlsma schreef:En Hoedemakers Mark jij begrijpt er helemaal niets van, niet half Nederland is bezig om iemand te overtuigen ik hoef niet overtuigd te worden over de KSN.
Jacco er mag wat mij betreft wel een hekwerk om Friesland heen, maar dan ook alle niet Friezen terug naar jullie richting :D :D


Doe dat hek maar niet!!
Kom veel te graag in Friesland
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-12-2005 14:41

Ivan vrije geesten laten zich niet binden in een bepaald raamwerk.
Het is wel eens lastig dat ben ik met je eens. :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Ivan Peeters
Berichten: 178
Lid geworden op: 01-05-2005 18:12
Locatie: Haarlem

08-12-2005 14:55

Douwe,

:D

Mvg Ivan
Carpe diem...
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

08-12-2005 15:54

Douwe,

Ik citeer even een stukje dat je in het begin van deze topic geschreven hebt: "Ik ben benieuwd of ik hier dan de argumenten zal lezen om (weer ) lid te zijn. Tot nu toe ben ik alleen maar gesterkt in het niet te zijn"

Vervolgens begint een aantal mensen hier argumenten te geven waarom de KSN nodig is in Nederland, wat de positieve aspecten zijn van een vereniging als KSN en waarom elke karpervisser die begaan is met z'n hobby de KSN zou moeten steunen. Ik zie dat als argumenten die men geeft aan iemand opdat hij (terug) lid zou worden.

Dus... ik begrijp 't niet... :D K wist dat de Nederlansche taal een complex taaltje was, maar dat 't zo erg was??? K zal me maar eens gaan bijscholen zeker.

Ik denk dat dit meer draait om persoonlijke knelpunten of persoonlijke meningsverschillen. In sommige situaties moet je die opzij zetten en er constructief aan werken onderling.

Vissen is geen ploegsport, helemaal niet zelfs. Maar zodra m'n hengels in de hoezen gaan, wordt vissen voor mij wel een ploegsport. En 't is niet omdat een speler z'n trainer een eikel vindt, dat hij zich niet meer kan inzetten voor z'n ploegmaats.

MVG
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

08-12-2005 16:10

Mooi gezegd Mark.
Amen.

Nou , Douwe, daar heb je niet van terug hè?

gr de Rocker.
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

08-12-2005 16:30

Het gaat me niet om een of ander "taalspelletje" of discussie te winnen... Het hoeft gewoon altijd niet moeilijk te zijn. In de politiek wordt al genoeg gediscussieerd.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

08-12-2005 17:22

Ook ik ben sinds een klein jaar lid van deze vereniging, dit terwijl ik al een jaar of 4 lid ben van het VBK. Waarom niet eerder?

Ondanks de pogingen bestaat het beeld van een elite groep karpervissers die het verleden verheerlijkt en zich afstoot tegen de hedendaagse vorm van karpervissen nog steeds, zeker bij behoorlijk wat kameraden van mij hier in de regio. Dit heeft mijn inziens ook wat met de naam te maken, karper STUDIE groep. Terwijl bijvoorbeeld Vereniging Nederlandse Karpervissers een veel vrijblijvender karakter heeft. Ik moet hier wel bijzeggen dat ik een boekjeslid ben bij het VBK en de meeting bezoek, maar niet de intentie heb om me daar actief in te gaan zetten voor de Belgische karpervisserij (zoals veel leden van die vereniging). Want het feit blijft dat altijd enkelen de kar zullen moeten trekken voor de grote groep, het algemene Nederlandse verenigingsgevoel en de wil om vrijwilligerswerk te verrichten wordt met de jaren minder, omdat de maatschappelijke focus ligt op het individu en niet op het collectief...

Binnen de KSN kun je nu altijd nog merken dat je toch te maken hebt met verschillende kampen en generaties, waarbij het bij de jonge generatie voornamelijk draait om de gezelligheid van het heden en de enkeling van de oudere generatie nog steeds het meer elitaire karakter van de vereniging hoger in het vaandel houdt en het verleden verheerlijkt...

Maar dat is mijn visie op het geheel aldaar. Mijn eerste besluit om lid te worden van deze vereniging werd gemotiveerd door het feit dat ik door verschillende regio's benaderd werd om daar een lezing te komen geven. Ik vond het persoonlijk niet kunnen dat ik daar voor de groep zou staan als een niet-KSN lid. Tijdens mijn korte lidmaatschap tot op heden ben ik toch anders tegen deze vereniging aan gaan kijken. Als je bekijkt hoe een kleine groep binnen deze vereniging zich inzet voor de belangen van de karpervisserij kan ik alleen maar chapeau zeggen! Ik ben mezelf dan ook steeds meer gaan verdiepen in deze vereniging en tot de conclusie gekomen dat het werk wat verricht wordt noodzakelijk is en dat die dertig euro per jaar meer dan goed besteed is.

De regioavonden die ik door het land tot op heden bezoekt heb waren altijd gezellig, informatief en onderhoudend. Ben daar veel namen tegengekomen waar vooraf geen gezicht bij was te plaatsen en er altijd leuk gesproken met velen. Ook de landelijke meeting, die dit najaar mij ontgroening was :lol:, was uitermate gezellig. Heb er vele gesprekken gevoerd en was een van de laatste (Dick en Boebus hingen nog wat aan de bar, maar ja waar doen zij dat nu niet :wink: ) die er vertrok. Constant gesproken met bekenden en een paar nieuwe gezichten, mede gevoed door al enkele kennismakingen op de verschillende Regio's. Zeker voor herhaling vatbaar dus.

Dat de paar "geitenwollensokken-karpervissers" die er nog rondlopen niet mijn type karpervisser zijn moge duidelijk zijn. Zo heb ik me bijvoorbeeld mateloos geergerd aan het artikel over LDB in de Karper van Frans F. Maar goed, anderen zal dit type wel een warm hart toedragen. Het is ook maar goed dat het niet 1200 dezelfde mensen zijn binnen deze vereniging, anders zou het maar een saaie bedoeling worden...

Het zal ook wel wat met mentaliteit te maken hebben, want het is nu eenmaal een feit dat er nog steeds grote verschillen zijn tussen de algemene bevolking onder dan wel boven de grote rivieren. Waarbij ik het brabantse wij en gezelligheidsgevoel toch meer terugzie in het VBK. Terwijl de KSN toch wat kouder en afstandelijker is. Persoonlijk denk ik dan ook dat dit een van de drempels vormt voor een deel van de karpervissers om lid te worden in eerst instantie, terwijl dat het tegendeel blijkt op het moment dat je dus lid bent. En dat er binnen een groep van 1200 man ook een deel is wat je als persoon minder aanstaat, mag niet wegnemen dat het algemene belang wat met de KSN vertegenwoordigd is van veel grotere importantie is!

Als ik persoonlijk zou kijken van wat ik zelf anders zou willen zien aan deze vereniging is dat de nadruk echt ligt op belangenbehartiger van het karpervisser, waarbij het "studie" onderdeel mijn inziens van minder grote waarde is. Een belangenbehartiger (wat nu al de hoofdmoot is binnen de vereniging) die de toekomst van het karpervissen waarborgt en optreed als de vertegenwoordiger van de karpervissers landelijk. Maar dan moet de vereniging dit door middel van een veel hoger aantal leden ook uitstralen naar buiten, want als nog geen 5% van de karpervissers vertegenwoordigd is dan kan je mijn inziens niet over een vertegenwoordiger praten. Maar dan is dit relatief lage ledenpercentage ook credo aan de huidige maatschappij, waarin het gros enkel individualistisch bezig is en pas als het echt goed fout loopt gaat samenwerken (maar dan is het vaak al te laat)...

Vandaar dat lidmaatschap ook belangrijk is, vereist zelfs, wil je de toekomst van het karpervissen veiligstellen. Want er is geen andere vereniging die dit voor je zal kunnen bewerkstelligen

Om de uitstraling wat warmer te maken, meer een vereniging, waarbij toch ook gezelligheid en saamhorigheid belangrijk is. Zou ikzelf opteren voor een naamswijziging van de KSN als ook een wat minder abstrakte vormgeving van het lijfblad.

Maar zoals ik boven al aangaf, het is steeds meer toch mijn cluppie aan het worden, mensen waar ik het goed mee naar mijn zin heb. Ook zal ik in de toekomst echt niet enkel een afwachtende rol innemen, omdat ook ik de toekomst van het karpervissen veilig zou willen stellen. Dat dit enkel mogelijk is door te participeren is duidelijk! Een kar die ik in de toekomst best zou willen trekken dus!

Nog even toevoegend aan het bovenstaande. Het is gewoon een feit dat er een groep is met te lange tenen binnen deze vereniging, waar je maar al te snel op zal staan als je niet uitkijkt. Ook enige kritiek LIJKT niet toegestaan, gezien aan reacties op het board na enige kritische uitingen. Kan me wel vinden in de argumenten, dat veel dingen niet publiek "uitgevochten" hoeven te worden.
Laatst gewijzigd door Bart van den Hurk op 08-12-2005 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-12-2005 18:00

Harnold antwoorden en vragen genoeg ik denk dat ik pas stop met kritisch te zijn als mijn geest niet meer werkt.
Ik stop met verdere discussiepunten anders komen we ook nog terecht bij regio Noord en de vorming van regio Friesland en die discussie willen we hier niet voeren.

Mark, leuke vergelijking ik kan je vertellen dat een teamspeler vele malen beter presteerd als de contacten tussen trainer en bestuur goed zijn.

Een trainer mag best een eikel zijn als hij maar begrijpt wat een speler beroerd - sociaal - en deskundig is in de begeleiding - professioneel.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

08-12-2005 18:07

Harnold Kikkert schreef:Nou das mooi man.

Het gaat in de topic om de voordelen te noemen waarom iemand lid zou moeten/kunnen worden.
Als Douwe daarom vraagt of ergens op reageerd, wordt aan die wens voldaan.
En dat jij nu je verhaaltje komt doen is mooi, maar draagt ook niet bij aan deze topic.

gr Harnold


Beter lezen kikkert, ik geef wel degelijk de voordelen aan die ik er inzie en waarom ik nog steeds lid ben. Dat dit in jou visie een verhaaltje is die niet bijdraagt zal mij dan weer een biet zijn :lol:

wel ben ik van menign asl ik reacties lees waaronder die van jou waarin je mensen afschiet die geen lid zijn dan ga je me te ver en op die wijze zul je zeker ook niet overtuigen.

mvg,
P
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

08-12-2005 18:14

Bart :

Die toekomst veilig stellen , is dat niet wat overdreven ??

Mij lijkt dat n visverbod nog heel ver weg is.

Vaak worden eerst zaken verklood om ze dan opnieuw op te starten.

Denk aan : nachtvissen , tentgebruik enz.

Hier is ook eens n jaar n nachtverbod geweest.

Heb dat jaar best goed gevangen ( was lekker rustig aan t water)

Of doel je op de div uitzettingen van vis ???

Gr :wink: