waarom geen lidmaatschap KSN?


Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-12-2005 11:36

Ik heb het nog eens gelezen, er staat nu wel iets meer in.

Ik ben meer benieuwd naar de reactie van Paul overigens.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

05-12-2005 15:09

Douwe...waarom het gewoon niet met rust laten?

Paul>KSN> ...ze zijn er samen uitgekomen..dus laat het rusten zou ik zeggen :wink:

mvg
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-12-2005 15:56

Ik stel toch Paul een zeer simpele vraag dacht ik.
Als iedereen nu voor een ander een antwoordt gaat geven krijgen we nog leuke wendingen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

05-12-2005 16:35

Douwe, je bent dan wel zo aan de 3000 berichten :lol:

Groet uit het zuiden,
Peter
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

05-12-2005 17:24

Douwe,

Ik wil je wel antw geven;

Ik heb geantwoord op de vraag waarom geen lid van KSN of een reden.

Verder heb ik al eerder aangegeven in een andere topic dat ik een gesprek heb gehad met Dhr W.Peters en met Aart Lokhorst en dat we onderling er redelijk uit zijn en nog een vervolggesprek hebben.

Ook heeft willem Peters dat in Leerdam naar voren gebracht en dat Aart ook nog kontakt zou nemen met Rob Manenschijn.

Ksn dacht dat ik geen lid meer was maar door een fout is mijn opzegging de deur niet uitgegaan, dus officieel ben ik nog lid.

Ik hoef het nog steeds niet eens te zijn met bepaalde dingen, maar heb het verwijt terharte genomen omdat niet meer uitgebreid op het board te bediscuseren.

Hopend je hier een passend antw te hebben gegeven.

Gr Paul
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

05-12-2005 19:00

Wat ik persoonlijk nog vreemder vind is dat mensen die geen lid zijn van de KSN, zich hiermee bemoeien.

Als er in de snoekstudiegroep een probleem is, en ik ben daar geen lid van , dan zal mij dat toch een biet zijn.

gr Harnold

En nu vind ik het wel genoeg.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

05-12-2005 20:03

Weer n mooie Bob :P
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

05-12-2005 20:19

Bob, erg jammer dat je hier insinuaties neerzet die kant nog wal raken, zeker van jou verwacht ik dat niet. Elke vorm van kritiek mag je uiten, alleen de plaats is niet juist. Dat moet juist jij drommels goed weten.

Peter
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-12-2005 20:20

Harnold de vraag was waarom geen lid, dat dit er tussen komt is een gevolg op een antwoord van iemand die de KSN in een kwaad daglicht heeft gesteld de boel bestuurlijk op de kop heeft gezet en het nu voor mekaar krijgt om ook weer Rob te laten benaderen.

Een typische aflevering van Farce Majeur.

Het is uit het leven gegrepen het is uit het leven een greep
het gelijk is altijd met de lepen
daar zit nou net nou de kneep

Ik zou mocht ik in het bestuur of een werkgroep zitten nu een conclusie trekken.

Ik speelde met de gedachte om toch weer lid te worden maar ik zou mij nu toch wel echt afvragen wat ik er moet doen.

Einde verhaal voor mij hoor, de leden vertellen nu maar waarom iemand niet lid moet zijn van de KSN.

Oja nog 1 ding ik hoop werlkelijk dat de KSN in ander overleg wel aan zijn besluiten vasthoud.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

05-12-2005 21:08

Is nog nooit een vereniging geweest met een behoorlijk aantal leden waar alles soepel en naar ieders wens verloopt

Is nog nooit een vereniging geweest waar leden geen kritiek hebben op het bestuur

Is nog nooit een vereniging geweest waar niet leden geen kritiek op hadden

Er is nog nooit een vereniging geweest waar geen fouten werden gemaakt door leden en/of bestuur

Er is nog nooit een vereniging geweest waar geen strubbelingen waren tussen leden/leden en bestuur/bestuur en leden/bestuur

Waarom verlangt iedereen ineens dat de KSN deze "normale" strubbelingen niet kent

Of de KSN spreekt je aan,als aktief of steunend lid,of het spreekt je niet aan.

Punt blijft wel dat als je iets wilt bereiken je dat het beste kunt doen door het met elkaar te doen.
Als we er onderling er al niet uit kunnen komen hoe wil je dan er uitkomen tegenover de "tegenpartijen" van onze hobby

Te vaak word vergeten dat de KSN uit mensen bestaat,mensen die fouten maken

Natuurlijk zijn er grenzen aan fouten en als ze gemaakt zijn moeten en zullen deze naar beste kunnen worden opgelost.
Echter voor een oplossing heb je beide partijen nodig.
Zoals in het geval met Paul word er door zowel door Paul als door de KSN naar een oplossing gezocht,ik hoop ook dat Paul gewoon lid wil en ka blijven.
Chris Gabriele

05-12-2005 21:44

Hoi Bob,

Leuk je weer gesproken te hebben op de KSN meeting.
Ik geen lid, jij nog steeds lid ;-)
We kennen elkaar al denk 15 jaar en ik weet hoe jij in elkaar steekt.
Helaas is deze wereld niet eerlijk en zo zijn sommige mensen bij eender welke vereniging helaas ook.

Ik heb een tijd geleden mijn lid maatschap opgezegd om bepaalde redenen en twijvel om toch weer lid te worden.
Het was vooral een besluit omdat ik niet achter de vereniging kon staan op dat moment.

Er zijn ook mensen binnen de vereniging die top zijn en echt werken voor een betere karperwereld.
Met name door de hetze die onstaan is tegen karpervissers (kontroles en zelf een streng beleid tegen ons) kan het voordeel hebben als we ons verenigen.

Ik vraag mij ook meer af wat de vereniging wel doet voor de karpervissers in het algemeen.
Wat is het voordeel in de toekomst als er veel meer leden bij komen (donateurs vind ik ook best).
Zelf zal ik nooit aktief lid worden, dat past mij niet.

gr Chris.
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

06-12-2005 07:04

Ik begon deze discussie in de hoop dat er dingen naar voren zouden komen waarvan karpervissers zouden denken dat ze toch maar lid moeten worden. Of het nu is voor een gezellig avondje, het boekje of omdat de KSN de belangen behartigd voor nu, maar vooral ook in de toekomst. Wat ik nu zie is dat er oude koeien uit de sloot gehaald worden en oude vete`s uitgevochten worden. Een beetje kinderachtig als we het hebben over de doelstellingen van een vereniging. Er is al eerder gezegd dat een bestuur uit mensen bestaat en dat er DUS fouten gemaakt worden. Als het ledenaantal groter wordt zal de kans ook groter worden dat er personages met elkaar botsen...
Chris Gabriele

06-12-2005 08:06

Hoi Simon,

Dat karakters botsen is op zich niet zo erg, zolang er maar met respect mee wordt omgegaan.
Een oude vete (zoals jij zegt) kan redelijk emotieel zijn voor iemand die zich belangenloos inzette voor onze hobby.

Maar ben het er mee eens dat we naar de toekomst moeten kijken.

gr Chris.
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

06-12-2005 08:18

Simon,

KSN bestaat nu dacht ik 33 jr, tot voor ± 4 jr geleden, was er een ledenstop bij 500 leden.

Dus 1200 is toch een gevolg van 700 leden in ± 4 jaar tijd.
Maar net als in een HSV gaat de karpervisser liever vissen dan naar een vergadering, en denkt het wordt wel opgelost.

Dat er "ouwe koeien" uit de sloot worden gehaald komt een beetje door de vraagstelling " waarom geen lid van KSN" je zult dan antwoorden krijgen die juist laten zien "waarom" je geen lid moet zijn.

En om Douwe te beantwoorden, om "kritiek"te uiten kan ik dat beter van binnen uit doen dan als buitenstaander ik ben het heus met bepaalde dingen nog steeds niet eens.
En als ik zo het antwoord van Bob bekijk ligt daar ook nog aardig "kritiek" in opgesloten naar KSN maar blijft dus ook gewoon KSN lid.

Met de huidige veranderingen, die er aan komen i.v.m tenten/onderkomen is er idd een hoop te doen/regelen.
Maar het meeste moet wel vanuit de HSV komen, KSN heeft de bal voorgegeven het inkoppen ligt nu bij HSV en de karpervisser.

Gr Paul
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

06-12-2005 08:25

Vind het een beetje heel erg triest dat de KSN hier nogal negatief in beeld wordt gebracht. De toppic was bedoeld om inzicht te krijgen waarom vele mensen geen lid zijn van de KSN en niet om de (persoonlijke) problematiek boven tafel te krijgen. Alsof het bij andere verenigingen koek en ei is.

Dat oud bestuursleden zich hier ook in mengen en hun persoonlijke mening hier gaan ventileren..sorry dat vind ik geen stijl.

Ik ben met plezier lid, maak met plezier de website van de KSN en lees met nog veel meer plezier het KSN boekje "De Karper". Geniet volop van de regioavonden waar het altijd gezellig is (Of niet Harnold?) en volop informatie wordt uitgewisseld. Denk dat veel leden er net zo over denken als ik...

Pascal
"everyone has the right to be stupid, but some people abuse the privilege" (Joseph Stalin)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-12-2005 08:41

Chris Gabriele schreef:Hoi Simon,

Dat karakters botsen is op zich niet zo erg, zolang er maar met respect mee wordt omgegaan.
Een oude vete (zoals jij zegt) kan redelijk emotieel zijn voor iemand die zich belangenloos inzette voor onze hobby.

Maar ben het er mee eens dat we naar de toekomst moeten kijken.

gr Chris.


En zo zijn er net zoveel opvattingen over wat nu respect is. Moet me van het hart dat het op mij allemaal wat kinnesinnerig overkomt. Oude vetes? Kom op zeg, zet je er eens overheen en misbruik dit topic niet om oude koeien uit de sloot te halen. De KSN is een vereniging van alle leden en niet een enkel lid waar je toevallig wat mot mee had.

Groet, Kees
Chris Gabriele

06-12-2005 08:56

Heren,

Wat mij opvalt is dat uit sommige postings alleen het negatieve gehaald wordt.

Als men alleen het negatieve er uit pakt en de negatieve sfeer blijft hanteren kan ik mij voorstellen dat de topic over de KSN gewoon een klaagbak is geworden.

Omgaan met kritiek en de draad weer oppakken....ik hoop niet dat dit een weerspiegeling is...

reactie vraagd telkens om reactie... ik ben uit de topic
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

06-12-2005 09:10

Pascal Rijzinga schreef:Ik ben met plezier lid, maak met plezier de website van de KSN en lees met nog veel meer plezier het KSN boekje "De Karper". Geniet volop van de regioavonden waar het altijd gezellig is (Of niet Harnold?) en volop informatie wordt uitgewisseld. Denk dat veel leden er net zo over denken als ik...

Pascal


Ik vind de regioavonden erg gezellig , en zou ze niet graag willen missen.
Helaas kom je er bij onze regioavonden er gewoon niet aan toe om met iedereen te praten.Dat zegt wel genoeg.
Afgelopen vrijdag was ik er om 19.30 uur en vertok om plm01.30 uur.
Ik bedoel maar.
Er ontstaat met bepaalde mensen een soort van vriendschap. Het kan echt!

De KSN heeft veel voorzetten gegeven en idd nu moeten de HSV-en en karpervissers de rest doen.

Vwb de oud zeer discussie, het is nu wel genoeg geweest om er hierover nog verder op door te gaan, dacht ik zo.
Een ieder heeft zijn zegje gedaan.
Om verder te komen is soms een discussie noodzakelijk, maar beste mensen; hou prive en zakelijk altijd goed gescheiden.


Voorbeeld : een maat van mij denkt anders over voetbal dan mij, heerlijke discussies krijg je dan waarbij de vrouwen soms denken; die slaan elkaar op de bek.
We drinken er nog een paar, en hebben daarna weer normale gesprekken :wink:

Zo hoort het.

gr Harnold



DOUWE : een man zoals jij kan de KSN goed gebruiken, wordt weer lid man.
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

06-12-2005 13:48

Eigenlijk wil ik hier maar 1 ding op zeggen. Karper nr 66 blz 115 en 116.

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

06-12-2005 14:00

Misschien de volgende link ook even aanklikken.

WEL even INLOGGEN.

http://www.thefishcommunity.com/index.p ... c=919&st=0

Hier kan namelijk wel op een"FATSOENLIJKE" wijze gediscussierd worden.

Gr Paul

8)
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

06-12-2005 14:02

Mag ik zeggen dat ik dit allemaal een beetje los gezeik vind...??
Ivan Peeters
Berichten: 178
Lid geworden op: 01-05-2005 18:12
Locatie: Haarlem

06-12-2005 14:20

Goedemiddag heren,

Ik krijg als 'buitenstaander' volgens mij een heel verkeerd beeld van de KSN op deze manier.
Ik begrijp dat discussies nodig zijn hier en daar, maar wat mij betreft mag het in dit geval liever daar dan hier.
Het gaat mi het merendeel van de lezers namelijk helemaal niets aan en
er word zo een soort van sfeer om de KSN gecreeerd die die vereniging helemaal niet ten goede komt.
Maar dat is mijn bescheiden mening.

Mvg Ivan
Carpe diem...
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

06-12-2005 14:44

Beste Eddy,

Ik denk dat Roelof Schut niet echt blij is met deze verwijzing!
Ik meen mij te herinneren dat hij in de "Kool en de Geit" ook niet echt gespaard bleef; overigens was het wel zo netjes van Bob dat hij juist dit schrijven niet openbaar maakt.

Ik ben van mening, mocht iemand dit document willen lezen, dat een pb naar Bob voldoende is.

Laten we het verder maar zakelijk houden, en ons afvragen waarom veel vissers "GEEN LID VAN KSN" willen worden, daar ging het toch om!?

Gr Paul

8)
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

06-12-2005 15:05

Dus omdat Bob zo netjes is om het niet openbaar te maken ga jij iedereen aanmoedigen om het dan maar bij Bob op te vragen??? Blijkbaar vind jij het wel leuk als iedereen het leest. Waarom eigenlijk??
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

06-12-2005 15:20

Helemaal mee eens Ivan,

Ik ben bang dat jij misschien een geheel verkeerd beeld krijgt en dat is jammer genoeg niet het goede beeld.

Ik ben zelf lid geworden in ik meen 1997 op aandringen van Mark van B. Ik kende de KSN al wel heel goed omdat mijn vader al lid was geweest van 1978 tot 1992.
Ik heb wel even getwijfeld maar me toch laten overhalen door Mark en ben daar nog steeds heel blij mee.
De regioavonden bleken naast zeer leerzaam ook nog eens heel gezellig en de landelijke meetings waren ook bijzonder gezellig en ik leerde veel mensen kennen.

Nu 8 jaar later ben ik nog steeds heel blij lid te zijn. De vereniging is positief geëvolueerd en meer en meer leden doen en denken actief mee.

Zelf heb ik proberen iedereen in mijn omgeving enthousiast te maken voor de KSN en er zijn dan ook zeer veel vrienden, vismaten en kennissen lid geworden. 1 zit er zelfs al in het landelijk bestuur en anderen zijn regiovertegenwoordigers.
En geen van allen heeft er spijt van..

Het motto is dus: Ga eens naar een regio meeting.. stel je open en geef de KSN een eerlijke kans. Want uiteindelijk zijn we allemaal een stelletje gestoorde karpervissers die graag aan de waterkant verblijven.

Vr.Gr.

Bertil

Ps laten we stoppen in dit topic off topic te reageren en alleen inhoudelijk reageren.
Bedankt!
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.