waarom geen lidmaatschap KSN?


Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

03-12-2005 11:46

Ik ben blij met je laatste zin Douwe! Toch een goede conclusie.
Enne... oneliners zijn niet echt mijn ding hoor!
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

03-12-2005 11:55

Op zich heel begrijpelijk dat men er wat wereldvreemd tegen een vereniging als de KSN aankijkt. Is nu eenmaal geen voetbalclub waar je samen elke week tegen een bal aantrap. Persoonlijk ervaar ik de KSN als een verrijking van mijn hobby als karpervisser.Niet dat het me zoveel visstekken en daardoor meer karper opgeleverd heeft. De kennis die ik er samen met andere heb mogen delen is ongelofelijk. Je wordt als je er open voorstaat ingezogen, wil je dat niet ook prima, en bekijk je het op een afstandje betrokkenheid is niet voor een ieder weggelegd. Een ding moet wel duidelijk zijn, de uren die het bestuur en commissies er instoppen om belangen veilig te stellen zijn ongelofelijk veel.

Elk jaar kom ik op KWO door posters helaas zaken tegen die eenzijdig over het voetlicht worden gebracht. Elk bestuur van wat voor vereniging ook kan niet anders dan zich terughoudend op te stellen als er met modder wordt gegooid. Via je PC je gelijk halen is in mijn ogen nooit de goede weg om elkaar te vinden. Schade aan personen en vereniging is zo snel gemaakt, dat wordt wel eens vergeten. Verenigingmensen daar moeten we erg zuinig op zijn zeker in deze tijd van individualisering. Goede integere bestuurders dragen De KSN, en maken haar tot een club van karpervissers die ondanks dat zij nog veel te klein is in mijn hart een apart plaatje inneemt.

Peter
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

03-12-2005 13:23

Tot voor een tijd terug dacht ik ook dat ik me niet thuis zou voelen op een meeting. Ging alleen wanneer iemand anders die ik kende (die dus ook lid was) mee wou zodat ik dus niet alleen dat zaaltje binnenkwam. Diegene gaat nu niet meer omdat hij het vissen naar het tweede plan verschoven heeft en ik ga nu alleen. Vind het niet erg want ik kom toch wel bekenden tegen. Tuurlijk ken je gelijk niet iedereen, maar je leert niemand kennen als je helemaal niet heen gaat.
En ik moet zeggen, heb er de twee afgelopen meetings (Regio Drenthe/ Groningen) nog wel wat van opgestoken ook. Vorige maand Bart Van Den Hurk, en gisteravond Piet Vogel. Toppie, je word alleen maar beter van.

En arrogant? Ik ben gisteravond geen enkele arrogante visser tegen gekomen.
Vergeet niet, we hebben allemaal dezelfde hobby, we willen allemaal er wat van leren en je wilt ook allemaal dat we ons ding kunnen blijven doen en dan is de de KSN in veel gevallen nuttig gebleken.
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

03-12-2005 13:28

Die laatste zin in je posting steekt mij een beetje Douwe.

Wat als al die lui die "MAAR" contributie betalen daar eens mee op zouden houden.
Inderdaad wat hebben ze ervoor als ze niet eens naar de meetings gaan.
Ach laat ik mijn contributie dan ook maar intrekken.

Nou wat zou het zijn, mischien de helft a drie kwart die niet op de meetings komt.
Dat zijn toch aardig wat senten die "IK" liever richting de KSN zie gaan, aanwezig op de meetings of niet.

Waarom jij wel of niet lid word is aan jou Douwe.
Waarom ik lid ben is mijn keus.

Belangrijk vind ik dat mensen interesse hebben en gaan nadenken.

Denk er om, het betalen van een contributie is een overweging die iemand moet maken.
Diegene reikt in zijn eigen portomonee en betaalt met zijn hard verdiende centen.

Wie gaat mij nu vertellen dat ik er "min of meer" niet bij hoor omdat ik nog niet op een meeting ben geweest.
1 persoon, dan trek ik gelijk mijn lidmaatschap in!

RC

Ik zal het eens over een andere balk gooien.
Ik heb geen hoge pet op van de meeste karpervissers.
Hoe meer ik er tegen kom hoe beroerder ik er van word ( :wink: op enkele na!!! :wink: ).
En nou moet ik naar een heel zaal vol...... dan moet ik echt heel erg goed in m'n vel zitten wil ik dit aandurven.

Echter zou ik wel graag meewerken aan uitzettingen en zie ik graag dat mijn geld goed besteed word.
Zie hier, een lid waar je wel wat aan hebt als je hem nodig hebt, alleen dat geouwehoer niet zo trekt.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-12-2005 13:49

Robert die zin hoeft je niet te steken ik zal je uitleggen waarom niet.
Bij een lidmaatschap betaal je contributie en daarmee ben je lid met alle verplichtingen wederzijds.

Bij een donateurschap betaal je een minimaal vast te stellen bedrag als ondersteuning van die vereniging zonder die verplichtingen.

Een voorbeeldje: een voetbalclub, in je actieve jaren ben je er lid van, de vereniging zorgt voor wedstrijden jij zorgt ervoor dat je bij die wedstrijden aanwezig bent.
De vereniging zorgt voor trainingsfaciliteiten jij zorgt ervoor dat je er gebruik van maakt.
Nu ben je de actieve jaren voorbij of je hebt geen zin meer in al dat gevlieg en je wordt donateur je steunt de vereniging maar je hebt verder geen verplichtingen.

Wat Klaas zegt is flauwe kul natuurlijk, bij dat bedrag ben je lid punt, dat is geen donateur maar dat weet hijzelf ook wel.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

03-12-2005 13:59

Douwe,

Ben het niet helemaal met je eens, ik ben nu 3 jaar lid, één keer bij een regiomeeting geweest om me op te geven ( was overigens hier in A'dam).

Ik heb helemaal niet het gevoel dat er iets van me verwacht wordt dus zie ik me zelf als steunend lid.
En ik moet zeggen die boekjes die ik 2 maal per jaar krijg zijn mij die 15 euro wel waard (p. st.).

Gr,
J.
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

03-12-2005 14:04

Diegene die lid zijn en er verder niets mee doen zijn in weze al donateur, alleen ze krijgen het boekje wat misschien met een eventueel donateursschap niet het geval zal wezen.

Is dan het bedrag het probleem?
Ik wil niemand vertellen hoe men de centen moet spenderen maar puur naar mezelf kijkende is die 30 euro een fractie van wat ik op jaarbasis aan de visserij spendeer.
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

03-12-2005 14:13

Douwe Bijlsma schreef:Een voorbeeldje: een voetbalclub, in je actieve jaren ben je er lid van, de vereniging zorgt voor wedstrijden jij zorgt ervoor dat je bij die wedstrijden aanwezig bent.
De vereniging zorgt voor trainingsfaciliteiten jij zorgt ervoor dat je er gebruik van maakt.
Nu ben je de actieve jaren voorbij of je hebt geen zin meer in al dat gevlieg en je wordt donateur je steunt de vereniging maar je hebt verder geen verplichtingen.


Dat is appels met peren vergelijken want bij een voetbalvereniging word je geacht te komen, op de training en met wedstrijden. Wil je dit niet dan moet je geen lid worden en kun je je beter misschien gelijk al beperken tot het donateursschap.

Bij de KSN ben je niet geacht te komen, je bent tot niets verplicht, op het betalen van de contributie na dan.
En toch ben je gewoon lid.
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-12-2005 14:15

Mijne heren het spijt mij geweldig maar ik zie zo tegen de dingen aan.
Als ik lid ben wil ik mij ook inzetten voor die vereniging en voel mij dan ook min of meer verplicht om deel te nemen aan datgene wat voor mij georganiseerd wordt.
Als donateur heb ik dat gevoel niet.
Het is dus geen discussie het is hoe ik tegen dingen aankijk.

Geld is het punt ook niet, nogmaals ik voel mij niet thuis op die avonden dit ligt uiteraard aan mijzelf maar ook aan de omgeving van vissers waar ik mij niet lekker bij voel.

Lucas de volgende regels komen van de KSN site:

De KSN wordt gevormd voor en door karpervissers. Dit betekent, dat de activiteiten vanuit de groep zelf komen. Van elk lid wordt dus een min of meer actieve bijdrage verwacht. Deze bijdrage kan zeer uiteenlopend zijn, zoals: Het schrijven van artikelen voor De Karper. Het verzorgen van programmapunten op een landelijke of regionale meeting. Meewerken aan studieopdrachten. Het bezoeken van de landelijke en regionale meetings. Het meehelpen op beurzen e.d.

Nu kun jij wel zeggen het is appels met peren vergelijken maar er wordt wel degelijk een min of meer actieve houding verwacht en zodra je lid bent ga je daarmee accoord.
Tenminste zo zie IK er tegenaan.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

03-12-2005 14:18

OK :wink:
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

03-12-2005 14:31

Douwe Bijlsma schreef:Lucas de volgende regels komen van de KSN site:

De KSN wordt gevormd voor en door karpervissers. Dit betekent, dat de activiteiten vanuit de groep zelf komen. Van elk lid wordt dus een min of meer actieve bijdrage verwacht. Deze bijdrage kan zeer uiteenlopend zijn, zoals: Het schrijven van artikelen voor De Karper. Het verzorgen van programmapunten op een landelijke of regionale meeting. Meewerken aan studieopdrachten. Het bezoeken van de landelijke en regionale meetings. Het meehelpen op beurzen e.d.

Nu kun jij wel zeggen het is appels met peren vergelijken maar er wordt wel degelijk een min of meer actieve houding verwacht en zodra je lid bent ga je daarmee accoord.
Tenminste zo zie IK er tegenaan.


Dat ben ik met je eens Douwe. Dat staat er idd. Maar de praktijk wijst uit dat dat niet gebeurt. Niet iedereen is in de gelegenheid om veel tijd vrij te maken om vanalles en nog wat te regelen. Komt bij dat als er te veel mensen met 1 en dezelfde activiteit bezig zijn er ook meer dingen door elkaar lopen.

Maar waar ik ook op doelde is de vergelijking tussen een teamsport zoals voetbal en een vereniging zoals de KSN, wat toch van eenlingen aan elkaar vast hangt. Dat zijn 2 verschillende dingen. Van een voetbalclub word je lid omdat je wilt trainen en wedstrijden wilt spelen, kom je niet dan rijst de vraag; waarom ben je dan lid. Dat hebben ze bij de KSN nog nooit gevraagt, mij niet iig :D

Oke, kort gezegd komt het er wel op neer dat ik je mening respecteer en dat je die keuzes zelf maken moet, als je lid word of niet.

No hard feelings dus ;) :)
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-12-2005 14:53

Voor 30 euro per jaar kun je donateur worden. :D

Het gaat om, waarom geen 10,000 leden? Maar voouruit 9,999 mag ook.

Laten we de KSN niet als religie bediscussiëren. De KSN kent tegenwoordig actieve en niet actieve leden van diverse gezindten. Natuurlijk zou de KSN graag willen dat iedereen zich inzet voor de hobby. Bij 10,000 leden zou dat echter lastig worden. Met een paar 100 actieve leden gaat dat veel beter.

Groet, Kees
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

03-12-2005 15:06

Douwe, die regels staan er inderdaad nog zo letterlijk, zijn echter ook nog min of meer afkomstig uit het verleden. Nu, met 1200 leden is het practisch gezien al onmogelijk als alle 1200 stukjes gaan schrijven, tegelijk meetings te gaan bezoeken, allemaal programma punten gaan verzorgen, meewerken aan studieopdrachten, mee zouden gaan helpen op beurzen etc.
Persoonlijk zou ik helemaal geen KSN lid zijn als de KSN, nog steeds als in het verleden alleen maar naar 'binnen' gericht zou zijn. Gelukkig ligt dat al een aantal jaren compleet anders en wordt er nu behoorlijk veel gedaan aan belangenbehartiging op landelijke, regionale en ook plaatselijke schaal om zowel voor de leden alsmede ook voor alle overige karpervissers zoveel mogelijk te bereiken voor de karpervisserij. Dit alles kost geld en met meer leden is er ook zondermeer nog meer te realiseren, waarbij soms de macht van het getal ook een rol kan spelen.
Anderzijds is het noodzakelijk dat er binnen zo'n vereniging ook een behoorlijk aantal actievelingen zitten, anders komt er niets van de grond.
Maar leden die door middel van hun contributie het mogelijk maken dat andere leden veel activiteiten kunnen ontplooien, wat zijzelf niet zo zien zitten c.q. hiervoor geen tijd of mogelijkheid hebben, zijn natuurlijk niet minder welkom daar zij op hun manier ook hun steentje bijdragen.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-12-2005 15:52

Aart het volle begrip is er wel, maar wordt het dan niet tijd om die passage compleet te verwijderen?

Ik heb niks meer toe te voegen aan wat ik gezegd heb.
Maar blijf van mening dat men zich, ongeacht de insteek ook lekker moet voelen bij een vereniging ik heb het geprobeerd en het lukt gewoon niet.
Vissen is een hobby, geen religie!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

03-12-2005 16:18

Douwe, het antwoord op jouw eerste alinea is ja, zal alleen wat tijd in beslag nemen.
Gelukkig leven we in een vrij land waar iedereen zelf kan bepalen of men wel of geen lid wil zijn of worden van een bepaalde vereniging...
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

03-12-2005 16:55

Heren,

Laat ik het gewoon maar heel simpel stellen. Voor een student is E 40 die bij de aanmelding moet worden opgehoest best wel veel geld. Niet dat het er niet is maar vaak is het weer snel vergeven aan andere dingen waardoor je op het het moment van aanmelding het bedrag gewoon niet hebt..

Gewoon een feit, als ik naaar mijzelf kijk als veeluren draaiende visser, daardoor iets minder werkende en daardoor iets minder vermogende student. :lol:

Zelf ben ik sinds kort lid maar wel nadat ik er enkele jaren tegenaan heb gehikt...Dus ik pleit eigenlijk voor een verlaging van het contributiegeld voor studenten... :wink:

Grtz,

Martin
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

03-12-2005 17:10

Martin,

en dan ook voor aow'ers, mensen met laag inkomen etc. ? :lol: .

Jij moet niet zeuren over 30 euro want met al die artikelen wat jij schrijft voor de KW verdien je meer als genoeg :P :lol: .

Eenieder moet voor zichzelf uitmaken of hij of zij lid wil worden van een vereniging, wanneer het een verplichting is is het plezier er al vanaf.

Groeten uit het zuiden,

Stefan
Jakob Balkema
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: Leeuwarden

05-12-2005 00:55

Ik word geen lid
Bekijk het vehaal Sassenhein maar eens
Wat een boter op hoofd heeft ksn
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

05-12-2005 02:05

Jacob,

Jammer dat je geen analyse maakt van alle reacties, een aantal zaken moeten dan toch wel duidelijk worden. Wat zeker niets met boter op je hoofd te maken heeft.

Peter
peter andrae

05-12-2005 04:25

Beetje zwart wit kijken vind je niet Jakob de KSN doet zoveel goede dingen er gebeurt een x iets en meteen boter op hun hoofd.

Mag ik jou vragen wat jij voor positieve bijdragen levert aan het karpervissen behalve vissen.

Wat ik wel vind is dat dit binnenskamer opgelost had moeten worden en niet op dit board het zijn tenslotte volwassen kerels dus die hadden daar vast wel uitgekomen :wink:.


mvg peter.
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

05-12-2005 07:03

Jakob,

Jammer dat je in deze posting het hele voorval terughaald.

Ik heb een goed gesprek gehad met Dhr W.Peters en A.Lokhorst.
Men hoeft het niet altijd eens te zijn in het leven, zeker niet alle zaken
die gebeuren verdienen de schoonheidsprijs.

Neemt niet weg dat de KSN ook dingen doet en heeft gedaan in verleden waar de karpervissers nu nog voordeel uithalen.

Ook ik kan argumenten aanvoeren om "GEEN LID" te worden.
Maar ik zal de " BELANGRIJKSTE" noemen om "WEL LID" te worden.

Met de huidige wetgevingen die op de vissers afkomen en de WOR die op 1 jan 2009 wordt afgeschaft; is het zaak om met zijn allen hier iets aan te doen.
Verder zijn daar de Europese Vogelrichtlijnen en de Europese Habitatsrichtlijnen en Natuurbeschermingswetten waar we als karpervisser mee te maken krijgen.

Dat zowel door leden als KSN fouten worden gemaakt is een feit die altijd terug zal keren daar wij; ook allemaal gewoon maar mensen zijn.

Gr Paul
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-12-2005 10:46

Met andere woorden je blijft of bent na al je geharrewar weer gewoon lid van de KSN?
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

05-12-2005 11:09

Rancuneus of nu juist niet , en stijfkoppigheid is een wereld van verschil :wink: Het mooie van problemen is , dat je ze kunt oplossen!

In die jaren dat ik bij de KSN zit, heb ik veel kennis en kennissen opgedaan.
En zeker ben ik het ook niet altijd eens met de gang van zaken, zou erg saai worden overigens, net als een huwelijk waarin je nooit eens woorden hebt met je vrouw of man...en je kan nu eenmaal niet met 1200 man in een bestuur zitten.
Maar over de hele linie doet de KSN erg veel goed werk voor de toekomst van de (karper)visserij in zijn algemeenheid.
Alleen daarom al zou je lid moeten zijn.
Denk aan alle incompetente mensen die dat niet kunnen bewerkstelligen, en wij hebben binnen de KSN een aantal mensen die dat wel kunnen.
Daar plukken wij ALLEN de vruchten van.

Je hoeft niet allemaal een stukje te schrijven of wat organiseren, dat lukt met 1200 leden niet, maar een ieder kan wel zijn/haar steentje bijdragen, door een financiële input te geven door lid te worden , en de meetings te bezoeken.


gr Harnold
Laatst gewijzigd door Harnold Kikkert op 05-12-2005 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-12-2005 11:17

Rancuneus of nu juist niet , en stijfkoppigheid is een wereld van verschil icon_wink.gif


Consequent of zo de wind waait waait mijn jakje, een wereld van verschil.
Laatst gewijzigd door Douwe Bijlsma op 05-12-2005 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

05-12-2005 11:20

Nog 1x lezen Douwe.

Ik miste een stuk.

gr Harnold