NEW WORLD COMMON CARP RECORD


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

28-10-2005 17:22

michel Tja schreef:volgens mij wordt met scarface bedoelt: de spiegel van AD

en die schub is volgens de meeste niet duidelijk of hij van een BTW vandaan komt of niet.

voor mij 10x liever zo een gave schub dan een mishandelde speiegel die er niet uitziet.vang ik liever een spiegel van 20 pond die helemaal gaaf is.

maar dat is mijn mening

PS: weet iemand waar je een foto kan zien van die spiegel van AD?

misschien past die foto wel thuis in de topic: lelijke vissen :D



Volgens mij is AD nog niet eens terug uit Frankrijk, de vis is namelijk nog maar net gevangen.

En voor wat betreft die schub en de foto's, waar maakt iedereen zich druk om? Record of geen record, het is een mega bak van een schub en nog supermooi ook, geen door karpervissers getekend lichaam.

Het riekt hier op het forum weer naar een beetje afgunst en jaloezie, en voordat de meute weer moord en brand schreeuwt na deze uitlating van mij, I don't care. Een ieder die loopt te roepen dat het hem niet interesseert reageer dan ook niet, ga vissen en laat een ieder in zijn waarde, ook AD (wat hij in het verleden ook gezegd moge hebben, so be it. Mensen hebben het recht hun mening te veranderen in de loop van de jaren). Sommige dingen die ik weer lees is hypocretie ten top.

Maar goed ik laat me weer gaan, gegroet maar weer.

E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Ruud Rustenburg
Berichten: 335
Lid geworden op: 01-09-2005 10:52
Locatie: oudenbosch

28-10-2005 17:29

niels je heb een PB!!!!!!!! :wink:
Carphunting!!! Just My Way Of Life!!!
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

28-10-2005 17:42

ik ben het met je eens dat je mensen in hun waarde moet laten,
maar als ik zie dat figuren die andere vissers beinvloeden door
hun schrijven e.d. ,nu ook al op van die hoeren putten gaan vissen
om een wereldrecord te vangen,nadat je 3 50ers vangt op een
soort gelijk water,waar nu alles dood is,met andere woorden,dat
er op jou kosten vissen vermoord worden,niet meer niets minder,
zou je toch zeggen dat als je hart voor de karpers en voor de karper
visserij hebt,je niet meer dat soort wateren toegaat.niet dus.

en meneer AD gaat niet naar villedon ofzo,nee naar een water waar je het wereld record kan kopen,wat ze vangen noemen.

ongetwijveld een aansporing voor,al is het er maar 1,karpervissers om
dat ook te gaan doen,want de grote heilige superkarpervisser AD doet
dat toch ook? wat is er dan fout aan?

een aantal jaren geleden,waren de meeste zogenoemde"cracks" toch fel
tegen dat soort wateren,maar nu de vissen daar record gewichten berijken veranderd dat wel even,zelfs mijn geliefde blad kw, vraagt in
haar laatste magazine "hoe wij nu denken over btw's"
ook hier worden recordgewichten aangehaald ter overdenking...
wanneer komt er hier een poll of we, nu er wereld records worden gevangen,hier geen aparte btwdiscussie hoek moet komen?

i love karpers,fuk gewichten m.v.g. robert
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

28-10-2005 17:44

Greets Gino
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

28-10-2005 17:58

Robert,

Een ieder moet zijn eigen conclusies maar trekken in deze, het is niet mijn visserij (ben in al die jaren dat ik vis nog niet 1x wezen vissen in frankrijk en ik vis het liefst op openbaar water).

Wel vind ik dat je niet alle btw over 1 kam kunt scheren (nu zeg ik niet dat dit water wel goed is natuurlijk) en sommige btw zullen best goed zijn en er zullen vele rotte appels tussen zitten, deze discussie laat ik in het midden want het begint weer te ontaarden in een btw discussie en die zijn er al genoeg gevoerd de afgelopen tijden. En een aparte btw discussiehoek hoeft voor mij ook niet. Een ieder moet het zelf maar bepalen hopende dat ze de goede keuze maken als ze naar een btw toe gaan.

Maar goed als AD in het verleden verkondigt heeft dat btw taboe zijn en dat hij er tegen is dan is het idd eigenaardig dat hij zich nu wel begeeft op dit soort wateren. Of hij deze uitlatingen gedaan heeft laat ik in het midden aangezien de wateren die in zijn boeken beschreven worden ook vaak syndicaat wateren zijn en wat nog meer. Maar zoals ik al eerder zei een mens kan zijn meningen in de loop van de tijd bijstellen en het gaat me nu te ver om AD hierbij bij de enkels af te gaan zagen. Het is zijn keuze en die heb je maar te respecteren of je dat nu leuk vind of niet. Hij gaat toch wel zijn eigen gang, wat wij met zijn allen er ook van vinden.

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

28-10-2005 18:07

je hebt gelijk,

ik heb zowat hartritme stoornissen nu,
ik ga even een knol vangen. :P

groeten robert.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

28-10-2005 18:17

Dan nog ff n vraag :

Wat vind men t verschil tussen n betaal water en n syndycaat water ???

Vaak/meestal moet op beide betaald worden :P



Gr :wink:
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

28-10-2005 18:22

En er kijkt hier iemand lachend mee naar die duitse karper :D
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

28-10-2005 18:23

Op zich zie ik daar niet echt een verschil in menno. Syndicaat wateren worden vaak pasjes voor uitgegeven en niet meer dan zoveel en je kunt er niet eerder op voordat er eentje af gaat (op de lijst wel te verstaan, je komt dan op een wachtlijst). Dat is een verschil. Voor de rest zou ik het niet weten. Boeit me ook niet echt eigenlijk.

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

28-10-2005 18:45

Eddy :

Was gewoon n vraagje tussen door.

Dat jou dat niet boeit was natuurlijk te verwachten.

Zullen er best meer zijn die dat niet boeit, dus je zal niet alleen zijn.

Maar ook mensen die t niet boeit , mogen gerust on - zinnig reageren.

Zijn er bij die t wel boeit maar niet durven te reageren ook geen punt.


Gr :wink:
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

28-10-2005 18:48

Boeit met een -t dus, toekomstige tijd! :wink:

Met mierenneukende groet,

Bas Hofkens
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

28-10-2005 18:55

Menno,


ieder zijn meug :wink: .

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

28-10-2005 18:59

hey Eddy,

wat dacht jij toen er ophef kwam over de echtheid van Georgina haar borsten. Ik vond het pas echt leuk toen ik hoorde dat ze ECHT waren...

Groet'n he,

Kwintsel
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

28-10-2005 19:01

Herwin, dat is toch nog steeds een discussiepunt? :o 8)

Ik heb zelfs verhalen gehoord, dat ze röntchenfoto's had laten maken met Tatjana of voor die foto's betaald had. Iets in die trend.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

28-10-2005 19:04

Omdat ik t niet kan laten: Weet er al iemand of het zogenaamde wereldrecord van Alijn niet zomaar een roddel is? Is er al iemand die weet waarover het gaat?

Dat is dus internet, slap gelul zonder dat het overgrote merendeel weet wat er echt gaande is.

Praat met de persoon in kwestie persoonlijk aub...
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

28-10-2005 19:07

Hahaha Herwin, leuk voorbeeld (had je nu geen ander kunnen bedenken dan die G.Verbaan?, Roar ding).
Maar wat ik toen dacht? Tja tzal wel! :wink:

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

28-10-2005 19:23

om even weer op die duitse schub terug te komen. ik heb begrepen dat deze vis is gevangen in een niet erg groot water dat met enige regelmaat door een rievier overspoeld wordt. dit is dan ook waarschijnlijk de wijze waarop de vis daar terechtgekomen is, en doordat ze dan niet tegen stroming meer hoeft te knokken, is er de mogelijkheid dat ze snel kan vervetten. kijk eens naar erica terpstra, dat was vroeger ook een atleet (zwemster als ik me niet vergis, ze doet het nu waarschijnlijk goed in een bad vol walrussen :p)
groetjes Da Fox
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

28-10-2005 19:35

tja rivier naast klein putje (privebezit?) hmmm grote vissen op dat water ineens. Zeg niet dat het gebeurt, maar is wel makkelijk om dan de vissen erop te zetten....

Niels
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

28-10-2005 19:35

zeg fox

Ik denk eerder dat deze vis elke keer t hoge water heeft opgedronken en daardoor dus dit gewicht heeft kunnen halen :P
Iwan Koster
Berichten: 103
Lid geworden op: 03-08-2003 02:00
Locatie: Monnickendam

29-10-2005 00:00

Leuke vis. Had er vandaag ook zo één.
Maar dan 30 kg lichter.

Vond het volgende bericht op de Prologic site.

World Record Common
26-10-2005
German Carpace, Christian Finkelde, has just caught a new world record common! The most fantastic fish at a historic top weight.
The monster fish pulled the scales to 34,65kg!! The incredible fish was caught in a German gravel pit and not a commercial fishery with imported fish!
Who would have thought the new Common world record should come from a water like this? A truly historic achievement by Christian Finkelde - with great respect for Christians angling skills, we congratulate him with his new PB common!! Read Christians full story about the capture in the gallery.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

29-10-2005 00:19

menno laarmans schreef:Jaja :

Het is niet alles vis wat stinkt he ???

Nog eventjes en niemand durft zn vangst van een evt betaal water nog bekend te maken.

Ik zie n paar keer t regenboog plasje , maar heb begrepen dat die vis niet van daar zou zijn ????

Over t regenboog plasje zelf , de meesten komen daar van koude kermis thuis :P Dus ............... ????

Over die foto van de vis in kwestie : zitten n paar minder mooie / ongelukkige plaatjes bij.


Vraag mij alleen af wat de reacties zouden zijn als ik n schub vang van 37.4 kg, uit een nederlandse rivier, op mijn eigen voerstek ,aan n eigen bol ????


Gr :wink:


Menno,
dan wil half karpervissend nederland (lage schatting) weten waar die vandaan komt om er ook te kunnen vissen :lol:

with kind regards,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

29-10-2005 05:31

Tsss geef mij maar een brasem.
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

29-10-2005 08:25

al met al vindt ik dit een pracht van een schub een echte titaan een lobus.De foto s zien er prima uit het commentaar komt volgens mij meer uit de hoek van jaloezie.Mar hoe dan ook het is het nieuwe wereldrecord proficiat daarvoor


De vis van AD betrefd dit de voorslag spiegel en is hier al meer over bekent foto of een schrijfen

En weet iemand hoe het met de nederlandse titaan van Joop Butselaar
is gesteld hoor nooit meer iets van deze vis (wat zal zijn gewicht kunnen wezen momenteel)
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

29-10-2005 09:27

Allemaal jaloers op Alijn Danau. Jullie durven nog niet eens zijn naam te noemen.

Alijn heeft gewoon gebruik gemaakt van zijn mogelijkheden en is gaan vissen op een plek waar een hele grote vis zwom en verdomd: nog gevangen ook.

Gewoon kift dat je geen bult geld kan/wil of mag betalen om in dat water te vissen en als je al kan/mag/wil moet je op je beurt wachten.

Maar ga dan niet een ander veroordelen die wel de mogelijkheden heeft.

Tjonge

MVG

Klaas
dennis hellings
Berichten: 317
Lid geworden op: 10-01-2004 17:24

29-10-2005 09:40

Dat vind ik ook klaas, wie zijn wij om Alijn Danau te veroordelen? Hij heeft zich al zoveel ingezet voor het karpervissen, maarjah, daar hoor je nu niemand over praten. Denk dat als ze velen hier de kans geven om er te gaan vissen, dat ze het niet zouden laten liggen.
Die schub waar deze topic over gaat, prachtige vis. Is in mijn ogen zeker een wereldrecord. Kijk maar eens naar die foto waar de vis op de mat ligt, zegt genoeg voor mij.
bij deze gefeliciteert!!!!

mvg