doden vissen Segbroek


Gebruikersavatar
jaimy dijkhuizen
Berichten: 299
Lid geworden op: 21-02-2004 11:21
Locatie: scheveningen
Contacteer:

30-10-2005 15:29

Sinds vrijdag drijven er hier en daar wat vissen rond in het Segbroekpark te Den Haag. De watertjes staan allemaal in verbinding met elkaar tot einde van Segbroeklaan. Kwam er vrijdag aan en zag overal doden vissen snoeken lagen al dood op de kant karpers kon je met de hand het water uithalen en er laggen hier een daar wat brasems dood.

De oorzaak ervan weet ik waarschijnlijk ook al er stond een soort van chemobox met daarop PAS OP! GEVAARLIJK! rattenbestrijding in het water deze konden we er niet uithalen omdat het met een ketting aan een rooster vastzat aan de box zat ook een slang.
Ik heb gelijk de brandweer gebelt maar die deed er niks aan maar hij zou wel de dierenbescherming bellen. Maar er is tot nu toe niemand langs geweest.

En sinds gisteren hebben we ook dezelfde verschijnselen gezien aan het eind van de segbroeklaan waar beeld in het water staat. De karper ken je weer zo pakken en happen in de rondte voor zuurstof lijkt het dan is het over en liggen ze ineens op hun zij dood.

wie kan me helpen moe toch wat gebeuren.

vriendelijke groet

jaimy dijkhuizen
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

30-10-2005 16:08

Probeer zo snel mogelijk contact op te nemen met iemand van de plaatselijke HSV.

mvg Gerrit
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Bernard Holtkamp

30-10-2005 17:09

Jaimy hier kan je het melden.

http://www.ghvdenhaag.nl/viswaterbeheer ... index.html

Maar neem ook even kontakt op met het hoogheemraadschap van Delfland.
Zij zijn n.l. ook belang hebbende.

Bart
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

30-10-2005 18:49

Jaimy, ook door de OVB zal er morgen contact opgenomen worden met de betreffende instanties.
Gebruikersavatar
jaimy dijkhuizen
Berichten: 299
Lid geworden op: 21-02-2004 11:21
Locatie: scheveningen
Contacteer:

30-10-2005 19:47

Aart dus ik neem aan dat het wel is doorgekomen dat ik heb gebelt over de sterfte of heeft u hiervoor gezorgt?
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

30-10-2005 19:50

Jaimy, ik had gelezen dat jij de brandweer had gebeld, verder niemand. Daarom heb ik de OVB ingeschakeld.
Gebruikersavatar
jaimy dijkhuizen
Berichten: 299
Lid geworden op: 21-02-2004 11:21
Locatie: scheveningen
Contacteer:

30-10-2005 20:06

okee alvast bedankt Aart.
Raymond pronk
Berichten: 43
Lid geworden op: 06-07-2005 17:02
Locatie: Den Haag

30-10-2005 20:32

het schijnt trouwes het riool te zijn


aan alle vijvers aan de segbroeklaan zijn de vissen dood

die kreefjes liepen over het wandelpad en in het gras

en heb op de stadhoudersplantsoen ook dooie vissen zien drijfen
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

30-10-2005 23:34

Raymond, als dat zo is helpt zoveel mogelijk 'lawaai' hierover maken in de locale pers het beste om de gemeente zo snel mogelijk dit euvel te laten verhelpen. Geef jouw vermoeden betreffende het riool ook s.v.p. z.s.m. even door aan de visrechthebbende.
jan van kranenburg

31-10-2005 00:59

Aart, heb hier op een "Haagse" site foto's van gezien.
Je houdt 't niet voor mogelijk hoeveel vis daar heeft rond gezwommen.
Als waarschijnloijke oorzaak werd "riooloverstort" genoemd.
Raymond pronk
Berichten: 43
Lid geworden op: 06-07-2005 17:02
Locatie: Den Haag

31-10-2005 08:46

Aart Lokhorst schreef:Raymond, als dat zo is helpt zoveel mogelijk 'lawaai' hierover maken in de locale pers het beste om de gemeente zo snel mogelijk dit euvel te laten verhelpen. Geef jouw vermoeden betreffende het riool ook s.v.p. z.s.m. even door aan de visrechthebbende.



aal gedaan 8)

maar wis niet dat er zulke mooie vissen rondzwommen,nadat het uitgebaggert was...

zag gister een karper leggen rond de 20 pond

heb vrijdag avond 1 van 14 met me handen gevangen..

hele mooie snoeken zater der meeste rond de 80 cm

grote baarzen

en best welgrote brasems zaten derook
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

31-10-2005 22:20

In ieder geval zijn alle betreffende instanties vandaag ingelicht, ook door de OVB en de visrechthebbende. Hopelijk worden er snel maatregelen genomen dat zoiets niet meer voor kan komen.
jan van kranenburg

01-11-2005 12:51

Jaimy,

Check PB
jan van kranenburg

03-11-2005 13:11

Hoogheemraadschap Delfland heeft eea onderzocht.
Oorzaak: zuurstofgebrek onstaan door grote hoeveelheid bladeren op het water in combinatie met hoge temperaturen en waterinlaat van matige kwaliteit.

Verwacht wordt dat de natuur zich zal herstellen.....

Verder veel bla bla bla hoe dit tevoorkomen in de toekomst.

Naar mijn mening had Brandweer kunnen en moeten ingrijpen.
Jaimy, heb jij iets om je telefoontje aan de Brandweer te staven?

Naar wie heb je gebeld? Misschien een naam?
Hebben nog anderen gebeld;? En zo ja, naar welke instantie?

mvg

Jan

Jaimy, check ook PB
Gebruikersavatar
jaimy dijkhuizen
Berichten: 299
Lid geworden op: 21-02-2004 11:21
Locatie: scheveningen
Contacteer:

03-11-2005 19:06

ja nou ik toen ik aan de waterkant stond om een uur of denk 6 a half 7 niet later 112 gebelt en toen laten doorverbinden naar brandweer Den Haag. Toen zei ik dat de vissen op apegape laggen en of ze misschien een pomp in het water zouden kunnen plaatsen en de man zei dat deze ook de dierenbescherming dierenzorg ofzoiets zou waarschuwen

Jan, ik zal even bij me provider kijken of ik een lijst met gebelde nummers kan aanvragen. Maatje had de GHV en OVB nog proberen te bellen maar die waren dicht.

Raymond weet jij of die man die de vissen uit het water haalden of deze ook had gebelt?

mvg. Jaimy Dijkhuizen
Raymond pronk
Berichten: 43
Lid geworden op: 06-07-2005 17:02
Locatie: Den Haag

04-11-2005 20:28

jaimy dijkhuizen schreef:ja nou ik toen ik aan de waterkant stond om een uur of denk 6 a half 7 niet later 112 gebelt en toen laten doorverbinden naar brandweer Den Haag. Toen zei ik dat de vissen op apegape laggen en of ze misschien een pomp in het water zouden kunnen plaatsen en de man zei dat deze ook de dierenbescherming dierenzorg ofzoiets zou waarschuwen

Jan, ik zal even bij me provider kijken of ik een lijst met gebelde nummers kan aanvragen. Maatje had de GHV en OVB nog proberen te bellen maar die waren dicht.

Raymond weet jij of die man die de vissen uit het water haalden of deze ook had gebelt?

mvg. Jaimy Dijkhuizen




weet niet hoorde het van ouwe man die daar ston te kijken naar die vissen ....
Raymond pronk
Berichten: 43
Lid geworden op: 06-07-2005 17:02
Locatie: Den Haag

04-11-2005 20:43

DEN HAAG - Een combinatie van zuurstofarm water, warm weer en bladerval heeft vlak voor afgelopen weekeinde geleid tot vissterfte in het water langs de Segbroeklaan.

„Het ging om het deel van de Haagse Beek vanaf het Verversingskanaal aan de Houtrustweg richting Hoek van Holland,’’ aldus een woordvoerder van Hoogheemraadschap Delfland. „Daar zijn donderdag, vrijdag en zaterdag enkele honderden vissen doodgegaan.’’

Volgens de woordvoerder ging het om een ’heel vervelend’ probleem dat normaal zomers speelt. „Het water langs de Segbroeklaan is al niet zuurstofrijk. Daar kwam vorige week bij dat het water door het warme weer nog minder zuurstof bevatte. Daarnaast zijn er veel bladeren in het water terecht gekomen, wat leidde tot een extra onttrekking van zuurstof. Daardoor was er te weinig voor de vissen.’’

Delfland heeft toen de vissterfte werd gesignaleerd direct water uit het Verversingskanaal in het Segbroekpark laten stromen. Veel soelass bood dat echter niet. „Ook dat water was door de warmte relatief zuurstofarm.’’ Bovendien was het ’oud water’ omdat de dagen voor de vissterfte geen water uit het kanaal was geloosd op zee. „Het was dus water dat al even op dat punt in het kanaal stilstond en daardoor ook minder zuustof bevatte.’’

Het Hoogheemraadschap heeft de dode vissen de afgelopen dagen verwijderd , onder meer om ziekten te voorkomen. Het probleem is door het koelere weer van de laatse dagen opgelost. „Bovendien hebben we water uit het Verversingskanaal geloosd, waardoor daar zuurstofrijker water voorhanden is.
Gebruikersavatar
jaimy dijkhuizen
Berichten: 299
Lid geworden op: 21-02-2004 11:21
Locatie: scheveningen
Contacteer:

05-11-2005 11:15

dus die box met soort van gif heeft er helemaal niks mee te maken?
Zonde van de hoeveelheid vissen stadshoudersplatsoen zijn de vissen daar al allemaal dood en is daar al actie ondernomen van doden vissen weg halen enz.

mvg. Jaimy Dijkhuizen
Raymond pronk
Berichten: 43
Lid geworden op: 06-07-2005 17:02
Locatie: Den Haag

06-11-2005 18:34

06-11-05 11:21
"Extra vis nodig in Haagse Beek"
DEN HAAG - De PvdA wil dat er extra vis wordt uitgezet in de Haagse Beek. De gemeente zou daarover snel moeten praten met de Haagse Hengelsportvereniging.
In het water bij de Segbroeklaan zijn de afgelopen weken honderden vissen omgekomen, daaronder waren veel voorntjes, baarzen, karpers en snoeken. Volgens het Hoogheemraadschap Delfland was de oorzaak van de massale sterfte een plotseling tekort aan zuurstof in het water door de hoge temperaturen en drijvende bladeren. De PvdA wil weten of de vissen door eerder ingrijpen te redden waren geweest. Verder pleit het raadslid van Nimwegen voor een onderzoek naar de risico's voor vissen in andere Haagse wateren.
vinnie brule
Berichten: 259
Lid geworden op: 13-07-2005 22:12
Locatie: den haag

06-11-2005 22:13

mogguh gasten,



zuur stof tekort zou wel kunnen maar dit is niet de eerste keer dat het gebeurt
ze hadden bij het ombouwen van de sbl plassen daar gelijk rekening mee kunnen houden
kom er nog maar weinig was vroeger mn thuis basis hihi maar er zat voor de verbouwing ech wel leuke vis op nu ziet het er niet echt uitnodigend meer uit

en dat van die bladeren is een lastrig verhaal er word gezegd dat als ze die weg halen de hele boel zo lek als een mandje is en gewoon leeg loopt
weet nie wat er van waar is

overigens is dit een veel voorkoend probleem hier ook bij ander wateren in de buurt is vaak spraken van overstort en daar door zuurstof gebrek




mzzl vinnie
shit doesn't happen it is caused by ass-holes!!!!
p.s fuck the fucking krbbpls!!!!!
Raymond pronk
Berichten: 43
Lid geworden op: 06-07-2005 17:02
Locatie: Den Haag

07-11-2005 08:40

vroeger waren het zeker leuke plasjes aan de sbl..


ik heb er mijn 1rste karper gevangen en der zaten zeker weten leuke vissen maar na het uitgebaggert is is het alleen maar klote geworden
kappijs vootmans
Berichten: 8
Lid geworden op: 10-11-2005 17:47
Locatie: DEN HAAG

10-11-2005 18:06

het segbroek staat met pijpen onder het verversingskanaal in verbinding met het stadhoudersplantsoen daar is het ook vervuilt geraakt maar dat vervuilde water stroomde naar beneden in het watertje tussen die ambasades bij dei sgool sorgfliet daar zijn tot aan de metropool vissen dood gegaan dus toen het bij segbroek en stathoudersplantsoen minder erg werd en bijna over was begon het pas bij de mtropool dat ligt het laagst en was dus ook het ergst toen was het bij segbroek en stadhoudersplantsoen al bijna over toen kon je bij de metropool de vissen er met je hand uithalen
chemische aartbij bojlies blijven een killer
Raymond pronk
Berichten: 43
Lid geworden op: 06-07-2005 17:02
Locatie: Den Haag

11-11-2005 15:51

kappijs vootmans schreef:het segbroek staat met pijpen onder het verversingskanaal in verbinding met het stadhoudersplantsoen daar is het ook vervuilt geraakt maar dat vervuilde water stroomde naar beneden in het watertje tussen die ambasades bij dei sgool sorgfliet daar zijn tot aan de metropool vissen dood gegaan dus toen het bij segbroek en stathoudersplantsoen minder erg werd en bijna over was begon het pas bij de mtropool dat ligt het laagst en was dus ook het ergst toen was het bij segbroek en stadhoudersplantsoen al bijna over toen kon je bij de metropool de vissen er met je hand uithalen



ik heb bij het rooie kruis parkje ooke en karper gevangen met me handen toen
Gebruikersavatar
jaimy dijkhuizen
Berichten: 299
Lid geworden op: 21-02-2004 11:21
Locatie: scheveningen
Contacteer:

11-11-2005 16:03

ik ben gister wezen kijken bij de ambassade wijk en metrapole en heb totaal 3 doden karpers en 2 snoekies gezien.

Kappijs Vootmans waarom heb je dit niet ieder gemeldt als het zo is ben je wel beetje laat mee.
Ik en anderen vrienden van me komen vaak om te kijken bij ambassade wijk en dit waren de eerste doden vissen die we zaggen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=IUSPP48Q
http://www.mijnalbum.nl/Foto=CXOFBTKA
Raymond pronk
Berichten: 43
Lid geworden op: 06-07-2005 17:02
Locatie: Den Haag

11-11-2005 16:17

jaimy dijkhuizen schreef:ik ben gister wezen kijken bij de ambassade wijk en metrapole en heb totaal 3 doden karpers en 2 snoekies gezien.

Kappijs Vootmans waarom heb je dit niet ieder gemeldt als het zo is ben je wel beetje laat mee.
Ik en anderen vrienden van me komen vaak om te kijken bij ambassade wijk en dit waren de eerste doden vissen die we zaggen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=IUSPP48Q
http://www.mijnalbum.nl/Foto=CXOFBTKA


volges mij legtd ie der al een tijdje jam...... misschien dat de rest fozo opgeruimd is