doden vissen Segbroek


Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

14-11-2005 15:48

we hebben vorig jaar iets dergelijks ook meegemaakt bij mij in de buurt aan de lozerlaan.

Ik heb daar toen ook de nodige aandacht aan besteed samen met een fiks aantal mensen van de dierenambulance, helaas heeft het niet mogen baten.

Foto's + een stukkie tekst heb ik toen op mijn site geplaatst ( ik denk dat jij die bedoeld Jan)

onder het knopje "nieuws"
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
iba born
Berichten: 153
Lid geworden op: 22-08-2003 02:00
Locatie: den haag

15-11-2005 14:10

bij metropole, is de overstort verantwoordelijk voor de dode vissen. Als het hard geregend heeft kun je er niet meer lopen, en het water is dan helemaal grijs. Hier een stukje van de gemeente Den Haag:

Waterplan Den Haag 1998-2002

In 1998 hebben het Hoogheemraadschap van Delfland en de gemeente Den Haag gezamenlijk het Waterplan Den Haag uitgebracht om de kwaliteit van het Haagse water te verbeteren. Anno 1998 was er sprake van stinkende slootjes, vervuild slib op de bodem, eendenkroos en door planten overwoekerde watertjes.

Ambities
In het plan zijn de wensen en ontwikkelingen voor riolering, waterhuishouding, waterkwaliteit en natuur op
een rijtje gezet. Er zijn drie ambitieniveaus geformuleerd:

water dat siert - het moet er in ieder geval mooi uitzien.

water dat behaagt - mensen en dieren moeten zich lekker voelen bij of in het water.

water dat leeft - water met een hoge ecologische kwaliteit.

In Den Haag is voor verschillende gebieden aangegeven welk ambitieniveau wordt nagestreefd.

Maatregelen

Onderzoek naar mogelijkheden om de nadelige invloed van riooloverstorten bij bovenmatige regenval te beperken.

Aanleg van natuurvriendelijke oevers: 6 locaties gerealiseerd, 7 locaties in voorbereiding.

Baggeren: sinds 1997 zijn bijna alle watergangen in Den Haag gebaggerd, rekening houdend met het ritme van de natuur.

Afkoppelen van regenwater: regenwater wordt direct naar het oppervlaktewater geleid zodat capaciteit van waterzuiveringsinstallaties niet wordt overbelast en zodat riooloverstorten niet meer voorkomen.

Visstand beheer

mooie plannen, weinig verbetering, het water is met de jaren meer gaan stinken. Veel vaker overstort situaties, met dode vissen tot gevolg.
Gebruikersavatar
jaimy dijkhuizen
Berichten: 299
Lid geworden op: 21-02-2004 11:21
Locatie: scheveningen
Contacteer:

15-11-2005 17:25

Dan moet dit toch verbeterd worden of heb ik het mis.

Ik hoorde ook zoiets van dat Den Haag boetes krijgt opgelegt als ze de Haagse wateren niet snel genoeg gaan onderhouden want het word verwaarloost.

Rob die site van je bedoel je daarmee karperhoek??

mvg. Jaimy Dijkhuizen
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

17-11-2005 14:28

Nope Jaimy

daarmee bedoel ik mijn eigen site onder de www-knop

Karperhoek is van een maatje van me en niet meer als een partnersite voor het allroundforum wat we draaien
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
Gebruikersavatar
Gert jan Prevo
Berichten: 223
Lid geworden op: 14-10-2005 11:27
Locatie: Rotterdam

17-11-2005 16:37

Wij hebben ook al meerdere keren last gehad van het riool daardoor vis ik niet meer op mijn oorspronkelijke thuiswater omdat er (bijna) geen karper meer zit! Nu is de gemeente bezig met het plaatsen van opvangbakken waar het overige rioolwater heen gaat zodat het niet in het viswater komt. Als dat gebeurt is zal er weer nieuwe vis worden uitgezet :lol: !