Najaars vangsten


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

06-11-2005 14:12

De roofvis wil wel bijten.

Dan denk ik dat het toch met het natuurlijk voedsel te maken heeft.
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

06-11-2005 14:36

Harnold,

Persoonlijk vraag ik mij sterk af of er nog wel zoveel natuurlijk voedsel is als men beweert. Kijk bijvoorbeeld eens naar het afsterven van het wier in de laatste weken, ik heb al heel veel voorbij zien drijven. Ik acht het dan onwaarschijnlijk dat er op de plaatsen van dat wier nog veel natuurlijk voedsel aanwezig is. Wel is het mij opgevallen dat er op stekken die normaal als voorjaarsstekken worden bestempeld toch nog vis wordt gevangen. Iets wat ik andere jaren nooit heb gezien. Een logisch gevolg daarvan is dat de winterstekken niet datgene oplevert als wat men er van verwacht. De vis zit er simpel gezegd niet in die aantallen zoals ze er andere najaren wel zaten. Dat er dan minder wordt gevangen komt dus niet door de vis maar gewoon door de situatie van het moment.

Stekdressuur is ook een leuke, vooral als je zo laat in het najaar komt. De meeste vaste stekken zijn zo intensief bevist dat de vissen de klappen van de zweep absoluut kennen. Het zal niet alleen stekdressuur zijn hoor, wat te denken van de vele haken die de vis gedurende het jaar heeft gevoeld, het ronde bolletje, strakke lijnen en zo zijn er nog heel wat. Het komt er volgens mij op neer dat de vis al meerdere malen is gevangen en daardoor dus automatisch voorzichtiger wordt. Ook op onbeviste stekken. Alle facetten van negatieve conditionering als je het mij vraagt.

Tijd voor de winter mensen, dan kunnen we volgend jaar weer lekker onbevangen met onze balletjes aan de slag gaan.. :wink:

Grtz,

Martin
Darko Zupanic
Berichten: 48
Lid geworden op: 04-09-2005 21:30
Locatie: Doesburg
Contacteer:

06-11-2005 19:24

SLECHTE VANGSTEN

Beste Harnold en de rest.
Dit najaar is anders dan anders. Het weer werkt niet in ons voordeel, te warm…
Ik vis op de IJssel op 3 verschillende locaties en op een kanaal. Ik vang zo goed als niets, en geloof mij dat ligt niet aan mijn aas, concurrentie aan het water, dieptes of voertactiek…
Wij hebben op dit moment te maken met JOJO effect! Watertemperatuur is in plaats aan dalen juist aam stijgen! Erger dan dat is niet mogelijk, en dat alles in combinatie met het aanbood van natuurlijk voedsel (zie bijgevoegde foto’s). Op 19.10.2005. genomen, ik had ze afgelopen nacht ook kunnen maken.
Enige hoop is flinke afkoeling van het water, en dan hopen dat al niet te snel te koud wordt!
Groeten van riviervisser,
dARKOSLECHTE VANGSTEN

Beste Harnold en de rest.
Dit najaar is anders dan anders. Het weer werkt niet in ons voordeel, te warm…
Ik vis op de IJssel op 3 verschillende locaties en op een kanaal. Ik vang zo goed als niets, en geloof mij dat ligt niet aan mijn aas, concurrentie aan het water, dieptes of voertactiek…
Wij hebben op dit moment te maken met JOJO effect! Watertemperatuur is in plaats aan dalen juist aam stijgen! Erger dan dat is niet mogelijk, en dat alles in combinatie met het aanbood van natuurlijk voedsel (zie bijgevoegde foto’s). Op 19.10.2005. genomen, ik had ze afgelopen nacht ook kunnen maken.
Enige hoop is flinke afkoeling van het water, en dan hopen dat al niet te snel te koud wordt!
Met de foto's lukt dus niet,
Groeten van riviervisser,
dARKO
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

06-11-2005 21:43

Ook op de voorjaarstekken geprobeerd Darko....Of stug doorgevist op de najaarsstekken?

Foto, s kan ik nog niet ontdekken.. :-?

Grtz,

Martin
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

06-11-2005 21:47

Harnold,


Stekdressuur? op 'ons' stuk?
Nee, daar is van dressuur geen sprake.
Ze zitten er of ze zitten er niet,en als ze er wel zitten is het ook nog maar de vraag of je beet krijgt. Maar dan zitten ze er in ieder geval. :wink:


En Harnold,


Hoe kan er op 'ons' stuk nou stekdressuur ontstaan door het voeren? wordt er zoveel gevangen? niet dus.
Of bedoel je dat er in één keer veel voer gestort wordt ( misschien wel teveel) voor die paar vissen die over de plek komen?


Mvg Rick
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

06-11-2005 21:57

Als er vaker op 1 en dezelfde plek wordt gevist dan ontstaat er voor een vis zeker een plek waarbij hij voorzichtiger aast.

Ook op minder beviste wateren. Waarbij de vissen minder met haken in aanraking komen. De situatie is toch anders voor hun...

Er lopen lijnen door het water opeens hebben ze een gigantisch plateau van bollen of particles :wink: maar het is toch anders voor ze.

Ben wel nieuwsgierig hoe jullie erover denken...


Groetjes
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

06-11-2005 22:12

Ruud,


Als er vaker op 1 en dezelfde plek wordt gevist,zonder echt veel te vangen,op een water van 35 km lang, met een lage bezetting.
Vissen die weinig tot niet zijn gevangen, hoe ontstaat er dan stek dressuur?

Even een rekensommetje: 35000m ( lengte van het water ) x 25 ( breedte van het water)= 875000 m². Met een lage bezetting.
Stekdressuur? Nee juist niet.



Mvg Rick
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

06-11-2005 22:33

Rick Van Derks schreef:Ruud,


Als er vaker op 1 en dezelfde plek wordt gevist,zonder echt veel te vangen,op een water van 35 km lang, met een lage bezetting.
Vissen die weinig tot niet zijn gevangen, hoe ontstaat er dan stek dressuur?


Mvg Rick


Er lopen toch lijnen in het water en er liggen toch continu rigs op die bepaalde plekken in het water. Als er nou continu ondanks de dunne bezetting op die plekken wordt gevist....
Is de dagelijkse omgeving voor die bepaalde vissen toch anders.
Wordt er nou steeds op verschillende stekken gevist dan kan ik er inkomen maar zoals jullie dan vaak op dezelfde plekken vissen. Kan er zeker wel stekconditioneringen komen op die plekken.
Ondanks dat jullie niet veel vis vangen.
Ligt dat aan de vis of aan jullie :wink: (geintje moet kunnen)
Zoals jij zegt is het een behoorlijk water met weinig vis. Zullen die vissen dan al niet jarenlang in 1 en dezelfde gewoontes vallen en dezelfde trekroutes hanteren of zijn ze net het weer in NL zo wisselvallig als de pest.
Mij lijkt het dat ze toch wel hetzelfde doen als dat ze jaren gewend zijn en ondanks dat jullie af en toe een kilootje bollen strooien( heeft voeren wel zin op zo een in mijn ogen treklustig water ) toch lekker hun vaste routes houden.
Dat zou ook in mijn ogen de reden zijn waarom jullie daar weinig vis vangen. Jullie vissen denk ik gewoon steeds achter het net. ( had ik dit weekend ook daar slecht gebruik te maken van mijn dieptemeter :oops: maar gelukkig had ik maar 1 sessie nodig en kan ik aankomend weekend mijn fouten hopelijk! recht trekken)
Harnold ving maar 1 vis in zijn sessie. Lijkt het jou ook niet dat de vissen op zo een water toch wel in groepjes trekken>? of kijk jij er heel anders tegen over.

Groetjes
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

06-11-2005 22:35

Bij stekdressuur gaat het om de stek, d.w.z een plaats waar met enige regelmaat karper zit/aanwezig is, de visser weet dat, en vist hier dus met enige regelmaat. m.a.w dit is zijn stek.
Vangt hij hier heel regelmatig, kun je dressuur krijgen op die plaats.
Waar gaat het hier om? een stuk kanaal waar deze plaatsen nagenoeg niet aanwezig zijn, 1 gigantische lange badkuip.
Slechte vangsten zijn op dit water dan ook nooit het gevolg van stekdressuur.

In dit kanaal heb je scheepvaart,stroming, een paar ton driehoeksmossels,bij vlagen grote hoeveelheden watervlooien, kortom: de 'afleiding is groter' per m²
Een negatieve ervaring ( vangst ) zal d.m.v die afleiding ook sneller vergeten zijn denk ik.


Mvg Rick
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

06-11-2005 22:51

Ondanks dat hij (in mijn ogen dan allemaal he!) bij elke staartslag een hap mosseltjes kan eten zal hij toch wel vaste verblijf plaatsen opzoeken om te eten. Hij gaat niet op ze dikke mosselbuik liggen en ze bek om het half uur opendoen voor een hap lekkers(noodzakelijk voedsel)

Maar jij zegt: Bij stekdressuur gaat het om de stek, d.w.z een plaats waar met enige regelmaat karper zit/aanwezig is, de visser weet dat, en vist hier dus met enige regelmaat. m.a.w dit is zijn stek.

Wie zegt er dat er geen vis zit?(beetje zwart/wit maar ja anders heb je ook geen leuke discussie :wink: ) Je zegt het eigenlijk al zelf dat je er met regelmaat vist. Waarom als de vangsten daar tegenvallen ga je toch verder zoeken. Is het op zo een water niet beter om elke dag een andere stek te zoeken en te bevissen....
Ik blijf erbij als je er regelmatig vist en er trekt vis langs ( jullie zullen er vast wel enkele hebben gevangen daar ) dat ze weten dat het anders is met al die lijnen in het water. Die vis onthoud echt wel die negatiefe prikkel van enkele maanden terug en kijkt echt wel uit! Is het niet al eens eerder geschreven/bewezen(?) dat vissen van elkaar leren en dan hetzelfde gedrag gaan vertonen op een water... Vaak zie je dat op een heel erg druk bevist watertje als er jonge vis wordt uitgezet hoe ontiegelijk snel die vissen het gedrag hebben gekoppierd van hun oudere waterbewoners...opmerkelijk. Zal hetzelfde niet gebeuren op het water wat jullie bevissen??
ALs er 1 schaap is volgen er meer of trekken ze snel verder omdat ze "weten" wat er aan de hand is met hun trekgenoot....

Groetjes
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

06-11-2005 23:26

goede reactie, maar hoe zou het dan komen dat je op een goede voerstek veel runs krijgt? de karper schrikt vlucht niet massaal , anders zou je na een half uur niet weer een run krijgen, of zoals soms gebeurt, twee vissen kort achter elkaar.
het probleem hier is dat je geen variatie hebt in stekken, de bodem is hier overal gelijk, de karper zwerft wat langs de kant(35km) je kunt dus niet even een andere stek opzoeken, met een ander verloop, e.d.
het komt hier echt zelden voor dat mensen die hier vissen twee runs krijgen, meestal 1 aanbeet en uuuuuren later misschien weer een. dat geeft al een beetje aan hoe dun de bezetting is. ps. als er gevoerd wordt dan betreft het vaak voerplekken van een week. nu heeft dat in een kanaal niet zo veel zin, maar dat is wat ik weet van anderen. wij voeren meestal een dag of 2,3 van tevoren.



mvg Ricksel
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

06-11-2005 23:51

even offtopic:
Jah ik vind het altijd wel leuk om een beetje door te drammen ( al doe ik dat 9 van de 10 x alleen in mijn hoofd en niet op papier/board :oops: ) je komt toch altijd wel achter bepaalde bevindingen van anderen en hoe meer je met elkaar brainstormt ( gebeurd te weinig op dit board ) hoe meer je gewoonweg te weten komt en elkaar opweg helpt in hopelijk een goeie richting...

Jij zei: maar hoe zou het dan komen dat je op een goede voerstek veel runs krijgt? de karper schrikt vlucht niet massaal , anders zou je na een half uur niet weer een run krijgen, of zoals soms gebeurt, twee vissen kort achter elkaar

Elk water is verschillend en de moeilijkheids graat verschild echt per water. Is er veel natuurlijk voedsel? Zwemt er veel vis? ga zo maar door.
Soms dat heeft elke visser wel bijna meegemaakt dan komt het gewoon weg los en kloppen alle punten. Zowel je aas , je voerstek , je vismethode pen,rig... Ja dan blijf je gewoon vangen en dat kan wel doorgaan. Die sessies vinden 9 van de 10 x plaats op een redelijk goed bestand vis met toch wel de wind op de kant en een goed lopende voerstek maar dat gaat hier niet op.
Op het water waar we het nu over hebben, heb je een enorme badkuip met een lage bezetting vis.
Je zei zelf al dat je op dit water niet veel runs krijgt en dat je blij moet zijn als je er 2 achter elkaar vangt(een duo?) en dan weer uren niks. Ondanks dat het een grote badkuip is, zou ik persoonlijk juist lekker overal vissen om de paar uur ( 2/3uur) lekker een andere plek gaan bevissen ik denk dat je op die manier ook eerder achter het gedrag komt van de vissen die daar zwemmen. Je leert het water beter kennen, hoe vaker en meer je lijnen op verschillende plekken hebt liggen.
Voeren doe je op zo een water toch meestal voor het vertrouwen voor jezelf . Als het tussen je oren goed zit ga je met een veel lekkerder gevoel naar het water toe en houd je het langer vol simpel zat.
Waarom vissen jullie niet instant daar? Hoe minder vis er zit en je houd maar 1 of 2 stekken bij. Hoeveel % gewijs kom je dan met een rig bij hun in de buurd? :wink:
Je zegt ook de karper zwerft hier maar een beetje hier en daar langs de kans. Dan ga jij toch ook juist zwerven? Dan ga je juist meer stekken zoeken.
Veel succes ik ga nou maar even slapen morgen weer vroeg dag. Als er me nog meer te binnen schiet , wat vaak voorkomt omdat ik zulke dingen lekker door mijn kop laat waaien en aan me hersenen laat knagen(jaja ik heb er wel wat in zitten niet veel maar er zit wat :D ) Ik hoop dat wel wat meer mensen hierop reageren zodat we lekker met ze allen kunnen brainstormen...


Groetjes en geluk( niet meer achter dat net vissen daar vang je echt niks :D :wink: ) en vangse

Ruud
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

07-11-2005 10:30

@Rick,

stekdressuur zou volgens jou het probleem niet zijn.
Vanuit het gestelde kun je best gelijk hebben, maar ik denk dat je iets essentieels over het hoofd ziet.
Ik ga er vanuit dat je bedoelt dat IK op die stek te weinig vis om stekdressuur te creeeren. Zou kunnen, maar wat dacht je van de wedstrijdvissers die daar ook regelmatig vertoeven, denk dan aan lijnen door het water.
Of gewoon de dagjesvissers die daar toch regelmatig zitten.
In het voorjaar zou dat gegeven weer kunnen worden opgeheven, dan is de vis die negatieve ervaringen wel weer vergeten. Maar in de zomerperiode en het najaar zou dit wel eens van meer importantie kunnen zijn, dan wij denken.
Zoals je zelf al stelt : zoveel karper zit er niet!

gr Harnold
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

07-11-2005 13:06

Harnold,


Ik denk niet dat jij of wij er te weinig vissen, maar te weinig vangen om stekdressuur te veroorzaken bij de vis.
voedsel is voedsel of het nou van een witvisser is of van een ander.
Zoals jij ook al stelde, de vissen blijven niet hangen op je stek, ze trekken langs ( dan moet je er dus zitten ).
Als de vis daar constant aanwezig zou zijn, dan zouden als het goed is de vangsten ook omhoog gaan, dan kan er stekdressuur optreden.
Maar toch niet van de vis/vissers die daar zitten en voer erin gooien en vervolgens weinig tot niks vangen?
Ik denk eerder dat het met andere aspecten te maken heeft, zoals het lage bestand, vissen die alleen zwemmen, en zie die maar is op je voer te krijgen op zo'n stuk.
Dat lukt wel, alleen zul je dan constant moeten vissen/voeren, en zo een soort 'herkennings punt' creeeren,( dat is natuurlijk niet makkelijk ) en alle langstrekkende vis op je voer proberen te krijgen.




Mvg Rickers
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Ruud Rustenburg
Berichten: 335
Lid geworden op: 01-09-2005 10:52
Locatie: oudenbosch

07-11-2005 13:50

ik ondervind hetzelfde probleem een een paar karpervissers die ik ken hetzelfde probleem!!!

als er zich toch een vis aanbied dan is het een losser...

ik ben van mening dat het niets met voedsel of natuurlijk voedsel is en ook geen dressuur enzv...

Ik ben van mening dat we dit probleem te danken hebben aan de weersomstandig heden waarin we nu verkeren.... de temperatuur ligt veel hoger dan normaal, de ene dag kan je in zomer kleren naar buiten, de andere dag in winterkleren...

we hebben al nachten gehad met vorst aan de grond en nu is de nacht temperatuur weer boven de 10 graden......

Het klimaat is in mijn ogen de boosdoener en komt niet ten goede van het viswater de vissen en de vangsten!!!!
Carphunting!!! Just My Way Of Life!!!
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

07-11-2005 14:02

Ruud Visser schreef:Is het niet al eens eerder geschreven/bewezen(?) dat vissen van elkaar leren en dan hetzelfde gedrag gaan vertonen op een water... Vaak zie je dat op een heel erg druk bevist watertje als er jonge vis wordt uitgezet hoe ontiegelijk snel die vissen het gedrag hebben gekoppierd van hun oudere waterbewoners...opmerkelijk. Zal hetzelfde niet gebeuren op het water wat jullie bevissen??
ALs er 1 schaap is volgen er meer of trekken ze snel verder omdat ze "weten" wat er aan de hand is met hun trekgenoot....

Groetjes



Ruud,


Mijn antwoord over meerdere vissen in korte tijd had betrekking op het bovenstaande stukje..
Je hebt niet steeds hetzelfde groepje op je stek ( kan wel ) gaan we nu even niet vanuit.


Lijkt het jou ook niet dat de vissen op zo een water toch wel in groepjes trekken>? of kijk jij er heel anders tegen over.



Hier is geen lijn op te trekken, heb genoeg vissen gezien die in groepjes van ongeveer 4 tot 5 zwommen , ook genoeg vissen die allemaal alleen zwommen.
Wat is bij jou het geval Harnold? De vissen die jij geobserveerd hebt, zwom het grootste gedeelte in groepjes of voor zich?


Mvg Rickers
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Ferry Karssen
Berichten: 106
Lid geworden op: 26-10-2005 17:12
Locatie: Nunspeet

07-11-2005 15:22

de vissen die ik gezeien heb zwommen allemaal in groepjes van 3 tot 7
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

07-11-2005 18:00

Ik zie nooit geen vissen(komt omdat ik in het donker vis) :wink:

Ik ga er vanuit dat wanneer ik 1 vis vang en geen 2e dat de vis al op de plek lag of deze zwom alleen.

Wanneer ik overdag karper zie is het meestal met een stuk of 3.

Toch kan het zijn Rick dat de stek die ik bevis, zoals je weet, dat juist daar toch iets teveel mensen komen.

Plus die lul die er naast woont altijd 1 of 2 van die liggertjes er heeft staan.
Dus een dag of 2 achter elkaar ligt er lijn in het water.
Dus ik zoek een nieuwe stek op.

gr Harnold
Darko Zupanic
Berichten: 48
Lid geworden op: 04-09-2005 21:30
Locatie: Doesburg
Contacteer:

07-11-2005 21:01

Martin: Ik heb geen voorjaarsstekken op de IJssel. In het voorjaar vis ik op een ander water, dus...
Ik heb trouwens op al 3 stekken karper gevangen, tot 4-5 week terug...
Met de foto's leukt het niet, op die foto's is een "BERG" driehoek mosselen te zien, zoveel heb ik ze nog nooit gezien begin november...
Ik heb zeer veel contact met de karpervissers uit Kroatie, Servie...
Daar is ook al 3 weken zeer slecht, HET WEER en de WARMTE, directe gevolg is nog steeds natuurlijk voorraad voedsel, logisch...
Zelfs Donau vissers klagen!
Moet ik in een stekdressuur geloven!!!
dARKO
dennis wilemsma
Berichten: 240
Lid geworden op: 02-01-2005 11:32
Locatie: leeuwarden

15-11-2005 14:06

ik vang dit jaar juist meer dan ooit :oops: :oops:
zal ook komen doordat ik dit jaar zelf bepaal waarneer ik ga nachtvissen

elk weekend dus :wink: 8)
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

15-11-2005 15:30

net terug van een vette nacht.


NAcht gevist, ik was spektakel wachtende ( de koi's aasde ook enorm bij men maat )
Volle maan
oosten wind.
koud

17 runs ( allé aanbeten want het waren geen runs )
1 kapot in de kant op mosselbank ( jammer was één van men targets 15+ schubs )
2 los
1 aan vismaat foxie gegeven ( dubbele run )
7 10+ vissen.

F
En nu me warmen bij mama.

grtz peeke
Greets Gino
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

15-11-2005 15:50

Nou gino, das toch mooi te noemen!

Wat voor water viste je (type kanaal/zandput?)
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

15-11-2005 16:24

zandput van 6m diepte met verscheidene plateau's, putten en talrijke mosselbanken. enige obstakels.

grtz peeke
Greets Gino
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

15-11-2005 16:24

Er valt dus in sommige gevallen wel behoorlijk vis te vangen..
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

15-11-2005 17:03

Het was echt wel "stekgebonden" mijn vismaat kreeg geen tik, juist deze ochtend één kunnen strikken van 10+kg.

Stekkeuze dus degelijk wel zeer bijzonder en dit niet enkel in de winter.
grtz peeke
Greets Gino